abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2018 @ 08:55:49 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_178029024
Goed! Ze is nu een ruime week thuis. We zijn heerlijk aan het cocoonen, geen bezoek. Ik bevind me momenteel in 1 roze waas. We genieten volop. En ik denk Olivia ook :) Ze lijkt een tevreden baby. Slaapt veel, maar indien wakker is ze heerlijk alert en blij.

Vandaag nog een hobbel: de eerste vacciaties. Dat moet met opname van 2 dagen. Maar goed, heb liever dat ze haar goed in de gaten houden, dan dat we thuis aanklooien met een baby die mogelijk toch veel last heeft ervan.
  Manager PR/Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 10:20:29 #27
269689 crew  Viv
pi_178030392
Wat fijn dat jullie zo genieten nu! O+ Jammer dat ze even uit de cocon moet vanwege de vaccinaties, maar wel goed dat ze zo voorzichtig met haar zijn.
pi_178032724
Het is je zo gegund, lekker ontspannen thuis cocoonen. O+ Jammer dat dat even onderbroken moet worden, maar hopelijk kunnen jullie dan snel weer terug in je bubbel. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179530845
Zo even dit topic doorgelezen en een paar van mijn vragen zijn al beantwoord :) Ik lees dat een aantal dingen zijn achterhaald..

Hoe zit het met bewaren van overgebleven melk in de fles? Onze zoon van vijf weken oud drinkt heel onregelmatig qua hoeveelheden. Ik kan er geen pijl op trekken, het varieert van 60 ml (dan voed ik elk uur) tot 150 ml (hier houdt hij het ruim uur mee uit).
Dit is lastig met het voorbereiden. Ik wil niet te weinig maken, want zodra de fles leeg is, is hij met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen of wil hij gewoon niet meer.

Het gebeurt dan regelmatig dat ik melk weg moet gooien. Tot hoever na het begin van voeden mag ik de melk nog geven? En is hier een oplossing voor?
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 01:40:05 #30
269689 crew  Viv
pi_179552407
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:24 schreef DorothyGale het volgende:
Het gebeurt dan regelmatig dat ik melk weg moet gooien. Tot hoever na het begin van voeden mag ik de melk nog geven? En is hier een oplossing voor?
Op de verpakking staat waarschijnlijk dat het een uur na klaarmaken weggegooid moet worden, ik heb me daar wel altijd aan gehouden. ZZ accepteert ook geen tweede fles als de eerste te weinig was, want dan is ze boos. :') Mijn oplossing is gewoon altijd een grote fles maken en accepteren dat je soms wat weggooit. Dat moest ik soms ook toen er nog moedermelk in de fles zat, dus nu ben ik altijd blij dat het maar kunstvoeding is wat door de gootsteen gaat. :D
pi_179553739
Twix dronk zijn flessen nooit leeg. Wij gooiden voeding na een uur weg, zoals op de verpakking staat.
Echter tot een aantal jaar geleden ‘mocht’ je voor 24 uur voeding maken en deze bewaren in de koelkast. De richtlijnen zijn nu dus veranderd, vast niet zonder reden maar of het echt kwaad kan?
Opnieuw opwarmen zou ik dan weer niet voor kiezen geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 02-06-2018 08:05:51 ]
  zaterdag 2 juni 2018 @ 07:43:36 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179553902
Ik warm restjes tot 1x op, en tot een uur (ongeveer) na bereiden. Zelf gooien we soms ook restjes voedsel weg, bedenk ik me dan maar.
pi_179554345
Dat uur heeft met bacteriegroei te maken, die neemt dan behoorlijk toe. Langer bewaren zou ik dus niet doen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_179555715
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 07:16 schreef Malteser het volgende:
Twix dronk zijn flessen nooit leeg. Wij gooiden voeding na een uur weg, zoals op de verpakking staat.
Echter tot een aantal jaar geleden ‘mocht’ je voor 24 uur voeding maken en deze bewaren in de koelkast. De richtlijnen zijn nu dus veranderd, vast niet zonder reden maar of het echt kwaad kan?
Opnieuw opwarmen zou ik dan weer niet voor kiezen geloof ik.
Bij mijn zoon van 5 was dat van dat uur al.
Maar ligt dat niet aan welke fase pak je hebt?
Staat mij iets bij dat vanaf pak 2 er andere bereidingsregels zijn tegenover pak 1?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 11:17:37 #35
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179556090
Ik denk eigenlijk dat het zo'n vaart niet loopt met bacteriën, maar je wilt als fabrikant natuurlijk niet aansprakelijk zijn. In het ziekenhuis gingen ze helemaal ver met de hygiëne, daar maakten ze in de 'papkeuken' de flesjes zelfs klaar met gesteriliseerd voorverpakt water. En elke keer werd het flesje gesteriliseerd. Snap ik wel, als je volgens protocol werkt is de kans klein dat er iets misgaat met de voeding.
pi_179559822
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 10:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Bij mijn zoon van 5 was dat van dat uur al.
Staat mij iets bij dat vanaf pak 2 er andere bereidingsregels zijn tegenover pak 1?
Nee, standaard 1. Maar het is inderdaad al een aantal jaar veranderd.
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 22:04:07 #37
269689 crew  Viv
pi_179568083
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 07:16 schreef Malteser het volgende:
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 10:43 schreef vencodark het volgende:
Klopt hoor vencodark, bij Nutrilon Standaard 2 mag je het wél 24 uur in de koelkast bewaren, bij Standaard 1 niet. En bij Standaard 2 mag je het tot 2 uur buiten de koelkast bewaren in plaats van 1 uur. Ik denk dat dit eerder met de betere weerstand van oudere kindjes te maken heeft dan met een verschil qua bacteriegroei.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:17 schreef Aventura het volgende:
In het ziekenhuis gingen ze helemaal ver met de hygiëne, daar maakten ze in de 'papkeuken' de flesjes zelfs klaar met gesteriliseerd voorverpakt water. En elke keer werd het flesje gesteriliseerd. Snap ik wel, als je volgens protocol werkt is de kans klein dat er iets misgaat met de voeding.
Bij die minibaby's van (nog geen) 1 kilo is een voedselvergiftiging natuurlijk acuut levensbedreigend. Het zou onvergeeflijk zijn als je je kind zou verliezen door iets wat zo eenvoudig te voorkomen is.
pi_179573740
Dank voor alle reacties :) Ik gooi de flesvoeding dan maar na een uur weg. Heb zelf ook het idee dat het wel meevalt met bacteriengroei te maken en dat de maximale bewaartermijn meer te maken heeft met $$$ voor de fabrikant. Toch loop ik liever niet het risico dus mik het na een uurtje maar weg..

