abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174834285
Ja hoi,

Net verhuist enzo, vorige bewoners hadden een stukje van de voortuin weggehaald en beklinkerd zodat je 3 auto's kwijt kan in plaats van 2 achter elkaar.

Voor ons superhandig natuurlijk omdat we allebei onregelmatig werken en het geen doen is als je 2 auto's achter elkaar moet zetten en dat je dan dus thuis komt na je werk en nog auto's moet wisselen qua volgorde wie het eerst weg moet daags erop enzo, maar goed, daar gaat dit topic verder niet over.

Waar het om gaat is dat er voorheen slechts 1 oprit was met plaats voor 2 auto's en ook vanaf de straat 1 laag stoepje de oprit op.

De vorige bewoners hebben alleen extra klinkers gelegd en niet die stoep verlaagd zodat je op de "nieuwe" oprit makkelijk op kan rijden.

Ik wil dat wel. Dus dat de lage stoep niet zo breed is als 1 oprit, maar als 2 als het ware.

Is dat iets wat ik zelf zomaar mag/kan doen, of moet ik met dergelijke toestanden bij de gemeente aankloppen en indien dat het geval is, wie gaat dat betalen, want ik kan me voorstellen als de gemeente het laat doen dat het veel meer geld kost dan dat ik het laat doen.

Ergo: ik heb een verlaagd stoepje van 1 oprit breed voor ons huis liggen en ik wil een verlaagd stoepje van 2 opritten breed. Hoe regel ik dat? :@

PS: misschien een domme vraag, maar ik heb altijd in een appartement gewoond en dus nooit met dergelijke situaties hoeven dealen; vandaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_174834377
Staat in het koopcontract.
pi_174834403
Ik zou gewoon houtblokken tegen de trottoirband leggen voor makkelijk op en afrijden.
pindazakje
pi_174834661
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:04 schreef hoechst het volgende:
Staat in het koopcontract.
Ik heb dat even niet bij de hand, maar ik ben er vrij zeker van dat dit er niet in staat :)
pi_174834718
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou gewoon houtblokken tegen de trottoirband leggen voor makkelijk op en afrijden.
Hoewel ik prima zou kunnen aarden in een wijk waar men op kratten bier in de voortuin zit met keiharde muziek aan en bier zuipen heel de dag, denk ik toch dat dit geen serieuze optie is; het betreft hier een keurige wijk en van die pauperblokken voor de stoep is geen porum. Daarmee zeg ik niet dat het niet kan overigens hoor, enkel dat het geen gezicht is in deze nette buurt :)
pi_174835008
Schop!

Beetje traag subforum dit geloof ik?? :!
pi_174835077
De stoep is van de gemeente, daar mag je dus niet zelf aan gaan klussen.
Voor een verlaagde stoeprand mag je niet parkeren. Er valt dus een parkeerplek weg in de straat. Iets wat de gemeente ook zal meewegen in hun beslissing om mee te werken aan je verzoek.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174835154
Even bij je gemeente informeren naar uitwegvergunning.

Ik neem even aan dat daar ook iets over een maximale breedte in staat (aangezien er al een oprit is). Wie weet is dat al toereikend in plaats van een aparte tweede uitwegvergunning.
pi_174835211
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:29 schreef Mojo.jojo het volgende:
Even bij je gemeente informeren naar uitwegvergunning.

Ik neem even aan dat daar ook iets over een maximale breedte in staat (aangezien er al een oprit is). Wie weet is dat al toereikend in plaats van een aparte tweede uitwegvergunning.
Thanks, zal eens bellen binnenkort.
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 22:32:28 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174835242
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:24 schreef Geralt het volgende:
Schop!

Beetje traag subforum dit geloof ik?? :!
Mwah, dat valt best mee.
Wel ligt het tempo hier wellicht iets trager dan gemiddeld. ;)

Denk dat het iets is waar je zelf niks aan veranderen mag. En dat de gemeente dat moet laten doen of in ieder geval daar het probleem met je oprit moet neerleggen.

Het is niet jou stoep ;)
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 22:33:28 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174835296
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mwah, dat valt best mee.
Wel ligt het tempo hier wellicht iets trager dan gemiddeld. ;)

Denk dat het iets is waar je zelf niks aan veranderen mag. En dat de gemeente dat moet laten doen of in ieder geval daar het probleem met je oprit moet neerleggen.

Het is niet jou stoep ;)
Nee dat weet ik, maar een dubbele oprit met ervoor maar stoep verlaagd voor een van die opritten is geen porum natuurlijk.

Iemand enig idee aan wat voor bedragen ik hier moet denken om zoiets geregeld te krijgen?

Is dat met een paar honderd euro bekeken zaak, of kan dat zomaar 2000 euro of nog meer gaan kosten? :X :@
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 22:35:35 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174835353
Liggen de opritten tegen elkaar aan? Want dan kun je toch via de gewone oprit de weg op?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174835909
Het zou me niets verbazen als dit gewoon überhaupt niet mag van de gemeente... Je hebt al een oprit, daar zul je het waarschijnlijk mee moeten doen.

Maar alleen de gemeente kan hier uitsluitsel over geven uiteraard. ;)
pi_174835930
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Liggen de opritten tegen elkaar aan? Want dan kun je toch via de gewone oprit de weg op?

Lichtblauw dubbele (achter elkaar) oprit
Paars verlaagde stoep
Rood huis
Groen tuin
Donkerblauw 2de oprit
Lila normale stoep
Grijs weg

Ergo: nee :'(
pi_174835932
Bij de gemeente, en dat moet jij uiteraard betalen.

Ik denk dat je op iets van 4-500 moet rekenen.
pi_174835966
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:55 schreef Makrolon het volgende:
Bij de gemeente, en dat moet jij uiteraard betalen.

Ik denk dat je op iets van 4-500 moet rekenen.
500 valt nog mee. Wel absurd, maar te overzien. Ik ga ze binnenkort eens bellen. :)
pi_174837504
En dan zegt de gemeente dat je helemaal geen extra parkeerplaats in je tuin mag hebben omdat het bestemmingsplan groenvoorziening is...
  vrijdag 3 november 2017 @ 00:51:47 #19
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_174837644
Ach gwn verlagen en als ze er om vragen zeggen dat het ingezakt is en dat jij dr verder niks van af weet
Ik ben geil
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:06:04 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174839553
Het zal er vanaf hangen waar je woont.

Als je in de kalverstraat woont gaat dit ten koste van een dure parkeerplek en zullen ze nee zeggen.
Als je in het buitengebied van Friesland woont zal het niet zo'n probleem zijn.

Ik heb zelfs een aanbod gehad van de gemeente om de niet gebruikte oprit naar mijn box om te toveren naar een parkeerplek. Uiteraard afgeslagen, want dan is zo'n ding onverkoopbaar.
Tot nooit .......
pi_174840701
quote:
12s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lichtblauw dubbele (achter elkaar) oprit
Paars verlaagde stoep
Rood huis
Groen tuin
Donkerblauw 2de oprit
Lila normale stoep
Grijs weg

Ergo: nee :'(
1e auto naast het huis, 2e auto via de normale stoep opzij het donkerblauwe vak in? Als je de 2e auto achteruit de oprit op rijdt lukt dat sowieso.
pi_174840874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:22 schreef Chaos het volgende:
Als je de 2e auto achteruit de oprit op rijdt lukt dat sowieso.
Nee dat lukt niet helaas. Die moet je echt over de normale stoep rijden anders gaat het niet.

Tekeningetje is uit de losse pols, heel veel ruimte is het niet wat ze erbij geklinkerd hebben.
Als mijn auto aan het begin staat, dus naast de auto van Brennie, dan kan je er net met eeen container tussendoor en dan staat haar auto al net niet in de tuin.
pi_174840881
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 00:28 schreef FFnog het volgende:
En dan zegt de gemeente dat je helemaal geen extra parkeerplaats in je tuin mag hebben omdat het bestemmingsplan groenvoorziening is...
Wait what?! :o

Kan dat? En indien dat het geval is wat dan? :@
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:16:52 #24
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_174841443
Dan moet je alles in oorspronkelijke staat herstellen :)
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:24:07 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174841534
Hier wat leesvoer over wat een gemeente daar moeilijk in kan doen: WGR / Gemeente en mijn inrit
WGR / Inrit verbreden
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')