abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175441548
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:27 schreef MrAero het volgende:

[..]

Je kan moeilijk om die karikatuur heen pik :') Dikke rode lippen, gigantische oorbellen, kroeshaar, nee, is geen karikatuur :')
Zwarte slaven droegen gigantische oorbellen? Dikke lippen hadden ze waarschijnlijk wel maar ik vermoed dat ze geen rode lippenstick gebruikten.
pi_175441550
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als er nu van het begin af aan geprobeerd was met het uiten van gekrenkte gevoelens met daarbij het vriendelijk verzoek of daar geen rekening mee gehouden kan worden was het allemaal heel anders gelopen, daar ben ik van overtuigd. Maar ze zijn vanaf het begin met de botte bijl gaan hakken en alles en iedereen die zwarte piet niet wil veranderen voor racist en nazi uitgemaakt, tsja....dan ga je weerstand krijgen.
Ja, dat proces begrijp ik. Ik denk dat bv. de T-shirt actie "zwarte piet is racisme" averechts werkt.

Maar sommige personen kunnen zich er zo druk om maken. Daar lijkt een angst of pijn achter te zitten die verder gaat dan de kleur van Zwarte piet.
Maar dat is een subjectieve constatering van mij. Ik zit niet op dit forum om gelijkgestemden tegen te komen, of anderen te overtuigen. Maar om beweegredenen van anderen te begrijpen.

(bovendien houd ik wel van een goede dialoog/discussie)
pi_175441561
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zwarte slaven droegen gigantische oorbellen? Dikke lippen hadden ze waarschijnlijk wel maar ik vermoed dat ze geen rode lippenstick gebruikten.
Wie heeft het over slaven? Ik heb het over negerkarikaturen. Als er een volk is dat van veel te veel bling houdt dan zijn zij het wel :')
pi_175441563
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:21 schreef papert het volgende:

[..]

Nee?
Waarom zouden er dan toch zoveel mensen tegen demonstreren. Denk je dat het puur een uiting is vanwege frustratie over hun eigen situatie? Of het misgunnen?

Ik bedoel, voor je lol ga je toch niet in een bus naar Dokkum om te protesteren.
Zij zijn van mening dat zwarte piet door de blanken verzonnen is om negers bewust met een terugkerend jaarlijks ritueel te pesten. Wat natuurlijk compleet bonkers is.

Dan heb je nog dat kwetsende omdat het ''raciale stereotypering'' zou zijn. Waarom dat zo kwetsend is probeer ik ook nog te snappen.
pi_175441565
De Moren namen ook Europese slaven, jeetje is dit nog niet klaar en duidelijk inmiddels/
Zoek eens op IEREN wat men die mensen aangedaan heeft.
pi_175441569
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zij zijn van mening dat zwarte piet door de blanken verzonnen is om negers bewust met een terugkerend jaarlijks ritueel te pesten. Wat natuurlijk compleet bonkers is.

Dan heb je nog dat kwetsende omdat het ''raciale stereotypering'' zou zijn. Waarom dat zo kwetsend is probeer ik ook nog te snappen.
Hoef je ook niet te snappen. Voor ons is het niet kwetsend. Voor mij ook niet. Voor sommigen wel. Zeg dan gewoon dat dat je geen kut kan schelen ipv dat je je in rare bochten gaat dwingen om blackface te verdedigen, want laten we wel wezen, dat kan echt niet meer :')
pi_175441570
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:29 schreef papert het volgende:

[..]

Ja, dat proces begrijp ik. Ik denk dat bv. de T-shirt actie "zwarte piet is racisme" averechts werkt.

Maar sommige personen kunnen zich er zo druk om maken. Daar lijkt een angst of pijn achter te zitten die verder gaat dan de kleur van Zwarte piet.
Maar dat is een subjectieve constatering van mij. Ik zit niet op dit forum om gelijkgestemden tegen te komen, of anderen te overtuigen. Maar om beweegredenen van anderen te begrijpen.

(bovendien houd ik wel van een goede dialoog/discussie)
Het zal mij eerlijk gezegd een worst wezen welke kleur ZP heeft, maar van de andere kant heb ik ook zoiets dat die zeikerds hun zin niet mogen krijgen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_175441572
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:28 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Je vroeg naar redenen waarom men ZP wil houden zoals hij is. Dat je het er niet mee eens bent is iets anders.
Ja, maar de reden: "er zijn geen tegenargumenten" vind ik wel heel makkelijk gezegd.
pi_175441576
Voor de pietenhaters: Vergeef me mijn gevoelloosheid maar zit nu hiernaar te luisteren zonder dat ik hem gelijk met zwarte piet associeer. ik snap dat het niet deugt om elke neger niet met zwarte piet te associëren en elke zwarte piet niet met een neger te associëren maar ook ik heb mijn tekortkomingen. -O-

zaterdag 2 december 2017 @ 02:37:09 #86
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_175441577
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het zal mij eerlijk gezegd een worst wezen welke kleur ZP heeft, maar van de andere kant heb ik ook zoiets dat die zeikerds hun zin niet mogen krijgen. :')
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_175441582
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:36 schreef papert het volgende:

[..]

Ja, maar de reden: "er zijn geen tegenargumenten" vind ik wel heel makkelijk gezegd.
Was gewoon een aanvulling op jouw rijtje: "puur tegen verandering zijn", de Nederlandse cultuur precies zo behouden".
pi_175441584
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:32 schreef MrAero het volgende:

[..]

Wie heeft het over slaven? Ik heb het over negerkarikaturen. Als er een volk is dat van veel te veel bling houdt dan zijn zij het wel :')
Hoe ziet een negerkarikatuur eruit en waarom is het een negerkarikatuur? Bestaat er ook zoiets als een blankenkarikatuur en hoe ziet dat eruit?
pi_175441586
https://tallsay.com/page/(...)deel-dit-artikel-aub

Er zijn meer blanken als slaaf verkocht aan Noord Afrika dan zwarten naar Amerika zijn gebracht. Dan praten we over de oorspronkelijk 13 staten. Blanken werden nog tientallen jaren gekocht en verkocht in het Ottoman keizerrijk, nadat de slaven (1866) werden bevrijd in Amerika.
pi_175441589
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:35 schreef MrAero het volgende:

[..]

Hoef je ook niet te snappen. Voor ons is het niet kwetsend. Voor mij ook niet. Voor sommigen wel. Zeg dan gewoon dat dat je geen kut kan schelen ipv dat je je in rare bochten gaat dwingen om blackface te verdedigen, want laten we wel wezen, dat kan echt niet meer :')
Blackface is weer heeeeeeeel wat anders he, of wist je dat niet?

Het kan mij geen kut schelen dat sommige blijkbaar onterecht menen racistisch bejegend te worden door rituelen waarbij mensen hun gezicht schminken of zich gekwetst voelen door karikaturale stereotypering. Zo goed?

Het kan mij ook geen kut schelen als zwarte piet uiteindelijk gewoon piet word. Ook goed?

[ Bericht 1% gewijzigd door SpaceOddity op 02-12-2017 02:47:31 ]
pi_175441600
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:38 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Was gewoon een aanvulling op jouw rijtje: "puur tegen verandering zijn", de Nederlandse cultuur precies zo behouden".
Ok, daar valt weinig tegen in te brengen. Zelf vind ik zulke conservatieve waarden niet zo belangrijk, maar dat ik een kwestie van persoonlijkheid.
Probeer wel een beetje open te staan voor verandering, want elke cultuur is altijd aan verandering onderhevig. Al kan het tempo verschillen.
pi_175441603
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:35 schreef MrAero het volgende:

[..]

Waarom vind jij het zo schandelijk als mensen een zwart gezicht hebben?
pi_175441604
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe ziet een negerkarikatuur eruit en waarom is het een negerkarikatuur? Bestaat er ook zoiets als een blankenkarikatuur en hoe ziet dat eruit?
Huid zwart geverfd. Kroeshaar pruik. Overgenuanceerde lippen. Dikke bling bling. Tada, negerkarikatuur.

Wil je een blankenkarikatuur? In welk land zitten we? Frankrijk? Stokbrood in je anus. Nederland? Klompen aan je poten en een kaas hoed op je kop. Voila, blanken karikaturen.
pi_175441605
Pegida gaat morgen verkleed als ZP pepernoten uitdelen in Dokkum. :{
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175441607
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom vind jij het zo schandelijk als mensen een zwart gezicht hebben?
Vind ik niet. Zei ik toch al? Is nie zo moeilijk hoor, lezen. Ik heb er geen probleem mee. Anderen blijkbaar wel. Internationaal gezien is het blijkbaar nogal taboe voor blanken om hun gezicht zwart te verven. Nogmaals, ik heb er geen probleem mee, maar anderen blijkbaar wel. Waarom wordt er dan zo een fckin probleem van gemaakt als ook maar wordt voorgesteld om Piet wat zwarte vlekjes te geven, van de roet, ipv helemaal zwart. Wat doen jullie nou moeilijk :')
pi_175441609
Inderdaad, wat doet iedereen nu moeilijk.

Tijd voor een stukje cabaret, nu het nog mag;

pi_175441610
Zijn mensen die denken dat wij gaan demonstreren, dat is in het geheel niet het geval.Gaan vanaf 12 uur ergens in het centrum pepernoten uitdelen (niet bij #kozp locatie) , merken wij dat #dokkum zich massaal gaat houden aan het geen aandacht geven aan deze #kozp demonstratie ,gaan wij natuurlijk ook vanaf 14 uur lekker ergens koffie drinken met stuk appelgebak.Zo hebben we de laatste weken elke keer Zwarte Pieten acties gehouden, en doen het nu niet anders.Hopen dus dat Stad werkelijk leeg is vanaf 14 uur, daarvoor en erna delen wij dan pepernoten uit.

Aldus Pegida
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175441611
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:45 schreef papert het volgende:

[..]

Ok, daar valt weinig tegen in te brengen. Zelf vind ik zulke conservatieve waarden niet zo belangrijk, maar dat ik een kwestie van persoonlijkheid.
Probeer wel een beetje open te staan voor verandering, want elke cultuur is altijd aan verandering onderhevig. Al kan het tempo verschillen.
Daar is iedereen het wel over eens denk ik. Alleen zal een verandering van een traditie vanuit de mensen die het vieren zelf moeten komen, anders is die verandering ook niet oprecht. Als je iets gaat opdringen kun je reactie verwachten.
pi_175441612
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Blackface is weer heeeeeeeel wat anders he, of wist je dat niet?
Voor ons wel idd. Voor anderen lijkt het er fckin veel op :) Het moet denk ik wel genoeg zeggen dat als je in letterlijk elk ander land als blank persoon als zwarte piet verkleed gaat dat je helemaal in elkaar wordt geramd :')

quote:
Het kan mij geen kut schelen dat sommige blijkbaar onterecht menen racistisch bejegend te worden door rituelen waarbij mensen hun gezicht schminken of zich gekwetst voelen door karikaturale stereotypering. Zo goed?

Het kan mij ook geen kut schelen als zwarte piet uiteindelijk gewoon piet word. Ook goed?
Goedzo! Juist! Zeg gwn waar het op staat, het kan ons geen kut schelen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')