Oh ja, dat gedoe!quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Maar lui die depressief worden omdat anderen toffe dingen op Facebook posten.
Misschien moeten ze gewoon eens een leven gaan zoeken.
Uiteraard gaat het op FOK ook in een Facebook topic over standpunten mbt vluchtelingen.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het grappige is dat je zelf in een hoek zit. Natuurlijk kan je dit zelf niet inzien. Maar welke oorlog is er dan in Somalië? Eritrea? Maar goed, je hebt een soort van punt, ik ben hard voor dit soort 'vluchtelingen' ja. Je kan niet iedereen opvangen in Nederland
Dit typ je hopelijk vanaf een afgedankte laptop in een vluchtelingenkamp in Somalië?quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Oh leuk, ga je naar Eritrea en Somalie om daar verslag te doen? Of ga je liever gamen en bij moeders een kop thee drinken ?
Het lijkt wel een afspiegeling van facebook! Maar ik zou me inderdaad minder snel mee moeten laten slepenquote:Op dinsdag 12 december 2017 15:46 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Uiteraard gaat het op FOK ook in een Facebook topic over standpunten mbt vluchtelingen.
Te triest inderdaad.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh ja, dat gedoe!
Of zich druk maken omdat je iemand niet gefeliciteerd hebt met zijn/haar verjaardag.
Ook familieruzies via facebook uitvechten, om zoveel mogelijk steun te krijgen voor jouw kant van het verhaal, echt misselijkmakend.
Als je goede vrienden en familie hebt is dat wel een punt in het algemeen, altijd al zo geweest. Mn opa wachte vroeger al om 6 uur bij de telefoon. Maar als je slechts een kennis bent zal niemand er ene ruk om geven dat jij niet gebeld hebt of een bericht hebt geplaatst. Ja misschien als je 6 vrienden op Facebook hebt en je thuis de hele dag huilend gaat lopen F5en.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh ja, dat gedoe!
Of zich druk maken omdat je iemand niet gefeliciteerd hebt met zijn/haar verjaardag.
Lijkt me marginaal. Als mensen ruzie hebben blokkeren ze elkaar vaak. Ik heb sinds 2007 nog nooit openbare familieruzies gezien.quote:Ook familieruzies via facebook uitvechten, om zoveel mogelijk steun te krijgen voor jouw kant van het verhaal, echt misselijkmakend.
Ja want voor echt belangrijke zaken of een goed gesprek bel je tegenwoordig je dochter of ouders niet meer, maar update je je status.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:42 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Nouja ze hebben een punt als ze dat zeggen dat kun je niet ontkennen. Mijn vader belde me dit weekend nog en aan zijn stem hoorde ik (ondanks de boodschap) dat het compleet foute boel was. Zoveel aan communicatie gaat verloren als je een boodschap typt. Intonatie, pauzes, stotteren, zuchten, algemene tone of voice is dan compleet weg. Met spraak is er weinig te verhullen.
Natuurlijk vraag je verder als je zoiets hoort in iemands stem. Doe je dat ook als er staat geschreven: "alles is okay"?
Dat doe jij gewoon ff.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dit typ je hopelijk vanaf een afgedankte laptop in een vluchtelingenkamp in Somalië?
Natuurlijk niet, dat weet ik ook wel. Ik hoef geen klaplopers uit Somalië in mijn land nee. Ik geef gewoon eerlijk toe dat het me totaal geen ene ruk scheelt dat ze daar verhongeren.
Precies, don't fuck met de comfortzone van jou als zachtgekookt eitje.quote:Dat wil nog niet zeggen dat ze recht hebben om hier te verblijven... Er is geen oorlog daar, er zijn teveel mensen daar. Maar als je daar oplossingen voor voorstelt dan is dat opeens onmenselijk! Nee we moeten ze hierheen halen, totdat het hier net zo'n klote plaats is als daar!
Wiejo jij bent echt helderziend ofzo, beter start je een psychologische praktijk op!! Jij doorgrondt ze zo makkelijk joh!!quote:Op dinsdag 12 december 2017 16:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat doe jij gewoon ff.
Net als dat jij net zo goed je eigen moeder nog zou laten verhongeren omdat jij belangrijkere zaken aan je hoofd hebt zoals Feestboek en al het andere zakken lucht waar je als koene ridder tegen ten strijde trekt.
[..]
Precies, don't fuck met de comfortzone van jou als zachtgekookt eitje.
quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, facebook is een knusse bubbel vol "vrienden" waar alles zo is ingericht dat je precies ziet wat je wil zien, en waar je alleen dingen ziet waar je het erg mee eens bent. Alles met maar 1 doel: je zo lang mogelijk meezuigen in dat sink hole, en je zoveel mogelijk prive-informatie afhandig maken. Om dat te doen worden er ook allerlei nare truukjes gebruikt die fucken met je aandacht en je verslavingsgevoeligheid, zoals de likes, de notificaties, en die tijdlijn die maar oneindig blijft doorscrollen. En dan kan het gebeuren dat je het nauwelijks nog merkt dat de helft van wat je ziet verstopte reclame is, propaganda, of gewoon totale onzin.
