abonnement Unibet Coolblue
pi_175387402
Hallo.
voor onze zoon hebben we een kinder keuken. daar zit een kookplaatje bij met lampjes. daar zitten 6 aa batterijen in. hij kreeg hem zondag en gisteren waren ze leeg...

dat gaat wel heel hard. Ik ben geen held met kleine elektra maar is het mogelijk de iets te maken dat hij op 230v kan.

ik dacht ergebs een 9volt adapter er tussen te solderen?
pi_175387478
Oplaadbare batterijen? Waarschijnlijk zat er goedkope troep bij.

Ikea ladda 2450mah
.
pi_175387497
Met een 9 Volt adapter ben je een heel eind.
pi_175388416
Of zo’n ding kopen, stekker afknippen en de plus en min draad aansluiten in het batterijvak.



.
pi_175388697
Ik zie dat kind voor me in Jurassic Park aan dat hek.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_175389640
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:24 schreef -AMG- het volgende:
Ik zie dat kind voor me in Jurassic Park aan dat hek.
met 9volt tuurlijk...
pi_175389665
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
Oplaadbare batterijen? Waarschijnlijk zat er goedkope troep bij.

Ikea ladda 2450mah
zat niks bij gewoon duracel.en je weet dat de onafhankelijke onderzoeken uitwijzen dat action of duracel niks uit maakt.
pi_175390245
Koop gewoon fatsoenlijke oplaadbare batterijen. Lekkere snelle terugverdientijd :)
pi_175390250
Of je leert je kind dat hij het fornuis uit moet doen als hij wegloopt van de keuken om wat anders te gaan doen.

Zo niet, keuken in de brand steken oO/

-edit-
Ik zie 4x 1,5V batterijen. Dus een 6V gelijkspanning adaptertje, en even op de draadjes letten wat plus en min is.

-edit-
dus.
Volgens mij hebben heel veel mensen bakken met losse adapters, misschien dat je er 1 van iemand kan krijgen. Van mij in ieder geval niet, dit is mijn laatste, en laatste dingen geef ik nooit weg.

[ Bericht 24% gewijzigd door Resistor op 29-11-2017 20:38:29 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_175390824
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:24 schreef Nico987 het volgende:
Hallo.
voor onze zoon hebben we een kinder keuken. daar zit een kookplaatje bij met lampjes. daar zitten 6 aa batterijen in. hij kreeg hem zondag en gisteren waren ze leeg...

dat gaat wel heel hard. Ik ben geen held met kleine elektra maar is het mogelijk de iets te maken dat hij op 230v kan.

ik dacht ergebs een 9volt adapter er tussen te solderen?
Dat klinkt niet goed. Heb ook zo'n ding staan en in 3 jaar nog nooit de batterijen vervangen.
pi_175393013
Die lampjes horen sowieso na een paar minuten weer uit te gaan.
pi_175398542
Zitten er bij ons toch ook al zeker 2 jaar dezelfde batterijen in. Inderdaad gaan ze na een paar minuten automatisch uit.
pi_175411840
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:11 schreef sugar4 het volgende:
Zitten er bij ons toch ook al zeker 2 jaar dezelfde batterijen in. Inderdaad gaan ze na een paar minuten automatisch uit.
Ze gaan wel uit maar de batterijen zijn snel leeg. even langs de ikea eerst dus
pi_175459425
oude batterijen uit een bakje ergens in een la gebruikt? zodra je 1 lege er tussen hebt wilt die hem wel is helpen met leeg maken van andere.
pi_175465360
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 22:24 schreef jefmen het volgende:
oude batterijen uit een bakje ergens in een la gebruikt? zodra je 1 lege er tussen hebt wilt die hem wel is helpen met leeg maken van andere.
Nee gewoon nieuwe. gebruikte en nwe houdt ik idd gescheiden.

nu mijn eneloops er in gehad van 3000mah kan ik een dag mee flitsen was na 3 dagen spelen leeg. Dus zal iets in het plaatje zitten.

Ga even kijken wat ikea zonder bonnetje wil doen.
pi_175472244
herkenbaar, ook ik heb mij hierover verbaasd waarom er in vredesnaam zo ontiegelijk veel batterijen in moeten voor een paar led lampjes.
1 batterij zou genoeg moeten zijn.

En dan zijn ze ook nog eens zo leeg...

Kinderen kunnen er ook prima mee spelen zonder lampje trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_175487392
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 10:12 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ga even kijken wat ikea zonder bonnetje wil doen.
Men neemt ook genoegen met een bankafschrift met daarop datum en tijd. Wilde het laatst weer testen dus stond klaar met een afdruk van mijn bankafschrift en een afdruk met onderdelen die ik nodig was. Toen ik vertelde wat ik nodig was liep men zonder naar al mijn afdrukken te kijken het magazijn in en kreeg alles wat nodig had. Stond ik daar met onderdelen en afdrukjes.
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')