abonnement Unibet Coolblue
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 06:57:24 #51
186611 Haags
pi_175210609
Stoerdoenerij
Zonder wrijving geen glans
pi_175210620
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 06:55 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Waar we het antwoord nog niet op weten.
Het begint in ieder geval met een woord :)

Of het woord ook een aanvulling is vanwege een verschil in zijn is de vraag inderdaad.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:00:45 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175211081
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 22:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Kan wel en mag ook.
Vaak weten deze kinderen dit al heel jong! Heb er zo een paar gekend.
Nu weer een meisje hier in de buurt! Vanaf haar 2 jaar gedraagt ze zich als een jongentje. Nu zegt dat nog niet zo veel, maar vanaf 4 jaar zei ze dat ze een jongen wil zijn. Nu is ze 7 en volledig overtuigd dat ze een jongen zal worden daar ze dat in haar hoofd al is.
Geen hype of modeverschijnsel!
Heeft vaak veel te maken met het feit dat meisjes en jongens andere rollen wordt opgedrongen. Ongeveer als: voetballen is voor jongens, ik vind voetballen leuk, dus ik moet een jongen zijn. Of: ik vind roze jurken mooi, jurken en roze zijn voor meisjes, dus ik moet een meisje zijn.
Wat het werkelijk betekent om man of vrouw te zijn krijg je pas in de puberteit voor je kiezen. Heb je werkelijk een hekel aan de geslachtskenmerken? Hoe denk je over je eigen vruchtbaarheid, over je rol bij het verkrijgen van nageslacht? Dat zijn basale zaken waar een kleuter zich nog niet mee bezig houdt.

Voorts: hoe kan een meisje van 2 zich als een jongen gedragen? Wat zegt dat over de omgeving die bepaalt wat "jongensgedrag" is, en wat "meisjesgedrag"? Waarom zou je transgender zijn als je als meisje zogenaamd "jongensgedrag" vertoont? Het lijkt me niet dat zo'n kind van 2 huilend in bed ligt omdat het geen piemeltje heeft om zich mee af te trekken, bijivoorbeeld.
pi_175211098
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 20:10 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee kan niet en mag niet abject en voogdonverantwoordelijk
dat is nog 5 jaar onderzoeken bij psychologen en psychiaters. Het is niet alsof ze een 11jarige al volstoppen met hormonen en verbouwen.
pi_175211258
Iemand die transgender is direct als mentaal gestoord bestempelen. Je bent zelf geen haar beter, ts :')
pi_175211264
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heeft vaak veel te maken met het feit dat meisjes en jongens andere rollen wordt opgedrongen. Ongeveer als: voetballen is voor jongens, ik vind voetballen leuk, dus ik moet een jongen zijn. Of: ik vind roze jurken mooi, jurken en roze zijn voor meisjes, dus ik moet een meisje zijn.
Wat het werkelijk betekent om man of vrouw te zijn krijg je pas in de puberteit voor je kiezen. Heb je werkelijk een hekel aan de geslachtskenmerken? Hoe denk je over je eigen vruchtbaarheid, over je rol bij het verkrijgen van nageslacht? Dat zijn basale zaken waar een kleuter zich nog niet mee bezig houdt.

Voorts: hoe kan een meisje van 2 zich als een jongen gedragen? Wat zegt dat over de omgeving die bepaalt wat "jongensgedrag" is, en wat "meisjesgedrag"? Waarom zou je transgender zijn als je als meisje zogenaamd "jongensgedrag" vertoont? Het lijkt me niet dat zo'n kind van 2 huilend in bed ligt omdat het geen piemeltje heeft om zich mee af te trekken, bijivoorbeeld.
Hoe zit dit historisch gezien eigenlijk? Want de scheiding tussen jongens en meisjes is al een tijdje gaande lijkt mij.
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:06:11 #57
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175212941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:17 schreef Koelkastdier het volgende:
Iemand die transgender is direct als mentaal gestoord bestempelen. Je bent zelf geen haar beter, ts :')
In zijn individuele geval heeft hij inderdaad een mentale stoornis. Geslachtsidentiteitsstoornis... Wat is daar mis mee?

Dat jij stoornissen meteen in negatief licht ziet, is niet mijn probleem.
pi_175213018
1) Anonimiteit
2) Je ziet niet de reactie, emoties van de andere persoon
3) Uitlaatklep
4) Je wéét dat je het tegen andere mensen hebt, maar toch is er sprake van een bepaalde
'dehumanization'. Hoe groter de afstand tot de daadwerkelijke persoon, hoe minder schuldgevoel je hebt bij het kwetsen van anderen. Zo zullen mensen minder moeite hebben om een knop in te drukken waardoor iemand pijn voelt, dan om dezelfde pijn rechtstreeks toe te brengen bij iemand.

En er is weinig risico aan verbonden om je online als botte lul te gedragen. In het echt heb je meer consequenties.
pi_175213039
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

dat is nog 5 jaar onderzoeken bij psychologen en psychiaters. Het is niet alsof ze een 11jarige al volstoppen met hormonen en verbouwen.
Wel een hormonenstop vaak. :)
pi_175213069
Lekker makkelijk om de schuld maar bij de ouders te leggen. Dat kind kan ook toch gewoon normaal doen? Dat deden we toch allemaal? En als ouders het kind niet op willen of kunnen voeden, dan moet de internetmaatschappij dat maar doen. Dat is juist sociaal en empathisch van internet.
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:51:56 #61
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175213755
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wel een hormonenstop vaak. :)
Vanaf 12 jaar puberteitsremmers inderdaad, maar die effecten draaien zich gewoon terug zodra je stopt met de remmers.
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:11:44 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175214084
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:18 schreef Adept het volgende:

[..]

Hoe zit dit historisch gezien eigenlijk? Want de scheiding tussen jongens en meisjes is al een tijdje gaande lijkt mij.
Twee, drie decennia hooguit.
pi_175214176
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Twee, drie decennia hooguit.
Daar geloof ik niets van :P Ik had het dan ook over rollen, en die verschillen als sinds heugenis namelijk.
pi_175214861
Helemaal met TS eens. Denk toch aan al die gelukszoekers. Laat ze toch lekker van andermans geluk profiteren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:36:42 #65
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_175215620
Goede algemene klacht. Uiteindelijk lijkt de de geestelijke gesteldheid van een 11-jarige transgender altijd nog een stuk beter dan wereldvreemd tuig als zovty om maar iets te noemen. Aan de andere kant, als je als 11jarige transgender de media opzoekt, zoek je blijkbaar iets. Een bevestiging..een ontkenning..een mening..
pi_175216057
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:06 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

In zijn individuele geval heeft hij inderdaad een mentale stoornis. Geslachtsidentiteitsstoornis... Wat is daar mis mee?

Dat jij stoornissen meteen in negatief licht ziet, is niet mijn probleem.
zoek de definitie van een stoornis even op. nogmaals, je bent geen haar beter :')
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:02:49 #67
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175216099
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:59 schreef Koelkastdier het volgende:

[..]

zoek de definitie van een stoornis even op. nogmaals, je bent geen haar beter :')
Stoor•nis
afwijking in je lichaam of geest of in het functioneren daarvan

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geslachtsidentiteitsstoornis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')