abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 november 2017 @ 12:38:01 #76
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_175336424
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:22 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Hij proost vanavond gewoon op deze “goede” afloop w/
Goede afloop? Kost me 4 vrije dagen en totaal zo'n 1.500 piek.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_175336523
Waarom dacht je dat het een goed idee was om te rijden na zoveel bier?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 27 november 2017 @ 12:52:33 #78
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_175336615
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:38 schreef Planga het volgende:

[..]

Vind ik best een goede afloop.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 27 november 2017 @ 12:54:19 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175336641
quote:

[..]

Met zo'n promillage is dat idd een goede afloop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175336643
quote:

[..]

Wat had jij dan een goede afloop gevonden?
Make my day!
pi_175336779
quote:

[..]

Wat wil je horen dan ? Aw ? Zielug ? Jij had uiteraard alleen maar een foei willen horen en 50 euro boete willen krijgen.. Ik vind het nog weinig..

Met zoveel drank op (want het is veel..) hoor je domweg niet achter het stuur te zitten, dat je je rijbewijs mag behouden is dan de enige goede afloop voor jou.. Persoonlijk vind ik dat mensen die met drank op achter het stuur zitten hun rijbewijs voor x-aantal maanden kwijt moeten zijn en in ernstige gevallen voor altijd.. Ik mag aannemen dat er nu een aantekening bij je naam komt ? Dat je bij herhaling hem wel kwijt bent ?

Ik heb 0,0 compassie voor mensen met drank op achter het stuur..
pi_175337240
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:04 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

Wat wil je horen dan ? Aw ? Zielug ? Jij had uiteraard alleen maar een foei willen horen en 50 euro boete willen krijgen.. Ik vind het nog weinig..

Met zoveel drank op (want het is veel..) hoor je domweg niet achter het stuur te zitten, dat je je rijbewijs mag behouden is dan de enige goede afloop voor jou.. Persoonlijk vind ik dat mensen die met drank op achter het stuur zitten hun rijbewijs voor x-aantal maanden kwijt moeten zijn en in ernstige gevallen voor altijd.. Ik mag aannemen dat er nu een aantekening bij je naam komt ? Dat je bij herhaling hem wel kwijt bent ?

Ik heb 0,0 compassie voor mensen met drank op achter het stuur..
Ik ben het met je eens dat met drank op rijden not-done is en afdoende bestraft dient te worden. Maar je kan ook overdrijven. We hebben in dit geval te maken met een eerste keer en een overschrijding die duidelijk te veel is, maar "Met zoveel drank op (want het is veel..)" is wel wat aan de overdreven kant.

550 UGL. Per glas hebben we het over ongeveer 110 UGL (0,25 promille). In dit geval gaat het dus om 5 glazen alcohol. Dat is niet belachelijk veel in mijn ogen.
  maandag 27 november 2017 @ 13:46:28 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175337502
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:30 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat met drank op rijden not-done is en afdoende bestraft dient te worden. Maar je kan ook overdrijven. We hebben in dit geval te maken met een eerste keer en een overschrijding die duidelijk te veel is, maar "Met zoveel drank op (want het is veel..)" is wel wat aan de overdreven kant.

550 UGL. Per glas hebben we het over ongeveer 110 UGL (0,25 promille). In dit geval gaat het dus om 5 glazen alcohol. Dat is niet belachelijk veel in mijn ogen.
Leg dat even uit aan mijn buurmeisje, die haar beste vriendin in haar armen zag sterven nadat ze aangereden waren door een dronken lamlul.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 november 2017 @ 13:52:58 #84
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_175337611
quote:

TS claimt zelf 15 flesjes bier gedronken te hebben.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_175337641
quote:
19s.gif Op maandag 27 november 2017 13:52 schreef Gunner het volgende:

[..]

TS claimt zelf 15 flesjes bier gedronken te hebben.
Maar niet alcohol blijft voorgoed in je bloed, blijkt maar weer.
pi_175337658
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leg dat even uit aan mijn buurmeisje, die haar beste vriendin in haar armen zag sterven nadat ze aangereden waren door een dronken lamlul.
Leg jij even aan mijn oom uit dat mijn tante is overleden door de klapband van een vrachtwagen.
  maandag 27 november 2017 @ 13:56:54 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175337680
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:55 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Leg jij even aan mijn oom uit dat mijn tante is overleden door de klapband van een vrachtwagen.
Ja? Dat was een bewust risico dat de chauffeur nam?
Zit je hier nou echt pure pech te vergelijken met bewust het risico nemen dat je iemand wat aandoet omdat je zo nodig met je bezopen kop achter het stuur moest stappen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_175337708
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zit je hier nou echt pure pech te vergelijken met bewust het risico nemen dat je iemand wat aandoet omdat je zo nodig met je bezopen kop achter het stuur moest stappen?
Hij had ook voor betere banden kunnen zorgen toch?

Maar anders leg je even aan een vriendin van mij uit dat haar man dood is gegaan omdat ze in het ziekenhuis niet goed opgelet hebben bij de behandeling.

Je hebt absoluut een punt met dat je niet moet drinken en rijden. Maar laten we ook vooral niet gaan overdrijven. Niet iedereen met 5 biertjes op is een moordenaar die dagelijks katjelam zich in het verkeer begeeft.
  maandag 27 november 2017 @ 14:00:04 #89
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175337731
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ken een chauffeur waarbij dat is gebeurd, heeft nooit meer een meter gereden. Drankrijders daarentegen zijn mensen zonder een greintje geweten. Daarop inpraten heeft dan ook geen zin.
And so is the past
  maandag 27 november 2017 @ 14:01:43 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175337759
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:58 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Maar anders leg je even aan een vriendin van mij uit dat haar man dood is gegaan omdat ze in het ziekenhuis niet goed opgelet hebben bij de behandeling.

Je hebt absoluut een punt met dat je niet moet drinken en rijden. Maar laten we ook vooral niet gaan overdrijven. Niet iedereen met 5 biertjes op is een moordenaar die dagelijks katjelam zich in het verkeer begeeft.
TS had dan kennelijk al een behoorlijk probleem met tellen, of hij zag al driedubbel, want hij stelt zelf dat hij er 15 ophad, of ga je dat ook nog goedpraten omdat hij kennelijk nog maar 550 ugl blies?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 november 2017 @ 14:02:23 #91
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175337771
quote:

[..]

Ik gooi altijd met messen door een menigte.. dat ik nog nooit iemand geraakt heb komt omdat ik goed kan gooien..
pi_175337933
quote:

[..]

Ja, voor een feestje / sociale activiteit is dat niet belachelijk veel.

Maar omdat TS deelnam aan het verkeer, kijkt politie en justitie naar de hoeveelheid alcohol die nog acceptabel is om in het verkeer deel te nemen. En dan is 5 glazen schandalig veel. Dat is ook geen kwestie van 'och, het kan nog wel'. Iedereen die enig verstand heeft zal 5 glazen te veel vinden voor in het verkeer. Omdat het dat simpelweg is.

Maw, de hoeveelheid alcohol vergelijken met een sociale situatie om dan te oordelen dat 'het wel mee valt' slaat echt compleet nergens op.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175338000
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS had dan kennelijk al een behoorlijk probleem met tellen, of hij zag al driedubbel, want hij stelt zelf dat hij er 15 ophad, of ga je dat ook nog goedpraten omdat hij kennelijk nog maar 550 ugl blies?
Ik verdedig niet dat TS geen forse straf dient te krijgen en ik verdedig ook niet dat dit allemaal maar moet kunnen. Maar ik verdedig wel mijn standpunt dat we niet moeten gaan overdrijven en doen alsof 550 UGL zwaar katjelam is en we hem zo hard moeten straffen dat zijn leven maanden of jarenlang naar de klote is.

De feiten zijn namelijk ook dat dit (blijkbaar) de eerste keer was en er geen ongelukken zijn gebeurd. Tevens heb ik het idee dat TS absoluut iets leert van zijn straf en dit niet nogmaals voor gaat laten komen.
Ofwel, niks gebeurd - les geleerd - op naar een mooie toekomst.
pi_175338012
quote:

[..]

Volgens jouw manier van redeneren is het logisch en correct wanneer de arts zou zeggen 'tsja mevrouw, er zaten inderdaad wat luchtbelletjes in het infuus, waardoor uw man een hartstilstand heeft gekregen. Maar als ik zondagmiddag een brood bak, zitten er ook altijd wat luchtbelletjes in mijn deeg, dus als je het zo bekijkt valt het allemaal reuze mee'.

In de context van het verkeer is 5 glazen schandalig veel. In de context van een sociale activiteit is 5 glazen niet zo heel erg veel. Gelukkig oordelen we in de ene kwestie niet, door naar de andere kwestie te kijken.
pi_175338025
quote:

[..]

Ook al is het maar eenmalig, drinken en rijden hoort niet. Of het er één is of 10, het risico is gewoon te groot.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175338031
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, voor een feestje / sociale activiteit is dat niet belachelijk veel.

Maar omdat TS deelnam aan het verkeer, kijkt politie en justitie naar de hoeveelheid alcohol die nog acceptabel is om in het verkeer deel te nemen. En dan is 5 glazen schandalig veel. Dat is ook geen kwestie van 'och, het kan nog wel'. Iedereen die enig verstand heeft zal 5 glazen te veel vinden voor in het verkeer. Omdat het dat simpelweg is.

Maw, de hoeveelheid alcohol vergelijken met een sociale situatie om dan te oordelen dat 'het wel mee valt' slaat echt compleet nergens op.
5 glazen is teveel, dat kunnen we zelfs gemakkelijk onafhankelijk vaststellen. Aangezien 2 glazen mogen.

Schandalig veel vind ik echt schandalig overdreven.
pi_175338035
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ook al is het maar eenmalig, drinken en rijden hoort niet. Of het er één is of 10, het risico is gewoon te groot.
Jij hebt natuurlijk nooit een fout gemaakt in je leven? Vertel eens, hoe is dat om perfect te zijn?
pi_175338043
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 14:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik gooi altijd met messen door een menigte.. dat ik nog nooit iemand geraakt heb komt omdat ik goed kan gooien..
Nee, dat komt omdat je geen vrienden hebt dus altijd alleen bent.
  maandag 27 november 2017 @ 14:19:18 #99
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175338075
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:17 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nee, dat komt omdat je geen vrienden hebt dus altijd alleen bent.
Oh is dat het.. ^O^
pi_175338134
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:17 schreef Coritchando het volgende:

[..]

5 glazen is teveel, dat kunnen we zelfs gemakkelijk onafhankelijk vaststellen. Aangezien 2 glazen mogen.

Schandalig veel vind ik echt schandalig overdreven.
Maar 2,5 x zoveel. Dan is iedereen toch al dat punt van 'zou ik nog mogen en kunnen rijden?' al lang en breed voorbij?

De context is hier het verkeer he, dat lijk je steeds weer te missen of niet te willen zien. En in die context is 2 glazen al veel. Dan is 5 glazen echt ver over de grens. Lang en breed gepasseerd. Ergo, schandalig veel. Andere mensen spreken er schande van. Wat ze dus ook doen. En wat dus, zelfs taaltechnisch, schandalig een prima benaming maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')