abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 november 2017 @ 17:33:10 #251
138448 PeZu
Suspended animation
pi_175198960
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 17:30 schreef Pendule het volgende:

[..]

Jij profileert jezelf als pestkop met je bijnamen. Je was zeker het pareltje op school qua pesten?
en weer een kapot domme aanname, jij doet niks anders dan profileren middels stupide aannames en verwacht een leuke benadering? Je ben echt te dom voor woorden :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_175199157
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 17:33 schreef PeZu het volgende:

[..]

en weer een kapot domme aanname, jij doet niks anders dan profileren middels stupide aannames en verwacht een leuke benadering? Je ben echt te dom voor woorden :D
Jij moet niet boos gaan spelen voor een ander, echt misselijk. Let godverdomme op je eigen ipv voor anderen slachtoffertje te spelen.
pi_175199207
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 17:33 schreef PeZu het volgende:

[..]

en weer een kapot domme aanname, jij doet niks anders dan profileren middels stupide aannames en verwacht een leuke benadering? Je ben echt te dom voor woorden :D
Er is geen enkele blanke die Abed heet. Serieus.. dat is er gewoon niet.
  maandag 20 november 2017 @ 17:49:13 #254
138448 PeZu
Suspended animation
pi_175199260
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 17:45 schreef Pendule het volgende:

[..]

Er is geen enkele blanke die Abed heet. Serieus.. dat is er gewoon niet.
en abed is niet blank omdat???
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 20 november 2017 @ 17:50:26 #255
138448 PeZu
Suspended animation
pi_175199279
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 17:43 schreef Pendule het volgende:

[..]

Jij moet niet boos gaan spelen voor een ander, echt misselijk. Let godverdomme op je eigen ipv voor anderen slachtoffertje te spelen.
je hebt het over mij, als je niet wat je zelf post if quote jun je beter uitloggen en nooit meer terugkomen :W
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_175199535
De juiste oplossing is natuurlijk om sinterklaas gewoon af te schaffen als openbare viering. De kerstman komt toch ook niet live op TV New York binnen vliegen?
  maandag 20 november 2017 @ 18:10:38 #257
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_175199696
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 18:03 schreef Kiyoaki het volgende:
De juiste oplossing is natuurlijk om sinterklaas gewoon af te schaffen als openbare viering. De kerstman komt toch ook niet live op TV New York binnen vliegen?
Nee, ik heb wel een jaartje of 15 geleden live iets New York binnen zien vliegen... :')
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_175199812
[quote]0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:42 schreef Abed het volgende:

[..]

Je bent te dom om te poepen.
[/quote

En jij om te schijten
  maandag 20 november 2017 @ 18:16:46 #259
138448 PeZu
Suspended animation
pi_175199825
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 18:16 schreef Bottendaal het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 20 november 2017 12:42 schreef Abed het volgende:

[..]

Je bent te dom om te poepen.
[/quote

En jij om te schijten
en jij om te quoten _O-
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  maandag 20 november 2017 @ 18:19:45 #260
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_175199892
Kom op, nog 39 posts en dan gaan we op naar deel 2! *O*
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_175200022
TS heeft geen idee van wat er in Nederland speelt. Op een paar allochtonenbolwerken (ook bekend als: steden) in de Randstad na, zijn de intochten bijna overal met Zwarte Pieten geweest; gewoon zoals het hoort en zoals de traditie in dit land is.

De kleine minderheid die daar niet mee kan leven, kan twee dingen doen: wegblijven bij de intocht of emigreren. Niemand moet verplicht in Nederland wonen. Wie dat wél wil, heeft de tradities van de overgrote meerderheid van de bevolking te respecteren.
  maandag 20 november 2017 @ 18:49:59 #262
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175200533
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
TS heeft geen idee van wat er in Nederland speelt. Op een paar allochtonenbolwerken (ook bekend als: steden) in de Randstad na, zijn de intochten bijna overal met Zwarte Pieten geweest; gewoon zoals het hoort en zoals de traditie in dit land is.

De kleine minderheid die daar niet mee kan leven, kan twee dingen doen: wegblijven bij de intocht of emigreren. Niemand moet verplicht in Nederland wonen. Wie dat wél wil, heeft de tradities van de overgrote meerderheid van de bevolking te respecteren.
Wat is het probleem met een kleine aanpassing aan het uiterlijk van ZP? Ik snap het gewoon écht niet. Roetveegpiet ftw
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 20 november 2017 @ 19:18:02 #263
356891 Abed
hooggeleid
pi_175201184
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 18:16 schreef Bottendaal het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 20 november 2017 12:42 schreef Abed het volgende:

[..]

Je bent te dom om te poepen.
[/quote

En jij om te schijten
En jij om te quoten.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  maandag 20 november 2017 @ 19:19:03 #264
356891 Abed
hooggeleid
pi_175201204
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 17:45 schreef Pendule het volgende:

[..]

Er is geen enkele blanke die Abed heet. Serieus.. dat is er gewoon niet.
Denken dat een username een echte naam is :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175201487
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 12:54 schreef ToT het volgende:

[..]

En mevrouw Jansen mag niet overstuur raken dat de buurman met een band van zijn auto iets door d'r tuintje gereden is, omdat er in Afrika kindjes dood gaan en dat is veel erger! :Y
Beetje rare vergelijking. Dat de buurman door de tuin rijdt is geen landelijk en politiek punt. Dit inmiddels wel.
pi_175201591
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 18:49 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat is het probleem met een kleine aanpassing aan het uiterlijk van ZP? Ik snap het gewoon écht niet. Roetveegpiet ftw
Het punt is dat het daar niet om gaat. Dit is geen praktische, maar een puur principiële discussie. Zoals ik al vaker heb gezegd: mij persoonlijk zal het een rotzorg zijn als Zwarte Piet morgen blauw of rood met groene stippen is. Maar daar gaat het helemaal niet om.

Waar het wél om gaat, is de vraag of we tradities moeten gaan aanpassen als tien man en een paardenkop puur op basis van emoties - niet op basis van feiten - aan het klagen is. Ik vind van niet, want er gaat een gevaarlijke precedentwerking vanuit. Vandaag is het Zwarte Piet, morgen is het carnaval, Koningsdag, de Gay Pride of zelfs Dodenherdenking (waarvan we de eerste voortekenen ook al hebben gezien).

Het kan niet zo zijn dat kleine minderheden hun wil opleggen aan de gehele samenleving. Zeker niet als dat gebeurt op basis van emoties, in plaats van feiten. Het uiterlijk van Zwarte Piet aanpassen is veel meer dan het uiterlijk van Zwarte Piet aanpassen. Het is buigen voor de waanzin van een extreem kleine groep beroepsklagers, zwichten voor de terreur van een minderheid. Absoluut onacceptabel in een democratisch land, temeer omdat de traditie op geen enkele wijze strijdig is met wet- en regelgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2017 19:38:11 ]
pi_175201698
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

temeer omdat de traditie op geen enkele wijze strijdig is met wet- en regelgeving.
Dit vind ik een mooie comment omdat er verwezen wordt naar regelgeving. Niet naar het morale besef dat men aan de kant heeft geschoven. Beetje typerend voor een houding a la Mark Rutte.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 19:38:19 #269
356891 Abed
hooggeleid
pi_175201722
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het punt is dat het daar niet om gaat. Dit is geen praktische, maar een puur principiële discussie. Zoals ik al vaker heb gezegd: mij persoonlijk zal het een rotzorg zijn als Zwarte Piet morgen blauw of rood met groene stippen is. Maar daar gaat het helemaal niet om.

Waar het wél om gaat, is de vraag of we tradities moeten gaan aanpassen als tien man en een paardenkop puur op basis van emoties - niet op basis van feiten - aan het klagen is. Ik vind van niet, want er gaat een gevaarlijke precedentwerking vanuit. Vandaag is het Zwarte Piet, morgen is het carnaval, Koningsdag, de Gay Pride of zelfs Dodenherdenking (waarvan we de eerste voortekenen ook al hebben gezien).

Het kan niet zo zijn dat kleine minderheden hun wil opleggen aan de gehele samenleving hebben. Zeker niet als dat gebeurt op basis van emoties, in plaats van feiten. Het uiterlijk van Zwarte Piet aanpassen is veel meer dan het uiterlijk van Zwarte Piet aanpassen. Het is buigen voor de waanzin van een extreem kleine groep beroepsklagers, zwichten voor de terreur van een minderheid. Absoluut onacceptabel in een democratisch land, temeer omdat de traditie op geen enkele wijze strijdig is met wet- en regelgeving.
Wat een bullshitverhaal.
Je kunt geen klein beetje begrip opbrengen voor een karikatuur dat duidelijk op zijn minst onhandige kenmerken vertoond wat niet echt bij de huidige tijd past. Het is wat zeg om het aan te passen naar roetveeg, kleine verandering, niemand last ervan, iedereen blij.

Maar zogenaamd is er een diepere laag dat de buitenlander alles wilt afpakken en de Nederlandse cultuur wilt afbreken, Wat er totaal niet aan ten grondslag ligt.

Laat staan het modderfiguur dat je in de wereld slaat met deze houding. Het boeit ons zogenaamd niet, maar toch.

Allemaal angst, achterdocht en trots van de pro's ipv logica te hanteren en oogkleppen af te doen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  maandag 20 november 2017 @ 19:39:29 #270
138448 PeZu
Suspended animation
pi_175201758
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:38 schreef Abed het volgende:

[..]

Wat een bullshitverhaal.
Je kunt geen klein beetje begrip opbrengen voor een karikatuur dat duidelijk op zijn minst onhandige kenmerken vertoond wat niet echt bij de huidige tijd past. Het is wat zeg om het aan te passen naar roetveeg, kleine verandering, niemand last ervan, iedereen blij.

Maar zogenaamd is er een diepere laag dat de buitenlander alles wilt afpakken en de Nederlandse cultuur wilt afbreken, Wat er totaal niet aan ten grondslag ligt.

