abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 19:29:31 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175223753


Het is bijna december. De tijd voor een eindtoernooi voor de handbaldames. Na het EK vorig jaar werd met een tweede plek automatisch een plek op het WK veilig gesteld.

De 14-koppige WK-selectie
Tess Wester (SG BBM Bietigheim), Jasmina Jankovic (TuS Metzingen), Angela Steenbakkers (HSG Blomberg Lippe), Martine Smeets (SG BBM Bietigheim), Yvette Broch (Györi Audi ETO KC), Danick Snelder (FTC-Rail Cargo Hungaria), Angela Malestein (SG BBM Bietigheim), Debbie Bont (København Håndbold), Laura van der Heijden (FTC-Rail Cargo Hungaria), Nycke Groot (Györi Audi ETO KC), Lois Abbingh (Issy Paris Hand), Estavana Polman (Team Esbjerg), Kelly Dulfer (København Håndbold), Jessy Kramer (Toulon-Saint Cyr Var Handball)

Er zullen nog twee spelers uit de voorselectie toegevoegd worden.

Nederland is ingedeeld in groep D.
Het pouleschema van de Oranjedames ziet er nu als volgt uit:
2 december Nederland – Zuid Korea om 18:00 uur
3 december China – Nederland om 18:00 uur
5 december Nederland – Kameroen om 15:30 uur
6 december Servië – Nederland om 15:30 uur
8 december Nederland – Duitsland om 18:00 uur

Nederland speelt al zijn groepsduels in Leipzig. De top 4 gaat door naar L16. In deze fase treft men iemand uit groep C: Denemarken, Rusland , Brazilië, Montenegro, Japan of Tunesië.

Komt na zilver goud? Of wordt het een vroegtijdig afscheid? Ziggy zal de duels van Oranje uit gaan zenden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_175225249
tvp dan maar. Mijn kaartjes liggen al klaar :+
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 09:07:19 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175253684
Vanavond om 20.00 uur nog een oefenwedstrijd tegen Italië. Ook live bij Ziggy.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_175253759
De Italiaanse dames hebben eerder deze week al geoefend tegen Dalfsen. Deze wedstrijd is gewonnen door Dalfsen met 31-28. Vanavond beloofd dus niet heel spannend te worden.

Na de wedstrijd vanavond zendt ziggo ook "the road to Germany" uit. een docu van een uurtje over de aanloop naar dit komende WK
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 21:22:42 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175267771
Misschien als die gekke kronkel in m'n hoofd eens aan vliegt eens een bezoekje brengen c_/
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 08:58:49 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175273934
quote:
De Nederlandse handbalvrouwen hebben de laatste oefenwedstrijd in de aanloop naar het WK met ruime cijfers gewonnen. In Eindhoven versloegen de speelsters van bondscoach Helle Thomsen Italië met 41-16. Met rust leidde Oranje nog met 17-8.

De 'uitzwaaiwedstrijd' tegen Italië maakt deel uit van de trainingsstage die de handbalsters deze week afwerken op Papendal. Op 2 december begint Oranje aan het WK in Leipzig tegen Aziatisch kampioen Zuid-Korea.

Tegen Italië konden de handbalsters veel zelfvertrouwen opdoen. In een uitverkocht Sportcentrum in Eindhoven kwamen bijna alle speelsters van Oranje tot scoren. Lois Abbingh nam maar liefst zeven treffers voor haar rekening, Estavana Polman was vijf keer trefzeker. Danick Snelder, Martine Smeets en Angela Malestein scoorden alle drie vier keer en Laura van der Heijden drie keer. Snelders maakte het 41e en laatste doelpunt en bezorgde Oranje daarmee de grootste zege ooit op Italië.
https://www.ziggosport.nl/video/27573-nederland-italie.html

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 24-11-2017 09:04:35 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:39:27 #7
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_175274616
Heeeeel waarschijnlijk ga ik ook naar Duitsland voor een wedstrijd :)
pi_175274807
de uitslag had nog veel groter kunnen zijn, maar in de eerste helft was duidelijk te zien dat er was afgesproken dat de geen breaks gingen lopen. Er werden dan ook voor wisseltjes en loopwegen geoefend.

toen in de 2de helft de italianen met 7 veldspelers gingen spelen werden er natuurlijk wel wat meer breaks gelopen + nog 1 directe goal van Jasmina.

ben wel benieuwd wie de laatste 2 worden die nog aan de selectie worden toegevoegd.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 november 2017 @ 15:02:16 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175299805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:48 schreef gianni61 het volgende:

ben wel benieuwd wie de laatste 2 worden die nog aan de selectie worden toegevoegd.
Knippenborg en Rozemalen dus :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_175303965
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:02 schreef borisz het volgende:

[..]

Knippenborg en Rozemalen dus :)
geen verkeerde keuze denk ik.
Beide doen het momenteel bij hun club goed en met van Olphen geblesseerd was Rozemalen sowieso al te verwachten.

Jammer voor Goos dat ze niet meer mee gaat, maar dat zat er al aan te komen.

Wel ben ik blij dat Knippenborg weer mee gaat zodat ook haar vader en zus weer op de tribune van de partij zijn :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_175354771
Omdat Rozemalen schijnbaar wat last van haar rug heeft wordt Housheer voor de zekerheid nog als reserve meegenomen:
http://www.handbalinside.(...)litsoproep-housheer/
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 15:05:15 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175383230
NL - Zuid-Korea is trouwens op 13 ipv op 14 bij Ziggy.
Zondag tegen China wel op 14.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 11:22:33 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175421231
https://www.nu.nl/sport-o(...)n-speelsters-wk.html

quote:
Bondscoach Helle Thomsen van de handbalsters heeft lichte twijfels aan de vooravond van het WK in Duitsland. Een aantal van haar belangrijkste spelers is waarschijnlijk nog niet in de vorm die vereist is voor het toernooi.
"Nycke Groot is net terug van een blessure en heeft nog weinig gespeeld", vertelt de Deense coach. "Estavana Polman heeft thuis een baby van vijf maanden. Ze heeft hard getraind en is op de weg terug, maar het is afwachten of ze er ook al weer staat op zo'n groot toernooi."

"En Laura van der Heijden krijgt inmiddels wel meer speeltijd bij haar Hongaarse club, maar dat was aan het begin van het seizoen niet het geval. Kortom, ik moet nog bezien of ze al de juiste vorm hebben."

Het wegvallen van de zwangere Maura Visser noemt Thomsen ook een gemis, maar ze rekent erop dat Lynn Knippenborg de rol in de opbouw overneemt.

"De voorbereiding is wel heel goed geweest", vindt Thomsen. "Ik heb in de oefenstage met opzet veel speelsters laten meedoen, omdat er jong talent moet doorstromen. Ook was het goed om verschillende speelwijzen uit te proberen."

Thomsen beseft dat de reputatie van het Nederlands team is gegroeid door de recente successen: tweede op het WK van 2015, vierde op de Olympische Spelen van Rio en tweede op het EK van 2016.

"De groepsfase zullen we wel doorstaan, maar het is lichtzinnig om te denken dat we daar wel even doorheen wandelen. Zuid-Korea is een lastige ploeg, Servië heeft al zijn ervaren speelsters teruggehaald en is een sterk team en van Duitsland verwacht ik heel veel."

De Deense coach wil er maar mee zeggen dat Oranje zeker tot de favorieten behoort, maar geen enkele tegenstander mag worden onderschat. Het kan vanaf de achtste finales ook zomaar over zijn.

"Ik kan zo zeven, acht landen noemen die ons kunnen uitschakelen als wij een slechte dag hebben. Het WK is een zwaar toernooi. Spanje, Duitsland, Zweden, Montenegro, Roemenië, Denemarken: stuk voor stuk landen waar je zo van kunt verliezen."

De handbalsters beginnen het WK op zaterdag om 18.00 uur in Leipzig tegen Aziatisch kampioen Zuid-Korea. Poulegenoten Duitsland en Kameroen spelen vrijdag om 19.00 uur het openingsduel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_175423936
Gevalletje indekken met gezond realisme
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_175433021
Geen Emily Bölk bij de Duitsers vandaag (voetblessure).
pi_175437175
Duitsland heeft met 28-15 van Kameroen gewonnen, maar belangrijker nog is dat sterspeelster Naidzinavicius al na 3 minuten is uitgevallen met waarschijnlijk een zware knieblessure.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 december 2017 @ 22:18:46 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_175437199
Morgen begint Angola aan het toernooi, ik zie dat Terese Almeida ook weer van de partij is, dat was genieten in Rio _O_ _O_

160807_284411_Copyright-ProShots-1248217.jpg
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 december 2017 @ 14:12:09 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175449083
Is er ook een stream bekend voor mensen zonder Ziggo? Op de officiële site kan ik niet vinden welke wedstrijd(en) ze uitzenden.

Edit: als je bij 2 Playlisten Alle Spiele kiest en dan naar rechts scrollt kom je de wedstrijd van NL tegen.

Of het gratis is, kan ik niet zien trouwens.

[ Bericht 17% gewijzigd door Rewimo op 02-12-2017 14:23:36 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175449379
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:12 schreef Rewimo het volgende:
Is er ook een stream bekend voor mensen zonder Ziggo? Op de officiële site kan ik niet vinden welke wedstrijd(en) ze uitzenden.

Edit: als je bij 2 Playlisten Alle Spiele kiest en dan naar rechts scrollt kom je de wedstrijd van NL tegen.

Of het gratis is, kan ik niet zien trouwens.
streams op de officiële site en op sportdeutschland.tv zijn geblokkeerd in Nederland.
met een vpn verbinding lukt het wel om te kijken.

of als je een unibet account hebt kun je alle wedstrijden daar kijken

Daarbij zijn ook de wedstrijden van nederland los te koop bij ziggo
en op sites als streamhunter.tv zijn ook links te vinden (met veel reclame)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zaterdag 2 december 2017 @ 14:34:39 #20
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_175449540
Jammer dat ehftv.com niets uitzendt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 december 2017 @ 14:43:52 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175449707
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:27 schreef gianni61 het volgende:

streams op de officiële site en op sportdeutschland.tv zijn geblokkeerd in Nederland.
met een vpn verbinding lukt het wel om te kijken.

of als je een unibet account hebt kun je alle wedstrijden daar kijken

Daarbij zijn ook de wedstrijden van nederland los te koop bij ziggo
en op sites als streamhunter.tv zijn ook links te vinden (met veel reclame)
Ik zit in DLD :) Ik ga straks wel proberen of het lukt via de site van de Duitse handbalbond.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175449769
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:34 schreef Jinkx het volgende:
Jammer dat ehftv.com niets uitzendt.
Dit dus, hier in België kan ik niets zien. :{
pi_175449915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:47 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Dit dus, hier in België kan ik niets zien. :{
werkt sportdeutschland.tv in belgie niet?
ik dacht dat zij alleen de landen moeten blokkeren die zelf de uitzendrechten hadden gekocht..

ehftv zendt niet uit omdat een WK van de IHF is en niet van EHF..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_175450412
jammer allemaal..
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_175451120
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:56 schreef gianni61 het volgende:

[..]

werkt sportdeutschland.tv in belgie niet?
ik dacht dat zij alleen de landen moeten blokkeren die zelf de uitzendrechten hadden gekocht..

ehftv zendt niet uit omdat een WK van de IHF is en niet van EHF..
Helaas ;( Niemand geeft een fuck om handbal in België.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')