Maar je moet toch ook altijd een salarisstrook meesturen? En vaak volgens mij ook meerdere..quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:26 schreef QuietEyes het volgende:
Ja dat gebeurd zeker, zelf ook al eens moeten doen en kwam er toen achter dat meneer daar helemaal niet bleek te werken. Die dacht waarschijnlijk ook dat het niet na gebeld zou worden.
Het is meer een vraag van interesse en geen persoonlijke kwestie, maar of een werkgeversverklaring bij een huurhuis nagebeld word of niet. En hoe vaak dat dan gebeurd en in welke gevallen. Ik hoor dit namelijk nooit, maar overal zie je wel staan dat ze naar een werkgeversverklaring vragen. Terwijl je bij een hypotheek al weet dat ze het nabellenquote:
Je hebt zelf de verklaring laten invullen en ingeleverd bij de verhuurder. Dan heeft deze het recht om na te gaan of de verklaring ook klopt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 16:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Valt dat niet onder de privacywet?
Anders kan iedereen wel naar elk bedrijf bellen om te vragen of die en die daar werkt.
Wat als je ander werk hebt en je ex van je oude bedrijf je gaat stalken, je stiekem volgt en vervolgens elk bedrijf in een kantorencomplex belt?
Neuh, als die verhuurder de info weer doorgaat spelen aan andere organisaties, zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven, wel.quote:Op vrijdag 10 november 2017 16:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Valt dat niet onder de privacywet?
Anders kan iedereen wel naar elk bedrijf bellen om te vragen of die en die daar werkt.
Wat als je ander werk hebt en je ex van je oude bedrijf je gaat stalken, je stiekem volgt en vervolgens elk bedrijf in een kantorencomplex belt?
ja dat is soms een groot nadeel van WGR, oordelen op basis van vermoedens als ze daarmee maar vooral niet ontopic zijn.quote:Op vrijdag 10 november 2017 16:25 schreef danoontje1234 het volgende:
Wel lief dat jullie mij gelijk allemaal bestempelen
Ja maar hoe weet jouw baas dat degene die hem of haar belt, iemand is die een huis verhuurt????quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Je hebt zelf de verklaring laten invullen en ingeleverd bij de verhuurder. Dan heeft deze het recht om na te gaan of de verklaring ook klopt.
Als jij om een werkgeversverklaring vraagt voor een verhuurder en kort daarop belt een verhuurder..... Maar simpelste methode is vooraf even afstemmen om welke organisatie het gaat die mogelijk nog contact opneemt met je werkgever.quote:Op vrijdag 10 november 2017 23:41 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja maar hoe weet jouw baas dat degene die hem of haar belt, iemand is die een huis verhuurt????
Die heeft toch zelf die verklaring ingevuld voor ze, dat weet die dan toch?quote:Op vrijdag 10 november 2017 23:41 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja maar hoe weet jouw baas dat degene die hem of haar belt, iemand is die een huis verhuurt????
Heel lief dat jij deze indruk krijgt, maar zoals al eerder vermeld "heb ik een vastcontract en ben ik nog thuiswonende" Tevens heb ik een goed salaris, waarmee ik zonder te frauderen een huisje mee zou kunnen huren.quote:Op zaterdag 11 november 2017 10:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik krijg de indruk dat ts wil frauderen met zijn werkgeversverklaring.
Ik denk dat jij Achmed heet en een drugrunner bent.quote:Op zaterdag 11 november 2017 10:37 schreef danoontje1234 het volgende:
[..]
Heel lief dat jij deze indruk krijgt, maar zoals al eerder vermeld "heb ik een vastcontract en ben ik nog thuiswonende" Tevens heb ik een goed salaris, waarmee ik zonder te frauderen een huisje mee zou kunnen huren.
Dit is gewoon een onderwerp waarin ik zoals eerder al verteld in geïnteresseerd ben geraakt, zonder uiteindelijk doel.
Ja, in de grote boze wereld worden verklaringen die je maakt dikwijls nagetrokken.quote:Op zaterdag 11 november 2017 10:12 schreef danoontje1234 het volgende:
Maar nu een andere vraag.. (ja, ik ben zo'n type dat als ik eenmaal in het onderwerp zit ik blijf gaan)
Nu hadden ze bij ons vorig jaar een nieuwbouw project, allemaal huur. Die mensen kregen binnen 1 week te horen hoe of wat.. ging om 60 of 70 woningen stel dat er 100 inschrijven, ga je die hele week dan 100 werkgevers nabellen?
Dan ga ik namelijk wisselen van baan en hele dagen werkgevers nabellen hahaha
Beetje dubieus eigenlijk als een werkgever op zulke telefonische vragen antwoord zou geven.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:10 schreef Postbus100 het volgende:
Dat telefoontje met mijn collega duurde nog geen 3 minuten
U spreekt met X, ik bel voor Y, kan ik u een paar vragen stellen?
Klopt het dat Postbus100 bij u werkt? Klopt het dat ze contract X heeft? [En volgens mij nog een vraag]. Oké, bedankt, prettige dag.
Waarom? Die werkgever vult eerst een werkgeversverklaring in van bedrijf A voor Pietje, schrijft daar een telefoonnummer bij op wordt daarna gebeld door bedrijf A die vraagt of Pietje daar werkt. Dat is toch helemaal niet raar of dubieus?quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje dubieus eigenlijk als een werkgever op zulke telefonische vragen antwoord zou geven.
Iedereen kan wel zeggen dat ze verhuurder X of gemeente Y zijn, dat soort persoonsgegevens zouden niet telefonisch doorgegeven of bevestigd moeten worden.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom? Die werkgever vult eerst een werkgeversverklaring in van bedrijf A voor Pietje, schrijft daar een telefoonnummer bij op wordt daarna gebeld door bedrijf A die vraagt of Pietje daar werkt. Dat is toch helemaal niet raar of dubieus?
Dan geef je geen werkgeversverklaring. Opgelost.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iedereen kan wel zeggen dat ze verhuurder X of gemeente Y zijn, dat soort persoonsgegevens zouden niet telefonisch doorgegeven of bevestigd moeten worden.
Dat is toch niet wat ik zeg? Nabellen of het klopt dat de werkgever ten behoeve van personeelslid X een werkgeversverklaring voor verhuurder Y heeft ingevuld is iets heel anders dan gegevens over het soort contract telefonisch doorgeven.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan geef je geen werkgeversverklaring. Opgelost.
Waarschijnlijk was dat ook de info die werd opgevraagd. Ik hoorde natuurlijk alleen de 'ja's' van mijn collega, niet de vragen van de makelaar.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is toch niet wat ik zeg? Nabellen of het klopt dat de werkgever ten behoeve van personeelslid X een werkgeversverklaring voor verhuurder Y heeft ingevuld is iets heel anders dan gegevens over het soort contract telefonisch doorgeven.
De verhuurder moet vooral weten of de werkgever het ingevuld heeft. Dat is iets anders.
ook de inhoud wordt gecontroleerd, er wordt regelmatig mee gefraudeerd namelijk..quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is toch niet wat ik zeg? Nabellen of het klopt dat de werkgever ten behoeve van personeelslid X een werkgeversverklaring voor verhuurder Y heeft ingevuld is iets heel anders dan gegevens over het soort contract telefonisch doorgeven.
De verhuurder moet vooral weten of de werkgever het ingevuld heeft. Dat is iets anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |