abonnement Unibet Coolblue
pi_175691750
Na mijn vorige topic over verborgen gebreken in mijn eigen woning (lichtschakelaar) heb ik dit keurig gemeld aan de koper dat dit aanwezig was. Hij vond het geen probleem, gelukkig en goed opgelost.

Natuurlijk heb ik ook een ander huis gekocht. Vrijstaande nieuwbouwwoning uit 2010. Nu blijkt dat dit huis vol zit met zogenoemde zilvervisjes https://nl.wikipedia.org/wiki/Zilvervisje. Overal vinden we kleine beestjes, in het vorige huis hebben we hier nooit last van gehad. Ook de leeftijd van de zilvervisjes is op zeker 3 á 4 jaar. Dit kun je zien aan de lengte. Ze kunnen wel 8 jaar worden, wat een krengen. De luchtvochtigheid in de woning is normaal (35-40%), zeker niet te hoog.

De vraag is, is dit een verborgen gebrek of moet ik dit redelijkerwijs accepteren? In het overdrachtsdocument stond dat er geen ongedierte aanwezig was.
pi_175691816
dat is gewoon jammer de bammer en er valt ook niet zo heel veel aan te doen geloof ik.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175691857
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:41 schreef step2step het volgende:
geborgen gebreken
Nou ja, wel fijn dat de gebreken zich geborgen voelen O+
Ja doei.
pi_175691875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, wel fijn dat de gebreken zich geborgen voelen O+
Lol
pi_175691935
HG
  woensdag 13 december 2017 @ 13:07:24 #6
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175692293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:41 schreef step2step het volgende:
In het overdrachtsdocument stond dat er geen ongedierte aanwezig was.
Staat dit er letterlijk zo in of staat er dat de verkoper niet op de hoogte is van aanwezig ongedierte?
  woensdag 13 december 2017 @ 13:10:56 #7
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_175692364
Maar natuurlijk koop je ook gewoon een ander huis! :')

Nee maar zonder gekheid. Als ie het er expliciet in heeft staan dat er géén overlast van ongedierte etc is, zou je wel een argument kunnen hebben.
Eventueel eerst met eigenaar zelf proberen op te lossen.
pi_175692414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:10 schreef RickoKun het volgende:
Maar natuurlijk koop je ook gewoon een ander huis! :')

Nee maar zonder gekheid. Als ie het er expliciet in heeft staan dat er géén overlast van ongedierte etc is, zou je wel een argument kunnen hebben.
Eventueel eerst met eigenaar zelf proberen op te lossen.
Definieer overlast.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_175692614
Ik heb er hier af en toe ook last van. Ik weet mijn ouders ook. Veel op zolder, soms in badmaker of woonkamer.

Katten vinden ze trouwens geweldig.......
pi_175692743
Kwestie van overmacht. Zilvervisjes is namelijk geen kwestie van hygiëne of gaten in muren e.d wat je bij muizen of ratten hebt. De luchtvochtigheid kan een probleem zijn, maar die is bij jou prima. Je ziet het vaker bij nieuwbouwhuizen en doet er niet veel aan. Je kan een verdelger laten komen, maar heeft vaak weinig zin (zeker als de buren er ook last van hebben en dat hebben ze waarschijnlijk ook)
pi_175692772
Bel een ongediertebestrijder. Deze hebben zo'n warmtelamp die ze in je huis zetten en dit ding trekt deze vliegjes massaal aan. Dan worden ze één voor één geroosterd.

Dit wil niet zeggen dat je er daarna helemaal volledig van af bent. Maar het helpt wel.
pi_175693006
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:07 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Staat dit er letterlijk zo in of staat er dat de verkoper niet op de hoogte is van aanwezig ongedierte?
Er staat letterlijk in de overeenkomst;

j. Is er sprake van overlast door ongedierte in en om de woning (muizen, ratten, kakkerlakken, etc.)? Nee
pi_175693850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:30 schreef HarveySpecter het volgende:
Bel een ongediertebestrijder. Deze hebben zo'n warmtelamp die ze in je huis zetten en dit ding trekt deze vliegjes massaal aan. Dan worden ze één voor één geroosterd.

Dit wil niet zeggen dat je er daarna helemaal volledig van af bent. Maar het helpt wel.
Het zijn helemaal geen vliegjes.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 13 december 2017 @ 14:13:19 #14
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_175693880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Definieer overlast.
Mee eens.

Dat is wel erg lastig.
Ikzelf heb ook heeeeel af en toe ergens wel een zilvervisje. Ergerlijk is het niet. Helemaal weinig nu we kat hebben inderdaad.
pi_175694028
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Het zijn helemaal geen vliegjes.
We weten allemaal wat ik bedoel wijsneus.
pi_175694124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:39 schreef step2step het volgende:

[..]

Er staat letterlijk in de overeenkomst;

j. Is er sprake van overlast door ongedierte in en om de woning (muizen, ratten, kakkerlakken, etc.)? Nee
Nou dan klopt het niet.
Laten verdelgen en de verkoper het laten betalen. Simpel
  woensdag 13 december 2017 @ 14:30:08 #17
189961 ex
aperture science
pi_175694259
Ik kom er in me nieuwe huis ook wel is 1 tegen, op de WC, badkamer en op zolder.. In totaal denk ik 10 gezien in de laatste 5 maanden en vind het zeker geen overlast..

Dus wat bedoel je met 'vol zitten'?
The cake is a lie!
  woensdag 13 december 2017 @ 14:31:34 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175694284
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:23 schreef quirina het volgende:

[..]

Nou dan klopt het niet.
Laten verdelgen en de verkoper het laten betalen. Simpel
Zilvervisjes zijn niet te voorkomen in de mate waarin dat met muizen etc. het geval is dus of het zo simpel ligt valt nog te betwijfelen.
And so is the past
pi_175694666
https://www.eigenhuis.nl/(...)goeding.doc?sfvrsn=6

Zo moeilijk is dat niet.
Ongedierte is ongedierte en ze hebben het verzwegen.
pi_175695491
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:18 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

We weten allemaal wat ik bedoel wijsneus.
Nou nee niet echt, flapdrol.
Zilvervisjes komen namelijk niet op warmte af.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_175695552
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nou nee niet echt, flapdrol.
Zilvervisjes komen namelijk niet op warmte af.
Wat denk je waarom deze zilvervisjes zo graag op nieuwbouwhuizen afkomen?
Omdat deze namelijk zo goed geïsoleerd zijn. Sufkut!
pi_175695565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:28 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Wat denk je waarom deze zilvervisjes zo graag op nieuwbouwhuizen afkomen?
Omdat deze namelijk zo goed geïsoleerd zijn. Sufkut!
Warmte =/= luchtvochtigheid, randdebiel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 13 december 2017 @ 15:59:41 #23
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_175696251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:39 schreef step2step het volgende:

[..]

Er staat letterlijk in de overeenkomst;

j. Is er sprake van overlast door ongedierte in en om de woning (muizen, ratten, kakkerlakken, etc.)? Nee
Wie zegt dat ze overlast ervoeren?

Ik zie in mijn huis ook wel eens een zilvervisje of spin maar om dat nou overlast te noemen
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_175696751
Bij de boerenbond een paar spuitbussen Pyrethrum halen en je huis van boven naar beneden iedere kamer volspuiten en de roosters dicht.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 13 december 2017 @ 16:50:44 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175697249
Ik heb hier in de woning ook zo nu en dan een zilvervisje. Daar heb je HG voor. Net als mieren bijv.

Muizen kakkerlakken en ratten zijn dan wel een heel ander niveau.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_175698738
Vrienden van mij hadden hier ook last van in hun net gekochte huis. Spul van HG helpt er goed tegen..
pi_175699040
Goede hygiëne is niet genoeg om van zilvervisjes af te komen. Dit komt omdat zilvervisjes vaak tussen de muren, in isolatiemateriaal, boeken en op andere beschermde plaatsen verblijven. Door de luchtvochtigheid omlaag te brengen, bijvoorbeeld door ventilatie en vochtvreters te gebruiken, wordt een woning minder aantrekkelijk voor deze dieren. Wie af en toe een zilvervisje ziet, hoeft ze niet te bestrijden, omdat de beestjes geen schade veroorzaken. Zilvervisjes kunnen wel gelokt worden met een halve aardappel in een open plastic zakje. De beestjes komen dan af op het aardappelzetmeel, dat ze graag als voeding gebruiken.
1ste hit google
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zilvervisje


Mijn appartement is van 2006, en kom er ooit wel enkele tegen. Ik heb het geluk een kat te hebben, die vind het leuk speelgoed tot ze dood zijn :')
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_175700485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:49 schreef Rekkie het volgende:
HG
Dit. Opgelost.
Alius aliud dicit
pi_175701935
dat spul lost het echt niet op. misschien tijdelijk een vermindering.

heel Nederland heeft mieren spinnen en zilvervisjes en binnenkort ook de buxusmot. heb nog nooit iets daarover gelezen op Funda of in brochures.
:]
pi_175704567
Het is zo goed als onmogelijk om volledig van zilvervisjes af te komen als ze er eenmaal zitten. Meestal zijn het trouwens papiervisjes in nieuwbouwhuizen (google de verschillen maar).

Omdat ze ook in de spouwmuren zitten en ook tegen kou kunnen kan je ze niet volledig verdelgen. Het enige wat je kan doen is het huis minder aantrekkelijk maken door de luchtvochtigheid aan te pakken, kieren en naden te dichten, de verwarming niet te hoog te zetten. Papiervisjes komen op papier af dus je boeken en andere spullen in plastic boxen bewaren en zorgen dat behang niet los zit.

Bij een echte plaag kan je wel gif spuiten wat tijdelijk helpt net als vallen neerzetten. Maar dit zal ze niet volledig uitroeien. Want na een half jaar komen de eitjes uit in de spouwmuren of komen de visjes vanaf de buren weer gezellig langs :)

Ik vraag mij af of je de vorige bewoner hier aan kan houden. Mogelijk kan er wel tegemoet gekomen worden in kosten die gemaakt moeten worden.
pi_175717968
Zilvervisjes.. Ik kom ze ook overal tegen maar ik heb niemand om de schuld te geven want ik ben de eerste bewoner. Ze zitten bij mij ook overal, ondanks goed ventileren. In 2019 verhuis ik weer naar een nieuwbouwwoning en ik heb maar bedacht om alle randjes en kiertjes een keer volledig in te spuiten vlak voor ik weer naar huis ga na de eerste dag zodat de visjes die ik meeneem het hopelijk niet overleven. Extreme hitte kunnen ze ook niet tegen (ik heb er 1 in mijn pan gehad die ik al op het gas had gezet) :P Maar goed, dat is voor jou niet boeiend TS,

Maar ik heb dus ooit eens ongediertebestrijding hiervoor gebeld en deze man gaf aan dat je hier niets aan kunt doen omdat je dan de hele straat in 1 keer moet behandelen en ze in die gevallen vaak ook nog steeds terug komen. Dus zelfs al kun je het verhalen op de verkopende partij, de kans dat je kort daarna weer last hebt is zeer groot.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 14 december 2017 @ 14:01:53 #32
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175718053
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:33 schreef wootahH het volgende:
dat spul lost het echt niet op. misschien tijdelijk een vermindering.

heel Nederland heeft mieren spinnen en zilvervisjes en binnenkort ook de buxusmot. heb nog nooit iets daarover gelezen op Funda of in brochures.
Overigens zijn spinnen gek op zilvervisjes dus laat die spinnenwebben in lage hoeken lekker zitten.
And so is the past
pi_175724987
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Overigens zijn spinnen gek op zilvervisjes dus laat die spinnenwebben in lage hoeken lekker zitten.
Ieuw ik wil niet weten hoe jouw huis eruitziet!
Je kan die zilvervisjes ook gewoon doodmeppen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 14 december 2017 @ 20:29:53 #34
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175726161
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:39 schreef quirina het volgende:

[..]

Ieuw ik wil niet weten hoe jouw huis eruitziet!
Je kan die zilvervisjes ook gewoon doodmeppen.
krijg je van die mooie grijze muurtjes van. :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 14 december 2017 @ 21:53:58 #35
165633 eriksd
The grand facade...
pi_175729306
Wat voor compensatie zou je willen zien TS? Die beestjes krijg je niet weg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_175733844
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:39 schreef quirina het volgende:

[..]

Ieuw ik wil niet weten hoe jouw huis eruitziet!
Je kan die zilvervisjes ook gewoon doodmeppen.
Wat is er nou weer smerig aan wat onschuldige spinnen.... Ik laat uit het zicht ook wat spinnen zitten. In de slaapkamer haal ik ze echter wel helemaal weg.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_175734155
Het is volkomen normaal dat er papier of zilvervisjes in nieuwbouwwoningen zitten. Dat komt omdat het beton nog aan het uitdampen is met een hoog vochtigheidsgehalte tot gevolg. Dit is een proces wat jaren tot wel tientallen jaren duurt. En als ze er eenmaal zitten zijn ze moeilijk weg te krijgen. Ik had ook veel last van die beesten in een vorige woning, maar het in de perken gekregen door vochtvreters overal in huis te zetten, veel te ventileren en alle spinnen te laten zitten.
pi_175753563
Af en toe zie ik er ook ééntje ja, die trap ik dan dood. Doe ik overigens ook met lieveheersbeestjes. Om één of andere reden hebben die een nest en als ik een raam open komen ze allemaal binnen.

Oh had ook een keer een zilvervisje in een pan gevonden, die heb ik meegekookt met het eten c_/
Facts don't care about your feelings
pi_175753714
ik zit in een nieuwbouw woning (nog geen jaar oud) en heb ze hier ook al rond zien lopen. Ga je onmogelijk tegen houden in wat voor huis dan ook.
pi_175756561
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Af en toe zie ik er ook ééntje ja, die trap ik dan dood. Doe ik overigens ook met lieveheersbeestjes.
:'(
pi_175756590
Je mag van geluk spreken dat het geen goudvisjes zijn! Voor je het weet staat er politie aan je deur en eisen ze een grotere kom dan jouw huiskamer.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_175756602
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:43 schreef Noisiv het volgende:
Het is zo goed als onmogelijk om volledig van zilvervisjes af te komen als ze er eenmaal zitten. Meestal zijn het trouwens papiervisjes in nieuwbouwhuizen (google de verschillen maar).

Omdat ze ook in de spouwmuren zitten en ook tegen kou kunnen kan je ze niet volledig verdelgen. Het enige wat je kan doen is het huis minder aantrekkelijk maken door de luchtvochtigheid aan te pakken, kieren en naden te dichten, de verwarming niet te hoog te zetten. Papiervisjes komen op papier af dus je boeken en andere spullen in plastic boxen bewaren en zorgen dat behang niet los zit.

Bij een echte plaag kan je wel gif spuiten wat tijdelijk helpt net als vallen neerzetten. Maar dit zal ze niet volledig uitroeien. Want na een half jaar komen de eitjes uit in de spouwmuren of komen de visjes vanaf de buren weer gezellig langs :)

Ik vraag mij af of je de vorige bewoner hier aan kan houden. Mogelijk kan er wel tegemoet gekomen worden in kosten die gemaakt moeten worden.
Je kan in de winter op vakantie gaan en dan de verwarming van je huis uitzetten en een aantal ramen open zetten. Zilvervisjes kunnen niet lang overleven in temperaturen < 15degC.

Maar eigenlijk is het allemaal vrij kansloos, hooguit tijdelijk een oplossing.
pi_175756672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:10 schreef RickoKun het volgende:
Maar natuurlijk koop je ook gewoon een ander huis! :')
Onder de brug slapen nadat je je huis hebt verkocht is ook weer zoiets he.
pi_175757204
Ik vind het wel vriendelijke dieren eigenlijk. Rustige beestjes. Lekker laten gaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 16 december 2017 @ 12:33:18 #45
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_175759719
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:05 schreef YoshiBignose het volgende:

Oh had ook een keer een zilvervisje in een pan gevonden, die heb ik meegekookt met het eten c_/
Standaard ja, heerlijk. Toch weer extra proteïne en eiwitten. Ze moeten er alleen niet te lang inzitten, dan worden ze taai
pi_175759852
HG zilvervisjes spray werkt echt top.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  roze zaterdag 16 december 2017 @ 12:44:35 #47
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_175759880
Ik had ze ook in mijn ouders hun huis. Is stukken minder geworden toen ik nieuw behang kreeg in mijn kamer en ze meteen alle kieren hebben dicht gekit bij het raam enz.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 18 december 2017 @ 10:25:26 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175805223
quote:
9s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:57 schreef Yesse het volgende:
Extreme hitte kunnen ze ook niet tegen (ik heb er 1 in mijn pan gehad die ik al op het gas had gezet) :P Maar goed, dat is voor jou niet boeiend TS,

Hoe smaken ze?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_175814642
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:25 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe smaken ze?
Heb hem uiteindelijk na geïntrigeerd kijken uit zijn lijden verlost. Met een papiertje, dus ik zou het alsnog niet weten :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 18 december 2017 @ 17:53:20 #50
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_175815236
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:44 schreef Amarantha het volgende:
Ik had ze ook in mijn ouders hun huis. Is stukken minder geworden toen ik nieuw behang kreeg in mijn kamer en ze meteen alle kieren hebben dicht gekit bij het raam enz.
Dit, ze houden heel erg van kieren en plekken waar weinig licht komt.
Ook achter een boekenkast kan je ze vinden.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:55:29 #51
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_175834188
Had ze ook in mijn huis (tweede bewoner). Effe een paar keer sprayen met dat HG spul werkte echt goed. Na 6 maanden nog een keer doen en vrijwel opgelost (nu 3 jaar geleden). Misschien kruipt er nog ergens 1 wat ik niet weet maar de regelmatige verschijning, dat is over. In 3 jaar tijd 2x nog 1 gezien. En die plet je gewoon op een plekje waar het kan (dat het geen vlekken geeft die je niet weg krijgt)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_183696449
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:41 schreef step2step het volgende:
Na mijn vorige topic over verborgen gebreken in mijn eigen woning (lichtschakelaar) heb ik dit keurig gemeld aan de koper dat dit aanwezig was. Hij vond het geen probleem, gelukkig en goed opgelost.

Natuurlijk heb ik ook een ander huis gekocht. Vrijstaande nieuwbouwwoning uit 2010. Nu blijkt dat dit huis vol zit met zogenoemde zilvervisjes https://nl.wikipedia.org/wiki/Zilvervisje. Overal vinden we kleine beestjes, in het vorige huis hebben we hier nooit last van gehad. Ook de leeftijd van de zilvervisjes is op zeker 3 á 4 jaar. Dit kun je zien aan de lengte. Ze kunnen wel 8 jaar worden, wat een krengen. De luchtvochtigheid in de woning is normaal (35-40%), zeker niet te hoog.

De vraag is, is dit een verborgen gebrek of moet ik dit redelijkerwijs accepteren? In het overdrachtsdocument stond dat er geen ongedierte aanwezig was.
Hey TS, hoe gaat het nu?
Niet doen
pi_183696791
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 03:36 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Hey TS, hoe gaat het nu?
laatste bezoek: 147 dagen, 12 uur geleden.

Kansloze kick
Je raekt an de dinge geweun.
pi_183696833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:39 schreef step2step het volgende:

[..]

Er staat letterlijk in de overeenkomst;

j. Is er sprake van overlast door ongedierte in en om de woning (muizen, ratten, kakkerlakken, etc.)? Nee
behoren zilvervisjes wel tot de ongedierte groep? :P
pi_183696857
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:43 schreef Noisiv het volgende:
Het is zo goed als onmogelijk om volledig van zilvervisjes af te komen als ze er eenmaal zitten. Meestal zijn het trouwens papiervisjes in nieuwbouwhuizen (google de verschillen maar).

Omdat ze ook in de spouwmuren zitten en ook tegen kou kunnen kan je ze niet volledig verdelgen. Het enige wat je kan doen is het huis minder aantrekkelijk maken door de luchtvochtigheid aan te pakken, kieren en naden te dichten, de verwarming niet te hoog te zetten. Papiervisjes komen op papier af dus je boeken en andere spullen in plastic boxen bewaren en zorgen dat behang niet los zit.

Bij een echte plaag kan je wel gif spuiten wat tijdelijk helpt net als vallen neerzetten. Maar dit zal ze niet volledig uitroeien. Want na een half jaar komen de eitjes uit in de spouwmuren of komen de visjes vanaf de buren weer gezellig langs :)

Ik vraag mij af of je de vorige bewoner hier aan kan houden. Mogelijk kan er wel tegemoet gekomen worden in kosten die gemaakt moeten worden.
En wat tabak bij de boeken doen.
In een stoffen zakje ofzo.

Maar misschien helpt het ook om een shaggie te draaien en die erbij te leggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183696866
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 06:47 schreef Messina het volgende:

[..]

laatste bezoek: 147 dagen, 12 uur geleden.

Kansloze kick
Oh :{
Wat een eikel ben je dan idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183696880
Edit: foutje

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2018 07:13:26 ]
pi_183700343
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 07:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh :{
Wat een eikel ben je dan idd.
Ik heb vernomen dat hij is overleden, opgegeten van binnen door zilvervisjes ;(
Facts don't care about your feelings
pi_183701737
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb vernomen dat hij is overleden, opgegeten van binnen door zilvervisjes ;(
Degene die het topic kickte....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183705214
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Degene die het topic kickte....
Die leeft nog :P
Facts don't care about your feelings
pi_183758694
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:20 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel vriendelijke dieren eigenlijk. Rustige beestjes. Lekker laten gaan.
Rustig? Heb je ze ooit zien sprinten als ze gevaar aanvoelen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')