Ziet er goed uit Axia. Helaas heb je me niet verteld waar ik kan komen proeven.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:46 schreef Axia het volgende:
Bezig met maken
[ afbeelding ]
Het resultaat: 3 liter gemberbier die brand in de keel![]()
[ afbeelding ]
Normaal doe ik het voor thuisgebruik in glazen flessen. Maar dit heb ik voor iemand anders gemaakt, dus maar even frisdrankflessen gewassen en daarin gestopt.![]()
Winne moet echt weer wat meer muziek gaan uitbrengen. Hij slaapt te veel op z’n muziek de laatste jaren.quote:
ziet er goed uit! welk recept gebruik jij?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:46 schreef Axia het volgende:
Bezig met maken
[ afbeelding ]
Het resultaat: 3 liter gemberbier die brand in de keel![]()
[ afbeelding ]
Normaal doe ik het voor thuisgebruik in glazen flessen. Maar dit heb ik voor iemand anders gemaakt, dus maar even frisdrankflessen gewassen en daarin gestopt.![]()
Sorry! Het was niet voor mezelf.quote:Op zondag 1 juli 2018 09:22 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit Axia. Helaas heb je me niet verteld waar ik kan komen proeven.
De combi van zacht/zoet op de tong en brong in je gorogoro ben ik altijd benieuwd naar.
Eentje uit het Groot Surinaams Kookboek. Alleen met veel minder suiker, want daarin stond dat ik bijna 2 kilo suiker erin moest doen. Heb maar 800 gram gebruikt. Maar zoals altijd bij Surinamers heb ook ik zaterdag weer veel tips en recepten gekregen, want iedereen maakt het natuurlijk op zijn/haar eigen manier en 'die is natuurlijk het beste'quote:Op zondag 1 juli 2018 16:57 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ziet er goed uit! welk recept gebruik jij?
nou dat dus, duizend en één recepten voor een drankjequote:Op maandag 2 juli 2018 14:39 schreef Axia het volgende:
[..]
Eentje uit het Groot Surinaams Kookboek. Alleen met veel minder suiker, want daarin stond dat ik bijna 2 kilo suiker erin moest doen. Heb maar 800 gram gebruikt. Maar zoals altijd bij Surinamers heb ook ik zaterdag weer veel tips en recepten gekregen, want iedereen maakt het natuurlijk op zijn/haar eigen manier en 'die is natuurlijk het beste'
Maar er was wel 1 vrouw die mij een recept vertelde, die ik wel ga uitproberen. Daar moet je de gember blenderen met gekookt water, in een emmer doen, nog meer gekookt water erbij, beetje citroenzuur, klein beetje suiker en een paar kruidnagels. Deze emmer dichtmaken en dan voor minstens 10 uur laten staan. Daarna met een kaasdoek alles zeven en dan klaar. Ow, en je mocht geen metaal gebruiken. Dat was niet goed voor de gember.
Nou moet ik alleen nog maar gokken naar de verhoudingen want deze mensen koken alles op gevoel.
Ja, die ananas passeerde ook even tijdens het gesprekquote:Op maandag 2 juli 2018 14:44 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
nou dat dus, duizend en één recepten voor een drankje
emmer dichtmaken en een nacht laten trekken doe ik ook altijd...en dan zeven met een stuk vitrage (ongebruikt natuurlijk)
idd ongehoord hoeveel suiker er in gaat
sommige mensen doen er ook ananas in trouwens
hmmm, heb gelijk trek..misschien komend weekend ook even maken
Mijn nani gebruikte vitrages als ze massala ging zeven. Zat in de tuin haar ding te doen, terwijl wij er al chaosscheppend omheen aan het voetballen waren.quote:Op maandag 2 juli 2018 14:44 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
nou dat dus, duizend en één recepten voor een drankje
emmer dichtmaken en een nacht laten trekken doe ik ook altijd...en dan zeven met een stuk vitrage (ongebruikt natuurlijk)
idd ongehoord hoeveel suiker er in gaat
sommige mensen doen er ook ananas in trouwens
hmmm, heb gelijk trek..misschien komend weekend ook even maken
wie heeft jouw bami afgekeurd?quote:Op maandag 2 juli 2018 19:05 schreef vincenzo78 het volgende:
Surinamers zijn mbt eten en drinken zeurpieten.
Yeah I said it 🇸🇷🇸🇷🇸🇷
[ afbeelding ]
vitrage behoort eigenlijk gewoon tot surinaams keukengereiquote:Op maandag 2 juli 2018 18:39 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mijn nani gebruikte vitrages als ze massala ging zeven. Zat in de tuin haar ding te doen, terwijl wij er al chaosscheppend omheen aan het voetballen waren.
Zonder vitrage-aroma is het geen gemberbier.quote:Op maandag 2 juli 2018 19:25 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
vitrage behoort eigenlijk gewoon tot surinaams keukengerei
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |