Op de verpakking staat waarschijnlijk dat het een uur na klaarmaken weggegooid moet worden, ik heb me daar wel altijd aan gehouden. ZZ accepteert ook geen tweede fles als de eerste te weinig was, want dan is ze boos.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 09:24 schreef DorothyGale het volgende:
Het gebeurt dan regelmatig dat ik melk weg moet gooien. Tot hoever na het begin van voeden mag ik de melk nog geven? En is hier een oplossing voor?
Bij mijn zoon van 5 was dat van dat uur al.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 07:16 schreef Malteser het volgende:
Twix dronk zijn flessen nooit leeg. Wij gooiden voeding na een uur weg, zoals op de verpakking staat.
Echter tot een aantal jaar geleden ‘mocht’ je voor 24 uur voeding maken en deze bewaren in de koelkast. De richtlijnen zijn nu dus veranderd, vast niet zonder reden maar of het echt kwaad kan?
Opnieuw opwarmen zou ik dan weer niet voor kiezen geloof ik.
Nee, standaard 1. Maar het is inderdaad al een aantal jaar veranderd.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 10:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Bij mijn zoon van 5 was dat van dat uur al.
Maar ligt dat niet aan welke fase pak je hebt?
Staat mij iets bij dat vanaf pak 2 er andere bereidingsregels zijn tegenover pak 1?
quote:Op zaterdag 2 juni 2018 07:16 schreef Malteser het volgende:
Echter tot een aantal jaar geleden ‘mocht’ je voor 24 uur voeding maken en deze bewaren in de koelkast. De richtlijnen zijn nu dus veranderd, vast niet zonder reden maar of het echt kwaad kan?
Klopt hoor vencodark, bij Nutrilon Standaard 2 mag je het wél 24 uur in de koelkast bewaren, bij Standaard 1 niet. En bij Standaard 2 mag je het tot 2 uur buiten de koelkast bewaren in plaats van 1 uur. Ik denk dat dit eerder met de betere weerstand van oudere kindjes te maken heeft dan met een verschil qua bacteriegroei.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 10:43 schreef vencodark het volgende:
Maar ligt dat niet aan welke fase pak je hebt?
Staat mij iets bij dat vanaf pak 2 er andere bereidingsregels zijn tegenover pak 1?
Bij die minibaby's van (nog geen) 1 kilo is een voedselvergiftiging natuurlijk acuut levensbedreigend. Het zou onvergeeflijk zijn als je je kind zou verliezen door iets wat zo eenvoudig te voorkomen is.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:17 schreef Aventura het volgende:
In het ziekenhuis gingen ze helemaal ver met de hygiëne, daar maakten ze in de 'papkeuken' de flesjes zelfs klaar met gesteriliseerd voorverpakt water. En elke keer werd het flesje gesteriliseerd. Snap ik wel, als je volgens protocol werkt is de kans klein dat er iets misgaat met de voeding.
https://www.drbrowns.nl/f(...)peen-brede-halsfles/quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 05:30 schreef hetzusjevan het volgende:
Weet iemand welke spenen er op een Dr Brown brede halsfles passen? En heel toevallig welke ‘kleiner’ zijn dan de fase 1 speen?.
Baby drinkt te snel en ze verslikt zichzelf veel, dus ik wil even een andere speen proberen.
Gewoon iets meer in t flesje doen en kijken hoe ver ze komt? Als ze het niet drinkt is het te veelquote:Op vrijdag 22 november 2019 15:17 schreef Keroppi het volgende:
Iemand ervaring met het overgaan van borstvoeding op verzoek naar kunstvoeding?
Na ruim twee maanden ben ik geleidelijk overgegaan van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik zit nu aan het einde van het afbouwen, op ruim drie maanden leeftijd ben ik helemaal over.
(Wel naar, het is een weloverwogen beslissing geweest en ik weet dat ik doe wat waarschijnlijk het verstandigste is, maar ik voel me zo geneigd om me voor deze keus te moeten verantwoorden.)
Borstvoeding deed ik op verzoek, met een gemiddelde van 8 voedingen per dag. Ik heb elke paar dagen een voeding vervangen, dus ze krijgt redelijk vaak een kleine(re) portie kunstmelk (120 ml + 4).
Als ik straks helemaal over ben, kan ik hier mee doorgaan, maar ergens lijkt het me ook handig om naar het 'standaard' schema van 5 voedingen te gaan. Ook in de hoop dat ze dan wat langer slaapt, overdag lijkt ze soms echt hongerig wakker te worden.
Maar hoe pak je dat aan. Want om van 120 naar 180 ml te gaan is nog wel wat. Dus ik was benieuwd of er hier mensen zijn die in een eenzelfde situatie zaten en hoe die het aangepakt hebben.
Ja ik was inderdaad van plan om de hoeveelheid op te voeren, maar als ik tegelijk de frequentie omlaag gooi, dan krijgt ze misschien te weinig binnen.quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Gewoon iets meer in t flesje doen en kijken hoe ver ze komt? Als ze het niet drinkt is het te veel
Als ze te weinig binnen krijgt hoor je haar vanzelf wel weerquote:Op vrijdag 22 november 2019 17:52 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ja ik was inderdaad van plan om de hoeveelheid op te voeren, maar als ik tegelijk de frequentie omlaag gooi, dan krijgt ze misschien te weinig binnen.
(Waarschijnlijk moet ik maar gewoon wat uitproberen, ik ben het waarschijnlijk aan het 'overthinken' en wil het graag heel goed doen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |