Je, dat is standaard voor de zekerheid want er zouden (zeer zeldzame) bijbewerkingen kunnen ontstaan en het ziekenhuis is verantwoordelijk op dat moment.quote:Op donderdag 12 december 2024 12:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder dat ze vinden dat ik de eerste keer niet zelfstandig naar huis mag (nog geen 10 minuten fietsen).
Ze houden me een paar uur in de gaten. Als het dan niet veilig is om me zelfstandig naar huis te laten gaan wordt het tijd om een bed te regelen lijkt me. Dan hou me maar een nacht.
Ik zorg wel dat ik iemand op de achterhand heb voor het geval dat. Maar ga er vanuit dat ik gewoon zelf naar huis ga.quote:Op donderdag 12 december 2024 14:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je, dat is standaard voor de zekerheid want er zouden (zeer zeldzame) bijbewerkingen kunnen ontstaan en het ziekenhuis is verantwoordelijk op dat moment.
Je kan opzich ook zeggen dat je er allemaal geen zin in hebt, dat moet je een brief tekenen waarin je aangeeft dat je het ziekenhuis vrijwaart als er wel iets mis zou gaan.
Ik heb in het verleden als ik een roesje had gekregen ook weleens gezegd dat ik bij de ingang opgehaald zou worden maar na een tijdje trapten ze daar niet meer in en mocht je alleen nog op de afdeling zelf opgehaald worden.
Ja alleen per ongeluk uitgelogd en weet de gebruikersnaam niet meer.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zijn er ook mensen hier die aangesloten zijn bij mijnIBD? ik krijg eens int kwartaal een vragenlijst die mijn arts kan inzien. Vind wel heeeele lange vragenlijst altijd
Je hebt hele handige prikpennen.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:02 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ik krijg nu sinds anderhalf jaar Vedolizumab en ik doe het er prima op. Ik heb ook 0 last van bijwerkingen. Wel gedoe, steeds naar het ziekenhuis daarvoor kost me een halve werkdag, maar goed. Ik moest trouwens geen antibiotica van te voren maar ik zat destijds nog aan de prednison.
Veel succes ermee in ieder geval!
Ja daar heb ik ook veel gezeik mee gehad. Inloggegevens die ik steeds vergat en het aanvragen van nieuwe was ook altijd gedoequote:Op vrijdag 13 december 2024 15:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja alleen per ongeluk uitgelogd en weet de gebruikersnaam niet meer.
Ja daar heb ik mijn arts dus nog nooit over gehoord. Ik zal er eens naar vragen de volgende keer.quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je hebt hele handige prikpennen.
Ik ben zwaar vermoeid sinds de eerste klachten in 2009. Er zijn middelen geweest die de ziekte temperen, maar de vermoeidheid is altijd gebleven.quote:Op zondag 15 december 2024 11:20 schreef Akathisia het volgende:
Hoe zit het bij jullie met vermoedheid en frequentie van ziek zijn eigenlijk?
Als ik de klachten hoor van mensen met longcovid, dan klinkt dat voor mij altijd heel bekend, ook al is het vanwege een andere oorzaak. De vermoeidheid, niet kunnen concentreren op bv een boek...heb jij dat ook?quote:Op zondag 15 december 2024 17:05 schreef Akathisia het volgende:
Herkenbaar. De overige symptomen vallen voor mij in het niet in vergelijking met die aanhoudende vermoeidheid en de bijbehorende brain fog.
Heel herkenbaar.. mijn buikklachten wisselen ( nu heb ik gelukkig ook maar n milde vorm) maar die moeheid...quote:Op zondag 15 december 2024 12:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik ben zwaar vermoeid sinds de eerste klachten in 2009. Er zijn middelen geweest die de ziekte temperen, maar de vermoeidheid is altijd gebleven.
Ik hoopte tegen de tijd dat Infliximab werd ingezet dat het minder zou worden, maar helaas was dat niet zo. Dat middel was sowieso na anderhalf jaar uitgewerkt bij me.
Eigenlijk heb ik nog het minste last van de darmen...de vermoeidheid is veel erger.
Ja, en de reacties ookquote:Op zondag 15 december 2024 17:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Als ik de klachten hoor van mensen met longcovid, dan klinkt dat voor mij altijd heel bekend, ook al is het vanwege een andere oorzaak. De vermoeidheid, niet kunnen concentreren op bv een boek...heb jij dat ook?
Het lastige is ook dat je dat aan de buitenkant niet kunt zien. Er is dan ook niet altijd begrip voor. 'Moe? We zijn toch allemaal wel eens moe?'.
Ik krijg morgen de eerste. Ben benieuwd. Wel blij dat ik niet iedere keer weer aan het infuus hoef. Kost me vooral veel tijd.quote:Op zondag 15 december 2024 10:00 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ja daar heb ik mijn arts dus nog nooit over gehoord. Ik zal er eens naar vragen de volgende keer.
Ik had de eerste paar maanden ook hoofdpijn maar dat is inmiddels volledig verdwenen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo gaat!quote:Op maandag 10 februari 2025 14:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik krijg morgen de eerste. Ben benieuwd. Wel blij dat ik niet iedere keer weer aan het infuus hoef. Kost me vooral veel tijd.
Ik heb wel al 2 weken bijna constant hoofdpijn. Nu las ik dat dst een vsn de veel voorkomende bijwerkingen is, dus morgen maar eens naar informeren wat dasr de verwachtingen van zijn. Ik hoop dat dat iets tijdelijks is wat af gaat zakken.
Je bedoelt de vedolizumab? Bij mij werkt het gelukkig prima. De enige bijwerking die ik af en toe heb is het zweten.quote:Op dinsdag 15 april 2025 15:19 schreef DrMarten het volgende:
Nou, 2 maand verder en het is niet best. Sinds ik definitief met de budesonide gestopt ben, ongeveer een maand geleden, lijkt het alsof die spuiten bijzonder weinig doen.
Een paar dagen gaat het iets beter en dan is het ruim een week ellende tot de volgende spuit erin mag.
Gister dus maar ziekenhuis gebeld en zojuist bericht dat ik aanvullend toch weer aan de budesonide mag. Kijken hoe het dan gaat.
Yep. Doet bij mij te weinig.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je bedoelt de vedolizumab? Bij mij werkt het gelukkig prima. De enige bijwerking die ik af en toe heb is het zweten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |