Spec 4 is wel gebouwd maar doordat de scheiding steeds meer in zicht kwam en uiteindelijk doorging heeft Honda die motor niet aan McLaren gegeven omdat het (volgens de geruchten) een behoorlijke doorontwikkeling is van de huidige 3.8quote:Op maandag 27 november 2017 11:37 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.
[..]
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
Hij heeft alleen niet zoveel races gedaan dit jaar voor Williams of wel?quote:Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd
zwaarder maar betrouwbaarder toch?quote:Op maandag 27 november 2017 11:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Spec 4 is wel gebouwd maar doordat de scheiding steeds meer in zicht kwam en uiteindelijk doorging heeft Honda die motor niet aan McLaren gegeven omdat het (volgens de geruchten) een behoorlijke doorontwikkeling is van de huidige 3.8
en sneller, maar ik meen ook gelezen te hebben dat ie niet helemaal in de huidige McLaren zou passenquote:Op maandag 27 november 2017 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
zwaarder maar betrouwbaarder toch?
Onderblok blijft hetzelfde, nieuwe en zwaardere kop en volgens de laatste informatie hebben ze de MGU-H verplaatst omdat het nagenoeg onmogelijk was om die binnen een dag te vervangen daarom hebben ze zoveel ICE penalties genomen ook al was alleen de MGU-H kapot.quote:Op maandag 27 november 2017 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
zwaarder maar betrouwbaarder toch?
dat is geloof het enige wat Renault wel goed op orde heeft en Mercedes uiteraard, Ferrari schijnt ook niet zo zuinig te zijnquote:Op maandag 27 november 2017 11:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Onderblok blijft hetzelfde, nieuwe en zwaardere kop en volgens de laatste informatie hebben ze de MGU-H verplaatst omdat het nagenoeg onmogelijk was om die binnen een dag te vervangen daarom hebben ze zoveel ICE penalties genomen ook al was alleen de MGU-H kapot.
En ze focussen nu vooral op brandstofbesparing, MGU-H en ERS. Blijkbaar zuipt de Honda motor ca. 14kg meer brandstof per race en moeten ze bij de hoge snelheidscircuits ook gewoon brandstof besparen anders gaan ze over die 100kg/uur limiet heen. En wat Alonso gisteren ook over de radio riep, de ze hebben nu te weinig deployment om mee te kunnen met de andere motoren.
Er is een verschil tussen een inhaalactie een gevecht. Vergeet dat niet.quote:Op maandag 27 november 2017 11:54 schreef Waffle het volgende:
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet.
Denk eerder dat Renault gewoon langzamer is omdat ze dit juist niet op orde hebben maar het voordeel daarvan is dat je altijd vol gas kan blijven rijden.quote:Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is geloof het enige wat Renault wel goed op orde heeft en Mercedes uiteraard, Ferrari schijnt ook niet zo zuinig te zijn
ik had ergens gelezen dat hun rendement wel hoog ligtquote:Op maandag 27 november 2017 11:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk eerder dat Renault gewoon langzamer is omdat ze dit juist niet op orde hebben maar het voordeel daarvan is dat je altijd vol gas kan blijven rijden.
Dit! Een betere oplossing ga je niet vinden.quote:Op maandag 27 november 2017 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet iets proberen om te zorgen dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden. Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Klopt maar er achter blijven hangen en wachten tot de gene die voor je ligt gaat stoppen om hem met de pitstop in te halen, vind ik persoonlijk ook niks.quote:Op maandag 27 november 2017 11:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een inhaalactie een gevecht. Vergeet dat niet.
ik zeg toch ook niet iedereen of hier. Ik zei juist heel specifiek half f1-beminnend Nederland. Waarvan er ook een aantal hier zitten, ik kan me de posts "Jack Plooij " en "wees blij dat er überhaupt weer een pitreporter is" nog wel herinneren.quote:Op zondag 26 november 2017 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben te lui om twee jaar terug te gaan zoeken in deze reeks, maar ik kan me niet herinneren dat iedereen hier laaiend enthousiast was over Plooij.
Whehe hier ook. Denk dat hier redelijk wat mensen rondtoeven die geen Ziggo hebben, dan wel in het buitenland wonen. Ik krijg apart beeld van die meneer Plooij die ik enkel ken van de verhalen in dit topic 😂quote:Op maandag 27 november 2017 12:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik zeg toch ook niet iedereen of hier. Ik zei juist heel specifiek half f1-beminnend Nederland. Waarvan er ook een aantal hier zitten, ik kan me de posts "Jack Plooij " en "wees blij dat er überhaupt weer een pitreporter is" nog wel herinneren.
Maar goed, zal me worst wezen, kan die hele zender niet kijken dus zie enkel de zure posts in dit topic....
Tijdens het bijtanken tijdperk waren er juist nog veel minder gevechten op de baan.quote:Op maandag 27 november 2017 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.
Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
Wat ? Is deels gewoon waar. Andere klassen wordt er wel ingehaald.quote:Op maandag 27 november 2017 13:34 schreef zoem het volgende:
Tilke: No overtaking is by no means the fault of the track
Precies, het enige wat ze toen deden was brandstof sparen als ze klem zaten. Vervolgens vlammen als die ander gestopt was, eventueel 1s korter tanken om erlangs te komen en dan weer brandstof sparen.quote:Op maandag 27 november 2017 11:54 schreef Waffle het volgende:
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet.
Dat was Rozenwater, en een aangepaste Williams livery wordt sinds 2014 (toetreding Martini) ieder jaar gebruikt bij deze zandbak race.quote:Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Gruj0 het volgende:
Viel iemand gisteren het kleurschema van Williams op?
Geen Martini uitingen, alleen die van Rexona. Zelfs die persdame bij Massa na de race, had een sticker over het Martini logo van haar hemd. De hele pitcrew met Massa en Stroll hadden ook werksuits zonder het Martini logo zover dat te zien was op TV.
Zal vast te maken hebben gehad met het alcohol beleid van VAE. Williams moest wel erg ver gaan, dat zal ook wat geld hebben gekost.
Was dat champagne trouwens, wat Bottas, Hamilton en Vettel dronken?
Achterlijk eigenlijk. Stel je eens voor zeg dat je als vrome moslim geconfronteerd wordt met een drank merk op een auto of tenue...quote:Op maandag 27 november 2017 17:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat was Rozenwater, en een aangepaste Williams livery wordt sinds 2014 (toetreding Martini) ieder jaar gebruikt bij deze zandbak race.
[ afbeelding ]
Geen enkel teamlid heeft in zo'n weekend ook maar enige uiting van Martini op zijn of haar kleding staan. Dat zie je ook op deze Class of '17 foto van afgelopen weekend.
dat zeiden "we"/ze 15 jaar geleden ook over die kanker verwekkers in fel gekleurde pakjes.quote:Op maandag 27 november 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Achterlijk eigenlijk. Stel je eens voor zeg dat je als vrome moslim geconfronteerd wordt met een drank merk op een auto of tenue...
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.quote:Op maandag 27 november 2017 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |