quote:Idd geen slecht idee.
Op woensdag 18 december 2002 23:52 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Misschien is het nog handiger om meteen een hand af te hakken. Want tja, die handen zijn nou ook besmet en zo...
quote:Nee'.
Op donderdag 19 december 2002 00:51 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
1) het komt niet uit want het is nergens te vinden
2) volgens mij mag je dat zelfs officieel weglaten.
toen ik mijn wapenverlof aan ging vragen moest ik ook een handtekening zetten als ik in aanraking met justitie was geweest. ja, een bon voor door rood rijden maar dat telde niet.
je moet het echter WEL altijd melden bij de politie.
hoe dat bij bedrijven geregeld is weet ik niet
quote:Idd, dus een baan in een ziekenhuis, verplegingshuis, bank, winkel, supermarkt en natuurlijk als systeem- netwerkbeheerder kan nu niet meer.
Op woensdag 18 december 2002 23:28 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
hij heeft denk ik wel een strafblad te pakken jah
en das idd klote, want elke baas die een veiligheidsonderzoek doet naar de mensen die bij hem solliciteren zal dit akkefietje tegenkomen
quote:sux
Op donderdag 19 december 2002 03:54 schreef Tichelaar het volgende:[..]
Idd, dus een baan in een ziekenhuis, verplegingshuis, bank, winkel, supermarkt en natuurlijk als systeem- netwerkbeheerder kan nu niet meer.
quote:hij is 16, dat stradblad wordt dus kwijtgescholden op zijn 18e, bovenstaande kan hij allemaal doen. Tenzij hij daarne weer ontspoordt, opgepakt en veroordeeld wordt.
Op donderdag 19 december 2002 03:54 schreef Tichelaar het volgende:[..]
Idd, dus een baan in een ziekenhuis, verplegingshuis, bank, winkel, supermarkt en natuurlijk als systeem- netwerkbeheerder kan nu niet meer.
edit: ontspoordt met dt
[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 19-12-2002 04:06]
quote:trala
Op donderdag 19 december 2002 03:56 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
hij is 16, dat stradblad wordt dus kwijtgescholden op zijn 18e, bovenstaande kan hij allemaal doen. Tenzij hij daarne weer ontspoord, opgepakt en veroordeeld wordt.
Ik gun het je van harte dat ze een keer inbreken wanneer jij net je eerste huisje hebt. Niet eens om het geld, maar om je eens te laten voelen hoe het is.
En wat betreft de kwijtschelding van je strafblad. Ja, dat ben je kwijt na je 18e. Maar zoals hierboven al wordt gezegd, blijft dit je achtervolgen bij iedere sollicitatie (bij het rijk kun je het dus al schudden) en ook later bij het kopen van een huis of het afsluiten van een lening.
Succes!
quote:Ai, je eerste ingeving was beter... tis 'ontspoort'
Ik vind de straf redelijk mild. Ik denk dat de mensen van wie je gestolen hebt een grotere strop hebben dan jij nu. Maar goed. Succes met je studie
zodra je alleen een Halt klusje moet doen, heb je geen echt strafblad bij de politie na je 18de
een vriend van me heeft ook een keer voor een groot bedrag schade aangericht met zijn marker in de bus, hij heeft halt straf gekregen, en nu werkt ie (5 jaar later) gezellig als postman bij de politie en moet hij bewijsstukken vervoeren in zijn autootje.
dus steek die paranoia onzin maar lekker ergens waar de zon niet schijnt, MOD kan zelfs rechter worden als ie dat zou willen/kunnen
strafblad is weg na je 18de .
quote:Helaas. So sorry. Op het moment dat je bij een bank gaat werken, of als systeembeheer/netwerkbeheer aan de slag gaat bij een groot bedrijf, wordt er een onderzoek naar je achtergrond gestart. Dit zal in de meeste gevallen in samenwerking met de AIVD gedaan worden. En raad eens? De AIVD scheldt je jouw strafblad nooit kwijt.
Op donderdag 19 december 2002 03:56 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
hij is 16, dat stradblad wordt dus kwijtgescholden op zijn 18e, bovenstaande kan hij allemaal doen. Tenzij hij daarne weer ontspoordt, opgepakt en veroordeeld wordt.
En een praktijkvoorbeeldje: Nieuwe collega solliciteerd bij grote bank. Komt in dienst als systeembeheerder. 3 weken later was ie weer weg. Hoezo? AIVD (toen nog BVD) had de resultaten van zijn persoonsonderzoek opgeleverd...
quote:En die gast had ook wat geflikt voor zijn 18de levensjaar?
Op donderdag 19 december 2002 12:19 schreef TimberWolf het volgende:En een praktijkvoorbeeldje: Nieuwe collega solliciteerd bij grote bank. Komt in dienst als systeembeheerder. 3 weken later was ie weer weg. Hoezo? AIVD (toen nog BVD) had de resultaten van zijn persoonsonderzoek opgeleverd...
quote:Kattekwaad? Inbreken en een computer meenemen.......
Op donderdag 19 december 2002 09:19 schreef D.Rose het volgende:
Wat een onzin allemaal.
Hij haalt wat kattekwaad uit en word hier door somige tot levenslang veroordeeld, alsof iedereen altijd zo braaf is geweest.
Verder heeft ie watjes als vrienden, wordt er 1 gepakt met een gestolen fiets, bekend meer en lapt de rest erbij.
Hij is nog jong, dus alles komt vast goed.
quote:Voorzover ik begrepen heb was dat de reden inderdaad. Er is mij (natuurlijk) niet aan de neus gehangen wat het vergrijp dan was, maar het was ernstig genoeg om niet bij de bank te mogen werken.
Op donderdag 19 december 2002 12:34 schreef Poepoog het volgende:
En die gast had ook wat geflikt voor zijn 18de levensjaar?
quote:Foute edit. 'Hij ontspoort'. Het werkwoord os 'ontsporen' niet 'ontsporden' of zo..
hij is 16, dat stradblad wordt dus kwijtgescholden op zijn 18e, bovenstaande kan hij allemaal doen. Tenzij hij daarne weer ontspoordt, opgepakt en veroordeeld wordt.
Het antwoord is nee, helaas, u bent de zwakste schakel, tot ziens en een fijne straf verder.
quote:Nou je het zegt.... maakt me eigenlijk ook nieuwsgierig...
Op donderdag 19 december 2002 17:32 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik vraag me af wat deze schofterige jongeman voor een ouders heeft...
Heb zelf ook eens gejat, drie oxbow t-shirts...was nog voor het HALT tijdperk en zo...dus Hilje kreeg een boete van 25 piek en klaar is kees...was toen nog geen 16 dus is ook alweer uit het systeem gehaald...mazzel voor Hilje...
Maar dat je zegt dat je de straf behoorlijk vind..nee! vind ik dus niet...
die boete van mij van 25 piek was natuurlijk helemaal een aanfluiting van justitie, maar dat terzijde.
Als je op die leeftijd al de mist in gaat ( en je bent flink de mist ingegaan naar mijn idee...want iets stelen uit een winkel en inbreken, daar zit voor mij nog wel een verschil) moeten ze er bovenop gaan zitten!
Je ziet het met zoveel jongelui zo vreselijk verkeerd gaan, puur omdat ze dus van die lullige strafjes krijgen zoals jij nu ook gehad hebt.
Jij hebt je er wel wat van aangetrokken (mag hopen dat je het ook nooooooit weer doet) maar er zijn legio's jongelui die zich een bult lachen om zo'n straf en vrolijk verder gaan met waar ze mee bezig waren...
Ik zie ze hier ook rondlopen...1 van de jongens waar justitie en andere instantie's echt super gefaald hebben is nu dus dood...heeft een ongeluk gehad met de auto, 22 jaar oud...stijf onder de drugs, 2 andere jongens die er bij in zaten ook dood. Dat jochie was op zijn 14 e al volledig ontspoord...reed als een maniak maar kreeg nooit een boete en niemand maakte hem wat...ja, is ie ver mee gekomen. ligt nu fijn in de grond. Ik kende hem niet goed maar mijn vriend kende hem van eerder werk en via zijn moeder...ik sprak hem nog weleens als ikmet de hond liep, hij was wild van ons beestje...best geschrokken, maar oke...die hadden ze dus keihard aan moeten pakken toen het nog kon.Nu is het te laat...en hij is niet de enigste...zo lopen er hier nog meer rond!
Hilje is weer helemaal op het rechte pad...heb op notariskantoren gewerkt en studeer momenteel voor uitvaartbegeleider
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |