7-jarigen wel. Die andere bepaalde groep niet. Mogen zij niet meegenieten van het feestje? Zij vinden het blijkbaar kwetsend. Als jij toezegt om zwarte piet iets anders te schminken kunnen zij comfortabel meedoenquote:Op zaterdag 2 december 2017 04:08 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dit kun je natuurlijk ook omdraaien. Gewoon niet als 7-jarigen lopen klagen, kinderen vinden het prima zo.
Het zijn toch geen kinderen meer, of geldt dat argument alleen 1 kant opquote:Op zaterdag 2 december 2017 04:13 schreef MrAero het volgende:
[..]
7-jarigen wel. Die andere bepaalde groep niet. Mogen zij niet meegenieten van het feestje? Zij vinden het blijkbaar kwetsend. Als jij toezegt om zwarte piet iets anders te schminken kunnen zij comfortabel meedoen
Hah, ik wist dat je met dat argument kwam, ik had m'n post dan ook nog even aangepast :p Slaap lekker!quote:Op zaterdag 2 december 2017 04:19 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Het zijn toch geen kinderen meer, of geldt dat argument alleen 1 kant op![]()
Maar goed, ik ga pitten
quote:Op zaterdag 2 december 2017 02:48 schreef maryen65 het volgende:
Pegida gaat morgen verkleed als ZP pepernoten uitdelen in Dokkum.
Daarom is er beschermd *immaterieel* cultureel erfgoed. En men poogt in Nederland het Sinterklaasfeest (met Zwarte Piet dus) op die lijst van de VN te krijgen. Het Belgische Sinterklaasfeest staat er al op.quote:Op zaterdag 2 december 2017 03:53 schreef MrAero het volgende:
[..]
Ik vind schilderijen geen moer aan. Maar ze hebben een objectieve historische waarde. Wat je ook vind van eeuwenoude schilderijen, je kan ze altijd voor veel geld verkopen omdat ze een grote historische waarde hebben. Schmink, daarentegen, heeft dat nietDat kan je toch niet vergelijken met het censureren van de geschiedenis
Net als wij doen die mensen dat binnen een bepaalde context, bij een bepaald feestelijk ritueel in een bepaalde tijd van het jaar en op bepaalde plaatsen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 03:04 schreef MrAero het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Probeer het maar in een paar willekeurige landen en loop daar een tijdje rond. Gegarandeerd dat je in 9 van de 10 landen klappen krijgt
Wanneer heb jij voor het laatst een Zwarte Piet gezien die er zo uit zag?quote:Op zaterdag 2 december 2017 02:27 schreef MrAero het volgende:
[..]
Je kan moeilijk om die karikatuur heen pikDikke rode lippen, gigantische oorbellen, kroeshaar, nee, is geen karikatuur
Ja want premier.quote:Op zaterdag 2 december 2017 03:20 schreef maryen65 het volgende:
[..]
En Rutte heeft daar iets over te zeggen? Net of hij dat uitmaakt
quote:Zwarte Piet is racisme
Marleen de Vries, historicus in de documentaire Wild Geraas:
‘Een goed staaltje van Stalinisme zou je kunnen zeggen. We zijn getuige, en dat vind ik dan wel weer interessant, van een vorm van geschiedsvervalsing. Wat de tegenstanders van Piet namelijk doen is allerlei zaken op één hoop gooien die feitelijk niks met elkaar te maken hebben. Het actuele racisme in de samenleving. De geschiedenis van de slavernij. En de geschiedenis van Sinterklaas.’
Nee, dat staat los van elkaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 02:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je bent het oneens met hem, dus is het een clown?
Je kan het oneens zijn met de man en het daarnaast een clown vinden.quote:Op zaterdag 2 december 2017 02:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je bent het oneens met hem, dus is het een clown?
Lekker dan. Top. Weten we gelijk hoe je over alle propieten denkt....
Okay. Laten we hem pedant noemen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 08:01 schreef BadderHaring het volgende:
Jongens, willen jullie het niet over clowns hebben? Ik voel me als blanke dan gekwetst.
Die Kaukasische karikatuur ervaar ik, vanuit mijn geschiedenis van onderdrukking door het Ottomaanse rijk, als bijzonder vervelend.