Het lijkt me geen betoog te behoeven dat het behoorlijk problematisch is als je je wereldbeeld grotendeels op je facebook feed gaat baseren. En dat doen veel mensen wel. En het is ook zorgwekkend dat er geen enkel inzicht is te krijgen in de algoritmes achter de dingen die jij als gebruiker te zien krijgt, en wat niet.
Daardoor word je als gebruiker toch wel gedegradeerd tot willoze "lab rat" in een psychologisch experiment. Nou ja, als je dat leuk vindt... ieder zijn fetish, laten we maar zeggen. Ik heb facebook in ieder geval eruit geflikkerd, al was het ook maar omdat ik die Mark Fuckerberg een enge nare onbetrouwbare creep vind.
Voor iemand wiens doel in het leven was om 's nachts op een dood forum te gaan lopen spammen heb je blijkbaar eens overdag je bed verlaten. Vertel eens wat jij over de wereld geleerd hebt via de TV Sjaak.quote:Op dinsdag 12 december 2017 16:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wiejo jij bent echt helderziend ofzo, beter start je een psychologische praktijk op!! Jij doorgrondt ze zo makkelijk joh!!!
Boehoe meneer ontmoet iemand die het niet eens is met zijn disney perceptie van de werkelijkheid. Snel allemaal aantijgingen over z'n moeder roepen!
"meneer hapt niet, snel nog meer onzin over hem het internet opwerpen!" Niet alleen zijn je aantijgingen abject en infaam, ook weet ik niet eens wat TV Sjaak is. Helaas.quote:Op dinsdag 12 december 2017 16:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voor iemand wiens doel in het leven was om 's nachts op een dood forum te gaan lopen spammen heb je blijkbaar eens overdag je bed verlaten. Vertel eens wat jij over de wereld geleerd hebt via de TV Sjaak.
Je hapt als een dolle.quote:Op dinsdag 12 december 2017 16:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
"meneer hapt niet, snel nog meer onzin over hem het internet opwerpen!" Niet alleen zijn je aantijgingen abject en infaam, ook weet ik niet eens wat TV Sjaak is. Helaas.
Op facebook zit ik niet meer nee, op aanraden van jouquote:Op dinsdag 12 december 2017 16:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je hapt als een dolle.
Maar je bent inmiddels wel van je verslaving af begrijp ik.
Jij Fokt vanaf je telefoon of pc, wat is daar zoveel beter aan?quote:Op dinsdag 12 december 2017 16:45 schreef LXIV het volgende:
Wel eens met deze man. Sommige mensen leven in een mobiele telefoon, en overal Facebook. Geen oog meer voor de werkelijke wereld en een medemensen
*sent from my iFöhnquote:Op dinsdag 12 december 2017 16:51 schreef Peligrosso het volgende:
Juist fijn dat het gros van de mensen in hun faceboek/telefoon leeft, dan blijft er meer echte wereld voor mij en mijn zielsverwanten over.
Ik vind persoonlijk facebook ook wel een goed bewaarmedium. Foto's van de verbouwing kan ik er nog allemaal op terugvinden. Ik plaats ook weleens leuke dingen die ik zo tegenkom en dan alleen zichtbaar voor mezelf.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:50 schreef Hexagon het volgende:
Maar het moet uiteindelijk vooral een communicatiemiddel zijn en geen levensinvulling. Nou is FOK! ook wel een belangrijke redden dat ik weinig met Facebook doe. Als ik aan werkontwijkend gedrag wil doen, in de trein zit of gewoon te lui ben om wat anders te doen, denk ik nooit aan Facebook.
Directe familie vergeet ik niet makkelijk. Schoonfamilie wordt al wat lastiger en vrienden, ook goeie.....geen idee wanneer ze jarig zijn. Kom ik toevallig op facebook en zie ik dat iemand jarig is, of is geweest, dan feliciteer ik ze wel. Maar kom ik er een paar dagen niet op, dan kan ik het vergeten. Ben daar gewoon niet mee bezig.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:56 schreef Beathoven het volgende:
Als je goede vrienden en familie hebt is dat wel een punt in het algemeen, altijd al zo geweest.
Ik zit op mijn kamer?quote:Ik stel me zo voor dat jij nu zo op je kamer zit, geen fuck te doen hebt en je lekker gaat lopen fantaseren over wat er mogelijk allemaal op Facebook zou kunnen plaatsvinden.
Daar gaat de OP juist over, dat het riskant is zo'n giga FB. Qua invloed en macht. Dat kan misbruikt worden, dat snap jij toch ook nog wel? Zó het al niet -tig keer misbruikt is. Vind jij dat een fijn idee? Of denk je: 'als je het nie wilt gebruiken, waarom boeit het je dan?'.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zo'n bedrijf heeft gewoon veel invloed, wat wil je daar aan doen dan? Of zoiets 'mag' is helemaal geen relevante vraag. Wat moet toezicht doen dan en waarop moet toezicht komen? Ze hebben gewoon een website waarop je je gegevens neerzet op vrijwillige basis. Wat wil je precies veranderen daaraan? Als je dat niet wil doe je het toch niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |