waarom zou je als je het giraal kunt aanhoudenquote:Op zondag 2 juli 2006 17:54 schreef indahnesia.com het volgende:
tja, kwestie van incalculeren he..
ik heb inderdaad thuis in mijn kluis 1 kg zilver en 1 ounce baar goud liggen ja. Het voelt echt heerlijk aan kan ik je zeggen. Ik beleg ook wel wat, maar dat geld zijn slechts digitale nummertjes, vandaar dat ik een beetje edelmetaal baar wilde hebben. Tevens houd ik er wel van dingen te hebben die niet iedereen heeft. Dat hoeft dan trouwens niet zo duur te zijn als goud.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:56 schreef Aarde het volgende:
[..]
waarom zou je als je het giraal kunt aanhouden
wou je het goud aan je vriendjes laten zien ofzo![]()
Wat ga je precies kopen?quote:Op zondag 2 juli 2006 18:14 schreef Aarde het volgende:
ik heb een bedragje overgestort naar mijn postbank effectenrekening
morgen goud kopen is het idee
ik las ergens dat je zo direct goud kon kopen... ik ben er niet helemaal uit want aandelen is wat anders dan goud, maar ga morgen de opties eens bekijken (er staat nu niks op min effectenrekening en dan kun je volgens mij niet verder kijken)...quote:
ik hoor graag wát je uitiendelijk giraal gekocht hebt. Ik kijk altijd wel rond naar iets om in te beleggen, maar ik heb er de laatste maanden erg weinig tijd voor.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:20 schreef Aarde het volgende:
[..]
ik las ergens dat je zo direct goud kon kopen... ik ben er niet helemaal uit want aandelen is wat anders dan goud, maar ga morgen de opties eens bekijken (er staat nu niks op min effectenrekening en dan kun je volgens mij niet verder kijken)...
heb geen kluis thuis, dus risico brand / diefstal is me te groot om voor grote bedragen fysiek goud aan te schaffenzilver lijkt me ook wel tof op termijn....
jups maar btw vrij...quote:Op zondag 2 juli 2006 18:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik hoor graag wát je uitiendelijk giraal gekocht hebt. Ik kijk altijd wel rond naar iets om in te beleggen, maar ik heb er de laatste maanden erg weinig tijd voor.
Op zilver moet 19% btw betaald worden trouwens, mijn 1 kilo-stuk kostte zo'n 230 euro. Dat is nog redelijk binnen de perken.. het goud was inderdaad stukken duurder
Als jij dat verwacht dan moet je dat zeker doen.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:25 schreef Jegorex het volgende:
Is het niet beter om in olie te beleggen?
In 1998 was de olieprijs nog onder de 10 dollar, nu al ergens rond de 70 ofzo.
Ik verwacht dat dat de komende jaren nog wel verder zal stijgen.
Ja, die kilo was ook meer voor de hebquote:Op zondag 2 juli 2006 18:25 schreef Aarde het volgende:
[..]
jups maar btw vrij...
wel relevant als je het tevens als belegging ziet
voor slechtere tijden is baar goud natuurlijk altijd het tofst om te hebben
Ik zit nog wat te dubben; het is wel een bedrag ineens en de koersen zijn al wel flink gestegen...ga me er nog wat meer op inlezenquote:U kunt inderdaad via de HBU edelmetaal kopen en verkopen op rekening. Niet
alleen goud, ook zilver, palladium en platina.
Om rekeningen hier te openen zult u in ieder geval 1 keer langs moeten
komen met een geldig legitimatiebewijs en een adresverificatie ( dit is
bijv een recente rekening van het energiebedrijf).
Ook vragen wij een 1e storting van minimaal ¤ 25.000,= , welke vervolgens
aangewend mag worden voor de aankoop van een metaal.
Het garantiebedrag van de DNB is recent verhoogt naar ¤ 40.000,= per
rekeninghouder. Dit geldt ook voor edelmetaalrekenigen. U dient wel
rekening te houden dat dit gewichtsrekeningen zijn en u alleen verzekerd
bent voor de tegenwaarde van max ¤ 40.000,= tegen de prijs zoals die ligt
op het moment van een eventueel faillissement . Voor de goede orde, de HBU
is een volle, 100% dochter van ABNAMRO, volledig gegarandeerd door de
ABNAMRO.
Voor goudrekeningen gelden de gewone standaardvoorwaarden, zoals deze voor
andere rekeningen ook gelden. Deze krijgt u uitgereikt bij het openen van
een rekening.
Volgens mij kan je beter in grondstoffondsen beleggen dan in baar goud. Of in iets wat je direct al geld oplevert of bespaart. Een zonnecollector bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 december 2002 01:25 schreef Solitarias het volgende:
Nog gedaan?quote:Op zondag 2 juli 2006 18:25 schreef Jegorex het volgende:
Is het niet beter om in olie te beleggen?
In 1998 was de olieprijs nog onder de 10 dollar, nu al ergens rond de 70 ofzo.
Ik verwacht dat dat de komende jaren nog wel verder zal stijgen.
Nee, niet gedaan.quote:
Ghehe.quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:23 schreef Elwood1802 het volgende:
Moet je Middelkoop maar even vragen, je moet niet alles geloven wat die man zegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |