abonnement Unibet Coolblue
pi_176689292
Update: nieuwe caaf eet nog steeds heel slecht, de medicijnen hebben eigenlijk niks gedaan. Ze krijgt nu twee keer per dag een papje van tarwegraspoeder maar ze is qua omvang gehalveerd de afgelopen drie weken (zolang als ik haar nu heb). In het hok zitten zij en de castraat alleen maar hutje mutje op elkaar, er is totaal geen contact met mij of enthousiasme en de castraat reageert ook niet meer op eten. Heb vanmorgen een groot deel van de andijvie van gisteravond weg kunnen gooien en heb gister al een kilo wortels weggegooid die in de kast lagen te schimmelen, want die eten ze dus ook niet.
Dierenarts kan niets vinden, kiezen zijn al een paar keer bekeken. Beestje lijkt wel depressief ofzo -O-
Ben er een beetje klaar mee eigenlijk :@
Tap tap tap
pi_176692772
@ CherryLips: jij hebt echt heel veel pech met je diertjes he, weet je ook wat voor voer ze eerder kreeg?

Heb bij de paardensportzaak weer 2 bakken snoepjes gekocht, die vrouw nog zo van, ja ze lusten soms wel wat lekkers he. Dus reageerde droog dat het voor de cavia's was.
Moet zeggen ze waren weer heel enthousiast, had de kruiden snoepjes en soort brokken die heel zoet ruiken meegenomen. De vorige keer had ik appel snoepjes, maar die wilden ze niet hebben, dus maar weer aan de paarden van een vriendin gegeven, maar deze twee worden weer enthousiast ontvangen.
pi_176692782
pi_176693070
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
@ CherryLips: jij hebt echt heel veel pech met je diertjes he, weet je ook wat voor voer ze eerder kreeg?

Heb bij de paardensportzaak weer 2 bakken snoepjes gekocht, die vrouw nog zo van, ja ze lusten soms wel wat lekkers he. Dus reageerde droog dat het voor de cavia's was.
Moet zeggen ze waren weer heel enthousiast, had de kruiden snoepjes en soort brokken die heel zoet ruiken meegenomen. De vorige keer had ik appel snoepjes, maar die wilden ze niet hebben, dus maar weer aan de paarden van een vriendin gegeven, maar deze twee worden weer enthousiast ontvangen.
Ze kreeg goedkoop voer met heel veel vitamine c. Ik kon een zakje bij ze kopen, maar het is toch van de zotte dat ze niks eet? En dat de castraat ook van de leg is? Hij begon met Schaap altijd te popcornen als hij losliep en hij stond vooraan als ik met een zakje knisperde, dat is nu ook voorbij.
Tap tap tap
pi_176693150
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze kreeg goedkoop voer met heel veel vitamine c. Ik kon een zakje bij ze kopen, maar het is toch van de zotte dat ze niks eet? En dat de castraat ook van de leg is? Hij begon met Schaap altijd te popcornen als hij losliep en hij stond vooraan als ik met een zakje knisperde, dat is nu ook voorbij.
Dat is vast Havens anti stress geweest, dat voer ik hier ook, hoorde ook al van een cavia koper hier, dat de twee jongen die ze had gekocht niets wilde weten van het nieuwe voer. Zij gaat natuurlijk geen Havens 20 kg zakken kopen voor 2 cavia's.
Het is erg smakelijk voer schijnt, want hier bunkeren ze er ook aardig in.
pi_176693224
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Dat is vast Havens anti stress geweest, dat voer ik hier ook, hoorde ook al van een cavia koper hier, dat de twee jongen die ze had gekocht niets wilde weten van het nieuwe voer. Zij gaat natuurlijk geen Havens 20 kg zakken kopen voor 2 cavia's.
Het is erg smakelijk voer schijnt, want hier bunkeren ze er ook aardig in.
Ik heb al een zakje ander voer gekocht, gemengd voer dat overal wordt geprezen en ook door de dierenarts werd aanbevolen, maar ook daar wordt niet echt van gegeten. Terwijl ik voorheen weleens had dat ik de voerbak met Science Selective 's avonds weer kon aanvullen.
Tap tap tap
pi_176694853
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb al een zakje ander voer gekocht, gemengd voer dat overal wordt geprezen en ook door de dierenarts werd aanbevolen, maar ook daar wordt niet echt van gegeten. Terwijl ik voorheen weleens had dat ik de voerbak met Science Selective 's avonds weer kon aanvullen.
Ja ze hebben echt een voorkeur, vervelend allemaal
pi_176694867
Ik kan nog een zak Kasper halen, dat werd ook altijd geïnhaleerd maar sommige caafs gingen er meer van drinken.
Tap tap tap
pi_176694958
Vind het heel rot voor je dat je zoveel pech hebt met je beestjes
pi_176695549
Ik ben er echt helemaal klaar mee, heb er echt geen plezier meer van :@ vooral nu Schaapje er niet meer is. Denk achteraf dat ik misschien beter een nieuw huisje voor Ollie had moeten zoeken ipv een nieuwe caaf in huis te halen.
Tap tap tap
pi_176726450
Jammer dat je er geen plezier meer in hebt
Moet wel zeggen dat je extreem veel pech hebt met je cavia’s
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_176726909
Ze hebben een goede avond (even afkloppen). De groente is op (al had ik niet zo heel veel gegeven) en ze zijn wat actiever lijkt het. Ik had ze eens een half cherrytomaatje gegeven tijdens het koken en niet verwacht dat ze het zouden opeten, maar een minuut later was het ineens weg. Nog eentje en ja hoor, ze trokken hem bij elkaar uit de bek. Dus er is nog hoop.
Tap tap tap
pi_176728119
*O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:28:54 #239
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_176743898
Dilemma hier.
Wij hebben hier 2 dames van 6,5 jr en eentje van 7 mnd oud, waarvan ons oudje de baas is.
Nu kwam een collega vandaag bij mij met de vraag of ik nog een cavia kon “gebruiken”.
Er was er eentje overleden en ze was eigenlijk niet van plan er een andere bij te zetten.
Nu vroeg zij of ik hun overgebleven dame van 2 wou overnemen.

Nu wonen onze dames in een villa (omgebouwd kastje) van 2 verdiepingen incl. trap met een oppervlakte van 0,95 m x 0,55 m.
Wat te doen?
Hoe groot zijn de risico’s.
Ervaringen hiermee?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_176761922
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:28 schreef Sjechov het volgende:
Dilemma hier.
Wij hebben hier 2 dames van 6,5 jr en eentje van 7 mnd oud, waarvan ons oudje de baas is.
Nu kwam een collega vandaag bij mij met de vraag of ik nog een cavia kon “gebruiken”.
Er was er eentje overleden en ze was eigenlijk niet van plan er een andere bij te zetten.
Nu vroeg zij of ik hun overgebleven dame van 2 wou overnemen.

Nu wonen onze dames in een villa (omgebouwd kastje) van 2 verdiepingen incl. trap met een oppervlakte van 0,95 m x 0,55 m.
Wat te doen?
Hoe groot zijn de risico’s.
Ervaringen hiermee?
Ik heb sowieso geen goede ervaring met het koppelen van zeugjes :') De rangorde zal wel weer bepaald moeten worden. Als ze elkaar gewoon mogen is de ruimte geen probleem, lijkt me.
Tap tap tap
pi_176761944
Vraagje: hebben jullie tips om de cavia's te entertainen in de ren? Ik had ze vanmiddag weer los laten lopen in de keuken, tunnels enzo er neer gezet, een omgekeerd huisje met hooi, en hoewel ze aanvankelijk blij en nieuwsgierig zijn, kruipen ze na een minuut of tien in een tunnel en gaan ze daar liggen. Soms verplaats ik de tunnels dan en dan is het weer even interessant, maar hoe kan ik ze motiveren om wat actiever te worden? Hetzelfde geldt voor in de kooi, eigenlijk.
Tap tap tap
  vrijdag 26 januari 2018 @ 18:43:17 #242
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_176763675
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 16:56 schreef CherryLips het volgende:
Vraagje: hebben jullie tips om de cavia's te entertainen in de ren? Ik had ze vanmiddag weer los laten lopen in de keuken, tunnels enzo er neer gezet, een omgekeerd huisje met hooi, en hoewel ze aanvankelijk blij en nieuwsgierig zijn, kruipen ze na een minuut of tien in een tunnel en gaan ze daar liggen. Soms verplaats ik de tunnels dan en dan is het weer even interessant, maar hoe kan ik ze motiveren om wat actiever te worden? Hetzelfde geldt voor in de kooi, eigenlijk.
Wij doen dat door ergens in of onder eten te verstoppen. Niet heel veel, maar kleine beetjes.
Vooral dingen die ze lekker vinden. Wij zien dat ze dan net als honden eigenlijk gaan "werken" met de neus. Soms worden ze helemaal gek. Na verloop van tijd (ene keer beduidend sneller dan de andere keer) hebben ze het gevonden en is het natuurlijk klaar.
Ook hebben we hier van die fleece kussentjes. Daar doen ze dan stoelendans mee .... :P

Thnx voor je bijdrage btw :)
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_176764026
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 18:43 schreef Sjechov het volgende:

[..]

Wij doen dat door ergens in of onder eten te verstoppen. Niet heel veel, maar kleine beetjes.
Vooral dingen die ze lekker vinden. Wij zien dat ze dan net als honden eigenlijk gaan "werken" met de neus. Soms worden ze helemaal gek. Na verloop van tijd (ene keer beduidend sneller dan de andere keer) hebben ze het gevonden en is het natuurlijk klaar.
Ook hebben we hier van die fleece kussentjes. Daar doen ze dan stoelendans mee .... :P

Thnx voor je bijdrage btw :)
Ik heb knuffelmutsen maar daar springen ze in en ze komen er niet meer uit. En eten doet de nieuwe ook nog niet zo heel best, ze eet wel wat maar is nog niet nieuwsgierig genoeg om op onderzoek uit te gaan. Ze waren vanmiddag wel wat actiever in de ren. Ik had een plastic huisje ondersteboven neergelegd en daar hooi in gedaan, en die tuthola flikkert dat hele huisje omver terwijl de castraat erin zat :') Ging gewoon op de rand staan en dan met het volle gewicht erop :')
Tap tap tap
pi_176765156
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 16:56 schreef CherryLips het volgende:
Vraagje: hebben jullie tips om de cavia's te entertainen in de ren? Ik had ze vanmiddag weer los laten lopen in de keuken, tunnels enzo er neer gezet, een omgekeerd huisje met hooi, en hoewel ze aanvankelijk blij en nieuwsgierig zijn, kruipen ze na een minuut of tien in een tunnel en gaan ze daar liggen. Soms verplaats ik de tunnels dan en dan is het weer even interessant, maar hoe kan ik ze motiveren om wat actiever te worden? Hetzelfde geldt voor in de kooi, eigenlijk.
Meer huisjes en dingetjes *O*

Ik leg ook takken en eten neer

Na een bepaalde periode gaan ze gewoon liggen of trekken ze zich terug in een huisje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_176765233
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:28 schreef Sjechov het volgende:
Dilemma hier.
Wij hebben hier 2 dames van 6,5 jr en eentje van 7 mnd oud, waarvan ons oudje de baas is.
Nu kwam een collega vandaag bij mij met de vraag of ik nog een cavia kon “gebruiken”.
Er was er eentje overleden en ze was eigenlijk niet van plan er een andere bij te zetten.
Nu vroeg zij of ik hun overgebleven dame van 2 wou overnemen.

Nu wonen onze dames in een villa (omgebouwd kastje) van 2 verdiepingen incl. trap met een oppervlakte van 0,95 m x 0,55 m.
Wat te doen?
Hoe groot zijn de risico’s.
Ervaringen hiermee?
Wat CL zegt, als ze elkaär mogen dan kun je ze zelfs kleiner houden.
Ik koppel op neutraal terrein en kijk wat de reactie is
Als ze elkaar negeren dan zit je goed, maar als het gelijk elkaar in de haren vliegen dan is het geen goede match.

Eigenlijk heb ik alle zeugjes nog hartstikke makkelijk kunnen koppelen :@ behalve de kinders van Orka
Die zijn een beetje speciaal :|W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 20:24:32 #246
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_176765592
Koppelen was hier ook nooit een probleem. Op neutraal terrein en er bij blijven.

Entertainen is hier niet nodig. Ze lopen flink heen en weer, vreten zich vol en gaan dan languit liggen. :Z
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 19:30:24 #247
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176803911
Dure caaf is duur.

Gisteravond kwam ik erachter dat Swiffer echt moeilijk ademde. Je zak hem moeite doen om te kunnen ademen. Samen met een nat neusje en vieze oogjes betekende weinig goed nieuws. Thermometer in zijn hol gestopt en ja hoor, 39.5 graden.

Dus wij naar de spoedkliniek in Amsterdam, waarvoor je moet bellen voor een afspraak. Niet erg spoed dus. De gecharmeerde dierenarts die wakker werd gemaakt voor een cavia doet natuurlijk de standaard dingen: shotje geven tegen de koorts en antibiotica. Kuurtje mee en 200 euro lichter naar huis met de opdracht om hem apart te zetten want hij heeft longontsteking.

Kennelijk heeft ie toch op de toch gestaan. Dat terwijl het hok in een hoek staat met een deken onder en over de kooi.

Maargoed, de patient doet alweer dat drukker dan gisteren, dus ik hoop dat het de goede kant op gaat. Witlof en komkommer wilt ie nog niet aanraken, maar sla, waar hij zich normaal te goed voor voelt, Scruff en Swiffer zitten nu uit elkaar, en oudje Scruff (7 jaar) vind het allemaal wel prima. Die racet, wat je kunt defineren als snel waggelen, door de kooi heen.

0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_176804266
Awww ;( Ik hoop dat het weer goed komt.
Wel vreemd dat je hem apart moet zetten omdat hij besmettelijk zou zijn, maar het zelf opgelopen zou hebben van de tocht?
En welke antibiotica heb je gekregen? Ik had destijds de verkeerde meegekregen ;(
Tap tap tap
pi_176804997
quote:
4s.gif Op zondag 28 januari 2018 19:30 schreef Oscar. het volgende:
Dure caaf is duur.

Gisteravond kwam ik erachter dat Swiffer echt moeilijk ademde. Je zak hem moeite doen om te kunnen ademen. Samen met een nat neusje en vieze oogjes betekende weinig goed nieuws. Thermometer in zijn hol gestopt en ja hoor, 39.5 graden.

Dus wij naar de spoedkliniek in Amsterdam, waarvoor je moet bellen voor een afspraak. Niet erg spoed dus. De gecharmeerde dierenarts die wakker werd gemaakt voor een cavia doet natuurlijk de standaard dingen: shotje geven tegen de koorts en antibiotica. Kuurtje mee en 200 euro lichter naar huis met de opdracht om hem apart te zetten want hij heeft longontsteking.

Kennelijk heeft ie toch op de toch gestaan. Dat terwijl het hok in een hoek staat met een deken onder en over de kooi.

Maargoed, de patient doet alweer dat drukker dan gisteren, dus ik hoop dat het de goede kant op gaat. Witlof en komkommer wilt ie nog niet aanraken, maar sla, waar hij zich normaal te goed voor voelt, Scruff en Swiffer zitten nu uit elkaar, en oudje Scruff (7 jaar) vind het allemaal wel prima. Die racet, wat je kunt defineren als snel waggelen, door de kooi heen.

[ afbeelding ]
Hallo.. 200 euro :@ Hopelijk knapt je caaf snel weer op
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_176805210
Best erg dat ik niet eens meer schrik van de prijs :')
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')