Ik zie dat toch anders en ik heb daarin gewoon gelijk. Als je ergens in een bepaald gedeelte van het vliegtuig wil zetten kun je een plaats kopen (kan overal). Kies je daar niet voor dan weet je dus dat je bij Ryanair uit elkaar gerukt wordt (ook als je in het vorige scherm zag dat er nog genoeg plekken waren om te kopen). Bij andere airlines kom je gewoon naast elkaar of als je laat incheckt zo dicht mogelijk bij elkaar bij het automatisch toewijzen van plekken.quote:Op zondag 4 maart 2018 10:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kom zonder plaatsreservering en je hebt maar te accepteren waar je plek kan krijgen. En ook in de bios en in de trein is dat niet altijd bij elkaar.
Hiermee wil ik de praktijken van RA niet goedpraten, maar het komt wel degelijk voor.
Bij de SAS ook, we zaten eigenlijk bij elkaar maar besloten een vlucht eerder te nemen. Met vier personen verdeeld over drie rijen. Is het dan ook de fout van SAS dat er kinderen alleen zitten? Ze hadden op dat moment dat als optie, met ons erbij was het business deel van het vliegtuig vol. Natuurlijk hadden ze ons vast bij elkaar gezet indien mogelijk, maar het punt dat dat je uitsluitend bij RA niet bij elkaar zit klopt gewoon niet.
Bij Norwegian stond bij de boeking dat je alleen gegarandeerd bij elkaar zit indien je plaatsen reserveert. Is gewoon een business concept.
Ik zou zonder parachute het vliegtuig uit springen...quote:Op zondag 4 maart 2018 10:19 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ook best lullig als je naast een kind van 2 zonder ouder(s) terechtkomt
Nouja ik zou als ouder zelf de boel goed regelen, ik en niemand anders is verantwoordelijk voor mijn kind.quote:Op zondag 4 maart 2018 10:22 schreef SaskiaR het volgende:
Tsjonge, wie is hier nou veroordelend? Jij...
Maargoed, ik zou best bereid zijn te betalen om naast mijn kind te zitten, dat zei ik net al. Mijn punt is alleen dat ik het onverantwoord vind om een kind alleen te laten zitten. Ryanair neemt nergens in het proces van boeken en inchecken verantwoordelijkheid om dat te voorkomen.
Uiteindelijk heb ik zelf wel verantwoordelijkheid genomen, door in het vliegtuig te regelen dat we toch naast elkaar konden zitten. Maar ik had dat liever van tevoren geweten en daar desnoods voor betaald.
En ja, dat van KLM vond ik wel echt slecht. Je gaat toch geen betalende passagiers laten staan omdat je zelf een fout maakt? En zonder excuses?
Met andere maatschappijen heb ik ook wel eens een probleem gehad, maar als ze dat dan goed oplossen vlieg ik wel nog eens met ze (Flybe: 5 uur vertraagd, 300 euro compensatie voor een vlucht die maar 146 kostte, dat vind ik wel netjes).
Naar ik begreep is dat nu ook zo. Kinderen tot 12/14? jaar (zou je in de voorwaarden moeten nakijken) worden automatisch naast 1 ouder geplaatst. Ze kregen bij RA al snel door dat volkomen automatische toewijzing niet handig was bij minderjarigen. Gedoe, opstandjes in vliegtuigen, terecht boze ouders etc.quote:Op zondag 4 maart 2018 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat bedoel ik idd... dan gaat mijn kind dus de hele vlucht huilen. En wegrennen enzo. Dat is onveilig en irritant, dus dat zou Ryanair heel makkelijk kunnen voorkomen door dit onmogelijk te maken bij het inchecken.
Is dit niet duidelijk aangegeven tijdens het boeken? Ze willen die extra dienst immers graag verkopen, dus de consequenties van het niet afnemen ervan komen meestal groot in beeld.quote:Op zondag 4 maart 2018 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat bedoel ik idd... dan gaat mijn kind dus de hele vlucht huilen. En wegrennen enzo. Dat is onveilig en irritant, dus dat zou Ryanair heel makkelijk kunnen voorkomen door dit onmogelijk te maken bij het inchecken.
Inmiddels wel ja en kun je er bij het boeken ook niet meer omheen. Toen ze net de regels hadden veranderd was dat niet zo en moest je het zelf regelen.quote:Op zondag 4 maart 2018 14:06 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Is dit niet duidelijk aangegeven tijdens het boeken? Ze willen die extra dienst immers graag verkopen, dus de consequenties van het niet afnemen ervan komen meestal groot in beeld.
Was dit wijzen van stoel tijdens het boarden toevallig met KLM?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 17:40 schreef Yreal het volgende:
Laatst tijdens het boarden mijn stoel nog gewijzigd joh.
Is dit iets wat ze vaker doen? Toevallig heb ik dit 2 jaar terug gehad bij KLM. Van te voren betaald voor een stoel die verandert werd bij de gate...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Was dit wijzen van stoel tijdens het boarden toevallig met KLM?
jaquote:Op dinsdag 6 maart 2018 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Was dit wijzen van stoel tijdens het boarden toevallig met KLM?
Als je betaalt hebt voor een stoel krijg je die over het algemeen wel. Het is niet zo dat iemand anders zelf de stoel van je af kan nemen. Dat kan alleen de medewerkster aan de gate, mij gebeurd dat ook wel eens, maar dat betekent dan in alle gevallen een upgrade naar business klasse. (Al kan een luchtvaartmaatschappij altijd stoelen wijzigen, zeker als het toesteltype wijzigt, maar als het een 'slechtere' stoel is kan je wel je geld terugkrijgen).quote:Op dinsdag 6 maart 2018 20:22 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Is dit iets wat ze vaker doen? Toevallig heb ik dit 2 jaar terug gehad bij KLM. Van te voren betaald voor een stoel die verandert werd bij de gate...
Ik durf de KLM app niet up te daten, want ik ben bang dat ze deze 'glitch' snel willen repareren.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 20:35 schreef Yreal het volgende:
Was dit wijzen van stoel tijdens het boarden toevallig met KLM?
ja
Beetje tegen het einden boarden en dan gewoon je stoel wijzigen naar een lege rij
Dat geluk heb ik helaas niet gehad, was op dat moment nogal moe dus voor dat ik er erg in had wat er precies aan de hand was liep ik al richting het vliegtuig. Naderhand had ik er natuurlijk een probleem van moeten maken. Uiteindelijk wel nog een refund voor de keuze kosten gekregen..quote:Op dinsdag 6 maart 2018 20:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je betaalt hebt voor een stoel krijg je die over het algemeen wel. Het is niet zo dat iemand anders zelf de stoel van je af kan nemen. Dat kan alleen de medewerkster aan de gate, mij gebeurd dat ook wel eens, maar dat betekent dan in alle gevallen een upgrade naar business klasse.
Mooiste voorbeeld is op een vlucht van mijn vrienden van Turkish dat ik achter iemand sta met exact dezelfde zitplaats als mij, en dat was een priority plek in economy zonder stoel voor me, ik stond al kaar op mijn 'mening' te geven over deze stoelwissel, maar dat bleek niet nodig.
Tja het kan gebeurd zijn bij de wijziging van een toesteltype, of bijvoorbeeld bij eerdere verstoringen dat mensen met een Frequent Flyer Status op een volgende (dus jouw) vlucht zijn gezet, en uit ervaring kan ik inderdaad vertellen dat je dan niet stoel 28E maar inderdaad een stoel voorin krijgt toebedeeld. (En dat is wellicht wel zo verstandig van KLM, want iemand die een bepaalde status heeft en wat vaker vliegt verwacht niet op stoel 28E gezet te worden).quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:04 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Dat geluk heb ik helaas niet gehad, was op dat moment nogal moe dus voor dat ik er erg in had wat er precies aan de hand was liep ik al richting het vliegtuig. Naderhand had ik er natuurlijk een probleem van moeten maken. Uiteindelijk wel nog een refund voor de keuze kosten gekregen..
Helemaal mee eens. Van die frequent flyer passagiers snap ik op zich ook wel, die leveren hun toch meer geld op uiteindelijk. Maar betaald voor een stoel is betaald. Gelukkig had ik uiteindelijk een vergelijkbare stoel zonder entertainment box die in de weg zat dus in dit geval was t geen probleem.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tja het kan gebeurd zijn bij de wijziging van een toesteltype, of bijvoorbeeld bij eerdere verstoringen dat mensen met een Frequent Flyer Status op een volgende (dus jouw) vlucht zijn gezet, en uit ervaring kan ik inderdaad vertellen dat je dan niet stoel 28E maar inderdaad een stoel voorin krijgt toebedeeld. (En dat is wellicht wel zo verstandig van KLM, want iemand die een bepaalde status heeft en wat vaker vliegt verwacht niet op stoel 28E gezet te worden).
Al blijf ik wel vinden, als je voor een specifieke stoel hebt betaald, en die stoel is in het vliegtuig aanwezig, dan moet die persoon die stoel krijgen, frequent flyer of niet.
Bij de gate protesteren is dan wel iets wat je kunt doen, de specifieke plek kan dan wel vergeven zijn, mogelijk zijn er nog vergelijkbare plekken over.
Ik heb met mijn rugzak nog nooit problemen gehad. Overigens is 35*20*20 een extra kleine tas die je voorheen mee mocht nemen maar sinds 1 november voor moet betalen.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:48 schreef trippleh het volgende:
weet iemand of het nauw komt met die nieuwe regeling dat je maar 1 tasje mag als handbagage van 35x20x20cm? Een eenvoudige rugzak is al snel 10cm groter. Zou je daarvoor moeten bijbetalen of gewoon gratis het ruim in als het te groot blijkt?
Ryan air, ik zag dit:quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:49 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Ik heb met mijn rugzak nog nooit problemen gehad. Overigens is 35*20*20 een extra kleine tas die je voorheen mee mocht nemen maar sinds 1 november voor moet betalen.
Nu mag je bij Ryanair nog maar een tas van 55*40*20 meenemen en bij Wizzair van 55*40*23. Met wat voor maatschappij vlieg je?
Bij binnenlandse vluchten in de VS (American/united/Delta etc.) Is het wel gebruikelijk dat je alleen een kleine tas mee mag nemen als je niet bijbetaald, maar de voorwaarde is volgens mij dat je hem onder de stoel kwijt kan ipv de overhead bins.
quote:Passagiers die met een Standard Ticket reizen moeten hun grote handbagagetas bij de boarding gate afgeven en deze zal zonder kosten als cabine bagage in het ruim geplaatst worden. De voorschriften betreffende cabin bagage zijn hierop van toepassing.
Kon dat niet altijd al?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 20:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
[..]
Ik durf de KLM app niet up te daten, want ik ben bang dat ze deze 'glitch' snel willen repareren.
In theorie moeten ook rugtassen die groter zijn dan die kleine afmetingen (gratis) in het ruim. Ik vermoed dat ze zich in de praktijk vooral zullen richten op rolkoffers.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:55 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik zag dit:
https://www.ryanair.com/n(...)de-vragen/bagage#0-1
[..]
Het gebeurt bij elke maatschappij, ook bij Ryanair. Die gooien zelfs honderden vluchten eruitquote:Op zondag 4 maart 2018 12:41 schreef SaskiaR het volgende:
....
En dat overboeking erbij hoort, vind ik heel raar. Dat gebeurt bij Ryanair gelukkig niet.
Ryanair overboekt wel een stuk minder dan maatschappijen die vanaf grote hubs vliegen. De kans dat iemand z'n aansluitende vlucht mist op een intercontinentale hub is vele male groter dan dat iemand z'n vlucht mist op een klein vliegveld als Eindhoven. Daarom zullen maatschappijen als KLM en Delta die vanaf Schiphol vliegen rekening houden met een groter aantal no-shows dan Ryanair en dus ook meer overboeken.quote:Op woensdag 7 maart 2018 09:20 schreef alopio het volgende:
[..]
Het gebeurt bij elke maatschappij, ook bij Ryanair. Die gooien zelfs honderden vluchten eruit
Het is niet raar dat het erbij hoort. De belangrijkste reden voor een reiziger om te kiezen voor maatschappij X is de prijs van een ticket. Maatschappijen zullen er dus alles aan doen om de prijs van het ticket zo laag mogelijk te houden. Overboeken van vluchten is een van de methodes die ze daarvoor gebruiken.quote:Op zondag 4 maart 2018 12:41 schreef SaskiaR het volgende:
En dat overboeking erbij hoort, vind ik heel raar.
Ik vond het vooral raar hoe het toen ging (in 2007 bij KLM, dus misschien gaat het nu anders):quote:Op woensdag 7 maart 2018 09:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is niet raar dat het erbij hoort. De belangrijkste reden voor een reiziger om te kiezen voor maatschappij X is de prijs van een ticket. Maatschappijen zullen er dus alles aan doen om de prijs van het ticket zo laag mogelijk te houden. Overboeken van vluchten is een van de methodes die ze daarvoor gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |