abonnement Unibet Coolblue
pi_175375958
Hallo beste Fok!ers.

Mijn beste vriend en ik willen deze zomer een keer samen op vakantie ipv met ouders of vriendin. Komende 14 dec gaan we er op ons gemakte voor zitten, maar wil nu alvast wel voorbereiden.

Het gaat om de periode eind juli/begin augustus. We willen beide een beetje avontuurlijk, maar niet te extreem. Ons oog was gevallen op ijsland en dan daar een roadtripje doen. Heeft hier iemand ervaring mee, ook kwa kosten enzo

Of hebben jullie andere suggesties? Mag ook andere kant van de wereld zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 08:53:41 ]
pi_175376362
Jezelf voorbereid is voor jou basic informatie die je makkelijk zelf op kan zoeken laten voorkauwen?
pi_175376436
Goedkoop om heen te vliegen, maar dan houdt het ook wel weer op. Peperduur qua kosten als je eenmaal daar bent, een biertje in een kroeg kost al snel 10 euro. Voor de rest ben ik zelf in IJsland geweest in februari, wat ik persoonlijk specialer vond aangezien je dan enorm veel sneeuw hebt wat een extra dimensie geeft aan het landschap.

Maar wat wil je precies weten?
pi_175376759
Rondreis is mooi om te doen, ga dan wel helemaal rondom, zodra je buiten de golden circle komt zie je veel minder toeristen (sowieso minder bussen). Al ging ik in oktober, is natuurlijk al wat rustiger dan juli/augustus.

Het is idd prijzig en zeker in het hoogseizoen wanneer jij wilt. Een auto huren en overnachten is prijzig. Maar als je goed zoekt op booking kan je opzich wel wat redelijks vinden. Maar zelfs de simpelste verblijven zijn duur. Ook eten en drinken is prijzig. Een biertje rond de 8 euro, al is het in sommige hotels goedkoper en rond de 4, maar je gaat er niet heen om te zuipen dus ik had er geen probleem mee. Maar eten ook rond Nederlandse uit eten prijzen (soms duurder). En hou er rekening mee dat je soms weinig in de buurt heb qua restaurants en je dus “verplicht” in het hotel moet eten.

Verder een prachtig land, een onvergetelijke ervaring is het. Schitterende natuur, bizar mooi. En probeer verder te kijken dan de gebaande paden. Je hebt zoveel “onontdekte” pareltjes waar bijna niemand komt.

Waar ben je naar opzoek trouwens, wat voor vakantie wil je? Probeer stukken te hiken/wandelen want dan kom je zoveel moois tegen. Welk gebied wil je bezoeken?
pi_175376999
Fantastisch land, zeker doen. Er is gewoon een centraal topic over toch hier?
pi_175378026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:42 schreef alopio het volgende:
Rondreis is mooi om te doen, ga dan wel helemaal rondom, zodra je buiten de golden circle komt zie je veel minder toeristen (sowieso minder bussen). Al ging ik in oktober, is natuurlijk al wat rustiger dan juli/augustus.

Het is idd prijzig en zeker in het hoogseizoen wanneer jij wilt. Een auto huren en overnachten is prijzig. Maar als je goed zoekt op booking kan je opzich wel wat redelijks vinden. Maar zelfs de simpelste verblijven zijn duur. Ook eten en drinken is prijzig. Een biertje rond de 8 euro, al is het in sommige hotels goedkoper en rond de 4, maar je gaat er niet heen om te zuipen dus ik had er geen probleem mee. Maar eten ook rond Nederlandse uit eten prijzen (soms duurder). En hou er rekening mee dat je soms weinig in de buurt heb qua restaurants en je dus “verplicht” in het hotel moet eten.

Verder een prachtig land, een onvergetelijke ervaring is het. Schitterende natuur, bizar mooi. En probeer verder te kijken dan de gebaande paden. Je hebt zoveel “onontdekte” pareltjes waar bijna niemand komt.

Waar ben je naar opzoek trouwens, wat voor vakantie wil je? Probeer stukken te hiken/wandelen want dan kom je zoveel moois tegen. Welk gebied wil je bezoeken?
Hier is het idee ook ontstaan om volgend jaar een rondje ijsland te doen! Ook in oktober (waarschijnlijk). In hoeverre heb je daadwerkelijk een 4x4 nodig? Deze kosten namelijk een stuk meer om te huren, wat ik tot dusver gezien heb tenminste. De rondweg schijnt goed te doen te zijn met een normale auto maar wil je daarvan afwijken raden ze een 4x4 aan. Maar nu heb ik ook gelezen dat veel van die "wegen" in de winter gesloten zijn... Hoe was dat in oktober?

