abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 december 2024 @ 14:02:30 #276
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_215846328
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 08:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
910 minuten?? das 5 uur
Woops.. moest 10 minuten zijn :@
iets dichterbij gelukkig.
  donderdag 12 december 2024 @ 14:07:15 #277
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_215846370
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 12:24 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik vind het wel bijzonder dat ze vinden dat ik de eerste keer niet zelfstandig naar huis mag (nog geen 10 minuten fietsen).
Ze houden me een paar uur in de gaten. Als het dan niet veilig is om me zelfstandig naar huis te laten gaan wordt het tijd om een bed te regelen lijkt me. Dan hou me maar een nacht.
Je, dat is standaard voor de zekerheid want er zouden (zeer zeldzame) bijbewerkingen kunnen ontstaan en het ziekenhuis is verantwoordelijk op dat moment.
Je kan opzich ook zeggen dat je er allemaal geen zin in hebt, dat moet je een brief tekenen waarin je aangeeft dat je het ziekenhuis vrijwaart als er wel iets mis zou gaan.

Ik heb in het verleden als ik een roesje had gekregen ook weleens gezegd dat ik bij de ingang opgehaald zou worden maar na een tijdje trapten ze daar niet meer in en mocht je alleen nog op de afdeling zelf opgehaald worden.
pi_215846791
quote:
11s.gif Op donderdag 12 december 2024 14:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Je, dat is standaard voor de zekerheid want er zouden (zeer zeldzame) bijbewerkingen kunnen ontstaan en het ziekenhuis is verantwoordelijk op dat moment.
Je kan opzich ook zeggen dat je er allemaal geen zin in hebt, dat moet je een brief tekenen waarin je aangeeft dat je het ziekenhuis vrijwaart als er wel iets mis zou gaan.

Ik heb in het verleden als ik een roesje had gekregen ook weleens gezegd dat ik bij de ingang opgehaald zou worden maar na een tijdje trapten ze daar niet meer in en mocht je alleen nog op de afdeling zelf opgehaald worden.
Ik zorg wel dat ik iemand op de achterhand heb voor het geval dat. Maar ga er vanuit dat ik gewoon zelf naar huis ga.
A mind with a heart of it's own
pi_215858065
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 08:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zijn er ook mensen hier die aangesloten zijn bij mijnIBD? ik krijg eens int kwartaal een vragenlijst die mijn arts kan inzien. Vind wel heeeele lange vragenlijst altijd
Ja alleen per ongeluk uitgelogd en weet de gebruikersnaam niet meer.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_215858098
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:02 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Ik krijg nu sinds anderhalf jaar Vedolizumab en ik doe het er prima op. Ik heb ook 0 last van bijwerkingen. Wel gedoe, steeds naar het ziekenhuis daarvoor kost me een halve werkdag, maar goed. Ik moest trouwens geen antibiotica van te voren maar ik zat destijds nog aan de prednison.

Veel succes ermee in ieder geval!
Je hebt hele handige prikpennen.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_215858104
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:24 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ja alleen per ongeluk uitgelogd en weet de gebruikersnaam niet meer.
Ja daar heb ik ook veel gezeik mee gehad. Inloggegevens die ik steeds vergat en het aanvragen van nieuwe was ook altijd gedoe
  zondag 15 december 2024 @ 10:00:46 #282
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_215872987
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:28 schreef vipergts het volgende:

[..]
Je hebt hele handige prikpennen.
Ja daar heb ik mijn arts dus nog nooit over gehoord. Ik zal er eens naar vragen de volgende keer.
pi_215873538
Hoe zit het bij jullie met vermoedheid en frequentie van ziek zijn eigenlijk?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 12:39:58 #284
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215874223
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:20 schreef Akathisia het volgende:
Hoe zit het bij jullie met vermoedheid en frequentie van ziek zijn eigenlijk?
Ik ben zwaar vermoeid sinds de eerste klachten in 2009. Er zijn middelen geweest die de ziekte temperen, maar de vermoeidheid is altijd gebleven.

