_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 21:02 |
Impressie: Wanneer dit vliegveld voltooid is heeft het de grootste capaciteit ter wereld. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Istanbul_New_Airport?wprov=sfla1 | |
_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 21:28 |
Het zou overigens fijn zijn als de verwachtte reacties hier niet gepost worden. | |
de_boswachter | vrijdag 17 november 2017 @ 21:43 |
Toch even een TVP’je. Ben eens benieuwd als het af is. Maar eerste wat ik me afvraag; is dat zo’n populair vliegveld dan? Ben er ooit geweest maar kan me niet herinneren dat het immens groot was. | |
Cobra4 | vrijdag 17 november 2017 @ 21:56 |
Voor de mensen die het nog niet doorhadden. Normale reacties zijn welkom hier. | |
_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 22:07 |
Dat is waarschijnlijk ataturk airport die is al decennia lang af. Dit is er eentje die nog gebouwd wordt en nog niet toegankelijk is voor vliegverkeer. Check videootje | |
Cobra4 | vrijdag 17 november 2017 @ 22:09 |
Verwacht men dan zo'n enorme toeloop aan toeristen van/naar Turkije? Of gaat het een hub worden? Of, net als veel wolkenkrabbers, meer "kijk mij eens een grote hebben"? | |
Cobra4 | vrijdag 17 november 2017 @ 22:11 |
De hal op die foto ziet er trouwens wel mooi uit. Doet me een beetje aan de Basilica Cisterne denken. Of een moskee. | |
_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 22:13 |
Het is economisch essentieel. De 2 andere luchthavens kunnen niet meer uitgebreid worden omdat ze in een dichtbevolkt gebied zijn. Door ataturk vliegveld te sluiten bij de opening van het nieuwe vliegveld kun je een economisch aantrekkingpunt creeren bij het vliegveld. Er zullen bedrijven gevestigd worden. Hotels en veel meer. Net zoiets als bij Schiphol. Plaats voor zulke gelegenheden heb je niet bij ataturk. En ja, ik denk dat het ook als hub gebruikt zal worden. | |
_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 22:15 |
Impressie van verkeerstoren Moet een tulp voorstellen. | |
Cobra4 | vrijdag 17 november 2017 @ 22:21 |
Mooi! Worden er nog meer culturele dingen verwerkt in de luchthaven? | |
Kapt-Ruigbaard | vrijdag 17 november 2017 @ 22:26 |
Turkije denkt als hub te gaan kunnen concurreren met Dubai. | |
_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 22:27 |
Niet dat ik weet. Turken zijn wel echt van cultuur dus ik verwacht dat ze het erin verwerken maar dat kun je pas delen als het vliegveld af is. Alle artikelen over het vliegveld leggen de focus niet op culturele elementen. | |
_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 22:28 |
Als het vliegveld af is is de concurrentie wel groot inderdaad. | |
Kapt-Ruigbaard | vrijdag 17 november 2017 @ 22:30 |
Denk niet dat Turkije tegen de oliedollars op kan concurreren. | |
_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 22:31 |
Ja dat is relevant als het Turkse vliegveld de grootste ter wereld wordt qua capaciteit. | |
Cobra4 | vrijdag 17 november 2017 @ 22:40 |
Ik lees dat de luchthaven waarschijnlijk " Vecihi Hürkuş" gaat heten? Kun je daar wat meer over vertellen? | |
Kapt-Ruigbaard | vrijdag 17 november 2017 @ 22:41 |
Je kunt wel de grootste capaciteit hebben, dat betekent niet automatisch dat je het drukste vliegveld hebt. | |
_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 22:45 |
Eerste vliegtuigontwerper van Turkije. Heeft ook de eerste plaatselijke ontwerp gemaakt voor Turkije. Dus ik snap wel dat ze het naar hem vernoemen. | |
_--_ | vrijdag 17 november 2017 @ 22:46 |
Wel als Ataturk (bomvol qua capaciteit) sluit en alle vluchten overgaan naar 3e vliegveld. | |
Cobra4 | vrijdag 17 november 2017 @ 22:55 |
Wat voor soort vliegtuigen ontwierp hij? | |
Kapt-Ruigbaard | zaterdag 18 november 2017 @ 07:56 |
Ataturk staat niet eens boven Schiphol kwam drukte. Wacht maar tot Lelystad af is. | |
Haags | zaterdag 18 november 2017 @ 08:02 |
Ik vind de video niet zo veelzeggend eigenlijk. Wacht wel op een beter/duidelijkere. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 november 2017 @ 08:25 |
Papieren. | |
Cobra4 | zaterdag 18 november 2017 @ 10:50 |
Met/op papier ontstaan de beste ontwerpen. | |
_--_ | zaterdag 18 november 2017 @ 11:54 |
Lelystad Ataturk had in 2016 60.000.000 passagiers en schiphol 63.000.000 verschil maakt hier dus niet veel uit ze staan beide in de top 5 | |
OEM | zaterdag 18 november 2017 @ 17:09 |
Dus ze bouwen 71% van de boel in 2,5 jaar, maar de resterende 29% wordt pas tegen 2030 opgeleverd? Of bedoel je 71% is voltooid van de eerste fase wat verre van het grootste vliegveld ter wereld is? | |
_--_ | zaterdag 18 november 2017 @ 17:11 |
1e fase. want na de 1e fase is die al functioneel. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 november 2017 @ 19:09 |
Turkije die denkt een grote hub te kunnen hebben in de luchtvaart Dit is weer zo'n overbodig statussymbool. | |
OEM | zaterdag 18 november 2017 @ 19:16 |
Onzin. Vergeleken met Al Maktoum in Dubai is Istanboel een sportvliegveldje. | |
_--_ | zaterdag 18 november 2017 @ 19:26 |
Als Al Maktoum compleet af is heeft het een capaciteit van 120.000.000/jaar. Als het derde vliegveld van Istanbul compleet af is dan kan het jaarlijks 150.000.000 passagiers aan. Als je volgende keer een beetje onderzoek zou doen zou het misschien beter gaan | |
OEM | zaterdag 18 november 2017 @ 19:28 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum_International_Airport The airport has a projected annual capacity of 12 million tonnes (12,000,000 long tons; 13,000,000 short tons) of freight and between 160 million and 260 million passengers Jeweetwel, de Engelse wiki die tenminste nog bronnen citeert ipv die Nederlandse flutversie van wiki waar jij mee komt aankakken. | |
_--_ | zaterdag 18 november 2017 @ 19:35 |
Ja, ga je nu de schuld geven aan een Nederlandstalige wiki. Kijk eens naar je eigen referentie zal ik zeggen. Als je het artikel wilt lezen moet je een abonnement aansluiten. Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat het 260.000.000 kan zijn aangezien het vliegveld 6 landingsbanen heeft, hetzelfde aantal als die van Istanbuls derde vliegveld. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 november 2017 @ 19:36 |
Haha, heeft die jongen weer niets om trots op Turkije te kunnen zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 november 2017 @ 19:37 |
Landingsbanen maakt niet uit, je kunt er dan 3 per keer gebruiken met elke baan zo'n 2-3 landingen per 5 minuten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2017 19:37:46 ] | |
_--_ | zaterdag 18 november 2017 @ 19:39 |
Landingsbanen zeggen zeker wel veel over de capaciteit. | |
OEM | zaterdag 18 november 2017 @ 19:41 |
Als een beetje verder googelt dan alleen die Turkse bedoening, dan weet je dat ~260 miljoen nog altijd in de planning ligt. Heathrow doet 75 miljoen met 2 banen. Met 6 kun je blijkbaar minstens naar de 300 miljoen. En zoals al gezegd: capaciteit wordt niet alleen bepaald door de baancapaciteit. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 november 2017 @ 19:52 |
Ja hoor | |
_--_ | zaterdag 18 november 2017 @ 19:54 |
dat is ook geen capaciteit. Het is zelfs zo overvol dat er in 2016 is besloten om een derde landingsbaan aan te maken | |
#ANONIEM | zaterdag 18 november 2017 @ 19:56 |
Waar denkt TS dat vliegtuigen aan de grond 98% van hun tijd doorbrengen, op de landingsbaan of elders op het vliegveld? Vertel nu nog eens waarom het aantal landingsbanen belangrijk is. | |
OEM | zaterdag 18 november 2017 @ 20:04 |
Heathrow is helemaal niet overvol. Een kwart van de dag gebeurt daar bijna niks. En die 3e baan is nog allesbehalve zeker. | |
OEM | zaterdag 18 november 2017 @ 20:06 |
Ik heb niet het idee dat TS open staat voor een objectieve les over logistiek en regelgeving in vliegtuigland. | |
DeParo | vrijdag 24 november 2017 @ 17:01 |
Het ziet er werkelijk prachtig uit maar volgens mij heeft Turkije nu al moeite om de passagiersgroei en vrachtgroei door te zetten en ik zie niet in hoe dit binnen 5 jaar gaat veranderen. | |
_--_ | vrijdag 24 november 2017 @ 17:38 |
Door de deuren van ataturk te sluiten. | |
DeParo | vrijdag 24 november 2017 @ 17:39 |
Moet toch ruim 100 miljoen mensen per jaar opvangen? Komt Ataturk voorlopig nog niet bij in de buurt. | |
_--_ | vrijdag 24 november 2017 @ 17:42 |
Ataturk was ook geen hub. | |
DeParo | vrijdag 24 november 2017 @ 17:43 |
Wat bedoel je? | |
_--_ | vrijdag 24 november 2017 @ 17:43 |
Het is de bedoeling dat het 3e vliegveld een hub wordt. | |
DeParo | vrijdag 24 november 2017 @ 17:44 |
Maar Ataturk is wel degelijk een hub voor Turkish Airlines op dit moment (en wat kleinere maatschappijen). | |
_--_ | vrijdag 24 november 2017 @ 17:47 |
En dan een overstap voor internationale vluchten. | |
DeParo | vrijdag 24 november 2017 @ 17:50 |
Ataturk is gewoon een hub op dit moment voor Turkish Airlines en wat kleinere maatschappijen . Je stapt over op Ataturk om vervolgens door te reizen naar je uiteindelijke doel, je kan op dit moment van talloze punten in de wereld naar Istanbul vliegen, om vervolgens over te stappen met dezelfde airlines [of alliantievlucht bvb] naar waar je naar toe wilt reizen en dat is de betekenis van een hub min of meer. | |
_--_ | vrijdag 24 november 2017 @ 17:52 |
Dat is wat anders dan wat je zonet zei. En ataturk doet alleen overstappen naar het binnenland. | |
DeParo | vrijdag 24 november 2017 @ 17:53 |
Ataturk doet naar zowel binnen- als buitenland overstappen. Overigens zei ik net niet zoveel, ik reageerde op jou, en het woord hub dat je gebruikte . Ik denk dat je bedoelt dat het nieuwe vliegveld geleidelijk de hub-functie van Attaturk zal overnemen bijvoorbeeld he. | |
_--_ | woensdag 20 december 2017 @ 15:20 |
Nieuw videootje Bagagesysteem: | |
_--_ | dinsdag 27 februari 2018 @ 10:50 |
Voortgang : | |
Lunatiek | dinsdag 27 februari 2018 @ 11:03 |
Je ziet dat Erdogan een heldere politiek heeft en dit vliegveld past er naadloos in: Istanboel moet weer de grote schakel worden tussen west (Europa, Maghreb) en oost (Midden-Oosten, Azië, Oceanië) en tussen noord (Rusland) en zuid (Afrika). Die rol heeft Byzantium, Constantinopel en Istanboel eeuwenlang gehad. Als hij het goed aanpakt kan het inderdaad zo'n hub worden, Istanboel ligt daarvoor op een logische plaats en de cultuur is een goede mix van west en oost. Bijvoorbeeld een moslim verwacht misschien niet alle religieuze faciliteiten op Amsterdam Airport en misschien decadentie (hoeren en drugs), terwijl de westerling zich in Dubai mogelijk minder senang voelt wegens de sterke invloed van de islam. Istanboel kan zich als the best of both worlds presenteren voor de vliegmaatschappijen, hun personeel en hun passagiers. [ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 27-02-2018 11:50:13 ] | |
Metalfreak | dinsdag 27 februari 2018 @ 11:09 |
Ik zie eigenlijk niet in hoe dit kan gaan concurreren met Dubai, dat qua ligging net iets gunstiger ligt en natuurlijk ook goedkope brandstof kan leveren. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 14 maart 2018 @ 11:27 |
IK ben ook bang dat dit een prestige projectje is. Zeker nu maatschappijen meer point to point gaan vliegen. | |
_--_ | zondag 24 februari 2019 @ 17:24 |
Vliegveld is af | |
_--_ | zondag 24 februari 2019 @ 17:27 |
Lunatiek | maandag 25 februari 2019 @ 00:35 |
Goedkopere landingsrechten misschien? Minder politiek gedonder? |