Ja, dat nannycare is behoorlijk prijzig ja. Ik heb me er net nog even verder in verdiept en 2 ingrediënten schijnen dubieus te zijn en daarom toch mogelijk gelinkt aan koemelk. Niet dat dat een probleem is, maar het is wel nepperijquote:Op woensdag 3 juni 2020 21:56 schreef Keroppi het volgende:
Geen ervaring mee, wij geven 'gewoon' Nutrilon. Maar iets om in je overweging mee te nemen, is hoe makkelijk iets verkrijgbaar is.
Zoals die keer dat mijn vriend alle spullen netjes had ingepakt toen ze een avondje een paar uur bij vrienden zou slapen, en vervolgens de tas liet thuis staan. Toen was hij wel blij dat de Nutrilon gewoon even snel bij de supermarkt aldaar kon gaan halen. (Net als de Difrax speen).
Edit: Zie nu de prijs van die Nannycare melkIk ben rond 3 maanden over gegaan naar flesvoeding, maar toen deed ze volgens mij maar een dag of 5 met zo'n pak van 900g
Hier hebben we een tijdje geitenmelk gegeven omdat we een vermoeden hadden van lichte intolerantie mbt koeienmelk. Kon gewoon bij de Jumbo gehaald worden (weet t merk niet meer zo snel), en ik zag laatst dat Kruidvat ook eigen merk geitenmelk heeftquote:Op woensdag 3 juni 2020 20:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik/wij hebben besloten om geen borstvoeding te gaan geven bij onze baby. Ik heb me daarom de laatste dagen verdiept in verschillende soorten en merken flesvoeding en ik neig naar Nannycare (dat is flesvoeding op basis van geitenmelk). Heeft iemand hier ervaring met dit merk? Zoja, hoe vond je baby het? Hoe vond jij het?
Daarnaast vind ik Hipp flesvoeding interessant, dit is gemaakt van biologische koemelk. Wel goedkoper![]()
Goed om te wetenquote:Op woensdag 3 juni 2020 22:37 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hier hebben we een tijdje geitenmelk gegeven omdat we een vermoeden hadden van lichte intolerantie mbt koeienmelk. Kon gewoon bij de Jumbo gehaald worden (weet t merk niet meer zo snel), en ik zag laatst dat Kruidvat ook eigen merk geitenmelk heeft
Het is in elk geval een stuk breder verkrijgbaar dan vroeger
Ja dat is normaal en net zoals bij volwassenen leven de meeste baby's niet op exacte geregelde hoeveelheden die constant blijven.quote:Op maandag 24 augustus 2020 18:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: is het normaal dat je je pasgeboren baby niet even volle flessen geeft? Ik heb bijvoorbeeld mijn baby vanmorgen op verzoek gevoed, hij werd uiteindelijk na 110 cc rustig. 2 uur en 45 minuten later kwam hij weer, maar ik wilde niet weer 110 geven, dus heb ik 90 gegeven waar hij trouwens wel genoegen mee nam.
Ik merk dat ik fv met de berekeningen enzo lastig vind. Kraam heeft gisteren berekend dat hij 660 cc mag op een dag, wat met de dag natuurlijk wat hoger wordt. Maar met hoeveel, ik weet het niet...
Yes, we schrijven ook alles op, anders word ik er helemaal geen wijs meer uitquote:Op maandag 24 augustus 2020 20:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is normaal en net zoals bij volwassenen leven de meeste baby's niet op exacte geregelde hoeveelheden die constant blijven.
Beetje aanvoelen wanneer je kind genoeg heeft is prima.
En dan kijken wanneer er weer hongersignalen komen en dan weer flesje geven.
In begin kan lijstje bijhouden fijn zijn om te kijken of het daggemiddelde beetje overeenkomt met wat de kraamzorg zegt of groene boekje ofzo.
En of er een langzaam stijgende lijn in zit qua hoeveelheden per fles.
De meeste kinderen reguleren zichzelf uitstekend met wat ze innemen en wat ze nodig hebben
Je moet af en toe wat melk wegmikken waarschijnlijk maar ja, och, word je vast niet arm van
Ditquote:Op maandag 24 augustus 2020 21:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
Je kunt flesvoeding prima op verzoek geven en dus kijken naar wat je kindje vraagt. Bijhouden kan fijn zijn voor jezelf, als je twijfelt of het wel genoeg is op een dag (of juist teveel).
Ja, ook besproken met vriend hoe we dit gaan doen. Hij is er makkelijk in: gewoon voeden wat A. wilt en voor de rest loopt het wel los. Ik zie momenteel overal beren op de weg (door de hormonen?) en dat is echt bloedirritant. Ik word er zo onzeker door.quote:Op maandag 24 augustus 2020 21:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit
Consultatiebureau is ook prima voor advies vragen (en dan zelf bepalen wat je ermee doet). En neem aan dat de baby ook een vader heeft. Even daarmee sparren over je onzekerheden is soms ook gewoon voldoende.
Even samen naar kijken is vaak al voldoende voor een 'oh ja, prima' gevoel.
En reken er maar op dat als je denkt dat er een soort natuurlijk ritme ontstaat, dat het de dag erna weg isquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ook besproken met vriend hoe we dit gaan doen. Hij is er makkelijk in: gewoon voeden wat A. wilt en voor de rest loopt het wel los. Ik zie momenteel overal beren op de weg (door de hormonen?) en dat is echt bloedirritant. Ik word er zo onzeker door.
Overigens hebben we wel een beetje inzicht nu. A. drinkt 9 flesjes op een dag. Volgens de berekeningen zou hij om en nabij 80 cc per fles mogen. Dat gaan we vandaag eens proberen.
In het begin zal die routine inderdaad lastig zijn, maar na een tijdje kan je dit er wel goed inbouwen. Na een week begonnen wij duidelijk te zien dat de structurele aanpak goed hielp. (Misschien ook geluk dat de kleine goed meehielp...)quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 09:24 schreef Deepfreeze het volgende:
En reken er maar op dat als je denkt dat er een soort natuurlijk ritme ontstaat, dat het de dag erna weg is
Zeer zeker goed om bij te houden hoeveel flesjes hij per dag nou eigenlijk vraagt en hoeveel cc hij dus daadwerkelijk binnenkrijgt. Op basis van zijn gewicht kan je mooi berekenen of dit overeenkomt met de verwachting.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Overigens hebben we wel een beetje inzicht nu. A. drinkt 9 flesjes op een dag. Volgens de berekeningen zou hij om en nabij 80 cc per fles mogen. Dat gaan we vandaag eens proberen.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 09:54 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
In het begin zal die routine inderdaad lastig zijn, maar na een tijdje kan je dit er wel goed inbouwen. Na een week begonnen wij duidelijk te zien dat de structurele aanpak goed hielp. (Misschien ook geluk dat de kleine goed meehielp...)
[..]
Zeer zeker goed om bij te houden hoeveel flesjes hij per dag nou eigenlijk vraagt en hoeveel cc hij dus daadwerkelijk binnenkrijgt. Op basis van zijn gewicht kan je mooi berekenen of dit overeenkomt met de verwachting.
Zelf is mijn kleine nu 7 weken, de voeding gaat enorm goed. We hebben hem altijd Nutrilon gegeven, maar zijn nu net overgestapt op Kruidvat merk, scheelt enorm in de prijs! Wel hebben we een leeg Nutrilon pak bewaard gezien dat karton wel erg makkelijk is met het afstrijken etc. Daar kiepen we nu de Kruidvat voeding bij.![]()
Zelf geven we A. erg regelmatig voeding. Het structurele 'procesje' wat we hebben werkt ook heel fijn voor ons. Standaard eerst verschonen, daarna pas de voeding.
Overdag: Na ongeveer 4 tot 5 uur begint meneer te koeren dat hij weer een flesje wilt. Begint hij eerder te vragen, dan stellen we het uit tot er 4 a 5 uur tussen zit. Hierdoor merken we dat hij altijd zijn flesje netjes opdrinkt. (Of net 10cc niet, maar dat is te verwaarlozen).
's nachts: Tussen 11 en 12 krijgt A. zijn laatste voeding. De volgende fles is op aanvraag, gemiddeld komt hij rond 06:00 weer. Dus 's nachts zit er iets langer tussen, zo krijgen pap en mam
Tijdens of na het voeden zet ik een whatsapje naar mijn partner met de voedingstijden. Werkt perfect, zou houden we heel duidelijk in beeld wanneer de volgende voeding moet zijn. Voorbeeldberichtjes die we tegenwoordig constant naar elkaar sturen:![]()
06:00 done.
Next vanaf 10:00
10:00 done.
Next: vanaf 14:00
Naast deze berichtjes staat onze whatsapp vol met de boodschappen-lijstjes. Weinig digitale romantiek te bekennen.
Mijn ervaring is dat dit niet gaat werken. Als je wilt dat hij zijn flesjes opdrinkt en niet altijd krampjes krijgt is regelmaat de sleutel..quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hij is er makkelijk in: gewoon voeden wat A. wilt en voor de rest loopt het wel los.
Dat verschilt wel per kind. De oudste kreeg na een paar weken wel een aardig ritme (alleen met teveel honger, dus dat was niet handig). Maar de jongste wilde echt niet. Hij kreeg het wel zelf voor elkaar om de flessen op tijden te willen die handig waren met de school-haal/breng-tijden van de oudste..quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 09:54 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
In het begin zal die routine inderdaad lastig zijn, maar na een tijdje kan je dit er wel goed inbouwen. Na een week begonnen wij duidelijk te zien dat de structurele aanpak goed hielp. (Misschien ook geluk dat de kleine goed meehielp...)
[..]
Gefeliciteerd met de kleine! Dan heb je nog vrij weinig aan mijn tips natuurlijk, vanaf die leeftijd zou ik alle tips van de kraamhulp opvolgen en inderdaad: luisteren naar wat de kleine wilt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Een voeding rekken gaat hier echt niet, maar mijn baby is pas 9 dagen oud. Hij lijkt nu al van 1 naar totaal overstuur te gaan als hij honger heeft.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Als ik na 3 uur een fles gaf, omdat het handig was (ivm de deur uit moeten). Zat hij gerust een uur erna te piepen, en dronk ook zo een fles op.. Of in de avond, gaf ik 23 uur een late fles, kwam hij om 4 uur. Gaf ik de fles niet, kwam hij ook om 4 uur. Waardoor hij ook nog boven de max uitkwam. 't is nog steeds een eigenwijze
Het zijn kinderen, geen robotjes, helaas ook niet afgeleverd met handleidingquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:11 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de kleine! Dan heb je nog vrij weinig aan mijn tips natuurlijk, vanaf die leeftijd zou ik alle tips van de kraamhulp opvolgen en inderdaad: luisteren naar wat de kleine wilt.
[..]Dit is onze eerste baby, maar dan komen wij wel goed weg als ik dit zo lees. Die van ons houdt zich goed aan de tijden, waardoor onze eerste restaurant-bezoek afgelopen weekend ook een succes was.
Was dat maar waar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:13 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het zijn kinderen, geen robotjes, helaas ook niet afgeleverd met handleiding
Een eckte vent zo te horen. Hangry basterdsquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Een voeding rekken gaat hier echt niet, maar mijn baby is pas 9 dagen oud. Hij lijkt nu al van 1 naar totaal overstuur te gaan als hij honger heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Welk idee zit hier achter?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:04 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dit niet gaat werken. Als je wilt dat hij zijn flesjes opdrinkt en niet altijd krampjes krijgt is regelmaat de sleutel..
Vooral de krampjes kunnen er inhakken bij zo'n teer baby'tje.. De krampjes zullen minder zijn als je hem de regelmaat gunt qua tijden en hoeveelheden voeding.
Vanuit de kraamhulp & meerdere sites heb ik vernomen dat krampjes kunnen worden verminderd als de baby met regelmaat voeding krijgt. Regelmatige tijden en wat constantere hoeveelheden. Op zich logisch ook. Zijn kleine maagje zal de regelmaat waarderen.quote:
quote:TIP 4: HOUD REGELMAAT IN HET VOEDINGSSCHEMA
Als je flesvoeding geeft, probeer dan regelmaat te houden in het voedingsschema en niet te frequent en ook niet te grote veranderingen daarin aan te brengen. De darmen van je baby moeten dan namelijk iedere keer weer wennen, wat (extra) krampjes kan veroorzaken. Dit geldt ook bij de overstap naar een andere soort voeding, van borst- naar flesvoeding of van de ene flesvoeding naar de andere. En als je baby te veel voeding binnenkrijgt, kan dit ook last geven.
https://www.cjg043.nl/darmkrampjes-bij-je-baby-9-tips/
Nee joh, jij kunt die shit, hoe dan ookquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:20 schreef kwakz0r het volgende:
Dit topic lezende krijg ik alweer de kriebels... ik had altijd zo’n stress over flesjes en hoeveeheden (vooral omdat ik een hongerlap had)
Ben destijds met 8 weken gestopt met bv en vond de flesjes een crime... maar bv ging ook niet meer.
Hoop dat ik t deze keer red met bv want echt geen zin in weer onzeker worden van die poepflesjes 😳
Alle beetjes helpen. Mijn kleine heeft wel regelmatig last van krampen, vandaar dat we alles doen om het kleine grut te helpen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:33 schreef Molo het volgende:
Ah op die fiets, die conclusie zou ik hier niet uit trekken. Zeker niet zo hard.
Wat een luxe! Ik hoop dat dat zo blijftquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd niet echt het idee dat mijn baby krampjes heeft na een voeding. Of geen erg pijnlijke dan. Hij vertrekt zijn gezicht niet en maakt geen spartelende bewegingen. Ik denk dat sommige kindjes er prima bij varen bij regelmatige voedingen en sommige ook niet.
T is zo lang geledenquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee joh, jij kunt die shit, hoe dan ook
Lekker doen wat werkt, niet teveel over nadenken. Kleine kinderen komen wel aan hun voeding zolang je maar aanbiedt wanneer ze trek hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd niet echt het idee dat mijn baby krampjes heeft na een voeding. Of geen erg pijnlijke dan. Hij vertrekt zijn gezicht niet en maakt geen spartelende bewegingen. Ik denk dat sommige kindjes er prima bij varen bij regelmatige voedingen en sommige ook niet.
Grootmoeder Kwakquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
T is zo lang geledenvoelt bijna weer als de eerste...
Maar over t algemeen ben ik we relaxter nu hoor. En mijn kint is een lange gespierde geworden, ondanks dikkie bij 6-24 maanden dus weet ook dat alles relatief is.
Krampjes horen er op een gegeven moment bij, hoe vervelend dat ook is. Ik heb bij mijn dochter ook alles uit de kast getrokken om het te kunnen verminderen, maar uiteindelijk is het iets waar babies door moeten. Rijping van darmpjes is een natuurlijk proces, ik geloof niet dat al die middeltjes echt helpen. Althans, dat was mijn beleving.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:05 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Alle beetjes helpen. Mijn kleine heeft wel regelmatig last van krampen, vandaar dat we alles doen om het kleine grut te helpen.
[..]
Wat een luxe! Ik hoop dat dat zo blijftHevige krampen zijn echt niet leuk voor een baby. We gebruiken ook Infacol, wat schijnt te helpen. We merken wel wat verschil, maar helaas heeft de kleine nog wekelijks krampjes..
Ah super! Dat schept al zo'n band als je hem meer gaat begrijpen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
We krijgen het langzaamaan door waar ons kereltje behoefte aan heeft en dat brengt wat rust.
Zelf werk ik ook al 6 maanden thuis... Heerlijk! Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst weer op het werk geweest. Ook leuk en tof om met collega's bij te praten. Maar als ik kan kiezen tussen het kleine mannetje of collega's..quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had gedacht dat ik de bv zou missen, maar eigenlijk vind ik dit wel prima zo. Hij groeit, hij slaapt en hij is als hij wakker is lekker actief
Ik bedoelde bv as in borstvoedingquote:Op maandag 31 augustus 2020 12:04 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Zelf werk ik ook al 6 maanden thuis... Heerlijk! Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst weer op het werk geweest. Ook leuk en tof om met collega's bij te praten. Maar als ik kan kiezen tussen het kleine mannetje of collega's..
quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik bedoelde bv as in borstvoeding
Denk dat ik ga bellen ja. Voeding verdikken met jbm hebben we in het begin gedaan na aanwijzingen van reflux. Werkte niet gunstig voor zijn ontlasting. We gebruiken nu nog steeds speen nr. 1, dus dat zou ook het probleem niet kunnen zijn. Ik dacht dat FV makkelijker zou zijn dan bv, maar ik vind het alleen maar lastigerquote:Op maandag 16 november 2020 13:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij zijn destijds wel overgegaan naar Forte, maar we zaten ook echt op de 1200ml. Soms meer.
Ik heb goede gesprekken gehad met de nutrilon lijn. We hebben eerst dingen geprobeerd als extra water, kleinere speen etc.
Pas met de Forte(bij 3,5 mnd) gingen we even naar de 1000, maar na 2 weken liep het weer op. Toen zijn we ook nog johannesbroodpitmeel/nutriton gaan toevoegen. Flessen als beton, maar kind dronk tenminste tot 5,5 maand netjes 5 flessen.
Advies van CB was trouwens bijvoeding. Alsof die hapjes bij 3,5 maand een hele fles zou kunnen vervangen. Naast dat het me echt te vroeg was..
Ik zou voor advies de lijn van de flesvoeding bellen.
Edit: dit is wel jaren terug. Weet niet hoe streng ze nu zijn..
Wij hebben ook nog een andere fles met newborn speen gebruikt. Nog een stapje onder de 1.. Maar het is wel bewerkelijk..quote:Op maandag 16 november 2020 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Denk dat ik ga bellen ja. Voeding verdikken met jbm hebben we in het begin gedaan na aanwijzingen van reflux. Werkte niet gunstig voor zijn ontlasting. We gebruiken nu nog steeds speen nr. 1, dus dat zou ook het probleem niet kunnen zijn. Ik dacht dat FV makkelijker zou zijn dan bv, maar ik vind het alleen maar lastiger
Een gewone fles die je altijd al gebruikt en met een fijn schaartje de opening van de speen een beetje groter knippen. Echt maar een BEETJE, anders heb je een vloedgolf zodra een baby er aan zuigt.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Onze baby is elke nacht klaarwakker na een nachtvoeding, het maakt niet uit hoe laat. Het kost hem (en ons) veel moeite om hem weer in slaap te krijgen. Vaak duurt dit zeker wel een uur. Ik heb hier niet zoveel trek meer in snachts, dus ik zat te denken om zijn laatste voeding in te dikken met rijstebloem zodat hij misschien wat langer slaapt snachts. Niet mijn eerste keus, maar dit trek ik ook niet echt meer.
Afijn, welke fles en speen kan hiervoor het best gebruiken? Mijn oudste bliefte geen pap, dus dit is ook weer eventjes nieuw voor mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |