abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182892300
Gewoon helemaal stoppen met vuurwerk dus. Ik ben daar een voorstander van. Dan eet je maar een oliebolletje meer. Vuurwerk is nergens voor nodig.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182893377
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:40 schreef Sigaartje het volgende:
Gewoon helemaal stoppen met vuurwerk dus. Ik ben daar een voorstander van. Dan eet je maar een oliebolletje meer. Vuurwerk is nergens voor nodig.
Tabak wel?
pi_182901190
Tweede helft jaren negentig een keer oud en neiuw gevierd op de wallen in Amsterdam. De Buldog, toen de grootste softdrugdealer had een prachtige show op een ponton in de gracht en lags een gevel met een hek ervoor. Vreselijk druk, zeg maar hutje mutje vol op de grachten. Vrijwel geen particulier die zelf vuurwerk afstak. Een prachtig oud en nieuw, ik heb me nooit zo veilig gevoeld als toen in die (toen) best wel beruchte buurt in Amsterdam.

Het kan dus wel met centraal afsteken.
pi_182905144
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:32 schreef qajariaq het volgende:
Tweede helft jaren negentig een keer oud en neiuw gevierd op de wallen in Amsterdam. De Buldog, toen de grootste softdrugdealer had een prachtige show op een ponton in de gracht en lags een gevel met een hek ervoor. Vreselijk druk, zeg maar hutje mutje vol op de grachten. Vrijwel geen particulier die zelf vuurwerk afstak. Een prachtig oud en nieuw, ik heb me nooit zo veilig gevoeld als toen in die (toen) best wel beruchte buurt in Amsterdam.

Het kan dus wel met centraal afsteken.
Ja jouw ervaring is inderdaad representatief voor de rest van het land :')
pi_182913952
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:01 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja jouw ervaring is inderdaad representatief voor de rest van het land :')
Wat snap je niet aan het woord: kan?

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat kennelijk, in de juiste setting dus veel mensen het prima vinden om zelf geen vuurwerk af te steken maar te genieten van een centraal geregeld evenement. Die gracht was het groot feest en heel gezellig. Geen enkele wanklank. De honderd meter verderop liggende Nieuwmarkt had een ander soort gezelligheid. Daar werd wel particullier vuurwerk afgestoken. Daar reden dan ook de ambulances.

Ik ben groot voorstander van locaties (per wijk) aanwijzen waar je met vuurwerk mag klooien en de rest van de woonwereld dan vuurwerk vrij houden.
pi_182914667
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 november 2018 07:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het woord: kan?

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat kennelijk, in de juiste setting dus veel mensen het prima vinden om zelf geen vuurwerk af te steken maar te genieten van een centraal geregeld evenement. Die gracht was het groot feest en heel gezellig. Geen enkele wanklank. De honderd meter verderop liggende Nieuwmarkt had een ander soort gezelligheid. Daar werd wel particullier vuurwerk afgestoken. Daar reden dan ook de ambulances.

Ik ben groot voorstander van locaties (per wijk) aanwijzen waar je met vuurwerk mag klooien en de rest van de woonwereld dan vuurwerk vrij houden.
Ja laten we veel mensen met vuurwerk en alcohol op een klein oppervlak proppen :')
  zaterdag 3 november 2018 @ 11:34:03 #82
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_182916937
Als ze elkaar opblazen, lost het probleem zichzelf uiteindelijk op
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_182919616
Ik denk dat een alcohol verbod voor mensen die vuurwerk afsteken beter is maar ja hoe ga je dat handhaven. Als er een manier zou zijn om illegaal vuurwerk te verbannen zou het probleem zijn opgelost, maar ja....Schengen enzo
pi_182939190
Niet verbieden, Ik geef helemaal niets om vuurwerk, maar er zijn mensen die het leuk vinden.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_182939214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Tabak wel?
Op straat en in het openbaar ook nergens voor nodig. Roken doe je maar thuis.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182945643
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 16:31 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Op straat en in het openbaar ook nergens voor nodig. Roken doe je maar thuis.
Ik stel voor dat jij lekker ergens anders gaat wonen want jij stoort je aan alles :')
  zondag 4 november 2018 @ 22:54:13 #87
421449 Klapskaats
Klabam jonguh
pi_182948230
Een vuurwerk verbod voor alleen Nederland slaat nergens op zolang je in onze buurlanden het nog gewoon kunt blijven kopen. Of gaan ze dan het hele jaar door de grensovergangen controleren? Denk het niet.
  maandag 5 november 2018 @ 16:03:27 #88
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182959592
Als je niet van vuurwerk houdt pleur je maar lekker op.

8 uurtjes in een jaar kan je je prima thuis met de ramen dicht verschansen.

Blijft dan lekker van 31december 18:00 tot 1 januari 02:00 binnen, heb je er ook geen last van. Want vuurwerk is al verboden buiten die tijden. Oja en inb4 mongolen die denken dat het legale vuurwerk tussen die 8 uurtjes verbieden iets zal helpen met illegaal vuurwerk wat al illegaal is.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182961630
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 16:03 schreef SuperNeger het volgende:
Als je niet van vuurwerk houdt pleur je maar lekker op.

8 uurtjes in een jaar kan je je prima thuis met de ramen dicht verschansen.

Blijft dan lekker van 31december 18:00 tot 1 januari 02:00 binnen, heb je er ook geen last van. Want vuurwerk is al verboden buiten die tijden.
Serieus? Een avondklok? De Tweede Wereldoorlog is al een dikke zeventig jaar voorbij hoor.
quote:
Oja en inb4 mongolen die denken dat het legale vuurwerk tussen die 8 uurtjes verbieden iets zal helpen met illegaal vuurwerk wat al illegaal is.
Heel simpel, Illegaal vuurwerk valt minder op tussen legaal vuurwerk. Als iedere vorm van vuurwerk verboden is, valt het afsteken sowieso op, legaal of niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 5 november 2018 @ 17:39:08 #90
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182961651
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 17:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Serieus? Een avondklok? De Tweede Wereldoorlog is al een dikke zeventig jaar voorbij hoor.

[..]

Heel simpel, Illegaal vuurwerk valt minder op tussen legaal vuurwerk. Als iedere vorm van vuurwerk verboden is, valt het afsteken sowieso op, legaal of niet.
_O- bedankt voor het lachen

Hard rijders vallen slecht op tussen al die mensen die zich wel aan de snelheid houden. Beter gewoon alle auto's verbieden dan vallen die hardrijders veel meer op!
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182962016
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 17:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

[..]

Ja nee die 8 uurtjes zullen echt het verschil maken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_183088686
quote:
Als je het vuurwerk niks vind dan blijf je maar binnen zitten, anders doe je veilige jas aan, niet met wol. Veiligheidsbril op en niet gaan rennen. Het is maar 1x in het jaar, een traditie. stel je niet zo aan, aanpassen of oprotten.
pi_183089474
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 16:30 schreef JediMasterLucia het volgende:
Niet verbieden, Ik geef helemaal niets om vuurwerk, maar er zijn mensen die het leuk vinden.
Juist, je moet die ene leuke dag voor veel mensen niet gaan verzieken, het hoort erbij. Mensen moeten een voorbeeld aan jou nemen.
pi_183091318
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 17:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja nee die 8 uurtjes zullen echt het verschil maken.
Die acht uurtjes zijn voor sommigen het best te vergelijken met The Purge, inclusief de 'als je er niet tegen kunt blijf je maar binnen'. Gelukkig is het qua wapenwetgeving niet zo erg als bij de US van A.
pi_190730132
Dikke schop, want nog steeds relevant.
Ik ben nog steeds voor een totaalverbod, of een vergunningsysteem (alleen, hoe gaat dat worden gehandhaafd?)
pi_190731430
Wat ik koop is al illegaal dus mij heb je er niet mee :D

Maar gewoon zo laten, vind het juist leuk af en toe een mooie pot, even gluren door het gordijn en weer verder met wat ik deed
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_190731680
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 06:14 schreef Ridocar het volgende:
Dikke schop, want nog steeds relevant.
Ik ben nog steeds voor een totaalverbod, of een vergunningsysteem (alleen, hoe gaat dat worden gehandhaafd?)
Ik zag laatst borden staan van een vuurwerkverbod in een hele wijk. Maar of het gehandhaafd wordt is een tweede inderdaad.

Ik heb er zelf niet zoveel mee trouwens.
pi_190735009
Verbod op knal- en vliegend vuurwerk. (geldt natuurlijk ook voor aangekocht vuurwerk uit buitenland)
pi_190735055
Helaas zijn ze hier vorig jaar overgeschakeld naar het verbranden van overtollige huisraad almede geïmpregneerd hout in een vuurkorf....
  zondag 29 december 2019 @ 12:55:13 #100
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190735100
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar of het gehandhaafd wordt is een tweede inderdaad.
Haha, nee natuurlijk niet.
De politie is veel te druk met mensen ontmoedigen van aangifte doen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')