FOK!forum / Cultuur & Historie / Grootste vliegveld ter wereld is 71% voltooid
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 21:02

Impressie:
104217361-istanbul.1910x1000.jpg

Wanneer dit vliegveld voltooid is heeft het de grootste capaciteit ter wereld.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Istanbul_New_Airport?wprov=sfla1
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 21:28
Het zou overigens fijn zijn als de verwachtte reacties hier niet gepost worden. ;(
de_boswachtervrijdag 17 november 2017 @ 21:43
Toch even een TVP’je.
Ben eens benieuwd als het af is.
Maar eerste wat ik me afvraag; is dat zo’n populair vliegveld dan? Ben er ooit geweest maar kan me niet herinneren dat het immens groot was.
Cobra4vrijdag 17 november 2017 @ 21:56
Voor de mensen die het nog niet doorhadden. Normale reacties zijn welkom hier.
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 22:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:43 schreef de_boswachter het volgende:
Toch even een TVP’je.
Ben eens benieuwd als het af is.
Maar eerste wat ik me afvraag; is dat zo’n populair vliegveld dan? Ben er ooit geweest maar kan me niet herinneren dat het immens groot was.
Dat is waarschijnlijk ataturk airport die is al decennia lang af. Dit is er eentje die nog gebouwd wordt en nog niet toegankelijk is voor vliegverkeer. Check videootje :P
Cobra4vrijdag 17 november 2017 @ 22:09
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:07 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk ataturk airport die is al decennia lang af. Dit is er eentje die nog gebouwd wordt en nog niet toegankelijk is voor vliegverkeer. Check videootje :P
Verwacht men dan zo'n enorme toeloop aan toeristen van/naar Turkije? Of gaat het een hub worden? Of, net als veel wolkenkrabbers, meer "kijk mij eens een grote hebben"?
Cobra4vrijdag 17 november 2017 @ 22:11
De hal op die foto ziet er trouwens wel mooi uit. Doet me een beetje aan de Basilica Cisterne denken. Of een moskee.
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 22:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:09 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Verwacht men dan zo'n enorme toeloop aan toeristen van/naar Turkije? Of gaat het een hub worden? Of, net als veel wolkenkrabbers, meer "kijk mij eens een grote hebben"?
Het is economisch essentieel. De 2 andere luchthavens kunnen niet meer uitgebreid worden omdat ze in een dichtbevolkt gebied zijn. Door ataturk vliegveld te sluiten bij de opening van het nieuwe vliegveld kun je een economisch aantrekkingpunt creeren bij het vliegveld. Er zullen bedrijven gevestigd worden. Hotels en veel meer. Net zoiets als bij Schiphol.

Plaats voor zulke gelegenheden heb je niet bij ataturk.

En ja, ik denk dat het ook als hub gebruikt zal worden.
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 22:15
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:11 schreef Cobra4 het volgende:
De hal op die foto ziet er trouwens wel mooi uit. Doet me een beetje aan de Basilica Cisterne denken. Of een moskee.
Impressie van verkeerstoren O+

Moet een tulp voorstellen. :P



b71d39cf9cd44a9ea5e96c294024faa5.jpg
Cobra4vrijdag 17 november 2017 @ 22:21
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:

[..]

Impressie van verkeerstoren O+

Moet een tulp voorstellen. :P



[ afbeelding ]
Mooi! :Y

Worden er nog meer culturele dingen verwerkt in de luchthaven?
Kapt-Ruigbaardvrijdag 17 november 2017 @ 22:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:09 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Verwacht men dan zo'n enorme toeloop aan toeristen van/naar Turkije? Of gaat het een hub worden? Of, net als veel wolkenkrabbers, meer "kijk mij eens een grote hebben"?
Turkije denkt als hub te gaan kunnen concurreren met Dubai.
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 22:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:21 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Mooi! :Y

Worden er nog meer culturele dingen verwerkt in de luchthaven?
Niet dat ik weet. Turken zijn wel echt van cultuur dus ik verwacht dat ze het erin verwerken maar dat kun je pas delen als het vliegveld af is. Alle artikelen over het vliegveld leggen de focus niet op culturele elementen.
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 22:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Turkije denkt als hub te gaan kunnen concurreren met Dubai.
Als het vliegveld af is is de concurrentie wel groot inderdaad.
Kapt-Ruigbaardvrijdag 17 november 2017 @ 22:30
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:28 schreef _--_ het volgende:

[..]

Als het vliegveld af is is de concurrentie wel groot inderdaad.
Denk niet dat Turkije tegen de oliedollars op kan concurreren.
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 22:31
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Denk niet dat Turkije tegen de oliedollars op kan concurreren.
Ja dat is relevant als het Turkse vliegveld de grootste ter wereld wordt qua capaciteit. :Y :X
Cobra4vrijdag 17 november 2017 @ 22:40
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:31 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ja dat is relevant als het Turkse vliegveld de grootste ter wereld wordt qua capaciteit. :Y :X
Ik lees dat de luchthaven waarschijnlijk " Vecihi Hürkuş" gaat heten? Kun je daar wat meer over vertellen?
Kapt-Ruigbaardvrijdag 17 november 2017 @ 22:41
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:31 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ja dat is relevant als het Turkse vliegveld de grootste ter wereld wordt qua capaciteit. :Y :X
Je kunt wel de grootste capaciteit hebben, dat betekent niet automatisch dat je het drukste vliegveld hebt. :Y :X
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 22:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:40 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik lees dat de luchthaven waarschijnlijk " Vecihi Hürkuş" gaat heten? Kun je daar wat meer over vertellen?
Eerste vliegtuigontwerper van Turkije. Heeft ook de eerste plaatselijke ontwerp gemaakt voor Turkije.

Dus ik snap wel dat ze het naar hem vernoemen.



220px-Vecihi_-_War_of_Independence.jpg
_--_vrijdag 17 november 2017 @ 22:46
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt wel de grootste capaciteit hebben, dat betekent niet automatisch dat je het drukste vliegveld hebt. :Y :X
Wel als Ataturk (bomvol qua capaciteit) sluit en alle vluchten overgaan naar 3e vliegveld. :Y :X
Cobra4vrijdag 17 november 2017 @ 22:55
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:45 schreef _--_ het volgende:
Vecihi Hürkuş
Wat voor soort vliegtuigen ontwierp hij?
Kapt-Ruigbaardzaterdag 18 november 2017 @ 07:56
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:46 schreef _--_ het volgende:

[..]

Wel als Ataturk (bomvol qua capaciteit) sluit en alle vluchten overgaan naar 3e vliegveld. :Y :X
Ataturk staat niet eens boven Schiphol kwam drukte. Wacht maar tot Lelystad af is. :Y :X
Haagszaterdag 18 november 2017 @ 08:02
Ik vind de video niet zo veelzeggend eigenlijk. Wacht wel op een beter/duidelijkere.
#ANONIEMzaterdag 18 november 2017 @ 08:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:55 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Wat voor soort vliegtuigen ontwierp hij?
Papieren.
Cobra4zaterdag 18 november 2017 @ 10:50
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 08:25 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Papieren.
Met/op papier ontstaan de beste ontwerpen. ^O^
_--_zaterdag 18 november 2017 @ 11:54
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 07:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ataturk staat niet eens boven Schiphol kwam drukte. Wacht maar tot Lelystad af is. :Y :X
Lelystad :')

Ataturk had in 2016 60.000.000 passagiers en schiphol 63.000.000 verschil maakt hier dus niet veel uit ze staan beide in de top 5 :Y :X
OEMzaterdag 18 november 2017 @ 17:09
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:02 schreef _--_ het volgende:
Wanneer dit vliegveld voltooid is
Dus ze bouwen 71% van de boel in 2,5 jaar, maar de resterende 29% wordt pas tegen 2030 opgeleverd?

Of bedoel je 71% is voltooid van de eerste fase wat verre van het grootste vliegveld ter wereld is?
_--_zaterdag 18 november 2017 @ 17:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:09 schreef OEM het volgende:

[..]

Dus ze bouwen 71% van de boel in 2,5 jaar, maar de resterende 29% wordt pas tegen 2030 opgeleverd?

Of bedoel je 71% is voltooid van de eerste fase wat verre van het grootste vliegveld ter wereld is?
1e fase. want na de 1e fase is die al functioneel.
#ANONIEMzaterdag 18 november 2017 @ 19:09
Turkije die denkt een grote hub te kunnen hebben in de luchtvaart :')

Dit is weer zo'n overbodig statussymbool.
OEMzaterdag 18 november 2017 @ 19:16
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:02 schreef _--_ het volgende:
Wanneer dit vliegveld voltooid is heeft het de grootste capaciteit ter wereld.
Onzin. Vergeleken met Al Maktoum in Dubai is Istanboel een sportvliegveldje.
_--_zaterdag 18 november 2017 @ 19:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:16 schreef OEM het volgende:

[..]

Onzin. Vergeleken met Al Maktoum in Dubai is Istanboel een sportvliegveldje.
quote:
Het vliegveld zal een totale jaarlijkse vrachtcapaciteit hebben van 12 miljoen ton (meer dan drie maal die van Luchthaven Memphis, nu het grootste vrachtknooppunt) en een passagierscapaciteit die bijna 50% groter is dan Luchthaven Atlanta (momenteel het grootste vliegveld qua passagiersaantallen). Het kan dan jaarlijks 120 miljoen passagiers verwerken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum_International_Airport
Als Al Maktoum compleet af is heeft het een capaciteit van 120.000.000/jaar.

quote:
The tender for construction and plan for up to 17-year contract until 2030 for operation of the facility was held on May 3, 2013.[3] The project is made up of four construction stages. If all stages are completed, the airport could then be the biggest airport of the world with a passenger capacity of 150 million passengers.
https://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_New_Airport
Als het derde vliegveld van Istanbul compleet af is dan kan het jaarlijks 150.000.000 passagiers aan.

Als je volgende keer een beetje onderzoek zou doen zou het misschien beter gaan :')
OEMzaterdag 18 november 2017 @ 19:28
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:26 schreef _--_ het volgende:
Als het derde vliegveld van Istanbul compleet af is dan kan het jaarlijks 150.000.000 passagiers aan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum_International_Airport

The airport has a projected annual capacity of 12 million tonnes (12,000,000 long tons; 13,000,000 short tons) of freight and between 160 million and 260 million passengers

Jeweetwel, de Engelse wiki die tenminste nog bronnen citeert ipv die Nederlandse flutversie van wiki waar jij mee komt aankakken.
_--_zaterdag 18 november 2017 @ 19:35
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:28 schreef OEM het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum_International_Airport

The airport has a projected annual capacity of 12 million tonnes (12,000,000 long tons; 13,000,000 short tons) of freight and between 160 million and 260 million passengers

Jeweetwel, de Engelse wiki die tenminste nog bronnen citeert ipv die Nederlandse flutversie van wiki waar jij mee komt aankakken.
Ja, ga je nu de schuld geven aan een Nederlandstalige wiki. Kijk eens naar je eigen referentie zal ik zeggen. Als je het artikel wilt lezen moet je een abonnement aansluiten. :')

Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat het 260.000.000 kan zijn aangezien het vliegveld 6 landingsbanen heeft, hetzelfde aantal als die van Istanbuls derde vliegveld.
#ANONIEMzaterdag 18 november 2017 @ 19:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:28 schreef OEM het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum_International_Airport

The airport has a projected annual capacity of 12 million tonnes (12,000,000 long tons; 13,000,000 short tons) of freight and between 160 million and 260 million passengers

Jeweetwel, de Engelse wiki die tenminste nog bronnen citeert ipv die Nederlandse flutversie van wiki waar jij mee komt aankakken.
Haha, heeft die jongen weer niets om trots op Turkije te kunnen zijn.
#ANONIEMzaterdag 18 november 2017 @ 19:37
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:35 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ja, ga je nu de schuld geven aan een Nederlandstalige wiki. Kijk eens naar je eigen referentie zal ik zeggen. Als je het artikel wilt lezen moet je een abonnement aansluiten. :')

Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat het 260.000.000 kan zijn aangezien het vliegveld 6 landingsbanen heeft, hetzelfde aantal als die van Istanbuls derde vliegveld.
Landingsbanen maakt niet uit, je kunt er dan 3 per keer gebruiken met elke baan zo'n 2-3 landingen per 5 minuten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2017 19:37:46 ]
_--_zaterdag 18 november 2017 @ 19:39
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:37 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Landingsbanen maakt maken niet uit, je kunt er dan 3 per keer gebruiken met elke baan zo'n 2-3 landingen per 5 minuten.
Landingsbanen zeggen zeker wel veel over de capaciteit. :')
OEMzaterdag 18 november 2017 @ 19:41
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:35 schreef _--_ het volgende:
Ja, ga je nu de schuld geven aan een Nederlandstalige wiki. Kijk eens naar je eigen referentie zal ik zeggen. Als je het artikel wilt lezen moet je een abonnement aansluiten. :')
Als een beetje verder googelt dan alleen die Turkse bedoening, dan weet je dat ~260 miljoen nog altijd in de planning ligt.
quote:
Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat het 260.000.000 kan zijn aangezien het vliegveld 6 landingsbanen heeft, hetzelfde aantal als die van Istanbuls derde vliegveld.
Heathrow doet 75 miljoen met 2 banen. Met 6 kun je blijkbaar minstens naar de 300 miljoen. En zoals al gezegd: capaciteit wordt niet alleen bepaald door de baancapaciteit.
#ANONIEMzaterdag 18 november 2017 @ 19:52
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:39 schreef _--_ het volgende:

[..]

Landingsbanen zeggen zeker wel veel over de capaciteit. :')
Ja hoor _O-
_--_zaterdag 18 november 2017 @ 19:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:41 schreef OEM het volgende:

[..]

Als een beetje verder googelt dan alleen die Turkse bedoening, dan weet je dat ~260 miljoen nog altijd in de planning ligt.

[..]

Heathrow doet 75 miljoen met 2 banen. Met 6 kun je blijkbaar minstens naar de 300 miljoen. En zoals al gezegd: capaciteit wordt niet alleen bepaald door de baancapaciteit.
dat is ook geen capaciteit. Het is zelfs zo overvol dat er in 2016 is besloten om een derde landingsbaan aan te maken ;)
#ANONIEMzaterdag 18 november 2017 @ 19:56
Waar denkt TS dat vliegtuigen aan de grond 98% van hun tijd doorbrengen, op de landingsbaan of elders op het vliegveld?

Vertel nu nog eens waarom het aantal landingsbanen belangrijk is.
OEMzaterdag 18 november 2017 @ 20:04
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:54 schreef _--_ het volgende:

[..]

dat is ook geen capaciteit. Het is zelfs zo overvol dat er in 2016 is besloten om een derde landingsbaan aan te maken ;)
Heathrow is helemaal niet overvol. Een kwart van de dag gebeurt daar bijna niks.
En die 3e baan is nog allesbehalve zeker.
OEMzaterdag 18 november 2017 @ 20:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:56 schreef Embraer89 het volgende:
Waar denkt TS dat vliegtuigen aan de grond 98% van hun tijd doorbrengen, op de landingsbaan of elders op het vliegveld?

Vertel nu nog eens waarom het aantal landingsbanen belangrijk is.
Ik heb niet het idee dat TS open staat voor een objectieve les over logistiek en regelgeving in vliegtuigland.
DeParovrijdag 24 november 2017 @ 17:01
Het ziet er werkelijk prachtig uit maar volgens mij heeft Turkije nu al moeite om de passagiersgroei en vrachtgroei door te zetten en ik zie niet in hoe dit binnen 5 jaar gaat veranderen.
_--_vrijdag 24 november 2017 @ 17:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:01 schreef DeParo het volgende:
Het ziet er werkelijk prachtig uit maar volgens mij heeft Turkije nu al moeite om de passagiersgroei en vrachtgroei door te zetten en ik zie niet in hoe dit binnen 5 jaar gaat veranderen.
Door de deuren van ataturk te sluiten.
DeParovrijdag 24 november 2017 @ 17:39
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:38 schreef _--_ het volgende:

[..]

Door de deuren van ataturk te sluiten.
Moet toch ruim 100 miljoen mensen per jaar opvangen? Komt Ataturk voorlopig nog niet bij in de buurt.
_--_vrijdag 24 november 2017 @ 17:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Moet toch ruim 100 miljoen mensen per jaar opvangen? Komt Ataturk voorlopig nog niet bij in de buurt.
Ataturk was ook geen hub. ;)
DeParovrijdag 24 november 2017 @ 17:43
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:42 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ataturk was ook geen hub. ;)
Wat bedoel je?
_--_vrijdag 24 november 2017 @ 17:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Het is de bedoeling dat het 3e vliegveld een hub wordt.
DeParovrijdag 24 november 2017 @ 17:44
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:43 schreef _--_ het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat het 3e vliegveld een hub wordt.
Maar Ataturk is wel degelijk een hub voor Turkish Airlines op dit moment (en wat kleinere maatschappijen).
_--_vrijdag 24 november 2017 @ 17:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar Ataturk is wel degelijk een hub voor Turkish Airlines op dit moment (en wat kleinere maatschappijen).
quote:
Een hub (Engels voor naaf) is in de wereld van het luchtverkeer een luchthaven waar men overstapt op andere vluchten, zo mogelijk van dezelfde maatschappij. De grootste hub ter wereld is Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport bij Atlanta, met dagelijks circa 950 vluchten.
En dan een overstap voor internationale vluchten.
DeParovrijdag 24 november 2017 @ 17:50
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:47 schreef _--_ het volgende:

[..]

[..]

En dan een overstap voor internationale vluchten.
Ataturk is gewoon een hub op dit moment voor Turkish Airlines en wat kleinere maatschappijen :P. Je stapt over op Ataturk om vervolgens door te reizen naar je uiteindelijke doel, je kan op dit moment van talloze punten in de wereld naar Istanbul vliegen, om vervolgens over te stappen met dezelfde airlines [of alliantievlucht bvb] naar waar je naar toe wilt reizen en dat is de betekenis van een hub min of meer.
_--_vrijdag 24 november 2017 @ 17:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ataturk is gewoon een hub op dit moment voor Turkish Airlines en wat kleinere maatschappijen :P. Je stapt over op Ataturk om vervolgens door te reizen naar je uiteindelijke doel, je kan op dit moment van talloze punten in de wereld naar Istanbul vliegen, om vervolgens over te stappen met dezelfde airlines [of alliantievlucht bvb] naar waar je naar toe wilt reizen en dat is de betekenis van een hub min of meer.
Dat is wat anders dan wat je zonet zei. En ataturk doet alleen overstappen naar het binnenland.
DeParovrijdag 24 november 2017 @ 17:53
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:52 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan wat je zonet zei. En ataturk doet alleen overstappen naar het binnenland.
Ataturk doet naar zowel binnen- als buitenland overstappen. Overigens zei ik net niet zoveel, ik reageerde op jou, en het woord hub dat je gebruikte ;). Ik denk dat je bedoelt dat het nieuwe vliegveld geleidelijk de hub-functie van Attaturk zal overnemen bijvoorbeeld he.
_--_woensdag 20 december 2017 @ 15:20
Nieuw videootje

Bagagesysteem:

_--_dinsdag 27 februari 2018 @ 10:50
Voortgang :) :
Lunatiekdinsdag 27 februari 2018 @ 11:03
Je ziet dat Erdogan een heldere politiek heeft en dit vliegveld past er naadloos in: Istanboel moet weer de grote schakel worden tussen west (Europa, Maghreb) en oost (Midden-Oosten, Azië, Oceanië) en tussen noord (Rusland) en zuid (Afrika). Die rol heeft Byzantium, Constantinopel en Istanboel eeuwenlang gehad.
Als hij het goed aanpakt kan het inderdaad zo'n hub worden, Istanboel ligt daarvoor op een logische plaats en de cultuur is een goede mix van west en oost.
Bijvoorbeeld een moslim verwacht misschien niet alle religieuze faciliteiten op Amsterdam Airport en misschien decadentie (hoeren en drugs), terwijl de westerling zich in Dubai mogelijk minder senang voelt wegens de sterke invloed van de islam. Istanboel kan zich als the best of both worlds presenteren voor de vliegmaatschappijen, hun personeel en hun passagiers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 27-02-2018 11:50:13 ]
Metalfreakdinsdag 27 februari 2018 @ 11:09
Ik zie eigenlijk niet in hoe dit kan gaan concurreren met Dubai, dat qua ligging net iets gunstiger ligt en natuurlijk ook goedkope brandstof kan leveren.
icecreamfarmer_NLwoensdag 14 maart 2018 @ 11:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:09 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zie eigenlijk niet in hoe dit kan gaan concurreren met Dubai, dat qua ligging net iets gunstiger ligt en natuurlijk ook goedkope brandstof kan leveren.
IK ben ook bang dat dit een prestige projectje is.
Zeker nu maatschappijen meer point to point gaan vliegen.
_--_zondag 24 februari 2019 @ 17:24
1280px-IstanbulAirport_%281%29.jpg
Vliegveld is af :)
_--_zondag 24 februari 2019 @ 17:27
1540790693462.jpg
137109590_15236669091471n.jpg
original_istanbul_20new_20airport.jpg?1540826336?ixlib=rails-0.3.0&auto=format%2Ccompress&fit=crop&q=80&w=736
20181017_2_32917822_38179459.jpg?w=619&h=413&quality=75&strip=all&ssl=1
Lunatiekmaandag 25 februari 2019 @ 00:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:09 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zie eigenlijk niet in hoe dit kan gaan concurreren met Dubai, dat qua ligging net iets gunstiger ligt en natuurlijk ook goedkope brandstof kan leveren.
Goedkopere landingsrechten misschien? Minder politiek gedonder?