FOK!forum / The China Shop / onderdelen van 3 meter laten versturen vanuit china
rulerofdeathzaterdag 11 november 2017 @ 09:56
Hallo iedereen,

in de serre wil ik led-strips gebruiken voor verlichting. Deze wil ik graag in zo'n aluminium profiel met opaalwit plexiglas er in monteren. Nu ben ik lengtes van 3 meter nodig om geen naad te krijgen. Ik kan nergens profielen van 3m vinden behalve in China. Nu ben ik op AliExpress een shop tegen gekomen die ze wel in 3 meter aanbied, maar na een paar keer heen en weer mailen blijkbaar niet kan versturen.
Zou ik eigen transport kunnen regelen en via welke maatschappij zou ik dus lengtes van 3 meter kunnen versturen? Ik verwacht dat het pakketje maximaal 320x20x20 cm wordt.

Hebben jullie ideeën of tips?
Ik heb wel gezocht op Nederlandse shops, maar die hebben ze tot maximaal 2 meter.
Ferzaterdag 11 november 2017 @ 10:04
Je hebt contact met een handelaar, niet met de fabriek zelf. Als zij het niet kunnen versturen, lukt het jouw ook niet.
longinuszaterdag 11 november 2017 @ 11:25
grote kans dat ze opgevouwen worden :D maar je hebt geen naadjes
grootste wat hier heel is overgekomen was 1 meter.
Als je per se 3 meter lengtes wil hebben, ze zijn echt wel verkrijgbaar bij groothandels.
nostrazaterdag 11 november 2017 @ 11:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:25 schreef longinus het volgende:
grote kans dat ze opgevouwen worden :D
Een aluminium profiel? ;)
longinuszaterdag 11 november 2017 @ 11:33
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Een aluminium profiel? ;)
ja
ze proppen het in de bagage, alu of niet als het maar past.
nogeenoudebekendezaterdag 11 november 2017 @ 11:36
Zelfs voor vracht is 3 meter een buitengewone lengte dus dat worden een paar prijzige strips. Reken op een duizend euro, kan wat meer of minder zijn door koersschommelingen etc.
nostrazaterdag 11 november 2017 @ 11:37
Hier een aantal van 3 meter, voldoet dat?
DieselTankzaterdag 11 november 2017 @ 11:45
:') Zoek even beter en koop in Nederland.... man man man
Poepoogzaterdag 11 november 2017 @ 12:07
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2017 11:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zelfs voor vracht is 3 meter een buitengewone lengte dus dat worden een paar prijzige strips. Reken op een duizend euro, kan wat meer of minder zijn door koersschommelingen etc.
Duizend euro?

What? Zijn er mensen die dat er voor betalen? Volume is niks, hij past in bv een AMJ of op een PMC vliegtuigunit. Beetje wriemelen dat wel. Goedkoop is het niet omdat je niet via een standaard manier kan boeken UPS/DHL/TNT, maar wel via een Airfreight optie, meestal 50-80% duurder.
nogeenoudebekendezaterdag 11 november 2017 @ 12:19
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:07 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Duizend euro?

What? Zijn er mensen die dat er voor betalen? Volume is niks, hij past in bv een AMJ of op een PMC vliegtuigunit. Beetje wriemelen dat wel. Goedkoop is het niet omdat je niet via een standaard manier kan boeken UPS/DHL/TNT, maar wel via een Airfreight optie, meestal 50-80% duurder.
Luchtvracht gaat op platen van 2,5 x 2,5 meter. Die laden ze vol en rollen ze zo het vliegtuig in. Die maat hebben ze gekozen zodat die platen ook weer makkelijk een oplegger ingeschoven kunnen worden. Dus een lengte van 3m moeten ze helemaal apart behandelen, en dan betaal je de hoofdprijs.

Wellicht dat containergroupage nog een optie is maar dan kan het maanden gaan duren.
Jordy-Bzaterdag 11 november 2017 @ 12:30
Je kan het jezelf natuurlijk ook minder lastig maken door je te realiseren dat geen hond rechtstreeks in de verlichting kijkt en een eventuele naad dus totaal niet opvalt en je dus gewoon voor drie stukken van een meter kan gaan.
Poepoogzaterdag 11 november 2017 @ 20:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Luchtvracht gaat op platen van 2,5 x 2,5 meter. Die laden ze vol en rollen ze zo het vliegtuig in. Die maat hebben ze gekozen zodat die platen ook weer makkelijk een oplegger ingeschoven kunnen worden. Dus een lengte van 3m moeten ze helemaal apart behandelen, en dan betaal je de hoofdprijs.

Wellicht dat containergroupage nog een optie is maar dan kan het maanden gaan duren.
2,5 bij 2,5 echt niet.

PMC is toch echt wel ietsjes groter. Het past echt wel. Wel diagonaal, maar zie er genoeg van dit soort dingen op zitten. Keur namelijk vaak genoeg van dit soort speciale sizes goed.
ohengzaterdag 11 november 2017 @ 23:44
Ik werk weleens voor metaalbewerkingsbedrijven (IT beheer), en volgens mij kun je dit op maat laten maken in Nederland. Volgens mij heeft iedere stad wel 1 of meerdere bedrijven die metaal op maat maken.
Jonmenzondag 12 november 2017 @ 11:33
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Luchtvracht gaat op platen van 2,5 x 2,5 meter. Die laden ze vol en rollen ze zo het vliegtuig in. Die maat hebben ze gekozen zodat die platen ook weer makkelijk een oplegger ingeschoven kunnen worden. Dus een lengte van 3m moeten ze helemaal apart behandelen, en dan betaal je de hoofdprijs.

Wellicht dat containergroupage nog een optie is maar dan kan het maanden gaan duren.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:40 schreef Poepoog het volgende:

[..]

2,5 bij 2,5 echt niet.

PMC is toch echt wel ietsjes groter. Het past echt wel. Wel diagonaal, maar zie er genoeg van dit soort dingen op zitten. Keur namelijk vaak genoeg van dit soort speciale sizes goed.
Weet niet waar al jullie gegevens vandaan komen, maar een PMC plaat heeft een positie van 318x244. Zou dus perfect passen in de lengte.

En met de opmerking dat dit duurder zou zijn dan DHL...
Reken een ¤4 per (chargeable) kilo vanuit China naar hier. Meer kost het niet om zoiets te transporteren via het vliegtuig (en pax vliegtuigen gaan dan zelfs nog lager).


Maar om terug op je zaak te komen, waarom geen 3 strips van 1m naast elkaar?
Je wilt geen naad hebben, oke. En dichtspuiten met siliconen die naad ofzo?
Overigs denk ik idd dat er hier in de benelux genoeg manieren zijn om hier eentje te kopen. 3m moet echt wel lukken vanuit hier, inclusief met een glas.
#ANONIEMzondag 12 november 2017 @ 11:45
quote:
Op zaterdag 11 november 2017 12:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Luchtvracht gaat op platen van 2,5 x 2,5 meter. Die laden ze vol en rollen ze zo het vliegtuig in. Die maat hebben ze gekozen zodat die platen ook weer makkelijk een oplegger ingeschoven kunnen worden. Dus een lengte van 3m moeten ze helemaal apart behandelen, en dan betaal je de hoofdprijs.

Wellicht dat containergroupage nog een optie is maar dan kan het maanden gaan duren.
Daar weet ik nog wel een oude marinierstruc voor:
Schuin leggen.
Poepoogzondag 12 november 2017 @ 20:09
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:33 schreef Jonmen het volgende:

[..]


[..]

Weet niet waar al jullie gegevens vandaan komen, maar een PMC plaat heeft een positie van 318x244.
Dat bedoel ik, het past gewoon. Enkel niet elke forwarder is happig hierop. Omdat het de opbouw van je plaat dusdanig verneukt.
Jonmenzondag 12 november 2017 @ 20:20
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 20:09 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, het past gewoon. Enkel niet elke forwarder is happig hierop. Omdat het de opbouw van je plaat dusdanig verneukt.
Forwarders kijken hier helemaal niet naar. Net als de GSA's. Ze zeggen dat mss wel, maar hun schuiven het probleem gewoon door naar de airline. De airlines zijn idd hier niet happig op, al heeft dit pakketje een aardig grote chargeable weight ivm het aantal kilo :P kunnen ze goed combineren met dense vracht
Poepoogzondag 12 november 2017 @ 23:33
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 20:20 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Forwarders kijken hier helemaal niet naar. Net als de GSA's. Ze zeggen dat mss wel, maar hun schuiven het probleem gewoon door naar de airline. De airlines zijn idd hier niet happig op, al heeft dit pakketje een aardig grote chargeable weight ivm het aantal kilo :P kunnen ze goed combineren met dense vracht
De meeste forwarders die B->C sturen, bouwen ook zelf op. De grote 4 iig. Die accepteren hem echt niet, enkel als freight optie. De gsa’s waar ik mee werk kijken er echt wel naar....
rulerofdeathmaandag 13 november 2017 @ 10:22
quote:
Ik heb die site gezien maar ik ben op zoek naar een hoekprofiel.
BadderHaringvrijdag 17 november 2017 @ 16:18
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 10:22 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

Ik heb die site gezien maar ik ben op zoek naar een hoekprofiel.
Bel dat bedrijf in Nederland, zeg wat je nodig hebt en zij weten waar je het kunt kopen. Desnoods laat je het gewoon custom maken, dat is waarschijnlijk nog stukken goedkoper dan het hierheen laten vliegen.
rulerofdeathvrijdag 17 november 2017 @ 16:24
ik heb ondertussen lengtes van 1,5 meter besteld in china.
BadderHaringvrijdag 17 november 2017 @ 16:25
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:24 schreef rulerofdeath het volgende:
ik heb ondertussen lengtes van 1,5 meter besteld in china.
Daar zal wel een bochtje inzitten, maar dat krijg je wel weer recht.
rulerofdeathvrijdag 17 november 2017 @ 16:41
Ik ga het meemaken :D