abonnement Unibet Coolblue
pi_175090448
Dag fok!kers.

Ik ben nogal een controlefreak. Mijn baas is er ontzettend blij mee in mijn controlerende leidinggevende functie. Alleen in het dagelijkse leven begint het nogal vervelend te worden. Vooral mijn naasten ondervinden er hinder van, al hoor ik ze er niet veel over.

Ik merk het gewoon van mijzelf. Ik probeer mensen te manipuleren met mijn advies. Ik probeer met mijn woorden mensen de goede kant volgens mij op te sturen. Ik begin wat trust-issues te ontwikkelen. Vooral als ik 's avonds ga slapen denk ik na over alle dingen die ik gezegd heb en ik heb heel vaak spijt van hoe ik dingen heb aangepakt. Het is bijna obsessief.

Ik wil hier graag wat aan doen, voordat ik dingen kapot maak. Ik ben heel sociaal, heb veel vrienden maar toch ben ik een gigantische betweter en heb geen blad voor de mond. Ook mijn vriendin heeft er zichtbaar moeite mee. Ze heeft af en toe het gevoel dat ze niet goed genoeg voor mij is.

Wat kun ik hiermee? Ik probeer het los te laten, maar het lukt mij niet om het uit te voeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door dimmak op 15-11-2017 16:30:43 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_175090486
Heb je dat alleen naar anderen toe, of ook naar jezelf toe?
  woensdag 15 november 2017 @ 16:17:25 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_175090525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:13 schreef dimmak het volgende:

maar toch ben ik een gigantische betweter.
Dat hebben we hier op Fok! ook wel gemerkt ja.
pi_175090556
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:13 schreef dimmak het volgende:
Ik ben heel sociaal, heb veel vrienden maar toch ben ik een gigantische betweter.
Aka je bent steeds meer een irritante lul aan het worden, maar omdat je het nog een beetje leuk brengt en er overheen lacht rekenen anderen je het nog niet al te hard aan?

Vooral het betweterige zal vervelend zijn voor je omgeving, want blijkbaar denk jij qua gedachtegang superieur aan hen te zijn waardoor je het dus beter meent te weten.
pi_175090635
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:15 schreef LurkJeRot het volgende:
Heb je dat alleen naar anderen toe, of ook naar jezelf toe?
Ook naar mijzelf toe. Maar dat is het minst erg.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_175090727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Aka je bent steeds meer een irritante lul aan het worden, maar omdat je het nog een beetje leuk brengt en er overheen lacht rekenen anderen je het nog niet al te hard aan?

Vooral het betweterige zal vervelend zijn voor je omgeving, want blijkbaar denk jij qua gedachtegang superieur aan hen te zijn waardoor je het dus beter meent te weten.
Jij bent gezellig op feestjes met deze toon wil je zeggen. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_175090808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:28 schreef dimmak het volgende:

[..]

Jij bent gezellig op feestjes met deze toon wil je zeggen. :')
Ben nog steeds benieuwd waarom je jezelf superieur acht aan je omgeving. Waarom probeer je mensen te manipuleren? Dat zijn je eigen woorden.
pi_175090861
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Ben nog steeds benieuwd waarom je jezelf superieur acht aan je omgeving. Waarom probeer je mensen te manipuleren? Dat zijn je eigen woorden.
Omdat ik vind dat mijn manier de beste manier is. Maar of ik daar nou gelijk in heb of niet, het is niet de weg om zo te handelen. Ik moet het los laten. Maar hoe doe ik dat, dat is mijn vraag. Of ik een lul ben of niet is niet het onderwerp hier.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_175090883
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:13 schreef dimmak het volgende:
Dag fok!kers.

Ik ben nogal een controlefreak. Mijn baas is er ontzettend blij mee in mijn controlerende leidinggevende functie. Alleen in het dagelijkse leven begint het nogal vervelend te worden. Vooral mijn naasten ondervinden er hinder van, al hoor ik ze er niet veel over.

Ik merk het gewoon van mijzelf. Ik probeer mensen te manipuleren met mijn advies. Ik probeer met mijn woorden mensen de goede kant volgens mij op te sturen. Ik begin wat trust-issues te ontwikkelen. Vooral als ik 's avonds ga slapen denk ik na over alle dingen die ik gezegd heb en ik heb heel vaak spijt van hoe ik dingen heb aangepakt. Het is bijna obsessief.

Ik wil hier graag wat aan doen, voordat ik dingen kapot maak. Ik ben heel sociaal, heb veel vrienden maar toch ben ik een gigantische betweter en heb geen blad voor de mond. Ook mijn vriendin heeft er zichtbaar moeite mee. Ze heeft af en toe het gevoel dat ze niet goed genoeg voor mij is.

Wat kun ik hiermee? Ik probeer het los te laten, maar het lukt mij niet om het uit te voeren.
Wat een vrouwentopic
pi_175090885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:13 schreef dimmak het volgende:
Dag fok!kers.

Ik ben nogal een controlefreak. Mijn baas is er ontzettend blij mee in mijn controlerende leidinggevende functie.
Dan spoort je baas ook niet. Met dergelijk gedrag gaan collega's van je kotsen. Ik had je na een week de tent uit gemieterd.
pi_175090915
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:38 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Dan spoort je baas ook niet. Met dergelijk gedrag gaan collega's van je kotsen. Ik had je na een week de tent uit gemieterd.
Ik maak geen fouten en zorg dat het hier al jaren goed draait. Hoe arrogant het ook klinkt. Mijn collega's respecteren mij en nemen het ook van mij aan. Ook buiten werktijd brengen we veel tijd samen door. Nog nooit problemen geweest. Dus weer een belachelijke aanname.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 15 november 2017 @ 16:40:55 #12
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175090917
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:38 schreef hoechst het volgende:

[..]

Wat een vrouwentopic
Wat een kansloze quote.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175090940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:36 schreef dimmak het volgende:

[..]

Omdat ik vind dat mijn manier de beste manier is. Maar of ik daar nou gelijk in heb of niet, het is niet de weg om zo te handelen. Ik moet het los laten. Maar hoe doe ik dat, dat is mijn vraag. Of ik een lul ben of niet is niet het onderwerp hier.
Dat kun je wel vinden, maar er op deze manier mee omgaan is minachtend. Voel je dat zelf niet zo? Of alleen pas later achteraf?
pi_175090956
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:42 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat kun je wel vinden, maar er op deze manier mee omgaan is minachtend. Voel je dat zelf niet zo? Of alleen pas later achteraf?
Natuurlijk is het minachtend. Maar dat voel ik achteraf zo.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_175091041
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:43 schreef dimmak het volgende:

[..]

Natuurlijk is het minachtend. Maar dat voel ik achteraf zo.
Dan zeg je sorry dat ik mijn wil aan je opleg. Zal het niet meer doen.
  † In Memoriam † woensdag 15 november 2017 @ 19:21:33 #16
460494 naoomx
pi_175094675
Oh zo herkenbaar dit. :@

Maargoed. Ik werk er zelf ook nog aan en het gaat nog niet heel geweldig, dus ik denk niet dat ik het beste advies heb eerlijk gezegd. Maar misschien kun je wat dingen proberen.

Ik denk zelf dat het vooral gaat om het loslaten van je ego.

Ten eerste kun je je gedachtengang over "gelijk hebben", veranderen. Het is nogal zweverig, maar gelijk hebben bestaat eigenlijk helemaal niet; er is alleen maar gelijk kríjgen. En of je gelijk krijgt of niet hangt af van het denkkader van je gesprekspartner, bestaande uit een mix van onder andere de voorwaarden die de cultuur waarin hij zit gesteld heeft aan goede argumenten, de lessen die iemand geleerd (?) heeft van zijn levenservaringen en de omgeving waarin hij is opgegroeid. Een stuk willekeuriger dan je denkt dus.

Dan kun je kijken naar het boeddhisme, in ieder geval een belangrijke stroming als het gaat om het loslaten van de ego. Je kunt je erover inlezen en alles, maar probeer vooral de praktijk: mediteren. Vooral compassiemeditatie, wat erop gericht is om te accepteren dat dingen niet altijd zijn zoals jij wilt (of zoiets).
Ik weet niet echt iets over boeddhisme verder (ik doe het mediteren wel, maar verder niet), dus voor de rest zeg ik er maar niks over.

Verder kun je goede gewoonten aanleren, denk ik. Bijvoorbeeld afspreken met jezelf dat wanneer je in discussie bent met iemand je minstens één punt opmerkt waarin diegene gelijk heeft (boven jou) en dat dan toegeven. Of afspreken dat je je vriendin eens per week een eigen uitje voor jullie twee laat plannen zonder dat je je ermee bemoeit of zoiets. Of dat je elke dag iemand om advies vraagt voor iets, en dat ook echt opvolgt. Etc.
pi_175096774
Had je dit ook al toen je jonger was (of was dit altijd al aanwezig dit gedrag) of is dit iets van de laatste jaren?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_175103377
Je hebt hier geen controle over?
pi_175104444
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:13 schreef dimmak het volgende:
Dag fok!kers.

Ik ben nogal een controlefreak. Mijn baas is er ontzettend blij mee in mijn controlerende leidinggevende functie. Alleen in het dagelijkse leven begint het nogal vervelend te worden. Vooral mijn naasten ondervinden er hinder van, al hoor ik ze er niet veel over.

Ik merk het gewoon van mijzelf. Ik probeer mensen te manipuleren met mijn advies. Ik probeer met mijn woorden mensen de goede kant volgens mij op te sturen. Ik begin wat trust-issues te ontwikkelen. Vooral als ik 's avonds ga slapen denk ik na over alle dingen die ik gezegd heb en ik heb heel vaak spijt van hoe ik dingen heb aangepakt. Het is bijna obsessief.

Ik wil hier graag wat aan doen, voordat ik dingen kapot maak. Ik ben heel sociaal, heb veel vrienden maar toch ben ik een gigantische betweter en heb geen blad voor de mond. Ook mijn vriendin heeft er zichtbaar moeite mee. Ze heeft af en toe het gevoel dat ze niet goed genoeg voor mij is.

Wat kun ik hiermee? Ik probeer het los te laten, maar het lukt mij niet om het uit te voeren.
Je hebt in elk geval zelfreflectie, dus dat is in elk geval goed. Misschien helpt het al wél eens een blad voor de mond te nemen en jezelf eens van je eigen voetstuk te plaatsen? Ik heb het dan over je sociale leven. Mensen willen best je advies, maar als het op een manier over gebracht wordt dat alleen JOUW manier DE manier is krijgen mensen wel snel genoeg van je. Geef gewoon je mening en laat het daarbij, niet pushen? Is dat nou zo moeilijk?

Mensen leren vaak nog het meest van hun eigen fouten, en volwassen mensen maken hun eigen keuzes en moeten zelf op de blaren zitten. Daar hoef jij je niet te veel mee te bemoeien lijkt mij zo. Geef op een normale manier je mening en laat verder de verantwoordelijkheid en eventuele gevolgen bij de mensen zelf. Je kunt er daarna altijd zijn om verder als vriend te helpen als er iets in de soep loopt wat je aan had zien komen, maar dan noch: het is jouw probleem niet en mensen moeten zelf leren van hun eigen problemen die ze tegen komen of creëren in hun eigen leven.

Wees gewoon niet die irritante betweter als je dat zelf al een beetje aan voelt.
  donderdag 16 november 2017 @ 09:12:25 #20
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175105096
Het enige wat je in mijn ogen kan doen is de situaties waarin je dit soort manipulatieve handelingen doet even rustig in jezelf analyseren en gelijk bedenken wat je niet wil doen. Al moet je ze eerst herkennen maar ik krijg wel het idee dat je dat al wel doet.

Misschien ook handiger, in elk geval voor je privé, om bepaalde zaken eerst te bespreken met de andere partij alvorens al een knoop door te hakken en beslissingen te nemen en dat ook voor de ander te doen.
Je moet een soort bewust zijn creëren maar dat zal niet makkelijk zijn als je al die tijd zo geleefd en gedaan hebt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')