hmm behalve dat die gelukzoekers het eigen geld meenemen in plaats van roven van de plaatselijke bevolking, dus nee.quote:
Jij plant je gelukkig niet voort dus?quote:Op donderdag 9 november 2017 11:34 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Dergelijke prijzen zouden eigenlijk de norm moeten zijn voor een van de meest fundamentele zaken in het leven. Helaas denkt de Nederlander dat bevolkingsgroei tot prijzen van 100 euro per m2 gelijkstaat aan vooruitgang.
Zo, die aan de Amersfoortsestraatweg telt nog 126 m˛! Hangt daar gif in de lucht?quote:Op donderdag 9 november 2017 11:36 schreef alilami het volgende:
Voor 50.000 euro koop ik een huis in NL
https://www.funda.nl/koop/heel-nederland/0-50000/
Nee, het is een serviceflat. Je betaalt je blauw aan servicekosten:quote:Op donderdag 9 november 2017 11:39 schreef IkFokdusIkben het volgende:
[..]
Zo, die aan de Amersfoortsestraatweg telt nog 126 m˛! Hangt daar gif in de lucht?
En je mag er niet eens zelf eten bestellenquote:Op donderdag 9 november 2017 11:41 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, het is een serviceflat. Je betaalt je blauw aan servicekosten:
Kosten:
Eenmalige entreekosten ¤ 1.000
Eenmalige borgsom ¤ 500
Servicekosten ¤ 883 p.mnd.
Voorschot CV ¤ 120 p.mnd.
Voorschot C.A.I. ¤ 15 p.mnd.
Maaltijden ¤ 99 p.mnd. per persoon
De 'dus' is in dezen geen logische gevolgtrekking. De groei is namelijk import.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij plant je gelukkig niet voort dus?
Toch, ik heb zulke kosten ook wel eens in combinatie gezien met meer passende koop- of huurprijzen.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:41 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, het is een serviceflat. Je betaalt je blauw aan servicekosten:
Kosten:
Eenmalige entreekosten ¤ 1.000
Eenmalige borgsom ¤ 500
Servicekosten ¤ 883 p.mnd.
Voorschot CV ¤ 120 p.mnd.
Voorschot C.A.I. ¤ 15 p.mnd.
Maaltijden ¤ 99 p.mnd. per persoon
Nadeel van Hongarije: de taal is wel een dingetje. Dus als je contact wil kunnen leggen met de locals, moet je daar wat moeite voor doen.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:28 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dat zijn geen verkeerde voordelen nee
Alle beetjes helpen. Het zou enorm hypocriet zijn er over te klagen en vervolgens zelf kinderen op de wereld te zetten, vind je niet?quote:Op donderdag 9 november 2017 11:44 schreef IkFokdusIkben het volgende:
[..]
De 'dus' is in dezen geen logische gevolgtrekking. De groei is namelijk import.
Orban is de meest rationele, redelijke en praktische regeringsleider die Europa in decennia gezien heeftquote:Op donderdag 9 november 2017 11:22 schreef Loekie1 het volgende:
Makelaar Vincent Eggermond ziet het aantal aanvragen elk jaar stijgen. ,,Nederlanders kunnen vaak hun ogen niet geloven als ik ze vertel wat ze hier voor welke prijs kunnen kopen. Voor 40.000 euro koop je een hartstikke leuk huis met een flinke lap grond.''
Hij komt bijna adem tekort als hij de voordelen van Hongarije opsomt: ,,Nederlandse pensioenen zijn niet belast, de zorg is goedkoop, vergunningen om te verbouwen zijn relatief gemakkelijk te krijgen, het eten is goed en vooral: alles is zoveel goedkoper dan in Nederland. Met een Nederlands minima-pensioen heb je hier een riant leven.''
Premier Viktor Orbán juicht de komst van Nederlanders, Belgen, Fransen en Duitsers toe, zo benadrukte hij eerder dit jaar tijdens een toespraak in het parlement. Hij noemt ze ,,de échte vluchtelingen, gedwongen hun landen te verlaten om het Europa te vinden dat in hun eigen land verloren is gegaan''. Voor hen zet Hongarije de grenzen wijd open, verzekerde hij.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)ls-een-god~a3ed57af/
Nederlanders voegen tenminste iets daar toe aan de maatschappij. Ze werken, kopen een huis, leren de taal, betalen belasting ect ect i.p.v. te profiteren van andermans geluk.quote:
Hongaars is volgens mij amper tot niet te leren voor buitenlanders met Germaans taal-roots. Die grammatica is onnavolgbaar.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:46 schreef freako het volgende:
[..]
Nadeel van Hongarije: de taal is wel een dingetje. Dus als je contact wil kunnen leggen met de locals, moet je daar wat moeite voor doen.
Er zit een verschil in het nemen van kinderen en het nastreven van bevolkingsgroei.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle beetjes helpen. Het zou enorm hypocriet zijn er over te klagen en vervolgens zelf kinderen op de wereld te zetten, vind je niet?
Doet hij er verstandig aan West-Europa uit te nodigen? Dat volk brengt voort al wat hij hekelt.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Orban is de meest rationele, redelijke en praktische regeringsleider die Europa in decennia gezien heeft
Mn vriendin is half Hongaars. Het is niet te doenquote:Op donderdag 9 november 2017 11:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hongaars is volgens mij amper tot niet te leren voor buitenlanders met Germaans taal-roots. Die grammatica is onnavolgbaar.
Kinderen nemen = meehelpen aan de bevolkingsgroei.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:58 schreef IkFokdusIkben het volgende:
[..]
Er zit een verschil in het nemen van kinderen en het nastreven van bevolkingsgroei.
Nee, is vervanging voor jezelf.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kinderen nemen = meehelpen aan de bevolkingsgroei.
Ik had 'nastreven' niet voor jan lul tussen [i]'s gezet.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kinderen nemen = meehelpen aan de bevolkingsgroei.
We hebben minder mensen nodig, geen vervanging van klagende fokkers.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:07 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, is vervanging voor jezelf.
Dus ook stoppen met immigratie dan?quote:Op donderdag 9 november 2017 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben minder mensen nodig, geen vervanging van klagende fokkers.
In Japan daalt de bevolking bijvoorbeeld. Maar ja, die importeren ook niet zoveel woestijnvolk.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben minder mensen nodig, geen vervanging van klagende fokkers.
Is een serviceflat, je bent sowieso nog ¤ 1.000 per maand kwijt om er te kunnen wonen.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:39 schreef IkFokdusIkben het volgende:
[..]
Zo, die aan de Amersfoortsestraatweg telt nog 126 m˛! Hangt daar gif in de lucht?
Ik vermoed het ook. Alhoewel, waarom 'belastingdienst'?quote:Op donderdag 9 november 2017 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is een serviceflat, je bent sowieso nog ¤ 1.000 per maand kwijt om er te kunnen wonen.
Ik gok dat de nabestaanden het nodig hebben om de belastingdienst te kunnen betalen, flinke prijsdaling, ten opzichte van de oorspronkelijke vraagprijs.
Successierechten, oh wacht, het heet tegenwoordig gewoon erfbelasting, wel zo duidelijk.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:21 schreef IkFokdusIkben het volgende:
[..]
Ik vermoed het ook. Alhoewel, waarom 'belastingdienst'?
Lijkt me erg crue! Hoeveel % betaal je eigenlijk op een woning?quote:Op donderdag 9 november 2017 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Successierechten, oh wacht, het heet tegenwoordig gewoon erfbelasting, wel zo duidelijk.
Moeilijke he, basis economie?quote:Op donderdag 9 november 2017 11:34 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Dergelijke prijzen zouden eigenlijk de norm moeten zijn voor een van de meest fundamentele zaken in het leven. Helaas denkt de Nederlander dat bevolkingsgroei tot prijzen van 100 euro per m2 gelijkstaat aan vooruitgang.
Is Croatie niet een betere optie? Dan heb je tenminste nog strand en zon.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:23 schreef SicSicSics het volgende:
Zitten ook nog wel wat nadelen aan natuurlijk.
(klein) kinderen op 1500 km afstand. Taalbarričre. Geen fuck te doen, behalve zuipen. Veel gepensioneerde Duitsers in je dorp. Constant uitleggen dat jij géén Duitser bent (anders tuffen ze in je eten). Achterstallig onderhoud aan dorpen en infrastructuur. Oppassen met het kopen van een huis, eigendomsrechten zijn daar anders.
Maar het is een mooi land, fijn klimaat, goedkoop en als je er je draai kunt vinden prima toeven!
Voor de Nederlander die zich laat leiden door 'economische groei (dmv populatiegroei)', klaarblijkelijk!quote:Op donderdag 9 november 2017 12:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Moeilijke he, basis economie?
[ afbeelding ]
Ook mooi, maar daar zitten ongetwijfeld ook nadelen aan. Het is maar wat je zoekt.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:31 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Is Croatie niet een betere optie? Dan heb je tenminste nog strand en zon.
Laat leiden lol, het is duidelijk dat je niet snapt hoe dit basis principe werkt.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:32 schreef IkFokdusIkben het volgende:
[..]
Voor de Nederlander die zich laat leiden door 'economische groei (dmv populatiegroei)', klaarblijkelijk!
Dezelfde waarschijnlijk. En veel communistische architectuur die de mens somber kan stellen. Het lijkt mij wel zonde om pas als gepensioneerde richting het oosten te trekken. Maar hoe kom je daar aan de bak zonder de taal te spreken?quote:Op donderdag 9 november 2017 12:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ook mooi, maar daar zitten ongetwijfeld ook nadelen aan. Het is maar wat je zoekt.
En in Hongarije kun je aan het Balatomeer gaan wonen.
Bijdrage VvE ¤ 895,00 per maandquote:Op donderdag 9 november 2017 11:39 schreef IkFokdusIkben het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij denkt dat ik niet snap hoe dit basisprincipe werkt.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:33 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Laat leiden lol, het is duidelijk dat je niet snapt hoe dit basis principe werkt.
Je betaalt een percentage over de erfenis.... dat percentage is gekoppeld aan je band met de overledene en het totale vermogen dat je kunt erven, bij onroerend goed is dat gebaseerd op de WOZ op het moment van overlijden, dus als die zo hoog was als de originele vraagprijs hebben ze een probleem.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:30 schreef IkFokdusIkben het volgende:
[..]
Lijkt me erg crue! Hoeveel % betaal je eigenlijk op een woning?
Misschien nog niet eens de belasting, maar die kosten lopen iedere maand door, bewoond of niet dus de erfgenamen willen er gewoon snel van af vermoed ik.quote:Op donderdag 9 november 2017 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is een serviceflat, je bent sowieso nog ¤ 1.000 per maand kwijt om er te kunnen wonen.
Ik gok dat de nabestaanden het nodig hebben om de belastingdienst te kunnen betalen, flinke prijsdaling, ten opzichte van de oorspronkelijke vraagprijs.
De enkele appartementen (die van 126m˛ is een voormalige dubbele) doen nog minder.
https://www.funda.nl/koop/naarden/0-50000/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |