abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:39:48 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_175516241
Hoe komt RTL Late Night historisch dieptepunt te boven? :D

DALENDE KIJKCIJFERSMet 315.000 kijkers beleefde RTL Late Night maandagavond een nieuw dieptepunt. Hoe kan de ooit zo gevierde talkshowhost Humberto Tan het tij keren?

RTL kondigde maandag met trots Malala Yousafzai als gast aan, de jongste winnares ooit van de Nobelprijs voor de Vrede. Toch trok het praatprogramma van Humberto Tan niet bovengemiddeld veel kijkers. Sterker, met slechts een 315.000-koppig publiek beleefde RTL Late Night een nieuw dieptepunt in de allang geleden ingezette neerwaartse spiraal. Net 5 noteerde bijna 100.000 kijkers meer met de zoveelste vertoning van de eerste Bridget Jones-film.

,,Dat is niet best’’, reageert voormalig talkshowhost Frits Barend. ,,Al blijf ik ervan overtuigd dat je het tij kunt keren. Maar je moet wel zorgen dat ze niet meer om je heen kunnen. Je moet het gesprek van de dag bepalen.’’

RTL Late Night concentreert zich altijd al meer op ‘lichte’ gasten, maar ook ‘hard’ nieuws werd in de begindagen niet geschuwd. Mogelijk om nog meer onderscheidend te zijn van Pauw en Jinek, wordt het behandelen van de actualiteiten meer en meer aan die laatste twee talkshows overgelaten.

Je moet wel zorgen dat ze niet meer om je heen kunnen. Je moet het gesprek van de dag bepalen

Regisseur en tv-deskundige Bert van der Veer : ,,Humberto presenteert het vrolijk en fris, maar het geheel is wat schraal. De kijker heeft nu het gevoel dat Late Night een RTL-promotiemachine is, omdat er vaak gezichten van die zender aanschuiven. Dan kun je nog een prima uitzending maken, zoals vorige week met Paul de Leeuw als gast, maar dan werkt het imago tegen.''

Dan maar wat meer in dezelfde vijver vissen als je concurrenten, stelt Barend. ,,En zorgen dat je het wat anders aanpakt. Henk van Dorp en ik (ofwel Barend & Van Dorp, door RTL 4 uitgezonden tussen 1999 en 2006, red.) gingen voor zowel de hoge als de lage cultuur. Harry Mulisch moest tegenover Jan Smit kunnen zitten. Dan moet er een zekere synergie ontstaan en die zag ik ooit wél bij Humberto.’’

,,En nieuws maken’’, benadrukt de oud-presentator. ,,Daar waren Henk en ik wel handig in, al zeg ik het zelf. Het werd een soort spelletje: zorg dat de naam van je programma genoemd wordt in het late radiojournaal als je weer naar huis rijdt. En dat minstens drie keer, anders zwaaide er wat voor de redactie. Humberto kan dat, maar hij moet wel de juiste gasten aan tafel hebben.’’

Weinig dwingend

Oud RTL-baas Fons van Westerloo sluit zich daarbij aan. ,,Ik was altijd fan van Humberto, maar hij is te weinig dwingend de laatste tijd. Je hebt niet het idee dat je wat mist, als je níet kijkt. En in het begin was dat wél het geval.’’

Je onderscheiden van Pauw en Jinek met meer ‘light entertainment’ noemt Van Westerloo een ‘denkfout’. ,,Want RTL Boulevard zit ook al in die sfeer. Ja, het is vaak erg gezellig bij Humberto aan tafel. Maar wat schiet je er nou mee op?’’ Bovendien, zegt Van der Veer, Pauw en Jinek besteden ook meer aandacht aan entertainment dan ‘vroeger’. ,,Dat hebben ze absoluut afgekeken van Humberto, want die mix werkte bij hem goed.’’

Belangrijk is of RTL er nog geld mee verdient, zegt Van der Veer. ,,Anders dan grote shows als Dance Dance Dance of The Voice is een talkshow relatief goedkoop om te maken, zeg een tonnetje per uitzending. Als je de boodschappers (kijkers tussen de 20 en 49 jaar, red.) redelijk aan je weet te binden, verdien je eraan. Maar op deze manier lijkt het me moeizaam. Wat de ultieme reddingsboei is, weet ik niet.'' Lachend: ,,Als ik dat wist, zou ik een uurtarief vragen.’’

https://www.ad.nl/show/ho(...)-te-boven~ad890a354/

Going down Going down :P
:W :W de buiten de deur neuker Humberto :r
pi_175516631
Als Jinek van die waardeloze tafels blijft hebben zal het vanzelf wel weer omhoog gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 5 december 2017 @ 22:04:04 #178
230491 Zith
pls tip
pi_175516914
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe komt RTL Late Night historisch dieptepunt te boven? :D

DALENDE KIJKCIJFERSMet 315.000 kijkers beleefde RTL Late Night maandagavond een nieuw dieptepunt. Hoe kan de ooit zo gevierde talkshowhost Humberto Tan het tij keren?

RTL kondigde maandag met trots Malala Yousafzai als gast aan, de jongste winnares ooit van de Nobelprijs voor de Vrede. Toch trok het praatprogramma van Humberto Tan niet bovengemiddeld veel kijkers. Sterker, met slechts een 315.000-koppig publiek beleefde RTL Late Night een nieuw dieptepunt in de allang geleden ingezette neerwaartse spiraal. Net 5 noteerde bijna 100.000 kijkers meer met de zoveelste vertoning van de eerste Bridget Jones-film.

,,Dat is niet best’’, reageert voormalig talkshowhost Frits Barend. ,,Al blijf ik ervan overtuigd dat je het tij kunt keren. Maar je moet wel zorgen dat ze niet meer om je heen kunnen. Je moet het gesprek van de dag bepalen.’’

RTL Late Night concentreert zich altijd al meer op ‘lichte’ gasten, maar ook ‘hard’ nieuws werd in de begindagen niet geschuwd. Mogelijk om nog meer onderscheidend te zijn van Pauw en Jinek, wordt het behandelen van de actualiteiten meer en meer aan die laatste twee talkshows overgelaten.

Je moet wel zorgen dat ze niet meer om je heen kunnen. Je moet het gesprek van de dag bepalen

Regisseur en tv-deskundige Bert van der Veer : ,,Humberto presenteert het vrolijk en fris, maar het geheel is wat schraal. De kijker heeft nu het gevoel dat Late Night een RTL-promotiemachine is, omdat er vaak gezichten van die zender aanschuiven. Dan kun je nog een prima uitzending maken, zoals vorige week met Paul de Leeuw als gast, maar dan werkt het imago tegen.''

Dan maar wat meer in dezelfde vijver vissen als je concurrenten, stelt Barend. ,,En zorgen dat je het wat anders aanpakt. Henk van Dorp en ik (ofwel Barend & Van Dorp, door RTL 4 uitgezonden tussen 1999 en 2006, red.) gingen voor zowel de hoge als de lage cultuur. Harry Mulisch moest tegenover Jan Smit kunnen zitten. Dan moet er een zekere synergie ontstaan en die zag ik ooit wél bij Humberto.’’

,,En nieuws maken’’, benadrukt de oud-presentator. ,,Daar waren Henk en ik wel handig in, al zeg ik het zelf. Het werd een soort spelletje: zorg dat de naam van je programma genoemd wordt in het late radiojournaal als je weer naar huis rijdt. En dat minstens drie keer, anders zwaaide er wat voor de redactie. Humberto kan dat, maar hij moet wel de juiste gasten aan tafel hebben.’’

Weinig dwingend

Oud RTL-baas Fons van Westerloo sluit zich daarbij aan. ,,Ik was altijd fan van Humberto, maar hij is te weinig dwingend de laatste tijd. Je hebt niet het idee dat je wat mist, als je níet kijkt. En in het begin was dat wél het geval.’’

Je onderscheiden van Pauw en Jinek met meer ‘light entertainment’ noemt Van Westerloo een ‘denkfout’. ,,Want RTL Boulevard zit ook al in die sfeer. Ja, het is vaak erg gezellig bij Humberto aan tafel. Maar wat schiet je er nou mee op?’’ Bovendien, zegt Van der Veer, Pauw en Jinek besteden ook meer aandacht aan entertainment dan ‘vroeger’. ,,Dat hebben ze absoluut afgekeken van Humberto, want die mix werkte bij hem goed.’’

Belangrijk is of RTL er nog geld mee verdient, zegt Van der Veer. ,,Anders dan grote shows als Dance Dance Dance of The Voice is een talkshow relatief goedkoop om te maken, zeg een tonnetje per uitzending. Als je de boodschappers (kijkers tussen de 20 en 49 jaar, red.) redelijk aan je weet te binden, verdien je eraan. Maar op deze manier lijkt het me moeizaam. Wat de ultieme reddingsboei is, weet ik niet.'' Lachend: ,,Als ik dat wist, zou ik een uurtarief vragen.’’

https://www.ad.nl/show/ho(...)-te-boven~ad890a354/

Going down Going down :P
:W :W de buiten de deur neuker Humberto :r
Eens!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_175519375
Beau op de plaats van excuusneger Tan kan het tij keren.
  woensdag 6 december 2017 @ 17:16:41 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_175531747
Tips voor Humberto

ANGELA KIJKT TVJournaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op televisie.

Wat dacht u? Die Angela gaat vandaag vast weer eens lekker los op de dramatische kijkcijfers van RTL Late Night? Ja en nee. Het is natuurlijk zonneklaar dat er iets moet gebeuren daar. Humberto Tan zit op zijn slechtst scorende dagen inmiddels in de buurt van het laatste seizoen van Barend & Van Dorp, toen ze naar wijlen Talpa waren verhuisd. En als de daling nog een poosje doorzet, komen de dramatische cijfers van Het Land van Maas en Geel (herinnert u zich die late avond talkshow überhaupt nog van datzelfde Talpa?) in zicht.

Maar ik wil het vandaag graag positief houden. Wat kunnen Humberto en RTL doen om het tij te keren? Want het mag u misschien verbazen, dat gun ik ze. Als kijker vind ik het alleen maar prettig als ik keuze heb uit twee goede talkshows. Bovendien houdt concurrentie redacties en presentatoren scherp en maakt ze dus beter.

Volgens mij is het ook niet zo moeilijk om een beetje diepgang en urgentie toe te voegen aan een line-up van voetballer Nathan Rutjes, cabaretier Soundos, rapper Diggy Dex en een deskundige die uitlegt waarom je minder bitterballen eet als ze op een rood bord liggen.

Allereerst zou ik RTL-collega Frits Wester aan het programma binden, zoals Jinek en Pauw de boys van de NOS hebben om de ontwikkelingen op het Binnenhof te duiden. Wester is een autoriteit en kan in korte, begrijpelijke zinnen uitleggen wat er speelt. Sluit voor economische onderwerpen zo’n dealtje met één of meer gezichten van RTL Z.

Kies alleen voor wéér een item met Gerard Ekdom, hoe leuk ik hem ook vind, of Miljuschka of de boswachter als de balans klopt tussen nieuws, zware en lichte onderwerpen. En bedrijf gewoon journalistiek. Als je dan toch een special rond Marco Borsato doet, stel dan ook twee of drie scherpe vragen in plaats van te kwelen ‘zeg Marco, vertel nog eens over je fantástische nieuwe plaat, práchtige gezin en gewéldige werk voor War Child’. Geldt ook als het zoveelste nieuwe RTL-programma geplugd moet worden.

Tenslotte: wissel Humberto af met Beau van Erven Dorens. Het is een overkill nu, door alle andere programma’s en nevenactiviteiten. Bij Jinek en Pauw werkt dat ook als een tierelier. Hoef ik niet meer over een imagoprobleem te beginnen. Ook weleens fijn.

https://www.ad.nl/show/tips-voor-humberto~a33dac6e/

Humberto kennende negeert hij dit volkomen en gaat ziek lullen dat de kijkcijfers van RTL wel stijgen, en dat hij en gerland zulke goede vrienden zijn :r :r :r
  woensdag 6 december 2017 @ 17:35:34 #181
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175532002
Nederland is gewoon klaar met de popiejopie Humberto die z’n eigen populaire imago vakkundig afbreekt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175532515
Na dat bekend werd dat ideale schoonzoon Tan met Stax aan t rollebollen was terwijl hij kort daarvoor nog liep te brallen dat zijn vriendin de enige is voor hem is het snel bergafwaarts gegaan. Veel mensen weten nu dat die Prodent smile dikke nep is.
  woensdag 6 december 2017 @ 22:43:46 #183
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175539232
Geluidsman is niet op komen dagen?
So we just called him Fred
  woensdag 6 december 2017 @ 22:45:53 #184
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_175539294
Eens met Frits.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  woensdag 6 december 2017 @ 23:01:00 #185
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175539675
Goh. Wat interessant allemaal.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_175540378
Barend trekt zijn drol in......
Hij gaat zijn mening niet meer geven. Hij vindt de #metoo-discussie geweldig.....
SOONY
  donderdag 7 december 2017 @ 00:08:19 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_175541240
Dat verhaal en die filmpjes over Prince :D
Voor het eerst sinds maanden weer met plezier zitten kijken, naar dit onderdeel dan
Humberto nog steeds om te :r
  donderdag 7 december 2017 @ 22:55:40 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175564069
Het is engels trut.
  donderdag 7 december 2017 @ 23:17:15 #189
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175564696
:') wat is dit slecht zeg.
  vrijdag 8 december 2017 @ 22:44:52 #190
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_175588003
Friends :') Seinfeld, dat was echt goed. Seinfeld had alles wat Friends niet had.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_175588043
Dit is boring. Kutgasten.
  vrijdag 8 december 2017 @ 22:49:11 #192
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_175588143
Is het jasje van Mattie ondergescheten door meeuwen ofzo :')
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  vrijdag 8 december 2017 @ 22:49:16 #193
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175588147
Hij heeft net zo'n rare bek als Ruud de Wild.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 8 december 2017 @ 22:50:18 #194
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_175588181
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:49 schreef matthijst het volgende:
Hij heeft net zo'n rare bek als Ruud de Wild.
Het verschil is: Ruud is erg goed, Mattie is niks.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_175588197
Mattie is echt :r
pi_175588989
quote:
6s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat verhaal en die filmpjes over Prince :D
Voor het eerst sinds maanden weer met plezier zitten kijken, naar dit onderdeel dan
Humberto nog steeds om te :r
Dat komt omdat Prince een fascinerend persoon was, niet vanwege RTL Boulevard ^^
pi_175589933
Het is weer eens een tafel met RTL4 collegae die zichzelf weer mogen promoten.

Snapt die Tan niet dat dit niet werkt?
  zaterdag 9 december 2017 @ 00:09:07 #198
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_175590210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 23:54 schreef FlipjeHolland het volgende:
Het is weer eens een tafel met RTL4 collegae die zichzelf weer mogen promoten.

Snapt die Tan niet dat dit niet werkt?
Idd weer om te :r
Galjaard weer aan het snuiven :D
pi_175604163
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat een dieptepunt. Zou weleens het laatste seizoen kunnen zijn tot de zomer.
En dan nog wel even een RTL Summer Night erachteraan wat mij betreft met Beau en toch nog Marieke.
Maar dat zal wel niet gebeuren..
Gaaf! Coole nerd shirts op QuoteShirts.nl
TV series downloaden zonder schikkingsvoorstel te krijgen dmv VPN?
Neem dan VPNUnlimited, nu ook met werkende NetFlix proxy (USA aanbod kijken)
pi_175649522
Nou zit die ook al bij de 5uur show..

Die kijkcijfers kelderen ook vandaag.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')