+ je merkt vaak de losers (hbo-) zich laten detacheren onder het mom van even lekker bij veel keukens binnen kijkenquote:Op zaterdag 4 november 2017 01:04 schreef Alfje het volgende:
Ik weet niet of het per branche verschilt, maar in de IT.
Voordelen: vast inkomen (soms met bonus als je ingezet bent), vaak veel mogelijkheden tot training/kennisdeling, leaseauto, boekhouding/contracten en dergelijke worden voor je geregeld. Nadelen, minder vrijheid in het kiezen van een klus. Je uurtarief gaat naar de detacheerder. Soms heb je concurrentiebeding zodat je niet zomaar over kan stappen. Geen vrijheid in het indelen van je uren.
Reistijd. En je hebt geen controle over de projecten die je krijgt. Vaak is je account manager al blij als hij je weg kan zetten ergens, en is de druk te hoog om te checken of je het wel leuk werk vindt.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:40 schreef stropdaz het volgende:
Wat zijn de voordelen en nadelen van werken in de detachering?
Ik zie dat niet als probleem, maar een keuze, je krijgt er ook veel voor terug in de vorm van trainingen, leaseauto, pensioenvoorziening, conferenties, zekerheid van inkomen, contacten bij grote bedrijven. Voor mij weegt dat op dit moment zwaarder dan misschien meer inkomen, maar ook meer onzekerheid en alles zelf moeten regelen.quote:Op maandag 6 november 2017 08:39 schreef Mandéra het volgende:
Het probleem met detachering is dat de detacheerder je tarief verdiend en je zelf maar een vrij klein deel terug ziet. Plus het recruitment is vaak een drama met al die CV-schuivers die geen idee hebben wat ze doen. Is nog een mooi topic over op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1666438
quote:Op maandag 6 november 2017 08:39 schreef Mandéra het volgende:
Het probleem met detachering is dat de detacheerder je tarief verdiend en je zelf maar een vrij klein deel terug ziet. Plus het recruitment is vaak een drama met al die CV-schuivers die geen idee hebben wat ze doen. Is nog een mooi topic over op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1666438
Zolang je tevreden bent met je salaris boeit het uurtarief toch niets?quote:Op maandag 6 november 2017 08:39 schreef Mandéra het volgende:
Zelfde als concurrentiebeding? Of dat je geen relaties mag meenemen naar een nieuwe werkgever?quote:
quote:Op maandag 6 november 2017 21:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zelfde als concurrentiebeding? Of dat je geen relaties mag meenemen naar een nieuwe werkgever?
Dit, als de klant je echt wil hebben, dan is die afkoopsom zo betaald.quote:Op dinsdag 7 november 2017 09:19 schreef Alfje het volgende:
Meestal is het relatiebeding om te voorkomen dat je denkt, "goh dit is een leuke klus, hier wil ik wel blijven" en zomaar overstapt naar het bedrijf waar je eerder gedetacheerd was. Vaak is dat wel een mogelijkheid, maar dan moet er door het betreffende bedrijf een afkoopsom betaald worden aan de detacheerder.
Ik vind het grote voordeel van een leasebak dat ik er zelf geen omkijken naar heb: verzekeringen en alles is geregeld, als ie het niet doet bel ik de maatschappij en dan is het hun probleem. Daar betaal ik uiteraard bijtelling voor maar, door de mobiliteitsvergoeding die ik bruto uitgekeerd krijg omdat ik een "goedkope" auto heb, is dat te verwaarlozen ten opzichte van het aantal privé kilometers dat ik ervoor terugkrijg.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |