abonnement Unibet Coolblue
pi_175278057
quote:
“Hij heeft twee levens kapotgemaakt”: Guillaume verzint leven als spion om met tweede vrouw te kunnen trouwen

Je wettelijke echtgenote wijsmaken dat je een spion bent? En intussen trouwen met een tweede vrouw, zonder eerst te scheiden? De rechters van de Franse stad Annecy krijgen binnenkort een wel heel bijzondere zaak voorgeschoteld...

Valérie* kreeg de schok van haar leven toen ze in 2015 aanklopte bij de dienst voor kinderbijslag. Daar bleek immers dat ze twee jaar eerder gescheiden was. De vrouw vroeg het officiële document op en merkte meteen dat haar handtekening vervalst was.

Valérie ging nu zelf op speurtocht en vond tussen de spullen van haar man een belastingaangifte uit 2013. Volgens die gegevens woonde Guillaume* samen met een andere vrouw in Lyon. De puzzelstukjes vielen in elkaar, nu kon ze eindelijk naar de politie stappen.

Perfect excuus
Want inderdaad, de leugens waren al begonnen nog voor Valérie in 2003 in het huwelijksbootje gestapt was. Guillaume had haar immers wijsgemaakt dat hij naast zijn job als informaticus ook voor de inlichtingendienst DGSE werkte. Zijn takenpakket breidde na verloop van tijd almaar uit, zo moest hij zelfs als spion missies op het terrein tot een goed einde gaan brengen.

Het gaf Guillaume het perfecte excuus om ertussenuit te knijpen. Tussen 2013 en de zomer van 2015 was hij nog amper thuis te vinden. Als Valérie daarover eens haar beklag deed, zadelde hij haar met een schuldgevoel op. Want wie was diegene die voor het inkomen zorgde? Juist ja.

Kus op de mond
Nadat Valérie zelf eens een weekend haar zinnen gaan verzetten was, vernam ze van haar oudste zoon dat er een vrouw bij hen thuis geweest was. Een zekere Géraldine*, zo bleek. Ze had samen met hem geslapen in de logeerkamer, noemde hem ‘liefje’ en kuste hem op de mond. Guillaume had echter een uitleg klaar: die vrouw was zelf een geheim agent en spéélde alleen maar de rol van zijn vrouw, kwestie van geen argwaan te wekken voor de buitenwereld.
Zijn verhaaltjes zouden nog meer beginnen te rammelen. Via datzelfde kind vernam Valérie immers dat hij opnieuw Géraldine gezien had. Meer zelfs, de twee leken gewoon samen te wonen: zijn naam stond op haar brievenbus en in de woning hingen foto’s van hem.
‘Gewond’

De bom zou definitief barsten toen Guillaume ‘voor zijn job’ naar New York moest. Drie maanden lang zou hij wegblijven. Hij was naar eigen zeggen gewond geraakt en overgebracht naar een militair ziekenhuis in Parijs. Hem bezoeken was ten strengste verboden. Die geheime missie, weet u wel?

Valérie diende klacht in, waarna Guillaume meteen open kaart speelde. Ja, hij had een leven als spion verzonnen om ruimte te maken voor een tweede relatie. Géraldine had hij in 2011 leren kennen via de datingsite Meetic. Voor haar gaf hij zijn job op en ging hij in Lyon wonen. Dankzij vervalste documenten slaagde hij er twee jaar later zelfs in om met haar te trouwen.

“Verlatingsangst”
Géraldine had al die tijd niets door, ze dacht dat Guillaume gewoon gescheiden was. “Hij beschikt over een bovengemiddelde intelligentie, met daarbij verlatingsangst”, aldus de psycholoog die de man onderzocht. “Hij heeft zo gehandeld omdat hij schrik had zijn partner en zijn kinderen te verliezen.”

“Hij stapelde de leugens op om zijn dubbelleven in stand te kunnen houden”, voegt zijn advocaat toe. “Hij is heel snel verstrikt geraakt in een spiraal van strafbare feiten. Ik wil wel benadrukken dat mijn cliënt niet in voorlopige hechtenis zit, hij blijft de voornaamste inkomstenbron voor zijn kinderen.”

“Deze man heeft de levens van twee vrouwen kapotgemaakt, zonder daarbij rekening te houden met zijn kinderen”, benadrukt de advocate van Geraldine. “Mijn cliënte bevindt zich in een precaire financiële situatie en moet een lening afbetalen voor een appartement dat ze niet meer kan verkopen. Geen enkele notaris wil immers een eigendom van de hand doen als er bigamie mee gemoeid is.”

* De namen werden om privacyredenen veranderd.
_O- _O- _O-

Wat een baas, fantastisch dit, en haar 12 jaar wijsmaken dat je een spion bent. :D

Zielig voor die vrouwen natuurlijk.
pi_175278226
Jankwijf
pi_175278354
Wat een (pieter)baas
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175278855
Wat een held _O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_175278892
Wat een mongool :')
pi_175278925
Mijn cliënte bevindt zich in een precaire financiële situatie en moet een lening afbetalen voor een appartement dat ze niet meer kan verkopen. Geen enkele notaris wil immers een eigendom van de hand doen als er bigamie mee gemoeid is.”

:?
Krekker is de bom!
pi_175279035
Of zijn vrouw was gewoon heel dom.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175279304
Doet me een beetje denken aan die film van Schwarzenegger. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175279582
Wtf :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175279761
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:02 schreef Hathor het volgende:
Doet me een beetje denken aan die film van Schwarzenegger. :')
True Lies?
pi_175279861
Vertellen dat je piloot bent bij de KLM werkt beter bij de vrouwtjes.
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:43:38 #12
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_175280056
De fuck. :X
pi_175280095
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:29 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

True Lies?
Die ja, kon even niet op de naam komen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 14:47:13 #14
186611 Haags
pi_175280126
Wat een debiel.
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 14:54:42 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175280263
_O- _O- _O- _O- _O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_175282306
_O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:41 schreef KreKkeR het volgende:
Mijn cliënte bevindt zich in een precaire financiële situatie en moet een lening afbetalen voor een appartement dat ze niet meer kan verkopen. Geen enkele notaris wil immers een eigendom van de hand doen als er bigamie mee gemoeid is.”

:?
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')