abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175441796
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 04:08 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Dit kun je natuurlijk ook omdraaien. Gewoon niet als 7-jarigen lopen klagen, kinderen vinden het prima zo.
7-jarigen wel. Die andere bepaalde groep niet. Mogen zij niet meegenieten van het feestje? Zij vinden het blijkbaar kwetsend. Als jij toezegt om zwarte piet iets anders te schminken kunnen zij comfortabel meedoen :) Of kom je dan weer met het argument "het is een kinderfeestje"? Mijn opa en oma genoten minstens zoveel van het sinterklaasfeest hoor. De gezelligheid, de surprises, etc.
pi_175441798
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 04:13 schreef MrAero het volgende:

[..]

7-jarigen wel. Die andere bepaalde groep niet. Mogen zij niet meegenieten van het feestje? Zij vinden het blijkbaar kwetsend. Als jij toezegt om zwarte piet iets anders te schminken kunnen zij comfortabel meedoen :)
Het zijn toch geen kinderen meer, of geldt dat argument alleen 1 kant op ;)

Maar goed, ik ga pitten :W
pi_175441799
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 04:19 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Het zijn toch geen kinderen meer, of geldt dat argument alleen 1 kant op ;)

Maar goed, ik ga pitten :W
Hah, ik wist dat je met dat argument kwam, ik had m'n post dan ook nog even aangepast :p Slaap lekker!

Trouwens, er zit eventueel nog een groot voordeel aan toegeven. Al die hardcore protestanten die van protesteren hun levensmissie gemaakt hebben he? Je neemt ze de reden van hun bestaan ermee weg! Dan kunnen ze niet meer protesteren en kwijnen ze langzaam weg in een depressie tot ze uiteindelijk hun verdriet proberen weg te drinken en in een dronken bui van de afsluitdijk springen :)

[ Bericht 11% gewijzigd door MrAero op 02-12-2017 04:44:18 ]
  zaterdag 2 december 2017 @ 05:19:12 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175441846
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:48 schreef maryen65 het volgende:
Pegida gaat morgen verkleed als ZP pepernoten uitdelen in Dokkum. :{
:|W
Laten ze thuisblijven.
Laat die Friesen de snelweg maar weer blokkeren.
Pegida is helemaal de weg kwijt en van het padje maar ik vrees dat ze met een TomTom Dokkum nog wel kunnen vinden (zeker nu de rotonde bij Joure verleden tijd is).
  zaterdag 2 december 2017 @ 05:27:28 #155
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175441855
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 03:53 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ik vind schilderijen geen moer aan. Maar ze hebben een objectieve historische waarde. Wat je ook vind van eeuwenoude schilderijen, je kan ze altijd voor veel geld verkopen omdat ze een grote historische waarde hebben. Schmink, daarentegen, heeft dat niet :') Dat kan je toch niet vergelijken met het censureren van de geschiedenis :')
Daarom is er beschermd *immaterieel* cultureel erfgoed. En men poogt in Nederland het Sinterklaasfeest (met Zwarte Piet dus) op die lijst van de VN te krijgen. Het Belgische Sinterklaasfeest staat er al op.
  zaterdag 2 december 2017 @ 05:36:08 #156
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175441865
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 03:04 schreef MrAero het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Probeer het maar in een paar willekeurige landen en loop daar een tijdje rond. Gegarandeerd dat je in 9 van de 10 landen klappen krijgt :')
Net als wij doen die mensen dat binnen een bepaalde context, bij een bepaald feestelijk ritueel in een bepaalde tijd van het jaar en op bepaalde plaatsen.
Als je je hier als Zwarte Piet verkleed op Koningsdag op de vrijmarkt heb je het ook niet begrepen: dat kàn gewoon niet. Zwarte Piet hoort daar niet.
Dan kun je juist van de fanatiekste pro-Pieter nog klappen krijgen.
  zaterdag 2 december 2017 @ 05:38:06 #157
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175441867
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:27 schreef MrAero het volgende:

[..]

Je kan moeilijk om die karikatuur heen pik :') Dikke rode lippen, gigantische oorbellen, kroeshaar, nee, is geen karikatuur :')
Wanneer heb jij voor het laatst een Zwarte Piet gezien die er zo uit zag?
pi_175441893
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 03:20 schreef maryen65 het volgende:

[..]

En Rutte heeft daar iets over te zeggen? Net of hij dat uitmaakt
Ja want premier.
Regering was ooit een voorbeeld.
  zaterdag 2 december 2017 @ 06:30:32 #159
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175441927
Nepnieuws en Zwarte Piet:
https://www.wildgeraasdef(...)euws-en-zwarte-piet/

Bijvoorbeeld
quote:
Zwarte Piet is racisme

Marleen de Vries, historicus in de documentaire Wild Geraas:
‘Een goed staaltje van Stalinisme zou je kunnen zeggen. We zijn getuige, en dat vind ik dan wel weer interessant, van een vorm van geschiedsvervalsing. Wat de tegenstanders van Piet namelijk doen is allerlei zaken op één hoop gooien die feitelijk niks met elkaar te maken hebben. Het actuele racisme in de samenleving. De geschiedenis van de slavernij. En de geschiedenis van Sinterklaas.’
pi_175442132
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je bent het oneens met hem, dus is het een clown?
Nee, dat staat los van elkaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175442186
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je bent het oneens met hem, dus is het een clown?

Lekker dan. Top. Weten we gelijk hoe je over alle propieten denkt....
Je kan het oneens zijn met de man en het daarnaast een clown vinden.
  zaterdag 2 december 2017 @ 08:01:43 #162
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175442497
Jongens, willen jullie het niet over clowns hebben? Ik voel me als blanke dan gekwetst.

Die Kaukasische karikatuur ervaar ik, vanuit mijn geschiedenis van onderdrukking door het Ottomaanse rijk, als bijzonder vervelend.
pi_175442532
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 08:01 schreef BadderHaring het volgende:
Jongens, willen jullie het niet over clowns hebben? Ik voel me als blanke dan gekwetst.

Die Kaukasische karikatuur ervaar ik, vanuit mijn geschiedenis van onderdrukking door het Ottomaanse rijk, als bijzonder vervelend.
Okay. Laten we hem pedant noemen.
pi_175442545
quote:

Tijd voor een anti clown demonstratie !
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175442549
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 08:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Okay. Laten we hem pedant noemen.
Nee nee, dat is niet genoeg! Ik eis een verbod op clowns!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175442801
Straks gaan die bussen met die werkeloze idioten naar Dokkum, hopelijk blijft die mist lekker lang hangen, zijn ze weer te laat.
pi_175443271

https://m.facebook.com/st(...)&id=1401491540155436

Lees dit dan :')

Zwarte activisten die een verzoek doen aan hun witte activisten om vooral niet in de spotlights te gaan staan en door te verwijzen naar hun zwarte bondgenoten :')

Maar zwarte piet is racisme
8)7

PS. Calimero is ook zwart. Toeval? :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Mojo.jojo op 02-12-2017 09:23:59 ]
  zaterdag 2 december 2017 @ 09:32:07 #168
22565 asco
Los in deze tent
pi_175443424
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:16 schreef Mojo.jojo het volgende:
[ link | afbeelding ]

Zwarte activisten die een verzoek doen aan hun witte activisten om vooral niet in de spotlights te gaan staan en door te verwijzen naar hun zwarte bondgenoten :')

8)7

Ik vind het echt jammer dat ik door al deze onzin langzamerhand echt een hekel aan zwarten begin te krijgen. Gelukkig zijn er nog wat zwarten in mijn omgeving die wel normaal zijn/doen om me toch te overtuigen dat ik dat niet moet doen. Maar zou dat volk nou echt niet in de gaten hebben dat ze precies het tegenovergestelde bereiken van wat ze willen? Ik bedoel, kun je echt zó achterlijk zijn? :N
pi_175443811
quote:

Ja, de Ottomaanse verovering van de Balkan is inderdaad volledig vergelijkbaar met een aantal eeuwen slavernij :')

Hou nou eens op met te bepalen hoe andere mensen zich horen te voelen, en lees eens een keer een geschiedenisboek.
Demain, on roule
pi_175443826
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:16 schreef Mojo.jojo het volgende:
[ link | afbeelding ]

8)7

Vervang wit door zwart en zwart door wit, en dit zou de wereld over gaan.

Black privelege. :r
pi_175443853
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vervang wit door zwart en zwart door wit, en dit zou de wereld over gaan.

Black privelege. :r
Blanken hebben zwarten eeuwenlang onderdrukt en monddood gemaakt, en nu moeten we 5 minuten naar hen luisteren en is dat teveel gevraagd?
Demain, on roule
pi_175443873
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:58 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Blanken hebben zwarten eeuwenlang onderdrukt en monddood gemaakt, en nu moeten we 5 minuten naar hen luisteren en is dat teveel gevraagd?
Tering, dát haal jij uit dat stukje? Dan ben je achterlijk.

Het racistische pist je zo'n beetje recht in je smoel, en jij vertaalt het naar 'luisteren naar'. Rosa Parks zou uit schaamte weer achterin gaan zitten als ze dit soort dingen las.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2017 10:00:39 ]
pi_175443907
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:16 schreef papert het volgende:

[..]

Goed punt, van verbieden gaat zeker niemand beter worden.
Maar maatschappelijke organisaties zoals de publieke omroep en scholen zouden wel gevraagd kunnen worden om rekening te houden met minderheden.

Je zou ook kunnen zeggen dat dat een kwestie van fatsoen is. In plaats van een verbod.

En dan kan je terugkomen op de pijnpunten voor de pro-zwarte pieters. Andersom kan het ook een kwestie van fatsoen zijn daar rekening mee te houden.

Ik weet alleen eerlijk gezegd echt niet waarom dit voor mensen een probleem hoeft te zijn. Daar ben ik dus oprecht benieuwd naar.
Jouw 'fatsoen' dwing je niet af.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 02-12-2017 10:13:39 ]
pi_175443921
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:58 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Waarom maak je anno 2017 nog steeds dat onderscheid?
pi_175443927
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 03:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik eis dat Amsterdam met de grond gelijk gemaakt wordt. Veel van die historische gebouwen daar zijn gebouwd met bloedgeld, geld verdiend over de rug van slaven.
Als het aan rechts gelegen had was dat ook gebeurd en waren het nu allemaal parkeerplaatsen en wegen. Gelukkig staken de krakers en de hippies daar een stokje voor zodat vastgoedspeculanten en de toeristenindustrie er nu roofbouw op kunnen plegen. Maar ja, ZP is natuurlijk niet goed voor het imago van Amsterdam bij Amerikanen met hun etnocentrische imperialistische bril.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')