Was er in oktober ook nog goed te hiken/wandelen?
pi_175379533
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:42 schreef alopio het volgende:
Rondreis is mooi om te doen, ga dan wel helemaal rondom, zodra je buiten de golden circle komt zie je veel minder toeristen (sowieso minder bussen). Al ging ik in oktober, is natuurlijk al wat rustiger dan juli/augustus.

Het is idd prijzig en zeker in het hoogseizoen wanneer jij wilt. Een auto huren en overnachten is prijzig. Maar als je goed zoekt op booking kan je opzich wel wat redelijks vinden. Maar zelfs de simpelste verblijven zijn duur. Ook eten en drinken is prijzig. Een biertje rond de 8 euro, al is het in sommige hotels goedkoper en rond de 4, maar je gaat er niet heen om te zuipen dus ik had er geen probleem mee. Maar eten ook rond Nederlandse uit eten prijzen (soms duurder). En hou er rekening mee dat je soms weinig in de buurt heb qua restaurants en je dus “verplicht” in het hotel moet eten.

Verder een prachtig land, een onvergetelijke ervaring is het. Schitterende natuur, bizar mooi. En probeer verder te kijken dan de gebaande paden. Je hebt zoveel “onontdekte” pareltjes waar bijna niemand komt.

Waar ben je naar opzoek trouwens, wat voor vakantie wil je? Probeer stukken te hiken/wandelen want dan kom je zoveel moois tegen. Welk gebied wil je bezoeken?
Ik weet begot niet welke gebieden er zijn. Er schijnt een golden circle te zijn waar vrijwel alles aan ligt, die willen we afrijden. We willen wat sightseeing, maar ook wat natuur zien, vooral dat laatste natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 12:15:05 ]
pi_175380933
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:13 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ik weet begot niet welke gebieden er zijn. Er schijnt een golden circle te zijn waar vrijwel alles aan ligt, die willen we afrijden. We willen wat sightseeing, maar ook wat natuur zien, vooral dat laatste natuurlijk.
golden circle is maar een klein stukje en kun je eventueel reykjavik als uitvalsbasis hebben... Ik denk dat je de ringweg bedoelt?
pi_175381956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:07 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Hier is het idee ook ontstaan om volgend jaar een rondje ijsland te doen! Ook in oktober (waarschijnlijk). In hoeverre heb je daadwerkelijk een 4x4 nodig? Deze kosten namelijk een stuk meer om te huren, wat ik tot dusver gezien heb tenminste. De rondweg schijnt goed te doen te zijn met een normale auto maar wil je daarvan afwijken raden ze een 4x4 aan. Maar nu heb ik ook gelezen dat veel van die "wegen" in de winter gesloten zijn... Hoe was dat in oktober?

Was er in oktober ook nog goed te hiken/wandelen?
Ik vond een 4x4 wel prettig, maar als je alleen de ringweg doet is een normale auto ook te doen. Je hebt dan wel wat stukjes waar geen asfalt ligt (naar bezienswaardigheden) maar die zijn prima te doen zonder 4x4. Wijk je af van de rondweg heb je vaak ook gewoon asfalt, maar bepaalde plekken ook weer niet. Hangt er net vanaf welke weg je pakt. Ga je F wegen pakken (binnenwegen) dan moet je een 4x4 hebben, is zelfs verboden zonder.

In Oktober zijn de meeste wegen nog open, vaak gaan sommigen per 1-11 dicht, maar dat zijn binnenwegen waar je niet komt. Ringweg sowieso open. Maar het is natuurlijk wel weersafhankelijk qua wegen. Maar tot half oktober hoef je niks raars te verwachten, dan is het weer vaak nog prima.

Ook qua hiken is het goed te doen. Vaak is het tussen de 5/10 graden. Wij hadden windstil, droog en zonnig weer en dan wordt het gewoon warm qua gevoelstemperatuur. Maar het is IJsland dus je kan ook regen en rond 2 graden hebben, dan is het koud. Maar meestal is begin oktober nog prima. En vergeet niet, in IJsland is het weer heel veranderlijk. Je kan in een enorme regenbui rijden en dan balen omdat je over een uurtje wilde hiken, maar 10 minuten laten als je voorbij een berg hebt is het opeens zon en 10 graden. Heel bizar daar. Dus doe laagjes aan qua kleding, goede schoenen die tegen water kunnen en neem een regenpak mee
pi_175381984
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:13 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ik weet begot niet welke gebieden er zijn. Er schijnt een golden circle te zijn waar vrijwel alles aan ligt, die willen we afrijden. We willen wat sightseeing, maar ook wat natuur zien, vooral dat laatste natuurlijk.
Wat natuur zien? IJsland is ALLEEN maar natuur. Wel ongeloofelijk mooi hoor. Ik zal eens een boekje kopen of googlen want er is zoveel te zien dat je echt wel een soort van planning/lijstje moet maken van tevoren. En dan nog kom je langs zoveel onverwachte dingen dat je daar weer de helft niet van ziet.

En ga ook verder dan de Golden Circle, IJsland is zoveel meer dan dat. En dan zit je niet tussen de touringcars met chinezen.
pi_175382323
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:59 schreef alopio het volgende:

[..]

Ik vond een 4x4 wel prettig, maar als je alleen de ringweg doet is een normale auto ook te doen. Je hebt dan wel wat stukjes waar geen asfalt ligt (naar bezienswaardigheden) maar die zijn prima te doen zonder 4x4. Wijk je af van de rondweg heb je vaak ook gewoon asfalt, maar bepaalde plekken ook weer niet. Hangt er net vanaf welke weg je pakt. Ga je F wegen pakken (binnenwegen) dan moet je een 4x4 hebben, is zelfs verboden zonder.

In Oktober zijn de meeste wegen nog open, vaak gaan sommigen per 1-11 dicht, maar dat zijn binnenwegen waar je niet komt. Ringweg sowieso open. Maar het is natuurlijk wel weersafhankelijk qua wegen. Maar tot half oktober hoef je niks raars te verwachten, dan is het weer vaak nog prima.

Ook qua hiken is het goed te doen. Vaak is het tussen de 5/10 graden. Wij hadden windstil, droog en zonnig weer en dan wordt het gewoon warm qua gevoelstemperatuur. Maar het is IJsland dus je kan ook regen en rond 2 graden hebben, dan is het koud. Maar meestal is begin oktober nog prima. En vergeet niet, in IJsland is het weer heel veranderlijk. Je kan in een enorme regenbui rijden en dan balen omdat je over een uurtje wilde hiken, maar 10 minuten laten als je voorbij een berg hebt is het opeens zon en 10 graden. Heel bizar daar. Dus doe laagjes aan qua kleding, goede schoenen die tegen water kunnen en neem een regenpak mee
thanks voor de info! Wat het weer betreft had ik me al redelijk ingelezen :Y

Hoeveel dagen ben je in IJsland geweest en is de afstand die jullie afgelegd hebben te vergelijken met de ringweg? Of hebben jullie veel meer/minder gedaan?

Ik zat zelf namelijk te denken aan 14 dagen, mocht je rot tijden hebben qua vliegen heb je er dus in ieder geval nog 12 over. Naar wat ik gelezen heb tot nu toe is de ringweg + eventuele extra uitstapjes prima te doen in die tijd.
pi_175384063
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:23 schreef DuW2 het volgende:

[..]

thanks voor de info! Wat het weer betreft had ik me al redelijk ingelezen :Y

Hoeveel dagen ben je in IJsland geweest en is de afstand die jullie afgelegd hebben te vergelijken met de ringweg? Of hebben jullie veel meer/minder gedaan?

Ik zat zelf namelijk te denken aan 14 dagen, mocht je rot tijden hebben qua vliegen heb je er dus in ieder geval nog 12 over. Naar wat ik gelezen heb tot nu toe is de ringweg + eventuele extra uitstapjes prima te doen in die tijd.
Dat is meer dan prima. Ik heb ook ringweg 1 helemaal gepakt (dus de rondreis). Ik ben 10 dagen geweest, ik moet zeggen dat ik wel een lange reisdag had, dus 12 is ideaal. Goede keuze. Dan kan je ook nog een middagje in een natuurbad.

Ga dan niet naar de blue lagoon, die is (te) duur en best druk qua toeristen. Als je toch ringweg 1 pakt kom je ook langs het Myvatn meer, daar heb je Myvatn Nature Baths. Is net zoals de blue lagoon, iets kleiner maar een stuk relaxer en goedkoper en met een schitterend uitzicht over het meer. En je hebt er ook sauna’s en diverse baden. Sowieso is het gebied rond het Myvatn meer verschrikkelijk mooi.
pi_175391965
Meer info hier: TRV / IJsland / Ísland #6 Er was al een poos niet in gepost.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:26:06 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182688563
tvp wij gaan over drie weken :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')