quote:Waarom is dat zo raar?
Veel mensen denken dan dat er iets mis is met je.
Dat je onzeker bent, sociaal minder capabel.
Maar dat is helemaal niet zo.
Maar kijk bijvoorbeeld eens naar premier Rutte. Hij heeft een vlotte babbel, een sterke persoonlijkheid, krachtig charisma.
Ik noem hem omdat hij de eerste bekende vrijgezel(?) voor zover Nederland weet, die bij me opkomt.
En dan heb je hier van de mensen van 17 ofzo die een topic openen als ze op die leeftijd nog niet gezoend hebben.
Op kantoor hier bijvoorbeeld een niet lelijke dude, 38, woont bij zijn ouders, en nog steeds geen vriendinnetje.
Hij moet uit zijn schulp kruipen zoals Mark Rutte, en zijn mannetje staan en zeker van zichzelf overkomen.
Oh ik snap het wel hoor, maar niet iedereen snapt dat mensen hun liefde soms anders ervaren en uiten dan wat als gemeengoed wordt beschouwd.quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:04 schreef Vilan het volgende:
[..]
Ik zie het dus wel als verplichting als ik moet uitleggen dat ik een paar weken gewoon niet wil praten. Geen vrouw die dat begrijpt. Geen man trouwens ook. Ze zeggen steeds “als je je meisje zo leuk vindt. Waarom wil je haar dan niet zien?” “Vind je haar wel leuk”
Ik denk niet dat je het als onbewust kan stellen, puur omdat ze het niet als verplichting beschouwd. Verplicht is iets doen omdat het moet, ze doet het omdat ze het wil en niet om zich te conformeren aan een wat een relatie moet zijn ofzo.quote:En bij vriendschap heb je dat simpelweg niet. En je vrienden vind je ook leuk.
En ik had al gezegd dat Strawberry dus *onbewust* wel aan sociale verplichtingen hield. Met de nadruk op onbewust. Het gaat bij jou en haar vanzelf. En niet bij mij.
Ik ervaarde dat dus wel zo, soms. Ook al vond ik het wel fijn om samen te zijn, ik vond het toch altijd een hoop onrust en gedoe om in de weekenden mijn tijd te verdelen over familie, relatie en tijd voor mezelf. Soms ervaarde ik het wel als even over die drempel van tegenzin heen moeten stappen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Als zoiets uit een wederzijdse wens voortkomt ervaar je dat toch niet als verplichting? Wanneer je op dezelfde golflengte zit zul je daardoor niet veel verplichtingen ervaren.
Ik denk ook dat bij sommige mensen de meest normale zaken als verplichting voelt.quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ik herken me hier ook niet in. Ik woon ook al jaren samen met mijn vrouw, maar ik zie contact met haar hebben, om welke reden dan ook, niet als een verplichting.
Als je dat wel als een verplichting ziet, ja, dat kan, maar dan zul je een partner moeten hebben die daar ook zo in staat, en dan heb je dus een relatie waarbinnen het prima mogelijk is dat je elkaar weken/maanden niet spreekt/belt/appt/whatevert en dan is die 'verplichting' er dus ook niet.
Maar ik denk dat die mensen er veel minder zijn, dus de vijver waar je dan uit kunt vissen wordt daarmee dan ook kleiner. Maar om dan sommige vrouwen als kuthoeren te gaan weg zetten vind ik not done.
Na een periode van ruim 7 jaar latten herken ik die onrust en gedoe zelf wel. Had dan inderdaad ook pas rust wanneer ik weer alleen was en alle activiteiten achter de rug had. (Dus ook de activiteit: partner veilig op de trein naar huis zetten/zelf naar huis reizen en thuiskomen)quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ervaarde dat dus wel zo, soms. Ook al vond ik het wel fijn om samen te zijn, ik vond het toch altijd een hoop onrust en gedoe om in de weekenden mijn tijd te verdelen over familie, relatie en tijd voor mezelf. Soms ervaarde ik het wel als even over die drempel van tegenzin heen moeten stappen.
Net als bij andere sociale verplichtingen waar je het uiteindelijk ook meestal prima naar je zin hebt, als je er eenmaal bent.
Hoe ga je van zo'n post naar....quote:Op dinsdag 5 december 2017 14:19 schreef Vilan het volgende:
[..]
Ja kan wel verschillen maar het feit blijft dat er meer verplichtingen zijn binnen een relatie.
Het is bijvoorbeeld niet raar als je een normale vriend of vriendin een paar weken of maanden niet spreekt wegens drukte van beide kanten en daarna gewoon lekker afspreekt.
Bij een relatie is dit 9/10 gevallen dus echt niet zo. Als je een paar weken niet met je vriend/ vriendin (wilt)spreken moét je dat uitleggen of bespreken. Dat kunnen verschillende redenen zijn. Een vakantie of iets dergelijks. Dat je gewoon geen zin hebt in contact. Dat kondig je in ieder geval van te voren aan.
Bij vrienden doe je dat niet of tenminste veel minder, snap je wat ik bedoel. Die verplichting heb je niet bij vriendschap. Hoewel soms wel bij heel klitterige vrienden.
Maar om een relatie goed te laten verlopen heb je simpelweg wél meer van dat soort verplichtingen dan bij vrienden. Dat kan je niet ontkennen. Ik ken niemand die zegt “ik vind mijn vrienden even belangrijk als mijn relatie” Je relatie hoort simpelweg op 1 te staan uiteindelijk.
4 posts achter elkaar, eindigend met zoiets als dit. Wow, snelle escalatie.quote:Op dinsdag 5 december 2017 14:36 schreef Vilan het volgende:
Het ergert mij simpelweg dood dat er kuthoeren (of mannen maar die zijn er veel minder) die beweren dat ze geen meer aandacht nodig hebben van hun vriend/ vriendin of geen meer sociale verplichtingen ervaren in hun relatie. Die fucking sociale verplichtingen houden die fucking relatie juist draaiende.
Bakvisjes die niet durven afspreken, heb je hélemaal niks aan.quote:Op dinsdag 5 december 2017 06:50 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ooit jou gespot weer ik nogWaar ging het mis?
Joh, jij bent net 14 of zo, dat kun je op die leeftijd amper een serieuze relatie noemenquote:Op dinsdag 5 december 2017 21:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Toen ik zei dat ik niet veel sociale verplichtingen ervaar binnen mijn relatie, bedoelde ik daar niet de verplichting naar mijn relatie mee. Dat voelt niet als een verplichting maar als ontspanning. Wat ik eronder schaar zijn de dingen als bezoekjes aan schoonfamilie, meegaan naar verjaardagen, etc. Dat is vrij minimaal en ik ga alleen als ik zin heb. Voel me er niet toe verplicht. Dat is natuurlijk niet in iedere relatie hetzelfde.
Maar als je de relatie zelf als verplichting ziet, snap ik wel dat je liever single bent. Je kan idd moeilijk weken niks laten horen. Al herken ik het 'even een tijd niet willen afspreken' wel. Misschien moet je me dus niet te snel in het hokje 'kuthoer net als ex' plaatsen.
(quoten ging niet vanwege locked topic)
14? Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 6 december 2017 08:43 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Joh, jij bent net 14 of zo, dat kun je op die leeftijd amper een serieuze relatie noemen!
dat denk jij, maar daar ben ik het nog helemaal niet mee eens. Heel veel mannen willen (ook?) (gewoon?) huisje boompje beestje. Kortom, een gezinnetje. Denk dat heel veel single mannen tussen jouw leeftijd en 10 jaar ouder graag een vrouw in die situatie zouden willen treffen waarmee het klikt. Neen, jouw situatie lijkt mij helemaal niet extra "bemoeilijkend".quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Tja kan altijd gebeuren, maar wat iemand al zei, de grootste afknapper is dan nog bij paps en mams wonen.
Daarbij relatie's komen en gaan, dus je kan vrijgezel zijn op bepaalde leeftijd, mensen veranderen doorlopend, als nu mijn relatie zou stranden ben ik 35 en vrijgezel en heb dan ook nog een kind in huis, tja dan is het wel moeilijker om weer een relatie te vinden.
Je geboortedatum staat toch in je profiel!quote:
Dat zal je nog vies tegenvallen, zeg als vrouw maar eens dat je een kind hebt. De meesten hebben het dan ineens heel druk.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:07 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
dat denk jij, maar daar ben ik het nog helemaal niet mee eens. Heel veel mannen willen (ook?) (gewoon?) huisje boompje beestje. Kortom, een gezinnetje. Denk dat heel veel single mannen tussen jouw leeftijd en 10 jaar ouder graag een vrouw in die situatie zouden willen treffen waarmee het klikt. Neen, jouw situatie lijkt mij helemaal niet extra "bemoeilijkend".
Ik ben bijna 26 jaar, samenwonend.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:10 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Je geboortedatum staat toch in je profiel!
Vind overigens (compliment) dat jouw Nederlands best goed is voor je leeftijd!
Alleen aan levenservaring en de daar mee opgedane levenswijsheid ontbreekt het je natuurlijk nog aan, da?s duidelijk.
Die ervaring heb ik, alles is leuk, geweldig en dan vertel je dat je moeder bent, dan verliezen ze direct hun interesse. Mijn vriend had er gelukkig geen moeite mee, maar er zijn maar weinig mannen die een kind in het pakket wel accepteren.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:25 schreef LeesFoknl het volgende:
Heb je die ervaring, of denk je dat het zo is. Ik ben dan blijkbaar niet als de meeste mannen. Maar natuurlijk denkt, vindt men zichzelf normaal, ga je van jezelf uit als de norm, en is dat de reden dat ik er anders over denk en dacht, ook toen ik in jouw leeftijd was.
Wat een negatieve motivatie. Jammer als je als kind zo een "nieuwe" vader krijgt, die jou "genoodzaakt op de koop toe moet nemen"quote:Op woensdag 6 december 2017 13:27 schreef MMaRsu het volgende:
Daarnaast als je een leuke vrouw bent die genoeg te bieden heeft dan is een man ook wel genoodzaakt om dat kind op de koop toe te nemen.
Oh aardbeitje toch, liegebeest! Wie had nou zo iets verwacht! Liegen in het profiel hahaquote:Op woensdag 6 december 2017 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ben bijna 26 jaar, samenwonend.
Die noodzaak is er helemaal niet.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:27 schreef MMaRsu het volgende:
Daarnaast als je een leuke vrouw bent die genoeg te bieden heeft dan is een man ook wel genoodzaakt om dat kind op de koop toe te nemen.
Toch wel vrij duidelijk een nep datum dacht ikquote:Op woensdag 6 december 2017 13:37 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Oh aardbeitje toch, liegebeest! Wie had nou zo iets verwacht! Liegen in het profiel haha
Zover ik weet houden vrouwen bij een man van duidelijkheid. En daar kun je Mark Rutte niet van betichten. Die waait opportunistisch in alle richtingen mee.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:28 schreef Libertarisch het volgende:
Een relatie is in ieder geval niet vanzelfsprekend beter dan single zijn. Niet iedereen heeft die behoefte, dat lijkt me niet iets om iemand op te beoordelen (zie Mark Rutte).
Maar als je wel graag een relatie wilt en het wil maar niet lukken is het een ander verhaal, dan ben je blijkbaar niet in staat om iemand aan te trekken.
Sorry, maar waar zou ik in dit forum (het FOK forum waar naar het schijnt zoveel jongeren komen) duidelijk aan moeten zien dat het een nep datum is.Ook omdat ik geen enkele reden kan bedenken om een nepdatum in te voeren. Je had dat ook gewoon niet hoeven in te vullen.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Toch wel vrij duidelijk een nep datum dacht ik
Jesus kerel stuur een dickpic en wees er klaar mee.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:42 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Sorry, maar waar zou ik in dit forum (het FOK forum waar naar het schijnt zoveel jongeren komen) duidelijk aan moeten zien dat het een nep datum is.Ook omdat ik geen enkele reden kan bedenken om een nepdatum in te voeren. Je had dat ook gewoon niet hoeven in te vullen.
quote:Op woensdag 6 december 2017 13:10 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Je geboortedatum staat toch in je profiel!
Vind overigens (compliment) dat jouw Nederlands best goed is voor je leeftijd!
Alleen aan levenservaring en de daar mee opgedane levenswijsheid ontbreekt het je natuurlijk nog aan, da?s duidelijk.
Niet echt, dan had je er bijvoorbeeld 1-4-xxxx van moeten maken. Dan was het direct klip en klaar.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Toch wel vrij duidelijk een nep datum dacht ik
Lekker shinen op FOK! op je tweedequote:Op woensdag 6 december 2017 15:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja goh, 123. Registratie in 2005
Vroeg geleerdquote:Op woensdag 6 december 2017 15:16 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Lekker shinen op FOK! op je tweede
Het is toch verwekt uit het zaad van een ander.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:35 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Wat een negatieve motivatie. Jammer als je als kind zo een "nieuwe" vader krijgt, die jou "genoodzaakt op de koop toe moet nemen"
Ik ben helemaal niets genoodzaakt. Voor haar zijn er genoeg andere leuke vrouwen die geen kinderen hebben. Dus jammer dan voor haar.quote:Op woensdag 6 december 2017 13:27 schreef MMaRsu het volgende:
Dat klopt, zo gaat het wel. Ik zou ook geen partner willen met jonge kinderen. Verder hebben veel mensen na hun 30ste ook nog de wens een kindje te krijgen, die heb ik totaal niet, dus wijs je ook al een heleboel af, of word je afgewezen omdat je geen kinderen meer wil.quote:Op woensdag 6 december 2017 17:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niets genoodzaakt. Voor haar zijn er genoeg andere leuke vrouwen die geen kinderen hebben. Dus jammer dan voor haar.
Dat bedoel ik juist. Maar als je die vrouw geweldig neem je dat er misschien wel bij.quote:Op woensdag 6 december 2017 17:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niets genoodzaakt. Voor haar zijn er genoeg andere leuke vrouwen die geen kinderen hebben. Dus jammer dan voor haar.
Misschien ook niet. Maar ik snap wat je bedoelt, been there, done that didn't get the cookie (ofzo)quote:Op woensdag 6 december 2017 18:09 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist. Maar als je die vrouw geweldig neem je dat er misschien wel bij.
Het zijn meestal ook 2 totaal verschillende levensstijlen..quote:Op woensdag 6 december 2017 17:32 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Dat klopt, zo gaat het wel. Ik zou ook geen partner willen met jonge kinderen. Verder hebben veel mensen na hun 30ste ook nog de wens een kindje te krijgen, die heb ik totaal niet, dus wijs je ook al een heleboel af, of word je afgewezen omdat je geen kinderen meer wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |