#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 15:59 | |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras vel vehicula nunc, ut eleifend massa. Proin augue tortor, feugiat id nulla ut, gravida lobortis urna. Aliquam convallis molestie urna at lobortis. Suspendisse hendrerit interdum mauris. Integer aliquam interdum metus laoreet tristique. Sed non enim lectus. Mauris ornare leo id sem vehicula, ac dignissim dolor lobortis. Etiam dignissim augue nec augue auctor, sed ultrices tortor vestibulum. Suspendisse et pulvinar nunc. Pellentesque consectetur elementum risus a commodo. In at nibh enim. Suspendisse quis aliquam orci, tincidunt tincidunt ligula. Fusce ullamcorper consectetur metus sed pretium. Integer auctor arcu dui. Suspendisse potenti. Quisque scelerisque mi risus. In euismod, arcu eget imperdiet efficitur, nisi massa dictum metus, vitae fermentum odio eros eget nisi. Nam pellentesque ligula sit amet posuere commodo. Maecenas est ex, tincidunt in nunc sed, vehicula dictum lacus. Morbi pulvinar, mi nec semper dignissim, metus orci tempus mi, at faucibus dui leo quis risus. Morbi at nulla quis nisi pharetra vehicula. Nullam dapibus velit tempor neque rhoncus volutpat. Aenean interdum eros et efficitur semper. Mercedes AMG Petronas F1 Team #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Red Bull Racing #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Scuderia Ferrari #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Sahara Force India F1 Team #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams Martini Racing #18 Lance Stroll en ? McLaren Honda Formula 1 Team #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Scuderia Toro Rosso #10 Pierre Gasley en #28 Brandon Hartley Haas F1 Team #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Renault Sport Formula One Team #27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz Sauber F1 Team ? en ? [ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 21:19:23 ] | ||
#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 15:59 | |
Abed | zondag 26 november 2017 @ 15:59 | |
Nog ff die kolere Kamphues als zelfkastijding | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 november 2017 @ 15:59 | |
Prima logootje hoor. | ||
MakkieR | zondag 26 november 2017 @ 15:59 | |
Ik hoop echt dat we het volgend seizoen wat spannender gaan krijgen. | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 16:00 | |
dacht ik ook aan ja | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 16:00 | |
| ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:00 | |
Ja, echt lelijk | ||
Geralt | zondag 26 november 2017 @ 16:00 | |
Tvp voor het nieuwe logo. | ||
Gezicht | zondag 26 november 2017 @ 16:00 | |
nils_7 op je beeldscherm | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:00 | |
Post 2 | ||
bloodymary1 | zondag 26 november 2017 @ 16:00 | |
Dooie vis ja. | ||
Geralt | zondag 26 november 2017 @ 16:01 | |
De tering @nieuwe logo. | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 16:01 | |
Wat is er mis mee? | ||
franklop | zondag 26 november 2017 @ 16:01 | |
Is hun nieuwe naam eigenlijk al bekend? Had begrepen dat Force One niet kon? | ||
Geralt | zondag 26 november 2017 @ 16:02 | |
voor mij sowieso, want ik tik over een paar weken weer een jaartje bij | ||
Gezicht | zondag 26 november 2017 @ 16:02 | |
Jongens dit was de laatste race zonder halo | ||
#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 16:02 | |
#boeiend. | ||
Abed | zondag 26 november 2017 @ 16:02 | |
rip f1 | ||
Geralt | zondag 26 november 2017 @ 16:02 | |
!!! | ||
Weltschmerz | zondag 26 november 2017 @ 16:02 | |
Voorlopig althans. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:03 | |
Ja | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 november 2017 @ 16:03 | |
Daar verbleekt alles bij... | ||
MAJESTICS | zondag 26 november 2017 @ 16:04 | |
En daarmee tevens de laatste keer dat de T-cam goed bruikbaar was. RIP. | ||
sasquatsch | zondag 26 november 2017 @ 16:04 | |
En andere namen die ze in gedachten hadden ook niet ondat die domeinnamen zijn gekaapt. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:04 | |
Komt een 360 graden cam. Vlak voor de HALO op de neus | ||
Maver24 | zondag 26 november 2017 @ 16:05 | |
Die halo wordt dramatisch voor de Tcam onboard beeld | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:05 | |
| ||
Sjemmert | zondag 26 november 2017 @ 16:06 | |
Ik weet niet. Als er wat negatiefs met zo'n halo gebeurt kan het ook weer verdwijnen. Niet dat ik dat dan hoop, maar ben nog niet zeker dat de Halo voor altijd blijft. | ||
Syntix | zondag 26 november 2017 @ 16:06 | |
BOTTASGOD | ||
Blik | zondag 26 november 2017 @ 16:07 | |
Nieuwe logo is wel mooi Ferrari-rood... | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:07 | |
Voer voor complottheoriën Maar huidige had dat rood er natuurlijk ook al in | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 16:08 | |
Ze hebben de rijderstitel dit jaar zelf weggegeven | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 16:08 | |
Beetje prgod | ||
Maver24 | zondag 26 november 2017 @ 16:08 | |
Ugh. Hoe moet ik mij dat gaan voorstellen. | ||
Blik | zondag 26 november 2017 @ 16:09 | |
Ik ga hier wijselijk niet op in | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:09 | |
https://www.motorsport.co(...)eras-in-2018-982384/ | ||
Maver24 | zondag 26 november 2017 @ 16:12 | |
Dus de coureur zien we niet meer volgend jaar bij onboard. Jammer | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 16:12 | |
Mercedes heeft dit jaar twee punten te veel gepakt. Ze noemden hun auto The Beast, maar om dat te rechtvaardigen hadden ze 666 punten moeten pakken. Het werden er 668 | ||
Sjemmert | zondag 26 november 2017 @ 16:13 | |
Is toch niet hetzelfde. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:15 | |
Maar goed, het is Renault dus toch gelukt, ze staan voor STR | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 16:16 | |
Dat antwoord van de Hülk | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 16:17 | |
Vertel dan wat dat antwoord was. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:17 | |
Dat hij vd baan gedrukt was. Dat klopt niet. | ||
Sjemmert | zondag 26 november 2017 @ 16:18 | |
Oude guns en bolts | ||
#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 16:18 | |
Een wintermuts? | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 16:18 | |
Dat er niet eerder een ongeluk is gebeurd bij Renault..... | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:18 | |
Hij is iig pissed Maar die muts op dat cicuit is idd | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 16:18 | |
Perez verremt zich, hij werd van de baan gedrukt, kon nergens anders heen en reed daarom buiten de baan. | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 16:19 | |
allo allo genot met Prost | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:20 | |
Hey, de pleister is van zijn neus | ||
RamboDirk | zondag 26 november 2017 @ 16:20 | |
Hoe saai was dit weer. | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 16:20 | |
Renault met slechte wheel guns | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 16:20 | |
Thanks. Bij ziggo vertelde hij dat ze oude wheelguns hebben. Die passen niet heel lekker. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:21 | |
Slecht excuus | ||
RamboDirk | zondag 26 november 2017 @ 16:35 | |
Van Gameren super cool! | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 16:37 | |
Ocon 0 gridstraf dit jaar. | ||
Dagoduck | zondag 26 november 2017 @ 16:39 | |
Godverdomme, blijf eens van het logo af. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:40 | |
Verstappen sluit af met positief gevoel op 'circuit waar inhalen onmogelijk is' https://www.f1today.net/n(...)nhalen-onmogelijk-is | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:40 | |
Ze vonden de "negatieve ruimte" vd 1 in het logo niks | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 16:41 | |
Mooie montage van Ziggo | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:42 | |
Vh hele seizoen ofzo? | ||
Dagoduck | zondag 26 november 2017 @ 16:42 | |
Man man man... "We hebben een ongekend iconisch logo gehad, maar we zochten iets voor de toekomst" ___! "We willen een identiteit creëeren voor de Formule 1, dit hebben kunnen concluderen uit een wereldwijd onderzoek onder de fans van de sport. Het nieuwe logo is geïnspireerd door de fans, wat terugvalt op de insteek om de sport dichter bij de liefhebber te brengen." | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 16:42 | |
Vettel had toch echt een zwarte vlag moeten krijgen. | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 16:43 | |
Yep | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:43 | |
Deze fan vind het nieuwe logo iig niks | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 16:43 | |
Kimi heeft de zonnebril af | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:43 | |
Hopelijk komt het nog online en wordt het hier gepost. Zou het wel willen zien | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:44 | |
Ja, op de pet dit keer | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:45 | |
Kimi vindt dit geen racen en hij heeft gelijk | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:50 | |
Max op Sky nu | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 16:51 | |
Had niets te melden | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:51 | |
Very boring. Was looking at Kimi all the time. We were quite a bit faster, but I could no pass due to the circuit | ||
#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 16:53 | |
Conclusie, Tilkedrone's zijn kut | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 16:55 | |
COTA is goed gelukt, maar deze baan en die in Sochi totaal niet. Zoals Max al zei: voordat ze iets aan de circuits doen moeten ze eerst de auto's aanpakken zodat dichter volgen makkelijker wordt | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 16:55 | |
Dat sowieso | ||
#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 16:57 | |
Mja, COTA is toch ook de enige die puur en alleen voor F1 is gemaakt? De rest van die multifunctionele gevallen die alles maar een beetje kunnen. | ||
Gruj0 | zondag 26 november 2017 @ 16:58 | |
Stroll had een mooie battle met Grosjean. Sauber heeft mooi een Williams en twee STR's achter zich weten te houden. Bottas heeft een mooie en verdiende overwinning binnengehaald. Hopelijk heeft Hami dit niet afgesproken met Merc omdat ze Bottas volgend jaar hun hielen willen laten likken. Het nieuwe F1 logo is niks. Waarom? | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:00 | |
Moedwillig inrijden op Hamilton (nee, dat was niet deze race) | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:00 | |
Notebook is begonnen btw | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 17:02 | |
Keek de jaarclip. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:06 | |
Ah, Hartley gaat trouwen in de winterstop | ||
AMDB | zondag 26 november 2017 @ 17:09 | |
Nieuw F1 logo lijkt op het Forza Motorsport logo niet? | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:13 | |
Ff zichtbaar gemaakt | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:17 | |
Heikki Kovalainen in Notebook | ||
AMDB | zondag 26 november 2017 @ 17:20 | |
Dank, deed gek op mobiel. Vooral de grote F heeft sterke overeenkomsten. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:21 | |
Dat filmpje op Sky | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:23 | |
Mooi, Brundle kiest een Verstappenmoment als beste vh seizoen Ted ook min of meer | ||
Gruj0 | zondag 26 november 2017 @ 17:23 | |
Dat was in Baku. Oude koeien uit de sloot halen. Ik dacht dat potjecreme voor deze race vond dat Vettel een zwarte vlag moest krijgen. | ||
Nattekat | zondag 26 november 2017 @ 17:24 | |
Welk logo is het nou geworden? | ||
Sinister-D- | zondag 26 november 2017 @ 17:24 | |
geweldig. Destijds al saai en blijkbaar veranderen zaken zo goed als nooit..... | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:24 | |
Season Review (F1 natuurlijk) op Sky as zondag 13:00 uur onze tijd Ook mooi eindfilmpje nu | ||
Sinister-D- | zondag 26 november 2017 @ 17:25 | |
| ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:25 | |
Het is een Fin | ||
Nattekat | zondag 26 november 2017 @ 17:26 | |
Godzijdank de minst lelijke | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:26 | |
Zie post #2 Edit: of post #93 | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:26 | |
| ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:29 | |
Dat zou idd raar zijn | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:32 | |
Nu hh van hoe de logistiek in de F1 gaat op Sky. Best interessant | ||
bokkepoot | zondag 26 november 2017 @ 17:36 | |
Thanks for the headup, had de stream al uitgezet | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 17:37 | |
YW | ||
Gruj0 | zondag 26 november 2017 @ 17:49 | |
Renault krijgt een boete voor het onveilig wegsturen van Sainz na de pitstop. Niet meer dan terecht. Wat een pauperteam is het toch ook. Slechte pitstops, problemen met PU's en andere componenten, een magere voorraad en kennelijk ook slecht gereedschap. STR verdient P6 niet in het constructeurs kampioenschap maar Renault na de laatste tijd ook niet echt. https://www.f1today.net/n(...)ren-van-carlos-sainz | ||
zoem | zondag 26 november 2017 @ 18:12 | |
Leuk stukje over JPM bij Sky. Het befaamde racefragment van Jos komt voorbij | ||
PSVCL | zondag 26 november 2017 @ 18:30 | |
slecht seizoen voor max , moet beter komend jaar | ||
Mothzor | zondag 26 november 2017 @ 18:34 | |
Welke dan, kan me nou niet echt Verstappen momenten voor de geest halen als echte topmomenten, afgezien van de actie op raikkonen uiteraard | ||
aesop | zondag 26 november 2017 @ 18:49 | |
1e ronde China? | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 18:50 | |
https://www.motorsport.co(...)ng-do-racing-983202/ ha, had ik toch gelijk @Nattekat En Japan. [ Bericht 5% gewijzigd door SnowOokami op 26-11-2017 18:58:47 ] | ||
Gruj0 | zondag 26 november 2017 @ 18:59 | |
Ze moeten het tanken gewoon weer toestaan. Dit is echt niets. Soms moet je je plek in de race afstaan om niet onder het minimaal toegestane gewicht van je bolide te komen. Slaat nergens op. | ||
sasquatsch | zondag 26 november 2017 @ 19:01 | |
Dan nog moest hij die plek teruggeven. Perez lag voor en mag de hele baan gebruiken. Dat Hulkenberg dan buiten de baan komt is geen reden om er maar voor te blijven. | ||
sasquatsch | zondag 26 november 2017 @ 19:03 | |
Liever niet. In die periode had je nog minder actie op de baan dan nu. | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 19:03 | |
iedereen hier is het er wel over eens dat dit had moeten gebeuren, maar aan de andere kant snap ik Hülk ook wel. Als de straf kleiner is dan de beloning dan geef je die plek niet terug | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 19:04 | |
Is het nu veel anders dan toen? | ||
Wombcat | zondag 26 november 2017 @ 19:08 | |
De straf bij inhalen buiten de baan is idd ridicuul. Je hebt kans dat de straf niet eens effect heeft, en in het slechtste geval verlies je de plaats die je gewonnen hebt. Logisch dus dat ze het proberen. | ||
Gruj0 | zondag 26 november 2017 @ 19:22 | |
Tijden veranderen. Met brandstofmanagement kunnen sommige teams erg listig worden. Wat vinden jullie van de race van Stroll? Hij begon op zich goed, heeft een leuke battle gehad met Grosjean, maar zijn tweede bandenwissel heeft hem de das omgedaan. Ik heb wel vaker mensen horen zeggen dat hij een echte bandenvreter is en daar (hard) aan moet werken. | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 19:22 | |
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 19:23 | |
Liever wel wat mij betreft. T-cars ook meteen terug (maar zal nooit gebeuren want te duur. Net als tanken niet terug zal komen want we moeten zuinig zijn met brandstof) en meerdere bandenleveranciers. | ||
Monolith | zondag 26 november 2017 @ 19:26 | |
Ik had nou niet het idee dat zijn banden echt aan gort waren bij de tweede pitstop. Leek me meer een stop omdat hij niet lekker uit de voeten kon op de supersofts en toch al laatste lag in mijn ogen. | ||
Fer | zondag 26 november 2017 @ 19:27 | |
Gebrek aan ervaring met de afkoelende baan gok ik. Het lijkt er heel erg op dat Stroll vanuit zijn gevoel rijdt, daarom dat nerveuze sturen. Hij moet meer leren denk over wat hij precies doet en bijvoorbeeld een fout de volgende ronde onthouden en verbeteren. | ||
Gruj0 | zondag 26 november 2017 @ 19:30 | |
Zuinig zijn met brandstof maar ondertussen wel met dikke overuren faciliteiten gebruiken die op kolencentrales draaien. F1 logica. | ||
Monolith | zondag 26 november 2017 @ 19:32 | |
Het gaat uiteraard om het imago, niet om het milieu. | ||
potjecreme | zondag 26 november 2017 @ 19:47 | |
Verstappen en de Ferrari sandwich. | ||
HansvanOchten | zondag 26 november 2017 @ 19:57 | |
De eerste helft van het seizoen deed hun natuurlijk voor spek en bonen mee. Kut race | ||
Monolith | zondag 26 november 2017 @ 20:00 | |
De Guardian had ook nog een stukje over Verstappen vandaag: https://amp.theguardian.c(...)-one-future-champion | ||
Klummie | zondag 26 november 2017 @ 20:23 | |
De superstart in Canada. | ||
marcodej | zondag 26 november 2017 @ 20:23 | |
http://www.dumpert.nl/med(...)ack_plooij_niet.html | ||
#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 20:26 | |
| ||
Szura | zondag 26 november 2017 @ 20:27 | |
Wat een kwast | ||
pmponer | zondag 26 november 2017 @ 20:27 | |
Sorry, ik zag hem pas later nog bedankt voor al je gifs CrashO | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 20:28 | |
Kunnen we niet ergens een officiële poll openen om Plooij op te laten tyfen? | ||
#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 20:28 | |
wut? Was meer een bedankt Hans voor die 2 die na jou volgden 't is laat [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 20:29:22 ] | ||
pmponer | zondag 26 november 2017 @ 20:28 | |
Nee, tralala was de eerste | ||
#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 20:30 | |
https://www.tweedekamer.n(...)z/burgerinitiatieven 40.000 steunbetuigingen en we kunnen een landelijke ban aanvragen | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 20:32 | |
Neem Kamphues dan gelijk mee En Olav | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 20:32 | |
Nog bedankt voor dit gifje:
Net ff gegoogled maar volgens mij is dat Linda Morselli Misschien moeten we dat maar doen dan. Die Plooij slaat echt alles | ||
ESF1Gamer | zondag 26 november 2017 @ 20:34 | |
Olav mag blijven Maar Kamphues moet weg | ||
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 20:35 | |
Maleisië bijvoorbeeld of de superrace in Mexico | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 20:36 | |
Vind Kamphues een eikel, maar die wordt nog in check gehouden door Coronel en Doornbos dus vind die bij lange na niet zo irritant en beschamend als Plooij. Plooij beschadigd gewoon de Nederlandse F1 in z'n geheel. | ||
pmponer | zondag 26 november 2017 @ 20:45 | |
Ik ben benieuwd of "we" komend seizoen nog op het "gratis" kanaal kunnen kijken. Of dat ziggo f1 helemaal achter de betaalmuur gooit. | ||
DeLuna | zondag 26 november 2017 @ 20:54 | |
Hoezo? Zijn daar aanwijzingen voor dan? | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 20:54 | |
Is voorlopig nergens voor nodig. Ziggo verdient een bak geld aan de Verstappen deals (en vv), ze slaan zelf hun eigen ruiten in als ze het volgend jaar dicht zetten. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 20:59 | |
Het is iig de ex van Valentino Rossi En ze heet idd Linda Morselli | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 21:00 | |
Maakt me niks uit, m'n hersenen werden getriggerd | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 21:01 | |
Je hersenen? Ja, vast | ||
Sinister-D- | zondag 26 november 2017 @ 21:14 | |
2 jaar geleden stond half F1 beminnend Nederland te juichen om Sjek "taaijers an isjoe" Plooij, zelf nooit begrepen waarom..... | ||
Monolith | zondag 26 november 2017 @ 21:18 | |
Ik ben te lui om twee jaar terug te gaan zoeken in deze reeks, maar ik kan me niet herinneren dat iedereen hier laaiend enthousiast was over Plooij. | ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 21:19 | |
Niet dat ik de site ken, maar toch leuk http://sport360.com/artic(...)-2017-driver-ratings | ||
#ANONIEM | zondag 26 november 2017 @ 21:21 | |
Nieuwe OP zit erin voor de winterstop. Iemand zin om een verhaaltje ervoor te schrijven? Teamgenoot van Stroll. En beide Saubers, zijn de enigste stoeltjes die nog niet gevuld zijn toch? [ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 21:21:52 ] | ||
Monolith | zondag 26 november 2017 @ 21:26 | |
Beetje vreemde cijfers, met name voor de Mercs en de Ferrari's. | ||
sasquatsch | zondag 26 november 2017 @ 21:28 | |
Er is nu meer actie op de baan in plaats van in de pits. Dit jaar minder dan de afgelopen jaren (toen het boven de 50 zat), en deze race helemaal, maar nog altijd meer dan tussen pakweg 2000 en 2009 waar je gemiddeld 15 inhaalacties per grand prix had, met zelfs hooguit 10 per grand prix in de laatste jaren van het bijtanken. Toen het verboden werd ging het aantal de acties op de baan meteen omhoog naar bijna 30, zonder DRS en Pirellibanden. In de jaren erna steeg dat naar ruim 50 inhaalacties per GP. Het probleem dit jaar is vooral dat hwt moeilijker inhalen is dan de afgelopen jaren door de hogere downforce en dus drag van deze auto's. Daar hebben ze te weinig rekening mee gehouden toen ze met deze nieuwe regels kwamen. | ||
sasquatsch | zondag 26 november 2017 @ 21:30 | |
Yep. | ||
SnowOokami | zondag 26 november 2017 @ 21:40 | |
| ||
Whiskers2009 | zondag 26 november 2017 @ 22:06 | |
Ken deze site ook niet (noch de betrouwbaarheid, al zie ik dingen staan die ik ook elders heb gelezen), maar volgens deze site was Kubica het snelst in uit de auto komen http://www.thedrive.com/s(...)is-not-about-fitness | ||
Kleffe_Dop | zondag 26 november 2017 @ 23:18 | |
Wat een lul zeg die Plooij, mister bigshot. Die vindt zichzelf waarschijnlijk ook oprecht goed. | ||
opreis | zondag 26 november 2017 @ 23:35 | |
Stroll is gewoon te slecht voor F1. In de kwali ook op een seconde met notabene Massa die ook niet eens tot de top 10 van het veld hoort. Zodra het geld van papa niet meer komt denk ik niet dat er iemand op hem zit te wachten. Gaat een dure carriere worden. | ||
M.Melandri | maandag 27 november 2017 @ 00:43 | |
Met bijtanken heb je veel meer mogelijkheden qua strategie. Nu is 1x stoppen en iedereen reageert op elkaar om geen undercut om de oren te krijgen. Na deze stop is de race zo goed als klaar. Aantal inhaalacties zegt ook weinig. Hamilton haalde in Brazilie wat rijders in door op een knopje te drukken, maar er zat geen spannend gevecht bij. Auto's moeten elkaar gewoon fatsoenlijk kunnen volgen en er moeten fatsoenlijke banden komen + bijtanken om meer variatie qua strategie te krijgen. | ||
MakkieR | maandag 27 november 2017 @ 02:30 | |
Hoe groot achten jullie de kans dat RBR zijn zaakjes volgend jaar wel op orde heeft? | ||
opreis | maandag 27 november 2017 @ 05:08 | |
Belangrijker is dat Renault zujn zaakjes op orde heeft | ||
SiGNe | maandag 27 november 2017 @ 05:29 | |
trein2000 | maandag 27 november 2017 @ 07:43 | |
80-90% De vraag is echter heeft Renault hun zaakjes op orde? | ||
BadderHaring | maandag 27 november 2017 @ 07:52 | |
Het team zeker niet, de motorfabrikant mogelijk. Punt is dat de motorenfabriek zich ingesteld lijkt te hebben op subtop, net als het team. | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 08:06 | |
ik ook niet | ||
mikieu | maandag 27 november 2017 @ 08:19 | |
Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was. | ||
opreis | maandag 27 november 2017 @ 08:47 | |
Hoezo ingesteld op subtop? Ze maken best wel stappen | ||
Geralt | maandag 27 november 2017 @ 08:51 | |
Ja dat is niet eerlijk natuurlijk, want die heeft maar een halve arm. | ||
Geralt | maandag 27 november 2017 @ 08:52 | |
Dat geld van papa kan gewoon blijven komen hoor. Die heeft geld zat om nog honderden miljoenen erin te pompen. | ||
DeeBee | maandag 27 november 2017 @ 08:58 | |
Ik denk dat deze GP een pijnlijke preview voor 2018 was. RBR heeft een prima auto, maar Renault is nog steeds onbetrouwbaar en hebben amper de ontwikkelingen geleverd die er zogenaamd al aan het begin van het seizoen zouden zijn. Dus elke belofte qua 'quali-mode' of weet ik veel wat, ik geloof er niks van voor 2018. Andere teams rijden daar al 2/3 seizoenen mee en hebben het tot in den treure getest, ik verwacht 6 geplofte Renaults de eerste keer dat ze quali-mode proberen. | ||
BadderHaring | maandag 27 november 2017 @ 09:05 | |
Waarmee ze nu inderdaad in de subtop zijn aanbeland. Of ja, net daaronder, want RBR is de subtop. | ||
MakkieR | maandag 27 november 2017 @ 09:27 | |
Hoe zat het eigenlijk in de tijd dat RBR dominant was met Vettel, met wat voor motor reden ze toen? | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 09:33 | |
Stroll rijdt 4 setjes banden aan gort en wordt laatste, echt te triest voor woorden. Idem in Brazilië, die paar "hoge" plekken zijn gewoon mazzel geweest. | ||
Geralt | maandag 27 november 2017 @ 09:35 | |
Dat weet ik, maar er werd gezegd zodra papa niet meer met geld strooit. Die knaker heeft diepe zakken. Hele diepe zakken. | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 09:38 | |
dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden, zou me ook verbazen als die na 2018 nog rijdt al heb ik geen idee wat voor contract vader met Williams heeft. | ||
Geralt | maandag 27 november 2017 @ 09:41 | |
Tuurlijk. Aan de andere kant, als je zoveel geld hebt dat het eigenlijk toch niet meer op kan en een paar miljoen meer of minder gewoon niet zo heel veel uitmaakt, waarom dan niet aan je zoon geven zodat hij kan doen wat ie leuk vindt omdat ie anders toch niks kan. Dan boeit het toch niet dat ie dit eigenlijk ook niet kan? Als ik zoveel geld had kocht ik me ook een stoeltje, of ik er nou wat van bakte of niet | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 09:43 | |
Daddy please ... | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 november 2017 @ 09:44 | |
Het Renault fabrieksteam maakt echt wel stappen en de faciliteiten in Enstone zijn goed. Het kost alleen tijd om het personeelsbestand weer op niveau te krijgen nadat er een hoop mensen buitenboord gezet zijn in de Genii Capital jaren. Qua snelheid zijn ze nu best of the rest na Mercedes, Ferrari en RBR. Best indrukwekkend. Tevens hebben ze een erg sterk rijdersduo. Ik kijk sowieso wel uit naar het nieuwe seizoen want McLaren gaat de aansluiting waarschijnlijk ook vinden. | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 09:46 | |
uiteindelijk moet zoiets de ontwikkeling van de motor ook gaan helpen | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 09:50 | |
Dat kan ik nog wel begrijpen maar je rijdt toch min of meer voor lul voor een jaar en om dat dan jaren te gaan doen, maar goed ze hebben als het goed is volgend jaar een betere auto, wie weet kan hij daar ook beter mee over weg | ||
Geralt | maandag 27 november 2017 @ 09:52 | |
Even serieus, zou dat jou wat uitmaken als je een F1 auto kan rijden elke 2 weken? Mij persoonlijk niet denk ik | ||
Geralt | maandag 27 november 2017 @ 09:52 | |
Maargoed, ik snap de insteek, die knaker heeft niets te zoeken in de F1 | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 09:53 | |
ik denk dat hun insteek toch anders is dan de jouwe | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 09:55 | |
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje. Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep. | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 09:56 | |
Het is schrijnend om te zien dat een van pensioen teruggehaalde Massa met die knakenbak tiende kan worden, terwijl zijn teamgenoot zelfs de Saubers met hun gare kar niet bij kan houden. | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 09:58 | |
Alleen al daarom kan een budgetcap gaan helpen om de zaken iets meer gelijk te trekken. Eigenlijk zou ik het toejuichen als Renault deze winter een stap maakt, zodat teams als Force India en Haas nauwelijks meer punten kunnen pakken. Dat zal Mercedes en Ferrari dwingen tot meer gelijkheid op motorengebied, zodat andere coureurs ook de beschikking krijgen over meer goodies. | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 november 2017 @ 09:59 | |
Toen ze Lotus overnamen was het personeelsbestand nog veel kleiner. Het gaat gewoon tijd kosten om dat team weer op niveau te krijgen maar je ziet al duidelijk dat ze stappen aan het maken zijn. Hulkenberg en Sainz zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen natuurlijk. | ||
Marcoss | maandag 27 november 2017 @ 10:01 | |
Vond het wel mooi dat Hülkenberg achteraf gewoon min of meer zei dat het materiaal troep was dat de monteurs gebruiken | ||
Wuwwa | maandag 27 november 2017 @ 10:02 | |
Was ook bizar dat hij Hartley een tijdje terug mentaal erg zwak vond en een rare snoeshaan noemde die met een apart accent sprak. Kerel is gewoon welbespraakt,aardig en interessant. Verzon ook pas het verhaal dat in Singapore de Ferraridame huilend bij Jack in de armen viel, omdat de Britse pers los ging: ook allemaal ontkracht later. Lul met vingers die Jack | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 10:02 | |
als je naar de budgetten kijk moeten Ferrari en RBR qua personeelsbestand wel dichter bij Mercedes zitten, misschien is Mercedes gewoon wat eerlijker met toegeven hoeveel mensen ze hebben werken | ||
ShaoliN | maandag 27 november 2017 @ 10:03 | |
Aan de andere kant, met gebruikte onderdelen zat Ricciardo heel dicht op Vettel gisteren. Als de betrouwbaarheid en beschikbaarheid beter kan dan is het gat echt niet groot en zijn er zeker 7/8 circuits waar Red Bull de beste zouden moeten zijn | ||
ShaoliN | maandag 27 november 2017 @ 10:04 | |
Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld. | ||
sasquatsch | maandag 27 november 2017 @ 10:05 | |
Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde. | ||
Marcoss | maandag 27 november 2017 @ 10:06 | |
Zou ook wel apart zijn als ze daar een beetje apathisch bleven kijken natuurlijk | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 10:08 | |
als een Ferrari 20 seconden achter een Mercedes finisht die aan het cruisen is mag je je toch echt wel zorgen maken. En betrouwbaarheid, Mercedes is de enige die dat op orde heeft met nog eens het vermogen, die andere 2 moeten nog vermogen zien te vinden en aan hun betrouwbaarheid werken. | ||
sasquatsch | maandag 27 november 2017 @ 10:08 | |
Volgens mij heeft Ross Brawn ook gezegd dat met het nieuwe motorenreglement ook de software tussen fabrieksteam en klantenteam gelijk moet zijn. Zou ook wel helpen om dat af te dwingen. Nu moet alleen de hardware gelijk zijn. | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 10:09 | |
ze zouden de powerunits moeten verloten aan het begin van het seizoen | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 10:10 | |
Anders gewoon invoeren dat ze 1x per race mogen bijtanken. | ||
Nattekat | maandag 27 november 2017 @ 10:12 | |
Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht. Dan kan je ook de banden wat zachter maken, waardoor 1 stop altijd onmogelijk is tenzij je op de hardste set rijdt. En dat wil niemand. | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 november 2017 @ 10:14 | |
Dat soort mensen leven ook in een compleet andere wereld. Voor hun is de wereld een soort speeltuin waarin ze kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Ik zou weleens de eerlijke mening van Frank Williams willen horen over Lance Stroll maar ik begrijp wel dat hij de verantwoordelijkheid draagt over 600+ gezinnen en dus gewoon dat geld pakt om de financiële stabiliteit van zijn team te garanderen. Als ze Sirotkin ernaast zetten dan is het morele faillissement van Sir Frank echter wel compleet met twee paydrivers achter het stuur. Maar eerlijk gezegd zie ik ze de komende jaren niet opboksen tegen Renault, McLaren en de grote drie. | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 10:14 | |
Max zei het al treffend: ze moeten goed naar de regels voor de auto's kijken, zodat ze dichter achter elkaar kunnen rijden. Pas daarna kun je kijken of er circuits op de schop moeten. | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 10:15 | |
het is al een afgang dat ze voor de zoveelste keer achter FI zitten die dezelfde motor hebben maar 25-30% minder budget | ||
Nattekat | maandag 27 november 2017 @ 10:16 | |
Ik heb niks over circuits gezegd Ik kan me echt prachtige races herinneren in de tank-periode. Het gebeurde dan wel in de pit soms, maar je zat wel op het puntje van je stoel. Het hoeft niet altijd op de baan. | ||
sasquatsch | maandag 27 november 2017 @ 10:16 | |
Die optocht wordt voorkomen door de andere aanpassingen. Het grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor er iets als DRS nodig is om in te halen. Daar moet eerst wat aan gedaan worden. | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 10:18 | |
mja, voor de fans op de tribunes en voor de tv is actie op de baan mooier dan er buiten | ||
Nattekat | maandag 27 november 2017 @ 10:27 | |
Spanning > kleurloze inhaalactie | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 10:30 | |
dat zijn twee verschillende dingen. Ik heb het niet over die kunstmatige inhaalacties, maar bijvoorbeeld over een gevecht zoals gisteren tussen Grosjean en Stroll of Massa versus Alonso in Brazilië. | ||
sasquatsch | maandag 27 november 2017 @ 10:30 | |
Dat kleurloze moet er dan ook af, door te zorgen dat de auto's elkaar beter kunnen volgen waardoor wel goede inhaalacties mogelijk zijn. | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 november 2017 @ 10:34 | |
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren. Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend. | ||
daNpy | maandag 27 november 2017 @ 10:41 | |
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest. | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 10:44 | |
Waarom zou je twee pitcrews willen hebben als je het maximale uit het team wilt halen bij een stop? | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 november 2017 @ 10:44 | |
Teams hebben maar 1 groepje monteurs die de pitstops doen. | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 10:54 | |
dat drs is inderdaad niet echt geweldig maar er zijn natuurlijk ook wel wat tussenwegen, vorig seizoen leek het mij makkelijker om dicht achter iemand te rijden, in die zin zijn ze dus de verkeerde kant op gegaan | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 10:59 | |
Nooit een double stack pitstop gezien? Ze hebben elk een eigen team monteurs, maar er is maar 1 pitstop crew. | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 november 2017 @ 10:59 | |
Ja dat klopt, dit seizoen hebben de auto's meer downforce gekregen dus is het automatisch moeilijker geworden om dicht achter een andere auto te rijden. De reden voor deze veranderingen was om de auto's mooier en sneller te maken, wat ook is gelukt, maar dat inhalen moeilijker zou worden had een kind kunnen voorspellen. | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 11:04 | |
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 november 2017 @ 11:06 | |
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk. | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 11:07 | |
Waarom zouden ze dat aanpassen? | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 11:11 | |
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen. | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 11:23 | |
dat is een kwestie van smaak, ik vind die overdreven voorvleugels niet mooi en sowieso de auto's te groot | ||
BadderHaring | maandag 27 november 2017 @ 11:26 | |
Topmotor, STR gaat RBR gewoon voorbij volgend jaar. | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 11:31 | |
je moet iets proberen om te zorgen dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden. Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken. | ||
Gruj0 | maandag 27 november 2017 @ 11:37 | |
Bij Sainz zat het wiel linksvoor niet goed vast. Bij Hulk hadden ze problemen met het vastzetten van het rechter achterwiel. Positie van elk persoon bij een pitstop zal vast hetzelfde zijn. Je weet immers helemaal hoe te bewegen vanaf die positie en wat te verwachten. Je kan niet alles hebben. Dichtbij rijden zal niet alleen te maken hebben met airflow. Als Merc gewoon 20 km/ph sneller rijdt en de auto daarachter gewoon de power niet heeft om ze bij te benen dan kun je dichtbij rijden wel vergeten. Hoeveel seconden was het verschil gisteren tussen Bottas, Hamilton en Vettel? Meer dan 10, zelfs Ferrari's PU is niet krachtig genoeg om het tegen die van Merc op te nemen. Vettel had een stuurfout (verremde zich bij de eerste bocht) maar HAM had wel meer fouten en dankzij de krachtige PU was de verloren tijd tussen hem en Vettel te verwaarlozen. Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen. Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze er technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan. Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan. | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 november 2017 @ 11:37 | |
Het wordt volgend seizoen wel lastig om de prestaties van Honda te beoordelen aangezien STR natuurlijk geen topfaciliteiten heeft in Faenza en de coureurs ook moeilijk in te schatten zijn. Intern kan Red Bull de power units natuurlijk wel mooi met elkaar vergelijken. | ||
Geralt | maandag 27 november 2017 @ 11:39 | |
Dat zou wel vet zijn. Meteen ook alle grindbakken terug dat als iemand nét over het randje gaat meteen ook alle grip kwijt is en een driedubbele rietberger door het grind maakt | ||
Sander_Van_Hoorn | maandag 27 november 2017 @ 11:41 | |
Tja volgens mij is de williams helemaal zo slecht nog niet, ze hebben alleen pauper coureurs op het moment. | ||
Geralt | maandag 27 november 2017 @ 11:42 | |
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd | ||
BadderHaring | maandag 27 november 2017 @ 11:42 | |
Ja leuk, en dan bij elk uitstapje een SC omdat er weer een ton grind op de baan ligt. | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 11:43 | |
jammer is dat hij geen trackrecord heeft in de huidige auto's dus ook al is hij sneller dan Stroll zegt dat nog niets over de werkelijke potentie van de auto | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 11:44 | |
Spec 4 is wel gebouwd maar doordat de scheiding steeds meer in zicht kwam en uiteindelijk doorging heeft Honda die motor niet aan McLaren gegeven omdat het (volgens de geruchten) een behoorlijke doorontwikkeling is van de huidige 3.8 | ||
Lokale_Notabele | maandag 27 november 2017 @ 11:44 | |
Hij heeft alleen niet zoveel races gedaan dit jaar voor Williams of wel? | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 11:45 | |
zwaarder maar betrouwbaarder toch? | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 11:52 | |
en sneller, maar ik meen ook gelezen te hebben dat ie niet helemaal in de huidige McLaren zou passen | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 11:53 | |
Onderblok blijft hetzelfde, nieuwe en zwaardere kop en volgens de laatste informatie hebben ze de MGU-H verplaatst omdat het nagenoeg onmogelijk was om die binnen een dag te vervangen daarom hebben ze zoveel ICE penalties genomen ook al was alleen de MGU-H kapot. En ze focussen nu vooral op brandstofbesparing, MGU-H en ERS. Blijkbaar zuipt de Honda motor ca. 14kg meer brandstof per race en moeten ze bij de hoge snelheidscircuits ook gewoon brandstof besparen anders gaan ze over die 100kg/uur limiet heen. En wat Alonso gisteren ook over de radio riep, de ze hebben nu te weinig deployment om mee te kunnen met de andere motoren. | ||
Waffle | maandag 27 november 2017 @ 11:54 | |
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet. | ||
Gruj0 | maandag 27 november 2017 @ 11:55 | |
Viel iemand gisteren het kleurschema van Williams op? Geen Martini uitingen, alleen die van Rexona. Zelfs die persdame bij Massa na de race, had een sticker over het Martini logo van haar hemd. De hele pitcrew met Massa en Stroll hadden ook werksuits zonder het Martini logo zover dat te zien was op TV. Zal vast te maken hebben gehad met het alcohol beleid van VAE. Williams moest wel erg ver gaan, dat zal ook wat geld hebben gekost. Was dat champagne trouwens, wat Bottas, Hamilton en Vettel dronken? Wanneer krijgt Hamilton zijn wereldbeker? | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 11:55 | |
dat is geloof het enige wat Renault wel goed op orde heeft en Mercedes uiteraard, Ferrari schijnt ook niet zo zuinig te zijn | ||
Fir3fly | maandag 27 november 2017 @ 11:58 | |
Er is een verschil tussen een inhaalactie een gevecht. Vergeet dat niet. | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 11:58 | |
Denk eerder dat Renault gewoon langzamer is omdat ze dit juist niet op orde hebben maar het voordeel daarvan is dat je altijd vol gas kan blijven rijden. | ||
Tarado | maandag 27 november 2017 @ 12:04 | |
ik had ergens gelezen dat hun rendement wel hoog ligt | ||
sasquatsch | maandag 27 november 2017 @ 12:13 | |
Dit! Een betere oplossing ga je niet vinden. | ||
Waffle | maandag 27 november 2017 @ 12:25 | |
Klopt maar er achter blijven hangen en wachten tot de gene die voor je ligt gaat stoppen om hem met de pitstop in te halen, vind ik persoonlijk ook niks. Undercut en overcut vind ik persoonlijk beter. Helaas zijn de banden veel te hard dit jaar. | ||
Sinister-D- | maandag 27 november 2017 @ 12:49 | |
ik zeg toch ook niet iedereen of hier. Ik zei juist heel specifiek half f1-beminnend Nederland. Waarvan er ook een aantal hier zitten, ik kan me de posts "Jack Plooij " en "wees blij dat er überhaupt weer een pitreporter is" nog wel herinneren. Maar goed, zal me worst wezen, kan die hele zender niet kijken dus zie enkel de zure posts in dit topic.... | ||
zoem | maandag 27 november 2017 @ 13:34 | |
Tilke: No overtaking is by no means the fault of the track | ||
jpjedi | maandag 27 november 2017 @ 13:53 | |
Whehe hier ook. Denk dat hier redelijk wat mensen rondtoeven die geen Ziggo hebben, dan wel in het buitenland wonen. Ik krijg apart beeld van die meneer Plooij die ik enkel ken van de verhalen in dit topic 😂 | ||
Automatic_Rock | maandag 27 november 2017 @ 14:13 | |
Tijdens het bijtanken tijdperk waren er juist nog veel minder gevechten op de baan. Misschien meer inhaalacties, maar dat was dan omdat de andere eerder de pits in moest om te tanken en zo z'n positie verloor. Over saai gesproken... | ||
Gezicht | maandag 27 november 2017 @ 14:18 | |
https://www.instagram.com/p/Bb_zb3wF-Oi/ Typisch | ||
Sjemmert | maandag 27 november 2017 @ 15:27 | |
Wat ? Is deels gewoon waar. Andere klassen wordt er wel ingehaald. Het probleem is een beetje dat bocht 1, 2, 3 en 4 snelle high downforce bochten zijn waar de huidige F1 auto's elkaar niet dicht kunnen volgen waardoor ze te ver verwijderd zijn voor een aanval op het rechte stuk. [ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 27-11-2017 15:33:43 ] | ||
Fer | maandag 27 november 2017 @ 16:46 | |
Precies, het enige wat ze toen deden was brandstof sparen als ze klem zaten. Vervolgens vlammen als die ander gestopt was, eventueel 1s korter tanken om erlangs te komen en dan weer brandstof sparen. Op een andere site was geopperd om ipv Drag Reduction System, op de voorvleugel een Downforce Increase te maken, zodat de achtervolger in de bochten dichter kan volgen en dan met een normale slipstream inhalen. Nu raakt iemand in de bocht verder achterop, klapt de achtervleugel open en kan de aanvaller met meer snelheid proberen het gat weer dicht te rijden en krijgen we situaties als Raikkonen Verstappen in Spa ‘16. Downforce tijdelijk verhogen zou veel logischer zijn. | ||
Kleffe_Dop | maandag 27 november 2017 @ 17:23 | |
Dat was Rozenwater, en een aangepaste Williams livery wordt sinds 2014 (toetreding Martini) ieder jaar gebruikt bij deze zandbak race. Geen enkel teamlid heeft in zo'n weekend ook maar enige uiting van Martini op zijn of haar kleding staan. Dat zie je ook op deze Class of '17 foto van afgelopen weekend. | ||
Sjemmert | maandag 27 november 2017 @ 17:44 | |
Achterlijk eigenlijk. Stel je eens voor zeg dat je als vrome moslim geconfronteerd wordt met een drank merk op een auto of tenue... | ||
Ener-G | maandag 27 november 2017 @ 18:06 | |
Alonso had in plaats van Johnny Walker de naam van een of andere basketballer op zijn helm staan | ||
Sinister-D- | maandag 27 november 2017 @ 18:23 | |
dat zeiden "we"/ze 15 jaar geleden ook over die kanker verwekkers in fel gekleurde pakjes. | ||
Mansjester | maandag 27 november 2017 @ 18:24 | |
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt. | ||
Sinister-D- | maandag 27 november 2017 @ 18:27 | |
ken Plooij jammer genoeg nog van het laatste jaar RTL5 en daarna SBSSMS6. Was ik even blij toen het terug ging naar RTL7 en Plooij mooi Domino Day ( _!!!! ) mocht gaan presenteren. Was bagger en zal altijd bagger blijven.... | ||
tja77 | maandag 27 november 2017 @ 18:41 | |
Domino Day | ||
Wuwwa | maandag 27 november 2017 @ 18:42 | |
Rest in Peace | ||
sasquatsch | maandag 27 november 2017 @ 18:50 | |
Ja, alleen kunnen ze niet van dat slipstreameffect gebruik maken omdat ze dicht achter een andere auto niet zo snel door de bocht kunnen vanwege het gebrek aan downforce waardoor ze er op het rechte stuk te ver achter zitten. Daarom hebben ze nu DRS om dat slipstream effect te simuleren. | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 19:27 | |
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had | ||
Fer | maandag 27 november 2017 @ 19:34 | |
Klopt maar je verliest teveel terrein in de bochten ervoor. Daardoor kom je amper in de slipstream. | ||
Weltschmerz | maandag 27 november 2017 @ 19:37 | |
Elton John is homo. | ||
flipsen | maandag 27 november 2017 @ 19:52 | |
Ten tijde van de hit Nikita was hij met een vrouw getrouwd Waarom weet ik dit | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 19:53 | |
Bedankt iig zat me al suf te denken waar Welt het nu over had. | ||
Whiskers2009 | maandag 27 november 2017 @ 19:58 | |
En weer een compliment van Lewis Lewis Hamilton names 3 biggest rivals: http://www.motorsportmaga(...)three-biggest-rivals | ||
Fer | maandag 27 november 2017 @ 20:27 | |
Ik hoop het ook wel. Dat Renault die paar tienden in de Q kan leveren en McLaren niet heeft zitten trollen met hun “beste chassis” “snelste in de bochten” geblaat. | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 20:30 | |
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen Als dat niet zo is | ||
BadderHaring | maandag 27 november 2017 @ 20:31 | |
Dikke V6 erin! Hoppa, gaan! | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 20:32 | |
M'n ogen | ||
BadderHaring | maandag 27 november 2017 @ 20:38 | |
Het gezegde 'een suffe middenklasser wordt nooit een aantrekkelijke sportieve wagen' gaat ook hier weer prima op. Maar toch altijd nog beter dan een grijze Opel met teveel afkortingen. | ||
Gezicht | maandag 27 november 2017 @ 20:41 | |
Ik dacht dat de Renault-motoren in de RBR's STR's en Renault zelf exact hetzelfde waren? Op wat tijdsverschil in bepaalde specs na? | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 20:42 | |
Valt wel mee toch? OPC van Opel is gewoon hetzelfde als AMG van Mercedes, zo moeilijk is het niet | ||
Sander_Van_Hoorn | maandag 27 november 2017 @ 20:45 | |
In den beginne van het jaar kreeg Honda veel stront over zich heen vanwege vibraties. Bleken die achteraf toch ff uit het stuk dat Mclaren bouwt te komen..... oeps. Er is ook ergens een interview met een Mclaren engineer dat Honda 3 concepts had, ze een duidelijke voorkeur hadden maar Mclaren koos voor degene waar het meeste risico aan vastzat. Honda zou nog wel eens positief kunnen verrassen volgend jaar. | ||
BadderHaring | maandag 27 november 2017 @ 20:46 | |
Het was toch een OPC met ABC+ ofzo. Nouja, boeit niet. Hij wordt er niet leuker van. Ik kan niet wachten op volgend seizoen. | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 20:46 | |
Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn. Dat RBR dezelfde motoren krijgt als het Renault fabrieksteam blijkt ergens contractueel afgesproken te zijn jaren geleden, maar waarom zou Renault hetzelfde doen voor McLaren? Kan best dat die een mindere mapping krijgen van Renault zodat zij ook niet het fabrieksteam voorblijven volgend jaar. En het valt nagenoeg niet te controleren. | ||
Sander_Van_Hoorn | maandag 27 november 2017 @ 20:47 | |
Ik had het over Stroll/Massa | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 20:48 | |
IDS+ Hij rijdt er wel een stuk beter door op een circuit maar goed, idd nog 115 dagen wachten | ||
Sinister-D- | maandag 27 november 2017 @ 20:54 | |
Zijn ze weer daar met hun autootjes Hup hup, richting PTA, ga daar maar een kamertje huren..... | ||
Fir3fly | maandag 27 november 2017 @ 20:56 | |
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen. En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012. Ik heb in ieder geval veel meer plezier gehad bij het kijken van de races dan de afgelopen jaren. Af en toe zit er gewoon een flutrace zoals deze tussen. Men is in 2009 en daarna 2014 twee keer compleet de verkeerde kant op gegaan, en dat heeft men eindelijk ingezien. [ Bericht 7% gewijzigd door Fir3fly op 27-11-2017 21:02:55 ] | ||
BadderHaring | maandag 27 november 2017 @ 21:12 | |
Na elke inhaalpoging de pit in. Dat willen we ook niet, nee. | ||
Fer | maandag 27 november 2017 @ 21:24 | |
Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd. Of wellicht krijgen de gedetacheerde engineers ook niet alles te weten van het hoofdkantoor. | ||
SnowOokami | maandag 27 november 2017 @ 21:46 | |
Denk dat de Renault engineers bij de klantenteams zich voornamelijk richten op het mechanische gedeelte en dat het hoofdkantoor de software aanlevert. De mapping wordt namelijk al van te voren bepaald en pas aangeleverd op het circuit, ff de ECU flashen en klaar , daarna kun je op de engine modes na niks meer aan de mapping veranderen. | ||
sasquatsch | maandag 27 november 2017 @ 22:23 | |
Nikita Mazepin niet kennen | ||
sasquatsch | maandag 27 november 2017 @ 22:40 | |
Voor de volledigheid de line-up van de bandentest van de komende dagen.
Vanwege de gemiste test in Brazilië gaat McLaren met twee auto's testen. Een auto werkt het programma zoals gepland in Brazilië af en de andere auto werkt het reguliere programma af. [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 28-11-2017 09:53:13 ] | ||
Waffle | maandag 27 november 2017 @ 22:41 | |
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken. Daarom vind ik het tankverbod een goede zaak. Overigens vind ik het afgelopen seizoen ook erg gaaf hoor en heb ik in principe ook geen probleem met de huidige staat. Ik vind het alleen altijd vreemd dat mensen maar terug blijven komen met dat bijtanken, terwijl er in die tijd heel veel mensen altijd zaten te klagen over de lage aantallen acties. Het lijkt een beetje dat mensen die tijd helemaal niet goed herinneren. Ook op andere fora zie je dat veel. Tot het meest extreme voorbeeld dat er mensen hopen dat gegroefde banden terug komen... Met dat de banden te hard zijn bedoel ik dat het niet de bedoeling kan zijn dat je een race uitrijdt op een setje ultras en supersofts. | ||
Nattekat | maandag 27 november 2017 @ 22:46 | |
Splash&Dash niet kunnen waarderen | ||
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 22:49 | |
nee. Je bent een onnozele als je een Splash&Dash nodig hebt | ||
M.Melandri | dinsdag 28 november 2017 @ 01:44 | |
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar. Met tankstops heb je 2 variabelen waarmee je iets kunt doen, de bandenslijtage en de hoeveelheid brandstof. | ||
Fopje | dinsdag 28 november 2017 @ 07:35 | |
Is het al weer raceweek? | ||
SnowOokami | dinsdag 28 november 2017 @ 07:37 | |
Met de huidige auto's kun je idd beter tanken weer toestaan. Ze zijn of bezig met brandstof en banden sparen of ze doen een undercut/overcut. Vorig jaar veel meer gevechten gezien en ook tussen de langere stints. Dit jaar zelden. | ||
SnowOokami | dinsdag 28 november 2017 @ 07:40 | |
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdate
| ||
sasquatsch | dinsdag 28 november 2017 @ 08:40 | |
Met bijtanken heb je hetzelfde effect. Alleen maar actie in de pits en niet op de baan. | ||
SnowOokami | dinsdag 28 november 2017 @ 08:48 | |
Extra spoilers!Nog meer drag voor McLaren | ||
sasquatsch | dinsdag 28 november 2017 @ 08:50 | |
Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdt | ||
SnowOokami | dinsdag 28 november 2017 @ 09:03 | |
Galeal en Kvyat toch? | ||
Rossdale | dinsdag 28 november 2017 @ 09:43 | |
Spoilers in tags aub | ||
DKUp | dinsdag 28 november 2017 @ 09:46 | |
Is Olav bezopen of dyslectisch ? Zijn tweets zijn redelijk onduidelijk. | ||
Wuwwa | dinsdag 28 november 2017 @ 12:19 | |
Denk eerder aan onvermogen in de bovenkamer. Verder is aangegeven dat de Hypersoft 2018 twee stapjes zachter is dan de 2017 Ultra's. | ||
Marcoss | dinsdag 28 november 2017 @ 13:15 | |
Aldus onze vrienden van nu.nl | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 28 november 2017 @ 13:18 | |
McLaren krijgt echt wel dezelfde spec als RBR hoor. Ze zijn daar niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. De overstap naar Renault is een bewuste keuze geweest, niet noodgedwongen. | ||
SnowOokami | dinsdag 28 november 2017 @ 13:28 | |
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg. | ||
BadderHaring | dinsdag 28 november 2017 @ 14:08 | |
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben. Zo kun je van alles blijven bedenken. Zolang je als klantenteam afneemt zul je dat soort twijfels altijd kunnen blijven houden. De situatie dat je als klant beter presteert dan het fabrieksteam is natuurlijk gewoon bizar. | ||
SnowOokami | dinsdag 28 november 2017 @ 14:13 | |
Nee maar STR speelde niet meer mee voor Renault, nu gaan ze dus hun motor geven aan McLaren met als risico dat McLaren nu weer voor Renault komt... Dat RBR volgend jaar nog wel de top specificaties krijgt is nog enigszins te begrijpen omdat Renault, RBR als doel heeft maar daarna (2019) houdt het ook wel op, maar straks zit McLaren weer voor Renault zijn ze weer terug bij af, dus acht de kans groter dat McLaren een slechtere map krijgt dan RBR. | ||
Gezicht | dinsdag 28 november 2017 @ 14:45 | |
Alonso gecrashed tijdens het testen? | ||
sasquatsch | dinsdag 28 november 2017 @ 14:47 | |
Vanochtend al | ||
Dagoduck | dinsdag 28 november 2017 @ 15:12 | |
Einde. |