abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:41:03 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183484736
Nog niet zo gek lang geleden was de Sahara groen
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Holoceen_subpluviaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:46:01 #252
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183484858
Oh Proximus centaur I heeft wel een planeet maar is eerder een gasreus. Dus daar naar toe heeft niet zoveel nut, plus is dubbelster.
Zou wel mooi starwars effect hebben.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:47:27 #253
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183484894
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog niet zo gek lang geleden was de Sahara groen
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Holoceen_subpluviaal
In aarde term is dat inderdaad nog niet zo lang geleden, maar in menselijke term wel :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:49:49 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183484932
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:46 schreef theguyver het volgende:
Oh Proximus centaur I heeft wel een planeet maar is eerder een gasreus. Dus daar naar toe heeft niet zoveel nut, plus is dubbelster.
Zou wel mooi starwars effect hebben.
Interstellair reizen heeft sowieso geen nut.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:02:10 #255
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183485196
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Interstellair reizen heeft sowieso geen nut.
Is er leven op een andere planeet, is een grote vraag voor veel mensen, en in dit zonnestelsel zullen we dat denk ik niet meer vinden,heel heel heel misschien op europa, maar verder.....
Als je dat dan nog wil zoeken moeten we verder gaan kijken.
Plus naar mijn weten is er al een man made ruimte vaartuig op onze rand van interstellar space, voyager 1.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:07:54 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183485318
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Is er leven op een andere planeet, is een grote vraag voor veel mensen, en in dit zonnestelsel zullen we dat denk ik niet meer vinden,heel heel heel misschien op europa, maar verder.....
Als je dat dan nog wil zoeken moeten we verder gaan kijken.
Plus naar mijn weten is er al een man made ruimte vaartuig op onze rand van interstellar space, voyager 1.
Neuh.
Die heeft net het zonnestelsel verlaten, dus net voorbij Pluto, deed daar 41 jaar over.
Dus, om met de wandeling te spreken in mijn voorbeeld, als jij 41 jaar doet om naar Pluto te wandelen, op de 10 kilometer, hoe lang wandel je dan naar nieuw Zeeland?

En zelfs al zou je een onbemande probe met 10% van de lichtsnelheid in 41 jaar naar proxima of een andere ster in 50, 60 of 100 jaar kunnen sturen, wat dan? Contact ga je er niet mee houden en dan wat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:17:02 #257
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183485513
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neuh.
Die heeft net het zonnestelsel verlaten, dus net voorbij Pluto, deed daar 41 jaar over.
Dus, om met de wandeling te spreken in mijn voorbeeld, als jij 41 jaar doet om naar Pluto te wandelen, op de 10 kilometer, hoe lang wandel je dan naar nieuw Zeeland?
Lang, maar zoals ik al zei met de huidige techniek word het 'm niet.
Daarom word er nog druk gezocht naar alternatief, De Apollo 11 heeft er 3 dagen, 3 uren en 49 minuten over om naar de maan te komen.
Maar de NASA's New Horizons Pluto mission deed er 8 uur en 35 minuten over. Die kreeg een aanvangssnelheid van 58.000 km/u en was nog steeds aan het versnellen toen ie langs de maan vloog. Een mooie tijd voor een afstand van 380.000 km!
Alsnog bij lange na erg langzaam als we het hebben over een lange vlucht naar een ander sterrenstelsel.
Men is momenteel ook bezig om een manier te vinden om een ruimteschip constant door te laten versnellen, als men daar een doorbraak in maakt, word die grote ruimte toch weer een stukje kleiner.
Maar zover zijn we niet hé..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:19:31 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183485562
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

Lang, maar zoals ik al zei met de huidige techniek word het 'm niet.
Daarom word er nog druk gezocht naar alternatief, De Apollo 11 heeft er 3 dagen, 3 uren en 49 minuten over om naar de maan te komen.
Maar de NASA's New Horizons Pluto mission deed er 8 uur en 35 minuten over. Die kreeg een aanvangssnelheid van 58.000 km/u en was nog steeds aan het versnellen toen ie langs de maan vloog. Een mooie tijd voor een afstand van 380.000 km!
Alsnog bij lange na erg langzaam als we het hebben over een lange vlucht naar een ander sterrenstelsel.
Men is momenteel ook bezig om een manier te vinden om een ruimteschip constant door te laten versnellen, als men daar een doorbraak in maakt, word die grote ruimte toch weer een stukje kleiner.
Maar zover zijn we niet hé..
Continue versnellen is energie voor nodig. Energie moet je ergens vandaan halen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 december 2018 @ 23:33:54 #259
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_183485856
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Continue versnellen is energie voor nodig. Energie moet je ergens vandaan halen.
Sligshot aarde, word momenteel al gebruikt, en het kan wel, maar gaat heel langzaam en men kan tegen de snelheid van licht halen in duizenden jaren, men blijft stappen maken, kijk naar de huidige raketten die opstijgen en weer keurig landen, op de zelfde plek.
De techniek staat niet stil, en zolang die vooruitgang aanhoud, heb ik hoop op de toekomst.

Hoop op een groene woestijn.
Hoop op interstellar reis.
Hoop op leven buiten aarde.
Hoop op minder ellende in de wereld.
Meer vertrouwen op wetenschap dan religie.

Maar goed dat is mijn mening, en ja misschien zal in de toekomst ook weer een trip naar de maan een mogelijkheid zijn, misschien wel als springplank wie weet.


Ik mag blijven dromen :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 08:47:02 #260
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183488943
Eerste toerist ver in de ruimte

Een rondje om de maan :{
A child is born with no state of mind.
  zondag 2 december 2018 @ 09:09:32 #261
456432 Kamina
Tenacious!
pi_183489087
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 08:47 schreef SuperHartje het volgende:
Eerste toerist ver in de ruimte

Een rondje om de maan :{
Wauw, indrukwekkend! ^O^
1 + 1 = blauw
pi_183489134
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 08:47 schreef SuperHartje het volgende:
Eerste toerist ver in de ruimte

Een rondje om de maan :{
Airbnb Spacebnb :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 2 december 2018 @ 15:05:35 #263
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_183494810
Paul en ik hebben niet stil gezeten, hier een voorproefje van het onderzoek in de foto's:

Locatie van de AS14-80 foto's van de NASA:


Locatie van de door mij gescande AS14-80 foto's:


Laten we AS14-80-10441 vergelijken met de andere bronnen door de jaren heen.



Het is te zien dat de grootbeeld fotografie van de Apollo missies het niet aflegt tegen moderne sondes, zelfs niet tegen de LRO.

En what about de AS14-79 foto's? Hoewel de filmachterwand niet goed werkten, probeerde Roosa toch de Apollo 14 landingsplaats te fotograferen tijdens de landing. Is dat gelukt?



Jazeker! op een aantal foto's is Cone Crater te zien. Laten we inzoomen:



De rode pijl wijst naar Cone Crater, de grootste crater bij de landingsplaats. Als het magazijn goed had gewerkt, had Roosa misschien wel de LM kort na de landing gefotografeerd, of misschien zelfs tijdens de landing. Of AS14-79 daar genoeg resolutie voor had, weet ik niet zeker. De foto's zijn in een hogere baan genomen dan AS14-80.

Hier later meer over!

[ Bericht 0% gewijzigd door t4600c op 02-12-2018 15:47:39 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_183494948
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:05 schreef t4600c het volgende:
Paul en ik hebben niet stil gezeten, hier een voorproefje van het onderzoek in de foto's:

Locatie van de AS14-80 foto's van de NASA:
[ afbeelding ]

Locatie van de door mij gescande AS14-80 foto's:
[ afbeelding ]

Laten we AS14-80-10441 vergelijken met de andere bronnen door de jaren heen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het is te zien dat de grootbeeld fotografie van de Apollo missies het niet aflegt tegen moderne sondes, zelfs niet tegen de LRO.

En what about de AS14-79 foto's? Hoewel de filmachterwand niet goed werkten, probeerde Rosa toch de Apollo 14 landingsplaats te fotograferen tijdens de landing. Is dat gelukt?

[ afbeelding ]

Jazeker! op een aantal foto's is Cone Crater te zien. Laten we inzoomen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De rode pijl wijst naar Cone Crater, de grootste crater bij de landingsplaats. Als het magazijn goed had gewerkt, had Rosa misschien wel de LM kort na de landing gefotografeerd, of misschien zelfs tijdens de landing. Of AS14-79 daar genoeg resolutie voor had, weet ik niet zeker. De foto's zijn in een hogere baan genomen dan AS17-80.

Hier later meer over!
Tof spul weer waarvoor grote dank!
Was laatst ook al uw/jullie youtubekanaal tegengekomen :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 19:02:07 #265
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183499994
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2018 15:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tof spul weer waarvoor grote dank!
Was laatst ook al uw/jullie youtubekanaal tegengekomen :)
Zeker tof! _O_
A child is born with no state of mind.
  zondag 30 december 2018 @ 19:04:26 #266
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_184094170
Paul is klaar met de pagina. Ik zal de link delen, maar voor deze fora plaats ik hier nog twee vergelijkingen.

Laten we kijken naar een mooi kraterformatie met afval van de inslag:

AS14-80-10444 (Groot bestand)

Eerst de Apollo foto links, en de Lunar Orbiter foto rechts:


Het heeft geen enkele zin om de LO bij deze magnificatie te gebruiken, dus dat doen we niet.


En hier nog een, AS14-80-10445 (Groot bestand)




Met enige discussie zou je kunnen zeggen dat de Apollo 14 foto's de moderne sondes evenaren, zo niet iets beter zijn.

Onderzoek naar al mijn andere AS14-80 foto's, en nog een aantal andere, kan je op paul's website vinden: http://onebigmonkey.com/apollo/hycon/hycon.html

De andere pagina's op zijn website zijn zeker de moeite waard om ook door te lezen.


Maar waarom al dit werk? Het is simpel:

De LO foto's zijn de hoogste resolutie foto's van het maanoppervlakte genomen voor de Apollo missies. De LO sondes gezamelijk fotografeerde 99% van het maanoppervlakte in voor toen der tijd ongelofelijke resolutie.

Conspiracy theorists wijzen veel op de NASA foto's van maanmodellen die waren gebruikt voor de landings simulatoren, en claimen dat deze modellen waren gebruikt om de Apollo foto's te maken. Deze modellen werden gemaakt met LO fotografie.



Om te beginnen kan je al aan de lage resolutie foto al zien dat het model daar veel te weinig detail voor heeft, en duidelijk maar 2D is. In tegestelling tot de Apollo foto's genomen vanuit een baan rond de maan, veel hogere resolutie, en duidelijk 3D.

Alles valt uit een met mijn en Paul's werk. Paul heeft de hoogste resolutie LO foto's gebruikt, gedigitalizeerd van de orginele databanden, dus wij hebben toegang tot dezelfde resolutie, zo niets beter door digitale technologie, waar NASA toegang tot had.

Als je de Apollo en LO foto's naast elkaar zet is het vrij duidelijk dat er een gigantisch verschil is in resolutie. De Apollo foto's zijn niet en konden niet genept zijn, daar was simpelweg het detail niet voor.

De zamenzweerders zullen wel wat bedenken; NASA heeft mijn kopie bewerkt, NASA had in het geheim toegang tot nog betere LO foto's. NASA betaald mij om deze foto's online te zetten.

Allemaal stuiptrekkingen zonder bewijs.

Goedenacht, en een gelukkig nieuw jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door t4600c op 30-12-2018 23:03:20 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_184094347
_O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_184095745
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:04 schreef t4600c het volgende:
Paul is klaar met de pagina. Ik zal de link delen, maar voor deze fora plaats ik hier nog twee vergelijkingen.

Laten we kijken naar een mooi kraterformatie met afval van de inslag:

AS14-80-10444 (Groot bestand)

Eerst de Apollo foto links, en de Lunar Orbiter foto rechts:
[ afbeelding ]

Het heeft geen enkele zin om de LO bij deze magnificatie te gebruiken, dus dat doen we niet.
[ afbeelding ]

En hier nog een, AS14-80-10445 (Groot bestand)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Met enige discussie zou je kunnen zeggen dat de Apollo 14 foto's de moderne sonders evenaren, zo niet iets beter zijn.

Onderzoek naar al mijn andere AS14-80 foto's, en nog een aantal andere, kan je op paul's website vinden: http://onebigmonkey.com/apollo/hycon/hycon.html

De andere pagina's op zijn website zijn zeker de moeite waard om ook door te lezen.


Maar waarom al dit werk? Het is simpel:

De LO foto's zijn de hoogste resolutie foto's van het maanoppervlatke genomen voor de Apollo missies. De LO sondes gezamelijk fotografeerde 99% van het maanoppervlakte in voor toen der tijd ongelofelijke resolutie.

Conspiracy theorists wijzen veel op de NASA foto's van maanmodellen die waren gebruikt voor de landings simulatoren, en claimen dat deze modellen waren gebruikt om de Apollo foto's te maken.

[ afbeelding ]

Om te beginnen kan je al aan de lage resolutie foto al zien dat het model daar veel te weinig detail voor heeft, en duidelijk maar 2D is. In tegestelling tot de Apollo foto's genomen vanuit een baan rond de maan, veel hogere resolutie, en duidelijk 3D.

Alles valt uit een met mijn en Paul's werk. Paul heeft de hoogste resolutie LO foto's gebruikt, gedigitalizeerd van de orginele databanden, dus wij hebben toegang tot dezelfde resolutie, zo niets beter door digitale technologie, waar NASA toegang tot had.

Als je de Apollo en LO foto's naast elkaar zet is het vrij duidelijk dat er een gigantisch verschil is in resolutie. De Apollo foto's zijn niet en konden niet genept zijn, daar was simpelweg het detail niet voor.

De zamenzweerders zullen wel wat bedenken; NASA heeft mijn kopie bewerkt, NASA had in het geheim toegang tot nog betere LO foto's. NASA betaald mij om deze foto's online te zetten.

Allemaal stuiptrekkingen zonder bewijs.

Goedenacht, en een gelukkig nieuw jaar.
Ik haal hier twee dingen uit.. ik ben het degenen eens die beweren dat de Apollo foto's beter te gebruiken zijn omdat ze kwalitatief beter zijn. Die witgewassen gedeeltes zijn tot een minimum beperkt. Verder denk ik dat de onderzoeker op de afbeelding daar bijzonder gevaarlijk staat zonder enige veiligheid en dat zoiets tegenwoordig niet meer kan. :)
pi_184177339
Dit gaat dan misschien over Apollo, maar ik denk dat het volgende artikel hier toch wel op z'n plaats is. Het is China namelijk gelukt om op de "dark side of the moon" te landen met het onbemande ruimtevoertuig Chang'e-4. 8-)

China is achterop de maan geland
  zondag 3 februari 2019 @ 16:27:26 #270
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_184795733
De volgende YT-video wil laten zien dat de LM niet genoeg elektrisch vermogen had om te kunnen werken zoals wordt beweerd. Hij vertelt over de LM-configuratie die zou worden gebruikt op Apollo 11


Een paar van de punten:
De maximale voedingsspanning van 65 kW zou na slechts 16.25 uur op zijn, niet na 35 uur.

Om analoge video op aarde over te zetten voor 60 mijl, is 3 kW vereist, de LM had een max gebruik van 4 kW

Er was niet genoeg ruimte voor de batterijen, batterijen waren te klein.

Wat zijn de meningen?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zondag 3 februari 2019 @ 23:33:46 #271
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_184805751
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:27 schreef t4600c het volgende:
De volgende YT-video wil laten zien dat de LM niet genoeg elektrisch vermogen had om te kunnen werken zoals wordt beweerd. Hij vertelt over de LM-configuratie die zou worden gebruikt op Apollo 11


Een paar van de punten:
De maximale voedingsspanning van 65 kW zou na slechts 16.25 uur op zijn, niet na 35 uur.

Om analoge video op aarde over te zetten voor 60 mijl, is 3 kW vereist, de LM had een max gebruik van 4 kW

Er was niet genoeg ruimte voor de batterijen, batterijen waren te klein.

Wat zijn de meningen?
Mijn mening is dat het verstandig is deze met ovenwanten aan te kijken, anders doen de facepalms toch wel een beetje pijn ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 4 februari 2019 @ 08:59:41 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184809994
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:27 schreef t4600c het volgende:
De volgende YT-video wil laten zien dat de LM niet genoeg elektrisch vermogen had om te kunnen werken zoals wordt beweerd. Hij vertelt over de LM-configuratie die zou worden gebruikt op Apollo 11


Een paar van de punten:
De maximale voedingsspanning van 65 kW zou na slechts 16.25 uur op zijn, niet na 35 uur.

Om analoge video op aarde over te zetten voor 60 mijl, is 3 kW vereist, de LM had een max gebruik van 4 kW

Er was niet genoeg ruimte voor de batterijen, batterijen waren te klein.

Wat zijn de meningen?
Volledige onzin, een grote schotel antenne is extreem gevoelig. Die heeft aan enkele watt zendvermogen op de maan genoeg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 februari 2019 @ 20:34:07 #273
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_185019622
Het TV signaal was verzonden door de rover met de High Gain Antenna. Zodra de rover begon te rijden was de High Gain Antenna niet meer gericht op de Aarde, en verbrak dus het video beeld.

Spraak en telemetrie konden nog steeds worden ontvangen met een kleinere, omnidirectionele antenne.

Maar puur door kans, kwam de High Gain Antenna tijdens het rijden gericht naar de Aarde, en er werd kort een video-signaal ontvangen. Er zijn misschien meer momenten dat dit voorkwam, maar ik weet wel deze van Apollo 17. Hier wordt de LRV, na EVA 3, gereden naar zijn laatste rustplaats en komt de High Gain Antenna kort gericht naar de Aarde.

Apollo 17 MET: 169:56:29
CC: Okay. We've observed something there. Stand by.
Webpagina link: http://apollo17.org?t=169:56:29

YT link: (YT link openen in nieuwe tab of de video start niet op het goede moment.)
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  vrijdag 14 juni 2019 @ 21:27:29 #274
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_187425510
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  maandag 17 juni 2019 @ 10:57:05 #275
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_187466471
Mooie website gevonden

https://apolloinrealtime.org
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')