abonnement Unibet Coolblue
pi_175671636
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:48 schreef kmkmmr het volgende:
Op het moment dat persoonlijk winnen belangrijker is dan gezamenlijk gelukkig zijn is een relatie gedoemd.
Er zijn heel veel, zeer langdurige relaties, die vanaf begin af aan zo zijn. Er zijn namelijk heel veel mensen die dit soort drama in hun relatie nodig hebben. Vrouwen noemen dat vaak tegengas nodig hebben. Ik noem het een zucht naar drama.

Dit soort mensen vinden het heerlijk om te klagen over hun relatie. Bij voorkeur hebben ze vrienden, die net zo zijn, die andersom weer over hun relatie klagen. Wanneer op volwassen wijze met problemen wordt omgegaan, dan zien ze dat wel als een pluspunt, maar op totaal onverklaarbare wijze is de relatie niet spannend genoeg voor ze. Niet beseffend dat het juist die volwassen aanpak van problemen is die het zo saai voor ze maakt.

Deze mensen hebben spectaculaire ruzies, wekenlange negeersessies, gooien met spullen, scheldpartijen, uitspattingen van geweld etc. etc., natuurlijk in combinatie met spectaculaire goedmaalseks, nodig. Zo zitten ze nou eenmaal in elkaar. Sommigen groeien daar overheen, anderen niet.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:46:42 #77
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_175671906
Ik kan vrij koppig zijn als ik weet dat mn partner fout zit, en ik ga op zo'n moment dan ook echt geen excuses maken om de ruzie maar achter ons te laten. Maar zwijgen? Nee. Ook als ik niet fout zit is het niet vreemd om aan te geven (desnoods uurtje later) dat je het uit wil praten. Dan ben je vaak allebei al een stuk kalmer en excuses krijg je dan vanzelf wel als je ze echt verdiend. Juist door te communiceren in dat soort moeilijke situaties kan je goed laten zien hoe goed de relatie nou echt is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_175672152
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:10 schreef naoomx het volgende:

[..]

Nou, als je daar echt nadelen van krijgt, weet je gelijk wat voor een kinderachtig stuk vreten je partner is, toch? :)

Let wel, met niet-koppigzijn bedoel ik niet gelijk dat je maar "ja" en "amen" moet zeggen, al heb je gelijk. En misschien kan even negeren wel goed zijn hoor. Maar compromissen sluiten zal wel moeten kunnen, en als je daarvoor af en toe een klein beetje gelijk in moet slikken voor zaken die je toch niet zo belangrijk vind... Nou, boehoe, wat een ramp zeg. :')
Al zou ik het overigens nou ook weer niet tolereren om keer op keer onterecht mijn ongelijk teveel toe te moeten geven zonder dat mijn partner dat ooit doet; in dat geval moet mijn partner daar of aan werken of zijn we er klaar mee, denk ik zo.
Die quote van Maghrebijnse bedoelde ik als grap.

Ik vind dat je je ongelijk per definitie moet toegeven. Altijd.

In mijn eerdere reactie op je doelde ik op situaties waarbij 1 van de partijen totaal onredelijk is en de ander gewoon gelijk heeft. Dan vind ik niet dat jij, om de lieve vrede te bewaren, je best hoeft te doen om de situatie te lijmen. Dat is bij uitstek aan degene die zich misdragen heeft, mijns inziens.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_175672343
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

9 vd 10 keer gewoon kinderachtigheid.
Is koppigheid in dat soort zaken niet sowieso enorm kinderachtig?
"Pools are perfect for holding water"
pi_175672370
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Uhu, je poot stijf houden is nodig. Als je dat niet doet dan denkt de wederhelft dat hij of zij dat het in het vervolg alles kan maken want je komt toch wel terug.
Ja, als je relatie een constante onderlinge strijd is wel ja.

Mag je al met je mama op vakantie?
"Pools are perfect for holding water"
pi_175672397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, maar niks te maken met cafe dus.
Ah, iets nieuws. Goh, dat zagen we niet aankomen zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175672419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:48 schreef kmkmmr het volgende:
Op het moment dat persoonlijk winnen belangrijker is dan gezamenlijk gelukkig zijn is een relatie gedoemd.

Frustraties, ruzies en whatnot zijn normaal wanneer je met andere mensen moet omgaan, maar het moet niet te lang duren. En vooral niet bewust lang laten duren door ego; eigenlijk zou het zo snel mogelijk opgelost moeten worden.

Wanneer je de waarde van die andere persoon uit het oog verliest puur omdat je er niet meer rationeel naar kan kijken (en dus vooral uit emotie reageert), is er wat mij betreft een 'ster' in de relatie en zal het niet zo lang duren dat dat een 'scheur' wordt.

Probeer problemen nog binnen dezelfde dag op te lossen. Bij je relatie (i.t.t bijv. een vriendschappelijke relatie) zou je het al moeten opgelost hebben wanneer je 's nachts samen in bed ligt.
Precies dit dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 12-12-2017 16:33:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2017 @ 16:18:52 #83
460494 naoomx
pi_175672561
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:58 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Die quote van Maghrebijnse bedoelde ik als grap.

Ik vind dat je je ongelijk per definitie moet toegeven. Altijd.

In mijn eerdere reactie op je doelde ik op situaties waarbij 1 van de partijen totaal onredelijk is en de ander gewoon gelijk heeft. Dan vind ik niet dat jij, om de lieve vrede te bewaren, je best hoeft te doen om de situatie te lijmen. Dat is bij uitstek aan degene die zich misdragen heeft, mijns inziens.
Volgensmij heb je niet goed gelezen wat ik zeg.

Ik zeg dat ikzelf over de situatie zou praten (of om hem te lijmen dmv compromitterende afspraken of om het gewoon uit te praten en het daarbij gewoon te laten of door erna besluiten bij mijn partner (tijdelijk) we te gaan), of ik nou wel of niet gelijk heb. Dat ik bij situaties die niet schreeuwend belangrijk voor me zijn, bereid ben om compromissen te sluiten met de mening van mijn partner, al meen ik helemaal gelijk te hebben.
Over je ongelijk terecht toe moeten geven, heb ik nooit een discussie met je geprobeerd te voeren hier. Dat stond voor ons allebei al vast, dat wist ik...

Voor míj geldt dit iig wel:

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:48 schreef kmkmmr het volgende:
Op het moment dat persoonlijk winnen belangrijker is dan gezamenlijk gelukkig zijn is een relatie gedoemd.

pi_175672605
Ik ben heel koppig maar radiostilte enzo doe ik niet in een relatie. Los je geen bal mee op.
pi_175672911
Ja, dus het is wel weer duidelijk dat het overgrote deel van de mensen hier wel gewoon normaal kan doen. (in die zin is elk topic van deze TS over 'hoe anderen dat doen' echt een heel simpel inkoppertje).

En als TS niet wilt delen welk drama ze nu weer gecreëerd heeft, kan er net zo goed een slotje op.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 december 2017 @ 16:38:44 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175672954
Ik kan verschrikkelijk koppig zijn, maar in de relatie met dit soort dingen? Nee.

Als we al een keertje vast komen te zitten en een sorry van mijn kant kan de boel weer in beweging brengen (dat er wel gepraat kan worden) dan zeg ik gewoon sorry.
Komt het zo ver dat het vast zit heb ik vast ook wel mijn bijdrage daarin geleverd en is een excuus voor mijn deel ook wel op zijn plaats.

Wie dat excuus als eerste doet is niet belangrijk, dat het gebeurd en je weer tot elkaar komt wel.
We zitten niet samen op de kleuterschool, maar in een relatie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175673004
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:18 schreef naoomx het volgende:

[..]

Volgensmij heb je niet goed gelezen wat ik zeg.

Ik zeg dat ikzelf over de situatie zou praten (of om hem te lijmen dmv compromitterende afspraken of om het gewoon uit te praten en het daarbij gewoon te laten of door erna besluiten bij mijn partner (tijdelijk) we te gaan), of ik nou wel of niet gelijk heb. Dat ik bij situaties die niet schreeuwend belangrijk voor me zijn, bereid ben om compromissen te sluiten met de mening van mijn partner, al meen ik helemaal gelijk te hebben.
Over je ongelijk terecht toe moeten geven, heb ik nooit een discussie met je geprobeerd te voeren hier. Dat stond voor ons allebei al vast, dat wist ik...

Voor míj geldt dit iig wel:

[..]

Nog een keer gelezen wat je schreef en eigenlijk ben ik het overal mee eens. Geen meningsverschil dus, helaas.

Zoals ik al aangaf vind ik vooral het gedrag van jou in een conflict belangrijk. Als je fair en eerlijk bent, heb ik met weinig zaken een probleem.
Hoe belangrijk het onderwerp van discussie is, is natuurlijk ook cruciaal. Dat jij bijvoorbeeld een weekend naar Rome wilt ipv Barcelona, vind ik totaal geen punt. Vrijwel onmogelijk om daar ruzie over te krijgen met mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 12-12-2017 17:19:15 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 12 december 2017 @ 16:51:39 #88
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_175673242
Context jongens, context.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_175673329
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:51 schreef Montelly het volgende:
Context jongens, context.
Echt he. Bizar sommigen hier.
pi_175673379
Er is geen context he, je zegt gewoon 'wat vinden jullie van negeren'.

En dan klagen over dat mensen de context niet begrijpen. Tja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:00:32 #91
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175673450
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Echt he. Bizar sommigen hier.
Geef de context eens dan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175673629
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Geef de context eens dan.
Dat is privé, sorry. En al zou ik die geven, dan worden er weer grappen gemaakt of het wordt voor altijd tegen je gebruikt. Doe ik dus niet en daarom houd ik het even algemeen.
pi_175673631
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:38 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Echt :')
OMG
_O_ _O- oO/
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175673752
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:51 schreef Montelly het volgende:
Context jongens, context.
Kun je een voorbeeld geven waarbij koppigheid (langer dan een dag) wél okay is?

Let wel: koppigheid. Dus geen 'ik wil de ander niet spreken omdat hij/zij iets heeft gedaan dat mijn vertrouwen heeft beschadigd (zoals vreemdgaan), ik heb even tijd nodig voor mezelf om na te denken'.

Maar wel: 'we hebben ruzie, ik vind dat ik gelijk heb en de ander niet, de ander mag de eerste stap nemen, want ik ga het niet doen'.
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:17:38 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175673893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is privé, sorry. En al zou ik die geven, dan worden er weer grappen gemaakt of het wordt voor altijd tegen je gebruikt. Doe ik dus niet en daarom houd ik het even algemeen.
Dan moet je ook niet gaan drammen dat mensen de context niet kennen natuurlijk.

Maar over het algemeen is koppig zijn niet iets dat helpt in een relatie :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175673935
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:36 schreef probeer het volgende:
(...)
En als TS niet wilt delen welk drama ze nu weer gecreëerd heeft, kan er net zo goed een slotje op.
Tails tell tales
pi_175673978
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:51 schreef Montelly het volgende:
Context jongens, context.
Welke context? Die geeft ze niet.

Maar ga jij gewoon gezellig door met het ondermijnen van haar relatie hoor, door contact te onderhouden waarvan jullie beiden weten dat haar man daar pertinent tegen zou zijn en waar grote ruzie op zou volgen. Maar och, dat boeit niets, want als TS iets wil dan is het natuurlijk vanzelfsprekend dat ze dat gewoon doet. Hypocrisie of zaken verzwijgen is niet erg zolang TS het doet.

Edit: Let wel, ik vind het natuurlijk belachelijk dat TS blijkbaar niet om mag gaan met wie ze wil omgaan. Maar dat zijn nu eenmaal de restricties die TS en haar man elkaar opgelegd hebben (de ene vanuit angst en boosheid, de ander vanuit jaloezie en misgunnen), en je vriendschap met TS gaat daar fiks tegenin.

[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 12-12-2017 17:39:38 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_175674013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is privé, sorry. En al zou ik die geven, dan worden er weer grappen gemaakt of het wordt voor altijd tegen je gebruikt. Doe ik dus niet en daarom houd ik het even algemeen.
Nou, in zijn algemeenheid vindt het overgrote deel van de mensen hier, dit soort gedrag niet alleen enorm kinderachtig maar ook nog eens bijzonder slecht voor je relatie.

Wil je meer nuance, dan zal je context moeten verschaffen.
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2017 @ 17:30:59 #99
460494 naoomx
pi_175674210
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:41 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Nog een keer gelezen wat je schreef en eigenlijk ben ik het overal mee eens. Geen meningsverschil dus, helaas.

Zoals ik al aangaf vind ik vooral het gedrag van jou in een conflict belangrijk. Als je fair en eerlijk bent, heb ik met weinig zaken een probleem.
Hoe belangrijk het onderwerp van discussie is, is natuurlijk ook cruciaal. Dat jij bijvoorbeeld een weekend naar Rome wilt ipv Barcelona, vind ik totaal geen punt. Vrijwel onmogelijk om daar ruzie over te krijgen met mij.
Oké. Verkeerd begrepen dan. :)
  Vis een optie? dinsdag 12 december 2017 @ 17:32:09 #100
70532 loveli
N
pi_175674229
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is privé, sorry. En al zou ik die geven, dan worden er weer grappen gemaakt of het wordt voor altijd tegen je gebruikt. Doe ik dus niet en daarom houd ik het even algemeen.
Als je echt graag serieus advies wilt voor een serieus probleem, maak dan een nieuw account aan en vraag advies op een ander platform. Hier ben je je geloofwaardigheid een beetje kwijt.

Het beste los je dit probleem volwassen op door het gesprek aan te gaan en aan te geven wat voor jullieu wel en niet acceptabel is. Zolang jullie geen rekening met elkaar houden bij wat jullie doen, is er geen sprake van een gezonde relatie.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')