Ik zal het tegen hem zeggenquote:Op zaterdag 25 november 2017 12:46 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Die verloofde van je klinkt alsof ze eens gruwelijk uitgewoond moet worden, leert ze het vanzelf af.
Een vrouw met een mannelijke verloofde.quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:48 schreef Stratotanker het volgende:
Oei, pittige tante heb je!
Jij: "Jamaar schat, uiteindelijk is het allemaal hetzelfde gat!"
Zij: "NEE!!!"
Ik voel je vriend.
Edit: Oh wacht ts is vrouw. Confused.
Dan snap ik het praktisch nut niet van dit topic. Maar hoe dan ook .. OP uitgeprint en aantekeningen gemaakt.quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:50 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Een vrouw met een mannelijke verloofde.
Het is ONZ en een kwestie van perspectief. En het houdt me al vier uur bezig.quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:52 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dan snap ik het praktisch nut niet van dit topic. Maar hoe dan ook .. OP uitgeprint en aantekeningen gemaakt.
Goed punt. Maar hoe kun je drinken door een rietje, als er geen gat is voor de vloeistof?quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:54 schreef Lunatiek het volgende:
Een rietje heeft geen gat. Anders is het een lek rietje.
Het buis-argument snap ik. Maar is 'opening' niet hetzelfde als 'gat'?quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:57 schreef Lunatiek het volgende:
Ter overweging: een gat is iets dat de structuur onderbreekt. Een gat in m'n schoen hoort daar niet.
Een rietje is een buisvorm, zonder gat. Een vaas heeft ook geen gat, wel een opening waar je de bloemen insteekt. Een rietje/buis heeft twee openingen zodat er iets doorheen kan vloeien.
Ik snap het zelf niet meer.quote:
in dat geval klopt je eigen logica niet dat een rietje maar een opening heeft: je kunt immers door twee kanten drinkenquote:Op zaterdag 25 november 2017 12:57 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Het buis-argument snap ik. Maar is 'opening' niet hetzelfde als 'gat'?
Klopt. Ik snap er geen zak meer vanquote:Op zaterdag 25 november 2017 13:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
in dat geval klopt je eigen logica niet dat een rietje maar een opening heeft: je kunt immers door twee kanten drinken
Wederom, een vaas met een gat is een lekke vaas.quote:Op zaterdag 25 november 2017 13:05 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik snap het zelf niet meer.
Als een vaas 1 gat heeft, in mijn optiek, hoe kan een rietje dan ook 1 gat hebben?
Zucht. Mijn logica klopt niet en ik snap niet meer waar de 'fout' zit. Volgens mij gooi ik alle mogelijke opties door elkaar.![]()
quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:37 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb een discussie met mijn verloofde, al een paar uur. En we komen er niet uit.
Vraag van de dag: Hoeveel gaten heeft een rietje?
En als je daar antwoord op hebt gegeven: Hoeveel gaten heeft een vaas?
En daarna: Als je een gat boort in een planeet, van pool naar pool, hoeveel gaten heb je dan?
En hoeveel gaten heeft een worm?
En hoeveel gaten zitten er in een buigbaar rietje?
Ik vind:
Een gat telt als 1 gat als het recht door iets heen gaat. Dus als je een gat boort recht door een plank, is het 1 gat.
Alles dat een recht gat is, telt dus als 1.
Recht rietje, vaas, door planeet (mits 100% rechtdoor), rechte tunnel... Allemaal 1.
Worm, buigbaar rietje, een tunnel (mits niet 100% recht)... 2 (of meer).
Denk ik.
Oh my gosh, dit maakt me helemaal GEK. Ik twijfel aan mijn eigen logica!![]()
![]()
Mijn verloofde beweert dat alle in- en uitgangen van iets tellen als zichzelf.
quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:41 schreef bloempjuh het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Klein_bottle
Help! Mijn brein snapt er geen fluit meer van, nu!
quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:45 schreef bloempjuh het volgende:
Mindfuck:
Een blad papier heeft 0 gaten (als je de minigaatjes in het papier zelf niet meetelt), toch?
Rol het papier tot een rietje en drink er water door.
Hoeveel gaten heeft het papieren rietje?
Hoeveel gaten heeft het blad papier?
AAAAAAAAAH!!
Dank je, nu ga ik twijfelen.quote:
Zou je dat dan niet moeten definiëren als "Een vaas met een extra gat"?quote:Op zaterdag 25 november 2017 13:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wederom, een vaas met een gat is een lekke vaas.
Je logica gaat mis op het punt dat je iets een gat noemt wat geen gat is.
Het probleem met de Kleine Bottle is denk ik dat ie zichzelf kruist, zonder dat je als persoon (wandelend op het oppervlak van dit lichaam) een interactie hebt op het punt waar de buis het dikkere deel van dit lichaam doorboort. Overigens kan je als mier of zo niet zo'n glazen fles compleet doorlopen, omdat je dan vast loopt bij het gedeelte waar de dunne buis dus door dat dikkere deel heen gaat...tenzij je daar nog een opening in maakt of tenzij de wand permeabel is.quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:41 schreef bloempjuh het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Klein_bottle
Help! Mijn brein snapt er geen fluit meer van, nu!
Onderweg naar de supermarkt bedacht ik me nog dat die definitie van "gat" niet klopt, want dan zou een gat in een vel papier geen gat meer mogen heten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |