Dank.quote:
npquote:Op vrijdag 17 november 2017 19:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dank.
Mijn remvloeistof reservoir gecheckt. Die lijkt inderdaad behoorlijk leeg
Morgen maar even bijvullen
Hopelijk is dat het.
Zo'n reservoir is (mits er geen lekkages in het remsysteem zijn) niet snel leeg, zo ja dan zijn de blokken op en zomaar bijvullen is niet zo slim. Als er iets later nieuwe blokken ingaan, dan loopt het reservoir over.quote:Op vrijdag 17 november 2017 19:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dank.
Mijn remvloeistof reservoir gecheckt. Die lijkt inderdaad behoorlijk leeg
Morgen maar even bijvullen
Hopelijk is dat het.
Niet bijvullen maar nieuwe blokken er opquote:Op vrijdag 17 november 2017 19:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dank.
Mijn remvloeistof reservoir gecheckt. Die lijkt inderdaad behoorlijk leeg
Morgen maar even bijvullen
Hopelijk is dat het.
De kans dat dit de afgelopen 6 jaar is bijgevuld bij deze auto is nagenoeg 0.quote:Op vrijdag 17 november 2017 19:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
Zo'n reservoir is (mits er geen lekkages in het remsysteem zijn) niet snel leeg, zo ja dan zijn de blokken op en zomaar bijvullen is niet zo slim. Als er iets later nieuwe blokken ingaan, dan loopt het reservoir over.
Touché.quote:Op vrijdag 17 november 2017 19:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet bijvullen maar nieuwe blokken er op
Het is een gesloten circuit, dus tenzij er een lek is blijft het vloeistofniveau gelijk. Alleen de blokken worden dunner, dus meer olie in het systeem.
Ik ben een leek. Dat laat ik maandag maar aan de garagemeneren overquote:Op vrijdag 17 november 2017 19:44 schreef Hendroit het volgende:
Wat vaak gebeurd met een peugeot 206 is dat de achterste remcilinder gaan lekken, hierdoor verlies je remvloeistof maar merk je tijdens het rijden niet.
Kijk even naar je trommelremmen of daar geen remvloeistof uit lekt
Hangt van de versie af, er zijn er ook met schijfremmen.quote:Op vrijdag 17 november 2017 19:44 schreef Hendroit het volgende:
Wat vaak gebeurd met een peugeot 206 is dat de achterste remcilinder gaan lekken, hierdoor verlies je remvloeistof maar merk je tijdens het rijden niet.
Kijk even naar je trommelremmen of daar geen remvloeistof uit lekt
Zouden die vaak ook niet een hydraulische koppeling hebben? Die koppelt niet meer met te weinig remvloeistof.quote:Op vrijdag 17 november 2017 19:47 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hangt van de versie af, er zijn er ook met schijfremmen.
Daar heb ik dan weer geen ervaring meequote:Op vrijdag 17 november 2017 19:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Zouden die vaak ook niet een hydraulische koppeling hebben? Die koppelt niet meer met te weinig remvloeistof.
ik ben serieus benieuwd waar je nou naar op zoek bent met deze opmerking; TS heeft een lampie, lijkt nogal duidelijk te liggen aan het remvloeistofniveau, blokken zijn ws op, niks geen drama, en jij begint ineens over koppelingenquote:Op vrijdag 17 november 2017 19:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Zouden die vaak ook niet een hydraulische koppeling hebben? Die koppelt niet meer met te weinig remvloeistof.
Er wordt gesuggereerd dat de oorzaak een lekke trommelrem cilinder is, waarop de ander zegt dat er ook versies met schijfremmen zijn. Waarop mijn suggestie is, dat een versie met schijfremmen (een zwaardere/snellere uitvoering van de 208) vaak ook wel een hydraulische koppeling heeft. Een hydraulische koppeling (met gedeeld vloeistofreservoir) stopt vaak al snel met ontkoppelen als er te weinig vloeistof is, nog voordat de sensor een laag niveau detecteert. Kortgezegd, dit is op TS niet aan de orde en TS heeft remtrommels en kans op een lekke cilinder.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ben serieus benieuwd waar je nou naar op zoek bent met deze opmerking; TS heeft een lampie, lijkt nogal duidelijk te liggen aan het remvloeistofniveau, blokken zijn ws op, niks geen drama, en jij begint ineens over koppelingen
Dan mag het ook wel eens geheel ververst en ontlucht worden (normaal om de 2 jaar).quote:Op vrijdag 17 november 2017 19:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De kans dat dit de afgelopen 6 jaar is bijgevuld bij deze auto is nagenoeg 0.
Ik snap zijn punt wel, ik heb ooit een Celica gehad met een hydraulische koppeling die werkte op hetzelfde reservoir als de remmen.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ben serieus benieuwd waar je nou naar op zoek bent met deze opmerking; TS heeft een lampie, lijkt nogal duidelijk te liggen aan het remvloeistofniveau, blokken zijn ws op, niks geen drama, en jij begint ineens over koppelingen
Wat dacht je van APK?, dan zóeken ze zelfs naar lekken.. Merk je trouwens rap zat met rijden als je een beetje gevoel voor je auto hebt.quote:Op zaterdag 18 november 2017 10:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan mag het ook wel eens geheel ververst en ontlucht worden (normaal om de 2 jaar).
Dan komt een eventueel lek ook aan het licht.
tot je wat harder moet remmen..quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:51 schreef Fer het volgende:
Ook weleens in een auto met een niet werkende achterrem gereden, die remde dus op 3 wielen en daar merk je niet veel van.
Dus lijkt het er op dat het dalen van het remvloeisofniveau te maken heeft met slijtage van de remmen, mits er geen lekkage in het systeem was.quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:33 schreef onlogisch het volgende:
Vanmiddag een paar km gereden na het bijvullen van de remvloeistof. Geen stopteken meer. Remmen gaat overigens nog gewoon prima, niet anders dan normaal.
woensdag gaan ze je vertellen dat je remmen rondom aan vervanging toe zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:33 schreef onlogisch het volgende:
Vanmiddag een paar km gereden na het bijvullen van de remvloeistof. Geen stopteken meer. Remmen gaat overigens nog gewoon prima, niet anders dan normaal.
neh, hij heeft effe het lampie gekilled, woensdag gaat ie naar de autodokter.quote:Op zondag 19 november 2017 17:15 schreef weethetevennietmeer het volgende:
En ook gewoon doorrijden hè! .
Rood is stoppen en niet verder rijden.
Oranje is bij de eerst volgende mogelijkheid zsm na (laten) kijken
Klinkt als een revisie van de gehele reminrichting, dan kom je wel in de buurt van dat bedrag ja.quote:Op dinsdag 21 november 2017 21:05 schreef Fer het volgende:
2 remcilinders stukje slang en nieuwe voeringen zou voor de helft kunnen.
Oh wacht voor nieuwe blokken/schijven ja dan klopt het wel.
Geen idee.quote:Op woensdag 22 november 2017 13:56 schreef Sounddragon het volgende:
Je reed technisch gezien dus met 30 - 40% remvermogen ..
Had ik toch gelijk 😋quote:Op dinsdag 21 november 2017 12:16 schreef onlogisch het volgende:
Ben vanmorgen al even bij de garage geweest. Ze hebben hem even op de brug gegooid. Achter is alles lek en voor versleten.
Morgen gaan ze 'm repareren en verversen ze ook meteen het hele systeem. Beetje wat de pro's hier dus al zeiden
Kost me 785 euro. Is dat een beetje redelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |