Eerste keer Bali?quote:Op donderdag 29 maart 2018 15:01 schreef dimmak het volgende:
Ik heb zojuist ook geboekt voor in september.
2e keer. 1e keer is al een tijdje geleden. Mijn vriendin is er nog nooit geweest, dus gaan we eerst naar Bali voordat we andere plekken aandoen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitvinder van de biersmiley.
Noted.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 18:26 schreef ReizenFleur het volgende:
@dimmak ik zou op Bali niet zelf gaan rondrijden, het is er waanzinnig druk en iedereen doet wat hem of haar het beste lijkt op dat moment :-).
De zuidelijke Gili's zouden misschien nog kunnen maar de noordelijke zou ik zeker niet doen, dat wordt ook afgeraden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 12:32 schreef dimmak het volgende:
[..]
Noted.
Iemand die momenteel op Bali zit en mij iets kan vertellen over de situatie op de Gili eilanden en Lombok? Zoals ik hierboven al heb beschreven maken die deel uit van mijn reis, maar gezien de recente aardbevingen moet ik ze denk ik schrappen?
Las op verschillende Bali fb groepen dat mensen een mail hebben gekregen over boekingen op de Gili's. Verschillende al gecanceled (zelfs voor oktober) vanuit de hotels zelf. Er schijnt niet veel meer overeind te staan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 12:32 schreef dimmak het volgende:
[..]
Noted.
Iemand die momenteel op Bali zit en mij iets kan vertellen over de situatie op de Gili eilanden en Lombok? Zoals ik hierboven al heb beschreven maken die deel uit van mijn reis, maar gezien de recente aardbevingen moet ik ze denk ik schrappen?
Hmm dat is echt wel kut. Ik ga de resorts die ik heb geboekt ook maar even benaderen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 14:45 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Las op verschillende Bali fb groepen dat mensen een mail hebben gekregen over boekingen op de Gili's. Verschillende al gecanceled (zelfs voor oktober) vanuit de hotels zelf. Er schijnt niet veel meer overeind te staan.
https://www.facebook.com/(...)&id=1634660693428222 (vb van FB)
Niet alles zal er zo erg aan toe zijn (hoop ikquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 14:53 schreef dimmak het volgende:
[..]
Hmm dat is echt wel kut. Ik ga de resorts die ik heb geboekt ook maar even benaderen.
Ik las ergens wel dat de tours begin september weer starten op de Gili's vanaf Bali.
Echt kut voor jou jaquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 14:53 schreef dimmak het volgende:
[..]
Hmm dat is echt wel kut. Ik ga de resorts die ik heb geboekt ook maar even benaderen.
Ik las ergens wel dat de tours begin september weer starten op de Gili's vanaf Bali.
Je snapt best wat ik bedoel Hans. Buitenom dat het enorm kut is voor die mensen dat alles daar in puin ligt en alle slachtoffers, schieten ze er ook niets mee op als de toeristen weg blijven. Vanuit dat oogpunt zou ik wel graag naar Gili/Lombok willen om zo de bevolking toch te steunen.quote:
Wij zijn trouwens gaan raften op Bali, erg tof! Mag ik een link delen hier, of is dat niet toegestaan? Gooi 'm dan maar weg :-).quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 12:32 schreef dimmak het volgende:
[..]
Noted.
Uiteraard is dat toegestaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:52 schreef ReizenFleur het volgende:
[..]
Wij zijn trouwens gaan raften op Bali, erg tof! Mag ik een link delen hier, of is dat niet toegestaan? Gooi 'm dan maar weg :-).
<<edit>> niet toegestaan dus
Check zelf tzt even online de aanbiedingen als je zoiets wil doen, we hebben 10 jaar geleden ook geraft, toen was t 75 dollar pp, nu maar 25. Hetzelfde arrangement ;-) Beetje zoeken is dus een aanrader. Je kan gewoon de dag ervoor boeken, genoeg aanbod.
Niet als het je eigen commerciële site is.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:13 schreef dimmak het volgende:
Uiteraard is dat toegestaan.Heb dat een aantal jaar geleden ook al gedaan op Bali, dat was inderdaad heel tof.
1 nacht online boeken en dan verder kijken een optie?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 23:05 schreef Koskesh het volgende:
In September ga ik voor 4 weken naar Bali (1e keer). Wilde de eerste week in Kuta verblijven en daar bij aankomst een hotel/pension te gaan vinden. Is dat aan te raden of is het beter van tevoren te reserveren? Waar moet ik op letten?
Heeft iemand met meer ervaring wellicht iets goeds aan te raden voor Kuta van rond de 15 euro p nacht? Er is zoveel aanbod op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik wilde mijn weken daar vooral vullen met surfen en duiken en had ergens gelezen dat voor surfen voor beginners je het beste gewoon in Kuta kunt zijn. Voor het duiken wilde in naar gili maar weet niet wat de situatie daar nu is na de aardbevingen... als ik daar ben maar eens rondvragen..misschien is Tulamben een goede tweede optie.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 00:40 schreef miro86 het volgende:
In Kuta? Waarom wil je naar Kuta? Wij bleven daar een nacht omdat we dichtbij de luchthaven moesten zijn en we waren erg blij dat het maar een nacht was. Het is gewoon een soort van Sunny Beach voor Australiers ofzo.
Als ik jou was zou ik daar zo snel mogelijk weg zijn.
January, ok, Kuta is prima voor beginners, maar je hebt waarschijnlijk betere opties.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 01:55 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik wilde mijn weken daar vooral vullen met surfen en duiken en had ergens gelezen dat voor surfen voor beginners je het beste gewoon in Kuta kunt zijn. Voor het duiken wilde in naar gili maar weet niet wat de situatie daar nu is na de aardbevingen... als ik daar ben maar eens rondvragen..misschien is Tulamben een goede tweede optie.
Top, hier kan ik wat mee. Zou je zeggen dat de kwaliteit van het duiken een stuk beter is op flores dan noord Bali? Want dan denk ik dat ik richting Flores ga.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 08:12 schreef miro86 het volgende:
[..]
January, ok, Kuta is prima voor beginners, maar je hebt waarschijnlijk betere opties.
Voor duiken is Tulamben vooral goedkoop. De Liberty heb je zo gezien. Amed is een andere goedkope optie.
Voor kwaliteit kun je beter richting Pemuteran. (hoeft ook niet duur te zijn, ik kan je per DM/PM vertellen met wie ik gedoken heb in noord Bali).
Maar omdat je voldoende tijd hebt zou je kunnen overwegen om te duiken in Flores of Sulawesi. En surfen kun je ook in bv Lombok's Kuta. Veel rustiger.
Flores was fenomenaal, Pemuteran was erg goed. Er zit wel een behoorlijk prijsverschil tussen de twee. Daarnaast zijn de divesites in Flores veel moeilijker en ik weet niet hoe goed je kunt duiken. Vaak vragen ze minstens AOW voor de tofste sites.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Top, hier kan ik wat mee. Zou je zeggen dat de kwaliteit van het duiken een stuk beter is op flores dan noord Bali? Want dan denk ik dat ik richting Flores ga.
En over koeta op Lombok. Begrijp ik dat het zuiden van lombok dus minder aangetast is door de aardbevingen? Ik vermijd opzich liever plekken waar de gebouwen kunnen insorten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |