Is roomboter dan van vlees gemaaktquote:Op woensdag 8 november 2017 16:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah het is een appeltaart ik wist alleen niet of die roomboter dan goed is.
Doe jij geen spekjes in je appeltaart?quote:Op woensdag 8 november 2017 16:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah het is een appeltaart ik wist alleen niet of die roomboter dan goed is.
quote:
Ja of nee kan ook vlegel.quote:
Oké zal even kijken of er gelatine inzit, dankjewel.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
maar on topic:
als ik een beetje rond google dan zie ik dat sommige margarines en "dieetboter" wel toevoegingen bevatten die niet zouden mogen(gelatine), maar dat roomboter geen probleem moet zijn
quote:Op woensdag 8 november 2017 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oké zal even kijken of er gelatine inzit, dankjewel.![]()
Gellukkig is niet iedereen op FOK! zo behulpzaam als SecretPret.
Ik weet die regeltjes van dat geloof toch niet joh dooie struik.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:26 schreef _--_ het volgende:
[..]![]()
Je weet toch dat roomboter standaard van melkvet wordt gemaakt. Denk je echt dat dat niet halal is.
Tenzij je veganist bent.
Eerste 10 hits op Google zijn zonderquote:Op woensdag 8 november 2017 16:30 schreef FlippingCoin het volgende:
En er blijkt maar weer dat sommige boter gelatine bevat.
Doe rustig joh. Denk je echt dat er halalmelk bestaat? Dan ben je wel erg naiefquote:Op woensdag 8 november 2017 16:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik weet die regeltjes van dat geloof toch niet joh dooie struik.
eckte boter niet natuurlijk, maar die fabriekszooi..quote:Op woensdag 8 november 2017 16:30 schreef FlippingCoin het volgende:
En er blijkt maar weer dat sommige boter gelatine bevat.
quote:Op woensdag 8 november 2017 16:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
eckte boter niet natuurlijk, maar die fabriekszooi..
Ik ga mij niet in de regels van iets verdiepen van wat ik onzin vind.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:31 schreef _--_ het volgende:
[..]
Doe rustig joh. Denk je echt dat er halalmelk bestaat? Dan ben je wel erg naief
Dat neemt niet weg dat je nog steeds naief bent.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik ga mij niet in de regels van iets verdiepen van wat ik onzin vind.
Heb even gekeken maar zit er niet in gelukkig, alhoewel anders had ik zelf een taart gehad maar goed.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
eckte boter niet natuurlijk, maar die fabriekszooi..
En jij vervelend.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:32 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat je nog steeds naief bent.
En als ze iets eten dat haram is zonder dat ze het wisten telt het geloof ik niet.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:42 schreef Slacentrifuge het volgende:
Gewoon niks zeggen!Jij blij, moslims blij, iedereen ghappy en taart etend
Religie is zo makkelijkquote:Op woensdag 8 november 2017 16:42 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
En als ze iets eten dat haram is zonder dat ze het wisten telt het geloof ik niet.
Dus gewoon niks meer zeggen in het vervolg, of liegen.
Ja maar dat vind ik ook weer een beetje lullig.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:42 schreef Slacentrifuge het volgende:
Gewoon niks zeggen!Jij blij, moslims blij, iedereen ghappy en taart etend
roomboter is toch van melk gemaakt? dus de haram halal / discussie zou nmw niet hoeven.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik weet verder niet eens of het moslims zijn maar better safe than sorry.
Zitten soms dingen in die dan weer niet mogen.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
roomboter is toch van melk gemaakt? dus de haram halal / discussie zou nmw niet hoeven.
oh?quote:Op woensdag 8 november 2017 17:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zitten soms dingen in die dan weer niet mogen.
Gelatine in een of ander speciale dieet boter, irrelevant dus.quote:
Gelatine kan er in zitten, en de eerste link die ik tegen kwam was een hoop geouwehoer dus ik dacht hier vind ik wel snel een bondig antwoord.quote:
Je weet toch niet wat voor boter ik heb joh paardenlul.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:07 schreef _--_ het volgende:
[..]
Gelatine in een of ander speciale dieet boter, irrelevant dus.
Dat is dan weer wel haram.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat voor boter ik heb joh paardenlul.
over gelatine zijn de meningen ook over verdeeld of het haram / halal zou zijn. zo lang er geen eenduidig islamitisch standpunt over is dat iets haram zou zijn, maakt dat het halal, althans dat is de stelregel nmw.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Gelatine kan er in zitten, en de eerste link die ik tegen kwam was een hoop geouwehoer dus ik dacht hier vind ik wel snel een bondig antwoord.
Ja zulke dingen maken het er niet makkelijker op voor niet moslims.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
over gelatine zijn de meningen ook over verdeeld of het haram / halal zou zijn. zo lang er geen eenduidig islamitisch standpunt over is dat iets haram zou zijn, maakt dat het halal, althans dat is de stelregel nmw.
ben geen autorieit over het onderwerp overigens
wat staat er op de verpakking dan?quote:Op woensdag 8 november 2017 17:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat voor boter ik heb joh paardenlul.
De regels voor kosher voedsel zijn strenger en dit is volgens mij geen voorschrift voor halal voedsel.quote:Op woensdag 8 november 2017 15:58 schreef LurkJeRot het volgende:
Ligt aan de taart. Als er vlees in zit, is het niet halal. (althans, niet kosher, denk dat halal en haram ongeveer hetzelfde werken.)
Je mag een dier immers niet eten samen met de melk (en afgeleide producten) van zijn/haar moeder.
Oh ligt nu al weer opgeborgen maar geen gelatine iig. Was maar een klein lijstje ook.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat staat er op de verpakking dan?
dan kan je nu gerust je taart serveren toch?quote:Op woensdag 8 november 2017 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh ligt nu al weer opgeborgen maar geen gelatine iig. Was maar een klein lijstje ook.
Yup, hoop dat ze hem lekker vinden.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan kan je nu gerust je taart serveren toch?
houd ons op de hoogtequote:Op woensdag 8 november 2017 17:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Yup, hoop dat ze hem lekker vinden.
Zal ik doen.quote:
Flikten wij vroeger ook toen ik nog in de cafetaria werkte, als er weer eens zo'n moslim binnen kwam en vroeg of er varkensvlees in een bepaalde snack zat.quote:Op woensdag 8 november 2017 16:42 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
En als ze iets eten dat haram is zonder dat ze het wisten telt het geloof ik niet.
Dus gewoon niks meer zeggen in het vervolg, of liegen.
Kiek, dan zit ts helemaal goed. Bedankt voor de aanvulling.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:13 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
De regels voor kosher voedsel zijn strenger en dit is volgens mij geen voorschrift voor halal voedsel.
Zo raar is de vraag niet - de meeste melkproducten (kaas, yoghurt etc) worden vaak bereid met behulp van stremsel of gelatine. En zijn daarmee al snel haram.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |