Dit dus.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:25 schreef Lunatiek het volgende:
GIF's of gif's.
https://onzetaal.nl/taaladvies/meervoud-van-afkortingen/
(Gif is een afkorting in dit geval).
Dank! Wilde upvoten maar schijnt niet te kunnen hierquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Ookquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:25 schreef Lunatiek het volgende:
GIF's of gif's.
Beter grote of kleine letters of maakt niets uit? Het is voor een app vertaling en dat woord komt de hele tijd terug dus kleine lijkt me netter. Of zo iets.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:25 schreef Lunatiek het volgende:
GIF's of gif's.
Afkortingen die letter voor letter uitgesproken worden, krijgen in het meervoud vrijwel altijd een apostrof en een s.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Top dank!quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:31 schreef _--_ het volgende:
Je zeg bijvoorbeeld ook geen jpg's, jpgs, etc.
Officieel is het jif met de "j" van John.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Afkortingen die letter voor letter uitgesproken worden, krijgen in het meervoud vrijwel altijd een apostrof en een s.
Je zegt toch GIF, geen Gee Ie Ef.
Nee? Ik hoor/lees dat toch vaak genoeg.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:31 schreef _--_ het volgende:
In het Nederlands niet. Je spreekt het hetzelfde uit als gif(tig), en dat al jàren.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:32 schreef _--_ het volgende:
[..]
Officieel is het jif met de "j" van John.
Klemtoonteken is naar rechtsquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In het Nederlands niet. Je spreekt het hetzelfde uit als gif(tig), en dat al jàren.
En als jpg aan het begin van een zin staat? Lijkt meer dan JPG en niet Jpgquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:31 schreef _--_ het volgende:
Maar helaas klopt het niet aangezien het een extensie is. "[Extensie]-bestanden" is een algemenere benaming voor een meerdere bestanden met eenzelfde extensie.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:38 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee? Ik hoor/lees dat toch vaak genoeg.
Windows zelf maakt daar geen onderscheid in.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:43 schreef ouwerukker het volgende:
[..]
En als jpg aan het begin van een zin staat? Lijkt meer dan JPG en niet Jpg
Niet dat het een Nederlandse extensie is.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In het Nederlands niet. Je spreekt het hetzelfde uit als gif(tig), en dat al jàren.
Ja leuk man en toch is het zoquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:30 schreef _--_ het volgende:
Ik ga er van uit dat .gif geen mervoud heeft aangezien het een extensie is. Je zou als meervoud dan "gif-bestanden" gebruiken.
Een gif is 1 ding 1 exemplaar. En als iets 1 exemplaar is dan heb je daar geen meervoud voor.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jawel.
En die punt hoort er niet in.
Loop niet zo door te drammen. Een gifje is gewoon een bestand met de gif-extensie. Twee of meer bestanden met die extensie noem je gifjesquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:48 schreef _--_ het volgende:
[..]
Een gif is 1 ding 1 exemplaar. En als iets 1 exenplaar is dan heb je daar geen meervoud voor.
Lees je in.
Dan zijn het 2 bestanden. Geen 2 extensies.quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Loop niet zo door te drammen. Een gifje is gewoon een bestand met de gif-extentie. Twee of meer bestanden met die extentie noem je gifjes
Nee, twee gifjes lompe debiel dat je daar rondlooptquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:50 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dan zijn het 2 bestanden. Geen 2 extensies.
quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, twee gifjes lompe debiel dat je daar rondloopt
Zegquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, twee gifjes lompe debiel dat je daar rondloopt
quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:50 schreef _--_ het volgende:
[..]_______
Een gif is een extensie. Zoek het op.
Micdrop komt eraan. Wait a momentquote:Op vrijdag 3 november 2017 22:52 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Check het in het vervolg ff zelf
En dat is? Broen?quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dit is overigens uit het Groene Boekje, dus enige vermeende mic drops kun je achterwege laten
Zelfde website maar dan jpg met formaat (lees: bestand).quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het verbaast me absoluut niets dat jij geen idee hebt wat dat is.
http://www.woordenlijst.org
Watte?quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:05 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dit groene boekje probeert dus te beweren dat er 2 benaming zijn voor "een gif" die exact hetzelfde zijn geschreven?
Zet jezelf niet nog verder voor lul.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:05 schreef _--_ het volgende:
[..]
Zelfde website maar dan jpg met formaat (lees: bestand).
http://woordenlijst.org/#/?q=JPG-formaat
Allebei extensie.
En nee jpg alleen staat er niet tussen.
Dit groene boekje probeert dus te beweren dat er 2 benaming zijn voor "een gif" die exact hetzelfde zijn geschreven?
Gif is een extensie. Een meervoud van een extensie itself is niet mogelijk aangezien het een uniek exemplaar is. Dat kan je zie aan de hand van de JPG-formaat en hoe ze er een meervoud van gemaakt hebben. Maar van gif maken ze gewoon het meervoud door het direct te vervoegen dus daar zien ze het niet als extensie.quote:
Ja, in het Nederlands noem je een bestand met die extensie een gif(je). Net als dat het fotoshoppen is en niet Photoshoppen, ook al komt het van Photoshop.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:10 schreef _--_ het volgende:
[..]
Gif is een extensie. Een meervoud van een extensie itself is niet mogelijk aangezien het een uniek exemplaar is. Dat kan je zie aan de hand van de JPG-formaat en hoe ze er een meervouw van gemaakt hebben. Maar van gif maken ze gewoon het meervoud door het direct te vervoegen dus daar zien ze het niet als extensie.
Twee dezelfde woorden voor eenzelfde ding.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, in het Nederlands noem je een bestand met die extensie een gif(je). Net als dat het fotoshoppen is en niet Photoshoppen, ook al komt het van Photoshop.
Twee dezelfde woorden? Waar zie je dat woord nog een keer dan (met dezelfde betekenis)?quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:12 schreef _--_ het volgende:
[..]
Twee dezelfde woorden voor eenzelfde ding.
^99
Staat er toch? Heb ik net nog laten zien.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:13 schreef _--_ het volgende:
En waarom staat de .gif extensie niet in het woordenboek maar jpg wel?
Wat je nu post is onbegrijpelijk, dus ik heb geen idee wat je nou bedoelt, maar ken je synoniemen en homoniemen?quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:12 schreef _--_ het volgende:
[..]
^99
Dan is niet de extensie. Dat is hoe je zo'n plaatje noemt zo te zien.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Staat er toch? Heb ik net nog laten zien.
Omdat in Nederland het gebruikelijk is om een gifje een gifje te noemen. Een JPG'tje is veel minder gebruikelijk. Op die manier verandert taal constant en daarom is het nu één gif en twee gifs.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:13 schreef _--_ het volgende:
En waarom staat de .gif extensie niet in het woordenboek maar jpg wel?
Neuhquote:Op vrijdag 3 november 2017 23:15 schreef _--_ het volgende:
TL;DR? Nederland heeft moeite met het importeren van Engels woorden/afkortingen en de manier waarop er een meervoud van gemaakt wordt.
Nee, jij snapt niet hoe taal zich ontwikkelt.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:15 schreef _--_ het volgende:
TL;DR? Nederland heeft moeite met het importeren van Engels woorden/afkortingen en de manier waarop er een meervoud van gemaakt wordt.
Taal hoort regels te kennen en niet op zo'n onregelmatige manier te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:17 schreef PJR het volgende:
[..]
Nee, jij snapt niet hoe taal zich ontwikkelt.
.gif-bestanden voor de extensiequote:Op vrijdag 3 november 2017 23:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Neuh
Maar ik zal je een antwoord/voorbeeld geven uit een oudere Van Dale
Waar jij het over hebt:
[ afbeelding ]
Waar wij het over hebben:
[ afbeelding ]
Ken jij natuurlijke talen die volledig regelmatig zijn? En hoe het hier in het Nederlands zit is volkomen logisch.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:18 schreef _--_ het volgende:
[..]
Taal hoort regels te kennen en niet op zo'n onregelmatige manier te ontwikkelen.
Ja, laten we morgen de meervoud van aap, apeen maken. Maar de rest van alle zfs. nw. is nog steeds met een "e".quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:19 schreef PJR het volgende:
[..]
Ken jij natuurlijke talen die volledig regelmatig zijn? En hoe het hier in het Nederlands zit is volkomen logisch.
Wat snap je nou niet aan dat een jpeg een JPEG-bestand is en dat datzelfde geldt voor gifs?quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:18 schreef _--_ het volgende:
[..]
.gif-bestanden voor de extensie
gifs voor hoe je zo'n plaatje noemt (spreektaal).
Ik bedoelde van begin af aan al de extensies dus mijn argumentatie is hierbij gewoon correct net als die van jou.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat snap je nou niet aan dat een jpeg een JPEG-bestand is en dat datzelfde geldt voor gifs?
Nee, je gaf gewoon het verkeerde antwoord en probeerde door wild om je heen te trappen iedereen te overtuigen dat dat het juiste antwoord was. Het topic ging niet over waar jij het over hebt. En ik heb je ook gewoon (volgens mij meerdere malen) uitgelegd waar het wel over ging.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:22 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde van begin af aan al de extensies dus mijn argumentatie is hierbij gewoon correct net als die van jou.
Als je in de OP kijkt kun je eruit halen dat het net zo goed over beide kan gaan.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, je gaf gewoon het verkeerde antwoord en probeerde door wild om je heen te trappen iedereen te overtuigen dat dat het juiste antwoord was. Het topic ging niet over waar jij het over hebt. En ik heb je ook gewoon (volgens mij meerdere malen) uitgelegd waar het wel over ging.
Ja, hij vraagt vast naar de spelling van het meervoud van een woord dat geen meervoud heeft.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:26 schreef _--_ het volgende:
[..]
Als je in de OP kijkt kun je eruit halen dat het net zo goed over beide kan gaan.
Omdat hij het niet heeft kunnen vinden. Dus misschien is die er niet eens.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, hij vraagt vast naar de spelling van het meervoud van een woord dat geen meervoud heeft.
Uhu. Zeg sorry danquote:Op vrijdag 3 november 2017 23:29 schreef _--_ het volgende:
[..]
Omdat hij het niet heeft kunnen vinden. Dus misschien is die er niet eens.
Dikke vinger in je moeders kont.quote:
quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:32 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dikke vinger in je moeders kont.________
Bedankt voor de update. Ik heb wel moeite met het aannemen van deze mening voor waarheid. Zeker bij iemand met drie (3!!!) vlaggen in zijn UI.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:15 schreef _--_ het volgende:
4*quote:Op zaterdag 4 november 2017 03:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Bedankt voor de update. Ik heb wel moeite met het aannemen van deze mening voor waarheid. Zeker bij iemand met drie (3!!!) vlaggen in zijn UI.
Waarom nietquote:Op vrijdag 3 november 2017 23:12 schreef _--_ het volgende:
^99
Nee.quote:Op vrijdag 3 november 2017 23:13 schreef _--_ het volgende:
Maar aangezien ik het over de extensie had is mijn argumentatie toch correct.
Want "graphic" spreek je uit met een J van John???????????quote:Op vrijdag 3 november 2017 22:32 schreef _--_ het volgende:
[..]
Officieel is het jif met de "j" van John.
Het is door de maker van gif officieel bevestigd dus hou maar op.quote:Op maandag 6 november 2017 06:35 schreef Tokus het volgende:
[..]
Want "graphic" spreek je uit met een J van John???????????
als de G voor "Giraffe" stond, had je gelijk mbt de uitspraak van .gif.
Gif met een harde g in Nederlandquote:Op maandag 6 november 2017 08:05 schreef _--_ het volgende:
[..]
Het is door de maker van gif officieel bevestigd dus hou maar op.
quote:Op maandag 6 november 2017 08:45 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Gif met een harde g in Nederland
https://www.vn.nl/gif-etiquette-gif-snob/
Goeie argumentatie 10/10quote:Ga niet de discussie aan over de uitspraak van ‘GIF’. Zeg het op z’n Nederlands. We zijn gezegend met een harde én een zachte G. Pluk daar de vruchten van. GGGGIF, snap je? Gif.
Nee. Geen hond in Nederland die dat zo uitspreekt.quote:Op maandag 6 november 2017 08:46 schreef _--_ het volgende:
[..]
[..]
Goeie argumentatie 10/10
Tevens is het plaatje in het Nederlands een gif te noemen omdat dat standaard is geworden in Nederland. De extensie is nog altijf .gif met de g van "john".
Ik hoor anders iedereen jif zeggen in mijn omgeving.quote:Op maandag 6 november 2017 09:03 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee. Geen hond in Nederland die dat zo uitspreekt.
Net zoals we het over haifaj hebben (op zijn Engels, nooit echt ingeburgerd) en over wiefie (en niet waifaj op zijn Engels, want snel ingeburgerd).
hier echt nog nooit gehoordquote:Op maandag 6 november 2017 14:00 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ik hoor anders iedereen jif zeggen in mijn omgeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |