abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 november 2017 @ 06:54:00 #101
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_174838525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:23 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik kom zelf van oorsprong uit Venlo.
Vrijwel iedere Venlonaar noemt Blerick 'de verkeerde kant van de maas'.
Op zich prima dat we die smoerken allemaal daar hebben weg gepropt. Uit het oog, uit het hart.
Zo wordt het over een aantal jaar ook makkelijker de bezem er doorheen te halen en ze te deporteren.
Begrijp ik je nu goed dat je hele wijken wil deporteren? Hoe zie je dit precies voor je en waarnaartoe?
Krekker is de bom!
  Redactie Sport vrijdag 3 november 2017 @ 08:02:55 #102
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174838935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 05:02 schreef Braindead2000 het volgende:
"Tweehonderd statushouders in flats Blerick"
https://omroepvenlo.nl/nieuws/artikel/28924586

Wel ja, pleur er nog maar 200 Syriërs bij. Je deugt of je deugt niet en als je als 1 van de weinige autochtone bewoners daar tegen bent (omdat het al zo'n puinhoop is in je wijk) dan ben je een racist, een vieze gore nazi, aldus de witte elitaire D66'er die zelf nergens last van heeft, die zelf in veilige witte wijkjes woont. :r
Tsja, je moet ze ergens kwijt he.
Je kunt ze moeilijk net over de grens in Duitsland zetten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 3 november 2017 @ 08:05:18 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174838945
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Vreemd genoeg nooit in buurten van bovenmodale mensen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Redactie Sport vrijdag 3 november 2017 @ 08:07:54 #104
pi_174838965
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vreemd genoeg nooit in buurten van bovenmodale mensen.
Tsja, je gaat mensen zonder geld natuurlijk niet in luxe bosvilla's plaatsen.
Dus dat is niet zo vreemd.

En zoveel buurten waar redelijk nette koopwoningen naast sociale huurwoningen staan zijn er niet.
pi_174838966
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Je kunt ze niet lokken, je kunt ze niet toelaten, je kunt ze opsluiten, je kunt ze tegenhouden. Er zijn vele mogelijkheden om ze te beletten om hier te kunnen en willen laten komen.
pi_174838969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 06:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Begrijp ik je nu goed dat je hele wijken wil deporteren? Hoe zie je dit precies voor je en waarnaartoe?
:o niet meer met treinen denk ik zo anno 2017.
  Redactie Sport vrijdag 3 november 2017 @ 08:14:40 #107
pi_174839014
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je kunt ze niet lokken, je kunt ze niet toelaten, je kunt ze opsluiten, je kunt ze tegenhouden. Er zijn vele mogelijkheden om ze te beletten om hier te kunnen en willen laten komen.
Opsluiten lijkt me erg onpraktisch, dan kun je gevangenissen bijbouwen. Ik heb liever dat ze mensen die andere mensen hun vrijheid beroven of bezit afhandig maken vastzetten dan een paar mensen die naar Nederland zijn gereisd.

En we hadden ze niet moeten lokken is eigenlijk: We hadden niet in Syrie moeten bemoeien en IS lekker hun gang laten gaan. Maar dat vind je natuurlijk óók weer niet goed?

Niet toelaten en tegenhouden zou (dan) EU-breed moeten gebeuren (en gebeurt ook - moet je eens zien hoe Griekeland eruit ziet aan de grens.)

Vluchtelingen lijken mij hier niet het grootste probleem. Het probleem is dat de politie hier gewoon met harde hand tegen zou moeten optreden.
pi_174839131
Vluchtelingen is hier inderdaad niet het probleem maar inderdaad wat Mexicanobakker zegt de politie zou hier gewoon heel hard moeten tegen optreden, het kan toch niet zo zijn dat criminelen de dienst uitmaken en de pers kunnen wegjagen, ongeacht de afkomst die gasten moeten daar weggejaagd worden
  vrijdag 3 november 2017 @ 08:52:48 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174839383
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Opsluiten lijkt me erg onpraktisch, dan kun je gevangenissen bijbouwen. Ik heb liever dat ze mensen die andere mensen hun vrijheid beroven of bezit afhandig maken vastzetten dan een paar mensen die naar Nederland zijn gereisd.

En we hadden ze niet moeten lokken is eigenlijk: We hadden niet in Syrie moeten bemoeien en IS lekker hun gang laten gaan. Maar dat vind je natuurlijk óók weer niet goed?

Niet toelaten en tegenhouden zou (dan) EU-breed moeten gebeuren (en gebeurt ook - moet je eens zien hoe Griekeland eruit ziet aan de grens.)

Vluchtelingen lijken mij hier niet het grootste probleem. Het probleem is dat de politie hier gewoon met harde hand tegen zou moeten optreden.
Je accepteert als gemeente op deze manier wel dat je een uitermate kwetsbare en sociaal-economisch zeer zwakke wijk creëert. Zeker als je niet bereid bent om de uitwassen daarvan (criminaliteit, vandalisme, mishandeling, bedreiging etc) daadkrachtig aan te pakken.
pi_174841820
Familie doodgeschoten Ömer: 'Onze lieve zoon raakte verwikkeld in ruzie van anderen'

Het doet de familie van de in Blerick doodgeschoten Ömer Köksal (22) pijn dat hij na zijn dood wordt gelinkt aan de Bende van Venlo. Volgens familieleden hield de "respectvolle en vredelievende” jongeman zich niet bezig met criminele activiteiten en raakte hij woensdag verwikkeld in een ruzie van anderen.
Terwijl burgemeester Antoin Scholten de ouders van de woensdag in Blerick doodgeschoten Ömer Köksal (22) bezoekt, doen zijn neven Engin Köksal (41) en Burçin Suer (27) bij de overburen het woord namens de familie.

Oom
Het zit de uit circa 100 personen tellende Turkse familie dwars dat Ömer in de media direct na zijn dood gelinkt wordt aan zijn oom Hacibey K., lid van de vroegere Bende van Venlo en in 1994 veroordeeld wegens betrokkenheid bij drie moorden. "Lokaal en landelijk wordt onze lieve zoon gelieerd aan iets uit het verleden", zegt Engin Köksal. "Hij wordt in een bepaald perspectief geplaatst. Mensen denken: oh ja, dan zal hij ook wel zo zijn."

De neef van Ömer weerspreekt echter dat de omgekomen jongeman zich bezighield met criminele activiteiten of drugshandel. "Hij was een doodnormale jongen uit de buurt die een kappersopleiding volgde en werkte in de kapperszaak van zijn vader. Ömer was een respectvolle en vredelievende jongen die opkwam voor anderen."

Ruzie
Die laatste karaktereigenschap is Ömer volgens de familie mogelijk fataal geworden. "Hij is op de een of andere manier in een ruzie verwikkeld geraakt waar jongens uit de buurt bij betrokken waren en die uit de hand is gelopen.” Ömer was woensdagochtend aan het werk in de kapperszaak van zijn vader en kwam volgens Engin en Burçin rond de middag naar huis. Bij het winkelcentrum in de buurt werd hij geconfronteerd met de ruziënde jongeren.

Hoe rijmen Engin en Burçin hun verhaal met de uitspraak van burgemeester Antoin Scholten dat de dodelijke schietpartij drugsgerelateerd was? "Die andere personen kunnen met drugs te maken hebben gehad", zegt Engin. "Maar als Ömer met drugs bezig was, zou hij dat héél goed verborgen hebben gehouden voor zijn familie."

Agressiviteit
De familie Köksal keurt de agressiviteit die in Blerick loskwam tegen agenten en journalisten af. Engin denkt dat de emoties hoog opliepen omdat Ömer geliefd was en anderen voor hem op wilden komen.

De in Blerick opgegroeide Engin Köksal verhuisde met zijn gezin naar Venlo omwille van de toekomst van zijn kinderen. "De laatste jaren is de wijk Vastenavondkamp veranderd. Er is veel criminaliteit. Er zijn groepjes ontstaan. De buurtwinkels zijn herhaaldelijk overvallen. Door gewapende jochies! Dat alles heeft indirect geleid tot de dood van een 22-jarige jongen. Dit had ook iemand anders kunnen overkomen. Het moet hier weer veilig worden."

Samsun
De familie wacht op vrijgave van Ömers lichaam, waar nog sectie op verricht moet worden. Daarna volgt een rituele wassing en wordt hij naar Samsun in Turkije overgebracht. Daar is de begrafenis. "Wij willen nu rouwen", zegt Engin. "En we willen dat alle daders gepakt én gestraft worden."
https://www.limburger.nl/(...)in-ruzie-van-anderen
´
pi_174844098
Ik kom zelf uit Venlo en kan je zeggen dat iedere stad wel een wijk heeft met problemen. Sommige steden wel meerdere. Ik kan nu niet zeggen dat Blerick een hele slechte plek is. Heb daar zelf gewoond, maar vond het op de Heide in Tegelen (gemeente Venlo) nog meer gedeald werd destijds Dat zijn we wel gewend hier in Venlo, alles wat met dealen en drugs te maken heeft. Maar om nou te zeggen dat Blerick het afvoerputje van Nederland is geworden dat vind ik te kort door de bocht. Dit had ook net zo goed in Helmond, Heerlen of Roermond kunnen gebeuren.
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:00:45 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174844362
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef AlPacino30 het volgende:
Ik kom zelf uit Venlo en kan je zeggen dat iedere stad wel een wijk heeft met problemen. Sommige steden wel meerdere. Ik kan nu niet zeggen dat Blerick een hele slechte plek is. Heb daar zelf gewoond, maar vond het op de Heide in Tegelen (gemeente Venlo) nog meer gedeald werd destijds Dat zijn we wel gewend hier in Venlo, alles wat met dealen en drugs te maken heeft. Maar om nou te zeggen dat Blerick het afvoerputje van Nederland is geworden dat vind ik te kort door de bocht. Dit had ook net zo goed in Helmond, Heerlen of Roermond kunnen gebeuren.
Gezien je naam ben je zelf ook niet zo onschuldig :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_174847421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef AlPacino30 het volgende:
Eens.
Zo slecht vertoeven is het niet in Blerick, het ligt er maar net aan waar je zit.
Dan Tegelen, daar wil je nog niet dood gevonden worden. Het enige goede aan Tegelen is de patatkeet bij de kerk. Maar die is ook al weg volgens mij. ;(
Venlo; Genooi, lol. Met de hoeren op de Hogeweg, vroegah.. Nu is alles nieuwbouw en er gaat nog meer veranderen.
De Sloot; al kreeg ik een huis gratis daar, zou ik er nog niet willen wonen. Dan nog liever in Blerick. Maarja, die tijd is geweest. Ik zoek mijn geluk nu elders. En toch he...en toch, het Venloos bloed kruipt waar het niet gaan kan..Ik zal altijd ein Venloos meadje blieve.. :')
´
pi_174847523
Rutte: relschoppers Blerick 'klootzakken

Premier Mark Rutte noemt de gebeurtenissen in het Venlose stadsdeel Blerick "zeer ernstig". Dat zei hij vrijdag op zijn eerste wekelijkse persconferentie na zeven maanden. Journalisten en camerateams werden donderdag in de wijk aangevallen. Politie werd met stenen bekogeld. In de wijk had een dag eerder een dodelijke schietpartij plaatsgevonden.

"Politiemensen moeten hun werk kunnen doen, journalisten moeten hun werk kunnen doen. Dit is een land waar de staat en niet de straat regeert", aldus Rutte. Volgens hem hebben politie en lokaal bestuur "adequaat" opgetreden. Verder is het een zaak van de lokale autoriteiten, voegde hij eraan toe.

Veilig
De overheid kan dit soort zaken niet in zijn eentje oplossen, zei de premier. "Terecht dat Nederland in de eerste plaats ook naar de overheid kijkt om er voor te zorgen dat de mensen in het land veilig zijn. "Maar daar kan het niet bij blijven" Het is ook een zaak van de directe familie en vrienden van deze "klootzakken" om hen ter verantwoording te roepen.

Als er extra politie-inzet nodig is, gaat die er komen. Dat zei minister Ferdinand Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) naar aanleiding van de gebeurtenissen in Blerick. Hij heeft een gesprek gehad met korpschef Erik Akerboom van de Nationale Politie waarbij hem is verzekerd dat extra politie-inzet mogelijk is. De minister noemde het belagen van media en politie "uiterst kwalijk". "Dit kan absoluut niet."
https://www.limburger.nl/(...)n-venlo-zeer-ernstig

edit;
De politie heeft vrijdagmorgen in de Grote Kerkstraat in Venlo een man aangehouden.
Er waren vier politieauto's en meerdere agenten ter plekke. Of er een verband is met de schietpartij in Blerick wil de politie niet aangeven.

Volgens een politiewoordvoerder worden er later op de dag verdere mededelingen gedaan.

Nou, het zal me benieuwen...
´
pi_174851239
Als je denkt dat het niet gekker kan in Blerick;
Ismaililgun1 twitterde op donderdag 02-11-2017 om 18:47:41 Alle mainstream media word weggetrapt uit blerick (venlo). Maar wanneer ik kom word ik met open armen ontvangen. Hoe kom dat nou... reageer retweet
Het goede nieuws;

Tweede arrestatie in verband met moord op 22-jarige Ömer Köksal
De politie heeft vrijdagochtend in de binnenstad van Venlo een tweede verdachte gearresteerd in verband met de moord op de Blerickse Ömer Köksal.
In de Grote Kerkstraat in Venlo werd de man ingerekend. De politieactie trok veel bekijks. Bij de arrestatie waren meerdere agenten en wél vier busjes betrokken.

De politie benadrukt dat de verdachte niet een van de twee verdachten is waarvan de identiteit bekend is bij de politie. Zijn betrokkenheid bij de zaak wordt nog onderzocht. https://www.limburger.nl/(...)moord-op-omer-koksal
´
  vrijdag 3 november 2017 @ 20:18:55 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_174851423
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:52 schreef Kim-Holland het volgende:
"Maar daar kan het niet bij blijven" Het is ook een zaak van de directe familie en vrienden van deze "klootzakken" om hen ter verantwoording te roepen.
En zijn verantwoordelijkheid voor de gevolgen van de War on Drugs?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_174851593
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 05:02 schreef Braindead2000 het volgende:
"Tweehonderd statushouders in flats Blerick"
https://omroepvenlo.nl/nieuws/artikel/28924586

Wel ja, pleur er nog maar 200 Syriërs bij. Je deugt of je deugt niet en als je als 1 van de weinige autochtone bewoners daar tegen bent (omdat het al zo'n puinhoop is in je wijk) dan ben je een racist, een vieze gore nazi, aldus de witte elitaire D66'er die zelf nergens last van heeft, die zelf in veilige witte wijkjes woont. :r
Die zijn er gelukkig uiteindelijk niet gekomen. Althans, niet daar. (Ze zitten nu overal verspreid in de stad)

quote:
Geen statushouders in flats Blerick

De Venlose gemeenteraad ziet niets in de plannen voor de opvang van circa tweehonderd vluchtelingen met een verblijfsvergunning in voor sloop aangemerkte flats in Blerick. De zogenaamde statushouders zouden worden gehuisvest in flats van woningcorporatie Woonwenz aan de Stadhoudersstraat en de Lodewijk van Nassaustraat. Door de woningen bewoonbaar te maken voor statushouders en op deze manier het woningaanbod tijdelijk te verruimen, wilde de gemeente het woningaanbod voor de huidige woningzoekenden niet verder onder druk zetten en tegelijkertijd de groeiende vraag naar woningen voor statushouders bedienen.

Zoals het er nu naar uitziet, bekijkt Venlo na de zomer de mogelijkheid om het huisvesten van stutushouders te spreiden over de gemeente.

Woonwenz gaat de flats nu alsnog slopen.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_174851802
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En zijn verantwoordelijkheid voor de gevolgen van de War on Drugs?
Het sluiten van de best lopende coffeeshops van Venlo, Duitsland en omgeving, bedoel je?
War on drugs in Venlo is net zoiets als alle nagelstudio's in het Gooi sluiten. :')
Slechtste beslissing ooit. Nu heb je dat gedeal en gezeik in de woonwijk.
Met alle gevolgen vandien..

Oh, en die ene shop die nog open is..eer je daar een rondje om de tafelvoetbal hebt gelopen om je gram te scoren ben je zo gestresst, dat het risico op ruzie sowieso groot is. Dus als het daar begon verbaasd het me niet.
´
pi_174852193
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:46 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Het enige goede aan Tegelen is de patatkeet bij de kerk. Maar die is ook al weg volgens mij. ;(
Nee, die is er nog. Ze hebben zelfs een fonkelnieuwe frietkeet. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_174852219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:59 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Nee, die is er nog. Ze hebben zelfs een fonkelnieuwe frietkeet. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tering, wat een luxe! Tijd voor een rondje Blerick via Tegelen ;)
´
pi_174852744
Scholten: ‘Blij met extra inzet, maar aanleiding sneu’

Burgemeester Antoin Scholten noemt het sneu dat de dood van een 22-jarige jongen de aanleiding is voor de inzet van meer politiecapaciteit in Blerick. Wel is hij blij dat er een kentering plaatsvindt.

Dat zei Scholten vanavond in het programma Nedinscoplein bij Omroep Venlo.
Justitie-minister Grapperhaus zegde vanmiddag toe dat er extra politiecapaciteit beschikbaar komt als dat nodig is. Scholten toonde zich verheugd over die aandacht, want er is meer capaciteit nodig.

Dienders in Limburg staan volgens de burgemeester stevig onder druk. Problematiek is onderschat. Op dit moment is de situatie echt onacceptabel. Scholten stelde dat de handhaving ruim aanwezig is en doorgaat totdat het rustiger wordt in de wijk. Scholten: Er geldt nu echt zero tolerance.’
Scholten zei verder dat de tijd van plannen op papier maken voorbij is. 'Er wordt nu actie ondernomen, dat is woensdag meteen begonnen.'
https://omroepvenlo.nl/ni(...)maar-aanleiding-sneu
´
  vrijdag 3 november 2017 @ 22:07:36 #122
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_174854015
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:21 schreef Kim-Holland het volgende:
Scholten: ‘Blij met extra inzet, maar aanleiding sneu’

Burgemeester Antoin Scholten noemt het sneu dat de dood van een 22-jarige jongen de aanleiding is voor de inzet van meer politiecapaciteit in Blerick. Wel is hij blij dat er een kentering plaatsvindt.

Dat zei Scholten vanavond in het programma Nedinscoplein bij Omroep Venlo.
Justitie-minister Grapperhaus zegde vanmiddag toe dat er extra politiecapaciteit beschikbaar komt als dat nodig is. Scholten toonde zich verheugd over die aandacht, want er is meer capaciteit nodig.
[ afbeelding ]
Dienders in Limburg staan volgens de burgemeester stevig onder druk. Problematiek is onderschat. Op dit moment is de situatie echt onacceptabel. Scholten stelde dat de handhaving ruim aanwezig is en doorgaat totdat het rustiger wordt in de wijk. Scholten: Er geldt nu echt zero tolerance.’
Scholten zei verder dat de tijd van plannen op papier maken voorbij is. 'Er wordt nu actie ondernomen, dat is woensdag meteen begonnen.'
https://omroepvenlo.nl/ni(...)maar-aanleiding-sneu
In Mexico zijn ze in 2006 begonnen. Resultaat: 200.000 doden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_174854150
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In Mexico zijn ze in 2006 begonnen. Resultaat: 200.000 doden.
Sneu }:|
´
  zaterdag 4 november 2017 @ 00:20:40 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174856465
Zou Kuzu hier ook een mening over hebben? Nu houdt hij natuurlijk wijselijk zijn mond.
  Spellchecker zaterdag 4 november 2017 @ 00:29:11 #125
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174856599
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 00:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zou Kuzu hier ook een mening over hebben? Nu houdt hij natuurlijk wijselijk zijn mond.
Hij kent die klootzakken niet :z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')