En precies.. het is kunstvoeding dus zo erg is dat in principe allemaal niet. Ik ben alleen niet zo van het weggooien, restjes worden hier ook altijd opgegeten :7
pi_179573950
Ik vind het trouwens erger om kv weg te gooien dan bv. Dat eerste kost mij namelijk geld. :')
pi_182485765
Weet iemand welke spenen er op een Dr Brown brede halsfles passen? En heel toevallig welke ‘kleiner’ zijn dan de fase 1 speen? :s).

Baby drinkt te snel en ze verslikt zichzelf veel, dus ik wil even een andere speen proberen :).
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 05:48:53 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182485771
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 05:30 schreef hetzusjevan het volgende:
Weet iemand welke spenen er op een Dr Brown brede halsfles passen? En heel toevallig welke ‘kleiner’ zijn dan de fase 1 speen? :s).

Baby drinkt te snel en ze verslikt zichzelf veel, dus ik wil even een andere speen proberen :).
https://www.drbrowns.nl/f(...)peen-brede-halsfles/ ;)
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 07:51:57 #42
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182486000
De smalle speen van difrax past op de smalle drBrown fles, dus wellicht geldt dat ook voor de brede? Ik weet alleen niet welke kleiner is dan de S, wellicht de 3 standen? :s)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:58:30 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_182486494
Inderdaad de prematurenspeen. Hebben wij nog lang gebruikt. Je kunt de fles ook wat meer horizontaal houden.
pi_182500855
Ah ik heb 3 prematurenspenen in huis van dr brown waarvan 2 nieuw in verpakking, maar die passen alleen op smalle flessen.. maar ze zijn er dus ook voor de brede flessen. Het preemieflesje waar ze wel oppassen is te klein helaas (kan maar 60cc in).

Ik ga eens op zoek naar de brede variant, thanks!
  FOK!fossiel vrijdag 22 november 2019 @ 15:17:00 #45
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190068610
Iemand ervaring met het overgaan van borstvoeding op verzoek naar kunstvoeding?

