abonnement Unibet Coolblue
pi_175364569
Zijn er mensen onlangs in Raja Ampat geweest? Is het een aanrader? Ik twijfel kostentechnisch heel erg. Is het echt nog veel mooier dan de Bunaken e.d. en het geld waard? Tijd is geen issue.

Het allertofste lijkt het me om de meerdaagse kayak-tour te doen, maar prijzen starten rond de 1200 euro (!) ( https://kayak4conservation.com/ ).

Kortom; help! Doen? Niet doen?
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:26:29 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175367151
gewoon doen met je kajak schijt hebben aan alles het is maar milieu en die inheems stammen vinden het vast niet erg dat hun voormalige kolonisten hun wereld als een soort natuurmuseum waar je ook nog goedkoop kan neuken beschouwen
pi_175367308
Raja Ampat staat al lang hoog op mijn bucketlist maar die is lang en er zijn zoveel mooie plekken die ook goedkoper of makkelijker te bereiken zijn. Dus het is er nog niet van gekomen. Van mensen die het kunnen weten hoor ik altijd dat het de nummer 1 duiklocatie in de wereld is, naar men zegt idd nog mooier dan Bunaken of Komodo NP, waar ik wel ben geweest (en die echt fantastisch zijn). Ik zou er zelf overigens vrijwel alleen voor het duiken naartoe gaan, kajak trekt me minder.
pi_175369188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:26 schreef zeer het volgende:
gewoon doen met je kajak schijt hebben aan alles het is maar milieu en die inheems stammen vinden het vast niet erg dat hun voormalige kolonisten hun wereld als een soort natuurmuseum waar je ook nog goedkoop kan neuken beschouwen
De kajak staat inderdaad bekend als één van de meest vervuilende vervoermiddelen. Beter maar niet doen dus.
pi_175378869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:37 schreef Farenji het volgende:
Raja Ampat staat al lang hoog op mijn bucketlist maar die is lang en er zijn zoveel mooie plekken die ook goedkoper of makkelijker te bereiken zijn. Dus het is er nog niet van gekomen. Van mensen die het kunnen weten hoor ik altijd dat het de nummer 1 duiklocatie in de wereld is, naar men zegt idd nog mooier dan Bunaken of Komodo NP, waar ik wel ben geweest (en die echt fantastisch zijn). Ik zou er zelf overigens vrijwel alleen voor het duiken naartoe gaan, kajak trekt me minder.
Komodo is inderdaad briljant, Bunaken staat op het lijstje (combitrip met Raja Ampat).. Keuzes keuzes..
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 12:25:09 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175379864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:46 schreef Greatmarked het volgende:
Komodo is inderdaad briljant, Bunaken staat op het lijstje (combitrip met Raja Ampat).. Keuzes keuzes..
Dagelijks gaan er meerdere vluchten van Manado naar Sorong. Dus die combinatie is zeker goed mogelijk. Verder kom ik bij Raja Ampat vooral veel dure lifeaboards tegen. De kayaktour voor ¤ 1200 is wel duur, maar valt dan weer mee in vergelijking met de lifeaboards. Het is maar wat je er voor over hebt.

Wij gaan voor een 7-daagse lifeaboard zonder duiken maar met snorkelen tussen Flores en Sulawesi van $ 1.000 per persoon.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')