Laat staan het modderfiguur dat je in de wereld slaat met deze houding. Het boeit ons zogenaamd niet, maar toch.

Allemaal angst, achterdocht en trots van de pro's ipv logica te hanteren en oogkleppen af te doen.
_O_
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_175201807
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:38 schreef Abed het volgende:

[..]

Wat een bullshitverhaal.
Je kunt geen klein beetje begrip opbrengen voor een karikatuur dat duidelijk op zijn minst onhandige kenmerken vertoond wat niet echt bij de huidige tijd past. Het is wat zeg om het aan te passen naar roetveeg, kleine verandering, niemand last ervan, iedereen blij.

Maar zogenaamd is er een diepere laag dat de buitenlander alles wilt afpakken en de Nederlandse cultuur wilt afbreken, Wat er totaal niet aan ten grondslag ligt.

Laat staan het modderfiguur dat je in de wereld slaat met deze houding. Het boeit ons zogenaamd niet, maar toch.

Allemaal angst, achterdocht en trots van de pro's ipv logica te hanteren en oogkleppen af te doen.
:')

Zwarte Piet gespot.
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
  maandag 20 november 2017 @ 19:41:51 #272
356891 Abed
hooggeleid
pi_175201826
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:41 schreef ChronoVisor het volgende:

[..]

:')

Zwarte Piet gespot.
Sterk betoog van je.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175201831
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit vind ik een mooie comment omdat er verwezen wordt naar regelgeving. Niet naar het morale besef dat men aan de kant heeft geschoven. Beetje typerend voor een houding a la Mark Rutte.
Mark Rutte heeft dan ook een prima geluid laten horen in de "discussie" (lees: hetze) rondom Zwarte Piet. Er zijn ook mensen die het niet van moreel besef vinden getuigen om op zondag te winkelen. Of mensen die het niet van moreel besef vinden getuigen om overdag te eten tijdens de ramadan. Wanneer is iets wél moreel acceptabel en wanneer niet? Gelukkig hebben we daar wet- en regelgeving voor. En daar toets ik een traditie liever aan dan aan de opvattingen van Sylvana Simons of Quinsy Gario.

En nogmaals - het kan niet vaak genoeg worden gezegd: ook op de Antillen wordt Sinterklaas met Zwarte Pieten onthaald.
pi_175201864
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit vind ik een mooie comment omdat er verwezen wordt naar regelgeving. Niet naar het morale besef dat men aan de kant heeft geschoven. Beetje typerend voor een houding a la Mark Rutte.
Ik moest lachen :') _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175202049
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:38 schreef Abed het volgende:

[..]

Wat een bullshitverhaal.
Je kunt geen klein beetje begrip opbrengen voor een karikatuur dat duidelijk op zijn minst onhandige kenmerken vertoond wat niet echt bij de huidige tijd past. Het is wat zeg om het aan te passen naar roetveeg, kleine verandering, niemand last ervan, iedereen blij.

Maar zogenaamd is er een diepere laag dat de buitenlander alles wilt afpakken en de Nederlandse cultuur wilt afbreken, Wat er totaal niet aan ten grondslag ligt.

Laat staan het modderfiguur dat je in de wereld slaat met deze houding. Het boeit ons zogenaamd niet, maar toch.

Allemaal angst, achterdocht en trots van de pro's ipv logica te hanteren en oogkleppen af te doen.
De vraag is niet of ik daar begrip voor kan opbrengen. De vraag is of de meerderheid van de Nederlanders kan worden gedwongen tot aanpassing van een traditie die aantoonbaar niks met slavernij of het uitbeelden van donkere mensen heeft te maken. Zwarte Piet is nergens een karikatuur van.

Als je zo gemakkelijk aanneemt dat het afbreken van de Nederlandse cultuur niet ten grondslag ligt aan deze hetze, kun je net zo gemakkelijk van miljoenen Nederlanders aannemen dat Zwarte Piet niet racistisch is, noch zo is bedoeld. Heel simpel, eigenlijk.

Verder slaan we helemaal geen modderfiguur; er is geen haan die ernaar kraait, op een paar opgehitste journalisten na. Een suggestieve documentaire van Sunny Bergman, die buitenlanders zonder context met Zwarte Piet confronteert, wordt prime-time op TV uitgezonden. Een documentaire op basis van decennialang onderzoek over de werkelijke herkomst van Zwarte Piet werd verzwegen; de maker raakte zijn documentaire aan de straatstenen niet kwijt.

Als één groep mensen de oogkleppen af moet doen, is het wel dat kleine groepje beroepsklagers dat in twee touringbussen past. Ze denken op basis van valse argumenten de samenleving naar hun hand te kunnen zetten en zo werkt het dus niet.

Ik wil jou weleens horen als een door jou geliefd feest of geliefde traditie door tien man en een paardenkop onder vuur wordt genomen. Dat mensen ineens gaan roepen dat het Suikerfeest niet gevierd mag worden of dat het Zomercarnaval moet worden afgeschaft, omdat we in Nederland al carnaval vieren in februari. Eens kijken hoe je dan piept.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2017 19:50:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')