Ik hoopte tegen de tijd dat Infliximab werd ingezet dat het minder zou worden, maar helaas was dat niet zo. Dat middel was sowieso na anderhalf jaar uitgewerkt bij me.

Eigenlijk heb ik nog het minste last van de darmen...de vermoeidheid is veel erger.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215876766
Herkenbaar. De overige symptomen vallen voor mij in het niet in vergelijking met die aanhoudende vermoeidheid en de bijbehorende brain fog.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 17:57:53 #286
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215877297
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 17:05 schreef Akathisia het volgende:
Herkenbaar. De overige symptomen vallen voor mij in het niet in vergelijking met die aanhoudende vermoeidheid en de bijbehorende brain fog.
Als ik de klachten hoor van mensen met longcovid, dan klinkt dat voor mij altijd heel bekend, ook al is het vanwege een andere oorzaak. De vermoeidheid, niet kunnen concentreren op bv een boek...heb jij dat ook?

Het lastige is ook dat je dat aan de buitenkant niet kunt zien. Er is dan ook niet altijd begrip voor. 'Moe? We zijn toch allemaal wel eens moe?'.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215884023
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 12:39 schreef Mike het volgende:

[..]
Ik ben zwaar vermoeid sinds de eerste klachten in 2009. Er zijn middelen geweest die de ziekte temperen, maar de vermoeidheid is altijd gebleven.

Ik hoopte tegen de tijd dat Infliximab werd ingezet dat het minder zou worden, maar helaas was dat niet zo. Dat middel was sowieso na anderhalf jaar uitgewerkt bij me.

Eigenlijk heb ik nog het minste last van de darmen...de vermoeidheid is veel erger.
Heel herkenbaar.. mijn buikklachten wisselen ( nu heb ik gelukkig ook maar n milde vorm) maar die moeheid...
Ik heb dagen dan krijg ik niks gedaan puur door gebrek aan energie.
Ik wordt nu ook behandeld voor slaapapneu en had dikke hoop dat de moeheid daar mega van zou opknappen maar helaasss
S. 2014
J. 2016
pi_215885472
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 17:57 schreef Mike het volgende:

[..]
Als ik de klachten hoor van mensen met longcovid, dan klinkt dat voor mij altijd heel bekend, ook al is het vanwege een andere oorzaak. De vermoeidheid, niet kunnen concentreren op bv een boek...heb jij dat ook?

Het lastige is ook dat je dat aan de buitenkant niet kunt zien. Er is dan ook niet altijd begrip voor. 'Moe? We zijn toch allemaal wel eens moe?'.
Ja, en de reacties ook :+. Het is vooral dankzij de zeldzame energierijke dagen dat ik me goed realiseer hoe niet-normaal moe ik over het algemeen ben, in vergelijking met de ander, aangenomen dat die energiehoeveelheid nabij de baseline van de gemiddelde mens ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 16-12-2024 17:19:13 ]
pi_215885496
Concentreren gaat moeizaam ja. M'n geheugen is ook een drama. Ik betrap mezelf sowieso steeds vaker op domme opmerkingen, gedachten, wijze van formuleren (vooral in spraak, later op de dag) of gedrag.

Gisteren was ik nog tweemaal op en neer de supermarkt gelopen omdat ik mijn portemonnee vergeten was. Toen ik weer terug was realiseerde ik me dat ik (toegegeven pas sinds enkele weken) ook mobiel kan betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Akathisia op 16-12-2024 17:19:45 ]
pi_215885775
En wat betreft het ziek worden bij jullie? Ik word niet per se vaak écht ziek, maar ik zit nu al bijna weer twee maanden bijna permanent in een cyclus van voor- en naweeën van een besmettingen waardoor vooral de moeheid met een factor 10 erger is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Akathisia op 16-12-2024 17:24:07 ]
pi_216620586
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:00 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Ja daar heb ik mijn arts dus nog nooit over gehoord. Ik zal er eens naar vragen de volgende keer.
Ik krijg morgen de eerste. Ben benieuwd. Wel blij dat ik niet iedere keer weer aan het infuus hoef. Kost me vooral veel tijd.

Ik heb wel al 2 weken bijna constant hoofdpijn. Nu las ik dat dst een vsn de veel voorkomende bijwerkingen is, dus morgen maar eens naar informeren wat dasr de verwachtingen van zijn. Ik hoop dat dat iets tijdelijks is wat af gaat zakken.
  maandag 10 februari 2025 @ 14:45:41 #292
475804 1inamelon
pi_216620758
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:29 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik krijg morgen de eerste. Ben benieuwd. Wel blij dat ik niet iedere keer weer aan het infuus hoef. Kost me vooral veel tijd.

Ik heb wel al 2 weken bijna constant hoofdpijn. Nu las ik dat dst een vsn de veel voorkomende bijwerkingen is, dus morgen maar eens naar informeren wat dasr de verwachtingen van zijn. Ik hoop dat dat iets tijdelijks is wat af gaat zakken.
Ik had de eerste paar maanden ook hoofdpijn maar dat is inmiddels volledig verdwenen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo gaat!
pi_216620811
Ik heb aanstaande vrijdag mijn 2 jaarlijkse coloscopie weer om te kijken er of in mn darmen niets geks gebeurd. Vorige keren kreeg ik steeds een roesje. Krijg nu narcose omdat ik de vorige keren erg veel pijn had
pi_216630595
Zo eerste spuit zit erin. Verpleegkundige was pissig dat ik een spuit mee had gekregen ipv een prikpen, blijkt dat die al tijden niet leerbaar zijn.
Maar goed, die spuit stelt ook geen zak voor. Voorlopig dus even klaar met ziekenhuisbezoekjes.
pi_217376512
Nou, 2 maand verder en het is niet best. Sinds ik definitief met de budesonide gestopt ben, ongeveer een maand geleden, lijkt het alsof die spuiten bijzonder weinig doen.
Een paar dagen gaat het iets beter en dan is het ruim een week ellende tot de volgende spuit erin mag.
Gister dus maar ziekenhuis gebeld en zojuist bericht dat ik aanvullend toch weer aan de budesonide mag. Kijken hoe het dan gaat.
pi_217386728
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 15:19 schreef DrMarten het volgende:
Nou, 2 maand verder en het is niet best. Sinds ik definitief met de budesonide gestopt ben, ongeveer een maand geleden, lijkt het alsof die spuiten bijzonder weinig doen.
Een paar dagen gaat het iets beter en dan is het ruim een week ellende tot de volgende spuit erin mag.
Gister dus maar ziekenhuis gebeld en zojuist bericht dat ik aanvullend toch weer aan de budesonide mag. Kijken hoe het dan gaat.
Je bedoelt de vedolizumab? Bij mij werkt het gelukkig prima. De enige bijwerking die ik af en toe heb is het zweten.
pi_217386977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:44 schreef vipergts het volgende:

[..]
Je bedoelt de vedolizumab? Bij mij werkt het gelukkig prima. De enige bijwerking die ik af en toe heb is het zweten.
Yep. Doet bij mij te weinig.
  woensdag 16 april 2025 @ 22:10:51 #298
475804 1inamelon
pi_217389264
Ah wat rot! Had je al een actieve ontsteking? Ik moest nog best een tijd prednison bijslikken tot alles echt rustig was.
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 08:00:09 #299
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217742920
Sinds jaren heb ik een opvlamming. Morgen maar mdl poli of hoe en wat.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 08:32:52 #300
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217764535
Ik mag aan de klysma's met mesazaline erin en naast mijn huidige medicatie met bestandsdeel mesazaline.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')