Na ruim twee maanden ben ik geleidelijk overgegaan van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik zit nu aan het einde van het afbouwen, op ruim drie maanden leeftijd ben ik helemaal over.

(Wel naar, het is een weloverwogen beslissing geweest en ik weet dat ik doe wat waarschijnlijk het verstandigste is, maar ik voel me zo geneigd om me voor deze keus te moeten verantwoorden.)

Borstvoeding deed ik op verzoek, met een gemiddelde van 8 voedingen per dag. Ik heb elke paar dagen een voeding vervangen, dus ze krijgt redelijk vaak een kleine(re) portie kunstmelk (120 ml + 4).

Als ik straks helemaal over ben, kan ik hier mee doorgaan, maar ergens lijkt het me ook handig om naar het 'standaard' schema van 5 voedingen te gaan. Ook in de hoop dat ze dan wat langer slaapt, overdag lijkt ze soms echt hongerig wakker te worden.

Maar hoe pak je dat aan. Want om van 120 naar 180 ml te gaan is nog wel wat. Dus ik was benieuwd of er hier mensen zijn die in een eenzelfde situatie zaten en hoe die het aangepakt hebben.
Chick on a mission
pi_190068717
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 15:17 schreef Keroppi het volgende:
Iemand ervaring met het overgaan van borstvoeding op verzoek naar kunstvoeding?

Na ruim twee maanden ben ik geleidelijk overgegaan van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik zit nu aan het einde van het afbouwen, op ruim drie maanden leeftijd ben ik helemaal over.

(Wel naar, het is een weloverwogen beslissing geweest en ik weet dat ik doe wat waarschijnlijk het verstandigste is, maar ik voel me zo geneigd om me voor deze keus te moeten verantwoorden.)

Borstvoeding deed ik op verzoek, met een gemiddelde van 8 voedingen per dag. Ik heb elke paar dagen een voeding vervangen, dus ze krijgt redelijk vaak een kleine(re) portie kunstmelk (120 ml + 4).

Als ik straks helemaal over ben, kan ik hier mee doorgaan, maar ergens lijkt het me ook handig om naar het 'standaard' schema van 5 voedingen te gaan. Ook in de hoop dat ze dan wat langer slaapt, overdag lijkt ze soms echt hongerig wakker te worden.

Maar hoe pak je dat aan. Want om van 120 naar 180 ml te gaan is nog wel wat. Dus ik was benieuwd of er hier mensen zijn die in een eenzelfde situatie zaten en hoe die het aangepakt hebben.
Gewoon iets meer in t flesje doen en kijken hoe ver ze komt? Als ze het niet drinkt is het te veel :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!fossiel vrijdag 22 november 2019 @ 17:52:07 #47
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190070852
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 15:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Gewoon iets meer in t flesje doen en kijken hoe ver ze komt? Als ze het niet drinkt is het te veel :)
Ja ik was inderdaad van plan om de hoeveelheid op te voeren, maar als ik tegelijk de frequentie omlaag gooi, dan krijgt ze misschien te weinig binnen.

(Waarschijnlijk moet ik maar gewoon wat uitproberen, ik ben het waarschijnlijk aan het 'overthinken' en wil het graag heel goed doen ;) )
Chick on a mission
pi_190073390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:52 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja ik was inderdaad van plan om de hoeveelheid op te voeren, maar als ik tegelijk de frequentie omlaag gooi, dan krijgt ze misschien te weinig binnen.

(Waarschijnlijk moet ik maar gewoon wat uitproberen, ik ben het waarschijnlijk aan het 'overthinken' en wil het graag heel goed doen ;) )
Als ze te weinig binnen krijgt hoor je haar vanzelf wel weer ;) is gewoon een zelfregulerend systeem zo'n baby.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190073609
Eigenlijk is het niet anders dan met borstvoeding. Je maakt voeding zoveel als dat ze drinkt en biedt dat aan op de momenten dat ze honger heeft. Dus als je denkt dat ze misschien wel 150 lust, dan maak je dat (150+5) en kijk je wat ze opdrinkt. Ze kunnen echt heel goed zelf aangeven wat ze nodig hebben. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 2 december 2019 @ 10:42:16 #50
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190228179
Welke flessen gebruiken jullie?
En gebruiken jullie sterilisatietabletten om die dingen uit te koken?
Houd van poesjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')