Tijd voor een anti clown demonstratie !quote:Op zaterdag 2 december 2017 08:01 schreef BadderHaring het volgende:
Jongens, willen jullie het niet over clowns hebben? Ik voel me als blanke dan gekwetst.
Die Kaukasische karikatuur ervaar ik, vanuit mijn geschiedenis van onderdrukking door het Ottomaanse rijk, als bijzonder vervelend.
Nee nee, dat is niet genoeg! Ik eis een verbod op clowns!quote:
Ik vind het echt jammer dat ik door al deze onzin langzamerhand echt een hekel aan zwarten begin te krijgen. Gelukkig zijn er nog wat zwarten in mijn omgeving die wel normaal zijn/doen om me toch te overtuigen dat ik dat niet moet doen. Maar zou dat volk nou echt niet in de gaten hebben dat ze precies het tegenovergestelde bereiken van wat ze willen? Ik bedoel, kun je echt zó achterlijk zijn?quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:16 schreef Mojo.jojo het volgende:
[ link | afbeelding ]
https://m.facebook.com/st(...)&id=1401491540155436
Lees dit dan![]()
Zwarte activisten die een verzoek doen aan hun witte activisten om vooral niet in de spotlights te gaan staan en door te verwijzen naar hun zwarte bondgenoten
Maar zwarte piet is racisme
PS. Calimero is ook zwart. Toeval?![]()
Ja, de Ottomaanse verovering van de Balkan is inderdaad volledig vergelijkbaar met een aantal eeuwen slavernijquote:Op zaterdag 2 december 2017 08:01 schreef BadderHaring het volgende:
Vervang wit door zwart en zwart door wit, en dit zou de wereld over gaan.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:16 schreef Mojo.jojo het volgende:
[ link | afbeelding ]
https://m.facebook.com/st(...)&id=1401491540155436
Lees dit dan![]()
Zwarte activisten die een verzoek doen aan hun witte activisten om vooral niet in de spotlights te gaan staan en door te verwijzen naar hun zwarte bondgenoten
Maar zwarte piet is racisme
PS. Calimero is ook zwart. Toeval?![]()
Blanken hebben zwarten eeuwenlang onderdrukt en monddood gemaakt, en nu moeten we 5 minuten naar hen luisteren en is dat teveel gevraagd?quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vervang wit door zwart en zwart door wit, en dit zou de wereld over gaan.
Black privelege.
Tering, dát haal jij uit dat stukje? Dan ben je achterlijk.quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:58 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Blanken hebben zwarten eeuwenlang onderdrukt en monddood gemaakt, en nu moeten we 5 minuten naar hen luisteren en is dat teveel gevraagd?
Jouw 'fatsoen' dwing je niet af.quote:Op zaterdag 2 december 2017 02:16 schreef papert het volgende:
[..]
Goed punt, van verbieden gaat zeker niemand beter worden.
Maar maatschappelijke organisaties zoals de publieke omroep en scholen zouden wel gevraagd kunnen worden om rekening te houden met minderheden.
Je zou ook kunnen zeggen dat dat een kwestie van fatsoen is. In plaats van een verbod.
En dan kan je terugkomen op de pijnpunten voor de pro-zwarte pieters. Andersom kan het ook een kwestie van fatsoen zijn daar rekening mee te houden.
Ik weet alleen eerlijk gezegd echt niet waarom dit voor mensen een probleem hoeft te zijn. Daar ben ik dus oprecht benieuwd naar.
Waarom maak je anno 2017 nog steeds dat onderscheid?quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:58 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Blanken hebben zwarten eeuwenlang onderdrukt en monddood gemaakt, en nu moeten we 5 minuten naar hen luisteren en is dat teveel gevraagd?
Als het aan rechts gelegen had was dat ook gebeurd en waren het nu allemaal parkeerplaatsen en wegen. Gelukkig staken de krakers en de hippies daar een stokje voor zodat vastgoedspeculanten en de toeristenindustrie er nu roofbouw op kunnen plegen. Maar ja, ZP is natuurlijk niet goed voor het imago van Amsterdam bij Amerikanen met hun etnocentrische imperialistische bril.quote:Op zaterdag 2 december 2017 03:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik eis dat Amsterdam met de grond gelijk gemaakt wordt. Veel van die historische gebouwen daar zijn gebouwd met bloedgeld, geld verdiend over de rug van slaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |