abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 17 maart 2018 @ 17:14:07 #176
388664 crew  Dotteke
pi_177886606
Emil gaat de ring in en heet iedereen welkom.
“’Het is een bijzonder avond vanavond. Het staat in het teken van de alphamannen van Utopia”.
Emil geeft het woord aan de voorzitter van de boksbond Boris van de Voorst.
Hij verteld dat het een serieuze aangelegenheid is, er is ook een jury aanwezig. Hij vraagt een applaus voor de Utopianen dat ze dit mogelijk gemaakt hebben.
De boksbond is blij met zo mooi event en wenst iedereen veel succes en een fijne avond,
Het eerste gevecht gaat beginnen tussen
Jason Weijers en Dennis Bintje



Beau en Romy bereiden zich voor op de wedstrijd.

Dennis heeft deze wedstrijd gewonnen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 17 maart 2018 @ 17:49:11 #177
388664 crew  Dotteke
pi_177887733
Voor dat Romy en Beau hun partijtje worstelen willen laten zien krijgen we eerst een paar keer een streamlock. Ook is de aggregaat weer eens uitgevallen.
Je hoort de Utopianen klagen over de kou.
Dan kondigt Emil Beau en Romy aan. De dames maken er een heel showtje van.
Emil is de scheidsrechter van deze worstelwedstrijd.

In de rode hoek, Romy
En in de blauwe hoek Beau

Het gevecht gaat een beetje gelijk op.


Beau heeft zich flink bezeerd, maar desondanks wil ze door gaan, maar Romy geeft aan dat ze genoegen neemt met een gelijk spel. Beau wilde ondanks haar blessure doorgaan/


Als ze last bij houden moet ze er even naar laten kijken zegt Chipp

Ondertussen is er weer een bokswedstrijd aan de gang.


[ Bericht 9% gewijzigd door Dotteke op 17-03-2018 18:00:55 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 17 maart 2018 @ 18:53:50 #178
388664 crew  Dotteke
pi_177889148
Ivan en Ruud bereiden zich voor voor de wedstrijd.
Chipp komt Ivan storen, hij wil zijn goochel act met Bas nog doen en er is tussen door geen tijd geweest om het te doen.
Heb het antwoord van Ivan niet verstaan.
Ruud zijn gezicht wordt ingesmeerd, en Ivan krijgt nog een paar laatste tips van zijn trainer

Denk er aan Ivan zijn klappen zijn hard reken er op.
Ga zitten he, denk er aan ga zitten dan.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 17 maart 2018 @ 19:40:05 #179
388664 crew  Dotteke
pi_177890788
Voor de wedstrijd zei Emil dat Ruud een beter conditie heeft dan Ivan.
Een ervaren bokser in de COS zegt dat dit klopt maar dat Ivan betere technieken heeft.
Billy en Chipp hebben onderling contact. Ruud gaat als eerste op, en als de muziek van Ivan begint geeft Billy een seintje.

En dan is het zover, Emil kondigt de beide boksers aan.
"Ruud Zwaan, de koeien knuffellaar met het uithoudingsvermogen van een renpaard".

En zijn tegenstander vecht vanuit de rode hoek
"De grote zelfbenoemde leider van Utopia.
De man die denkt vanavond te gaan winnen van Ruud".
Ivan de verschrikkelijke

Laat je horen voor Ivan, schreeuwt Emil en dan schieten de streams op zwart
Ivan Ivan Ivan schreeuwt het publiek, als de streams weer terug zijn.

Als het gevecht begint gaan de streams weer op zwart.

Goed instappen, goed instappen roept de trainer naar Ruud.

"Zag je die angst in z’n ogen, sla het licht er uit", zegt de trainer tegen Ivan.
Ruud moet rustiger aan doen hij geeft zich teveel.

Het publiek is voor Ivan de menigte schreeuwt zijn naam.



En de winnaar is Ivan

Na afloop bedankt Ivan iedereen.
En de boksbond geeft alle Utopianen een clinic cadeau.
Ivan is blij hij kan na zoveel weken weer een drankje drinken.
Ruud heeft zich verkeken, hij heeft geen tijd gehad om te oefenen.
Ivan is een terechte winnaar, zegt Ruud.
Ruud heeft maar 2x een half uurtje getraind.
Ruud voelt zich niet gekleineerd, Ivan heeft terecht gewonnen.
[img] https://gyazo.com/41da87ee1b6a964821d0899bd120b544.gif[/img]
Nu wordt de tent klaar gemaakt voor een feestje.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 10:17:48 #180
388664 crew  Dotteke
pi_177926384
BV vergadering19-03-2018

Vandaag zijn weer de stemmingen maar nu maar eerst de BV vergadering.
Ivan geeft aan dat René niet bij de vergadering aanwezig is . Hij ruimt de bar in de tent op. Hij doet het alleen ze zouden het met zijn drieën doen. Romy geeft aan dat ze gevraagd hebben of ze konden helpen, maar René zei zelf van niet.
terugkoppeling BV 12-03-2018

Luifel
Vloer van de luifel heeft geen zin, is nog maar een paar keer, vindt Baldr.
Ivan vindt dat het wel moet gebeuren.
Baldr zegt dat er nu al dozen over heen gelegd worden.
Linda zegt dat er veel evenementen aankomen.
Romy stel voor een antislipmat neer te leggen i.p.v. een nieuwe vloer.
Ivan wil er niet iedere vergadering op terug komen.
Baldr gaat toch een nieuwe vloer bestellen
Stichting Aron
Willen 10 kippen overnemen, kijken wanneer ze die op komen halen.
Ze gaan dan ook samen eten.

Merchandise
Nog geen reactie gehad.
{b]Fotograaf[/b]
Edith was teleurgesteld.
Ivan weet niet wat hij zeggen moet, Billy zegt dat hij het maar kort moet houden.
Het is goed, zegt Ivan, de afspraken die ik…… streamlock
Als we weer streams hebben gaat het over de inkomsten van de Fight night
Fight-night
Dit gaan ze niet benoemen, heeft Ivan gisteren al gedaan,
Ik benoem het wel even hieronder voor degene die het gisteren niet gehoord hebben.
De verdiensten van de fight nigt
¤25.250 totale omzet
¤10.800 totale kosten
Minus Btw, andere belasting en andere kosten netto winst van ¤7.285
Daarvan gaat ¤730 naar de foundation.
Blijft een netto winst voor de BV over van ¤6.557.

Romy geeft aan dat iedereen op zijn plaats moet blijven staan, of geef even aan dat je weg gaat.
Voldoende bestellen voor de bar, de fusten waren wild omdat ze te laat met de auto waren gebracht.
Romy benadrukt nog een keer dat er bij de bar voldoende voorraad moet zijn.
Ze geeft ook aan dat ze René iedere keer controleert om te kijken of hij wel voldoende besteld heeft.
Baldr zegt dat er eerst altijd gezegd werd dat je zuinig moest inkopen en nu is het dit.
Linda zegt dat George niet zo maar producten als vervanging moet sturen zonder overleg.
Baldr zegt dat ze tegen René moeten zeggen dat ze tot 1 juni drankvoorraad moeten bestellen.
Mehmet zegt dat je altijd moet zorgen dat je voorraad hebt, hij komt uit de supermarkt branche en zou zich rot schamen als er geen voorraad was. Hij vindt tot juli bestellen ook niet nodig, maar zorg er voor dat er voldoende is.
Romy zegt dat ze altijd voor 2 evenementen bestelden. Ivan vindt dat een goed plan en stelt voor dat Romy en René nemen dit met René door. Er is weer een streamlock.
Verder vindt Romy het een geoliede machine bij de bar.
Door dat er niet genoeg patat was zijn ze door de oude voorraad frikandellen en zo op.
200 kilo patat is er verkocht. Voor een uitverkochte markt is er 400 kilo patat nodig.
Taken beter aan de vrijwilligers uitleggen.
Als je ingedeeld bent ergens daar ook blijven staan.
Ivan vraagt hoe ze aan vrijwilligers komen. Billy heeft nog een nummer van Beau gekregen………. Streamlock.
Billy gaat een lijstje maken met alle vrijwilligers en of ze dat in de dropbox wil zetten.
Romy heeft een oplossing voor koffie en thee, een vrijwilliger er opzetten.
Ivan zegt dat het een taak is die hij onderschat heeft, er wordt veel koffie en thee gedronken.
Evenementen binnen gaan gestroomlijnd, zegt Bas.
De tent
Alle veiligheidsmaatregelen zijn getroffen, tent wordt waarschijnlijk woensdag af gebroken.
De clico’s worden geleegd in hun eigen clico’s
Ivan zegt ook dat hij voor ¤ 50 nieuwe kan laten komen en de ouden kan laten ophalen.
Baldr gaat de oude volle naar de poort brengen.
Voor het afbreken heeft Ivan Utopianen nodig, voor iedere Utopiaan die mee werkt scheelt dat ¤300,00. Hij gaat vandaag een lijstje maken wie kan helpen.
Het filmpje van de fight night staat online, zegt Bas.
Hij en Chipp willen ook de LIDL filmen.

Live in de loods
Er moet meer aan getrokken worden, verkoop tickets loopt niet hard, er zijn er 65 verkocht.
Kaartjes zijn ¤17,50 inclusief services kosten.
De begroting moet aangepast worden.
Ivan wil meer promotie voor zijn evenement.
Romy wil wel weer een showtje playbacken.
Er komt een actie buiten om kaartjes te winnen.
Voor 100 man gaat de LIDL niet door.
De band vindt het wel heel leuk om te doen.
Bas zegt dat het voor de verkoop niet goed is als je niet zeker weet of het wel of niet doorgaat.
Beau gaat met de band bellen wat ze er voor vinden.
Ze zegt dat de BV weinig kosten maakt, de band neemt licht en geluid mee.
Begroting wordt aangepast, prijs wordt aangepast.
Ivan zegt dat het weinig is voor een concert van Baby Blue, normaal betalen mensen daar ¤40.00 voor. “Ja, dan weten mensen het ook ruim van te voren”, zegt Linda en wederom krijgen we een streamlock.



Markt
Zondag is de markt,
Markten lopen goed. Ook de markt van 1 april is ook bijna uitverkocht.
Billy heeft Ivan gevraagd of hij mee wil kijken.
Alles moet in orde zijn, gaat ze woensdag in het centraal aangeven.
Linda wil kijken of de caravan die van José is geweest naar een andere plaats kan, ze wil er een foodtruck van gaat maken. Ze is bezig met een andere vloer.
Moeten 400 kilo aardappelen bij besteld worden.
Baldr heeft nog genoeg voor een evenement een 1 markt.
Op de markt worden er ook al spullen verkocht die ze in de loods hebben aangeschaft.
Ze gaan een lijst maken zodat mensen ook kunnen reserveren.
Van de kerst verlichting is heel veel kapot, ook veel beelden gebroken omdat alles op alles op elkaar werd gelegd.
Beau heeft extra mokken met het Utopia logo besteld.
Door het weer gaan ze chocomelk en pannenkoeken doen.
Madilia heeft hapjes en als de foodtruck goed loopt kunnen er alleen dingen verkocht worden die in de loods gemaakt worden.
Linda stelt saucijzen broodjes of hotdogs voor.
Romy stelt voor om zelf suikerspinnen te gaan verkopen, maar het idee wordt afgeketst.
Hotdogs gingen goed omdat de friet op was, zegt Linda.
De hapjes van Madilia gaan goed omdat ze maar 1muntje kosten zegt Linda, mensen hebben altijd nog wel een muntje over.
Foodtruck wordt
Finance
Bank 35209
Kas ¤16.720
Bank ¤29.400
Inkomsten ¤52.000
Betalen facturen ¤6.400
¤3700 salaris Utopianen
¤2.383 foundation
Staatkas ¤ 33.611
Met bank2 ( de bv van Chippen de tweeling) er bij gerekend staan we op ¤ 33.098
Bas vraagt of ze wel door moeten gaan met het storten in de foundation pot, we doen er vrij weinig mee en straks gaat de winnaar met de pot van de foundation naar huis.
Romy stel voor om bv de stichting die de kippen op komt halen dan voer mee te geven voor de kippen om zo de pot leeg te krijgen voor het einde van Utopia. We krijgen weer een streamlock
Als we weer streams hebben gaat het over de schilderijen van José.
Schilderijen van José
De mensen kunnen nu bij José thuis bestellen.
Het gaat over het terug storten van de klanten die al betaald hadden voor een schilderij.
6 of 7 schilderijen zijn afgetekend, die heeft ze achter gelaten.
80 bestellingen stonden nog open. Schilderijen zijn gemiddeld ¤100 en dat moet terug gestort worden aan de klanten. José had al een winstuitkering gehad van de bestelde schilderijen.
Linda betaalt wekelijks de winstuitkering uit. Mehmet vindt het raar dat je al uitbetaald krijgt als je werk nog niet afgerond is. Het geld van José is naar Linda gegaan, dus allemaal mooi geregeld, zegt Bas.
Linda geeft aan dat het praktisch was.

taxateur
Ivan heeft een email van de taxateur gekregen en dat het is een fiks bedrag, ¤135 p/uur exclusief BTW.
Ivan stelt voor om foto’s maken van de te verkopen artikelen.
Romy zegt dat het misschien voor de kopers meer waarde heeft dan wat de taxateur zegt wat het waard is.
Zonnepanelen zijn gehuurd en kunnen niet verkocht worden.
Einde BV vergadering, op naar de stemmingen later deze dag.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 12:33:12 #181
388664 crew  Dotteke
pi_177929140
Er is onder de Utopianen heel wat te doen. Bezoekers van de Fight Night hebben verteld dat het Chipp en de tweeling team vide uit elkaar willen halen en Linda op de bank willen zetten. Andere hebben aan Cemal verteld dat Chipp hem weg willen stemmen. Beau heeft te horen gekregen dat Linda en Madilia over haar roddelen, zo zouden ze het hebben over het feit dat ze altijd met een blote schouder loopt en dat ze bij Emil op schoot heeft gezeten. Het er is dus onderling veel gedoe.
Chipp gaat de hele groep af, hij wil voor de stemmingen een statement naar de bezoekers brengen. Het is hun spel en de vraag is of ze zich er niet mee willen bemoeien en hun het spel willen laten spelen.
Er wordt zelfs even gepraat om geen evenementen dus ook geen bezoekers meer op het terrein te laten. Maar dit is natuurlijk snel van de baan. Ze kunnen immers niet zonder de inkomsten van de markten en evenementen.
Billy heeft ook net als Linda en Madilia gezegd het spel niet te spelen. Ze heeft een statement gemaakt die ze gaat voorlezen voor de haar stemmen bekend gaat maken.
Billy en de dames van de vide willen dus het spel niet spelen, maar ondertussen zijn ze wel druk bezig om op te schrijven wie ze denken wie op wie gaat stemmen om zelf hun stem daardoor te laten bepalen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 12:33:25 #182
388664 crew  Dotteke
pi_177929144
Er is onder de Utopianen heel wat te doen. Bezoekers van de Fight Night hebben verteld dat het Chipp en de tweeling team vide uit elkaar willen halen en Linda op de bank willen zetten. Andere hebben aan Cemal verteld dat Chipp hem weg willen stemmen. Beau heeft te horen gekregen dat Linda en Madilia over haar roddelen, zo zouden ze het hebben over het feit dat ze altijd met een blote schouder loopt en dat ze bij Emil op schoot heeft gezeten. Het er is dus onderling veel gedoe.
Chipp gaat de hele groep af, hij wil voor de stemmingen een statement naar de bezoekers brengen. Het is hun spel en de vraag is of ze zich er niet mee willen bemoeien en hun het spel willen laten spelen.
Er wordt zelfs even gepraat om geen evenementen dus ook geen bezoekers meer op het terrein te laten. Maar dit is natuurlijk snel van de baan. Ze kunnen immers niet zonder de inkomsten van de markten en evenementen.
Billy heeft ook net als Linda en Madilia gezegd het spel niet te spelen. Ze heeft een statement gemaakt die ze gaat voorlezen voor de haar stemmen bekend gaat maken.
Billy en de dames van de vide willen dus het spel niet spelen, maar ondertussen zijn ze wel druk bezig om op te schrijven wie ze denken wie op wie gaat stemmen om zelf hun stem daardoor te laten bepalen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 14:32:48 #183
388664 crew  Dotteke
pi_177932455
Dan is het eindelijk zo ver voor de Utopianen, zij mogen wederom iemand naar huis stemmen.
Er zal nu meer duidelijk worden voor de Utopianen.
Bas heeft al aangeven vandaag met zijn gevoel te stemmen en morgen weer rationeel.
Rienk begint of hij mag blijven of niet.
Als iemand vindt dat hij moet vertrekken dan moeten ze naar hem toekomen dan is hij volgende week weg. Ivan zegt dat hij wel het idee heeft dat Rienk zich met de stemming bemoeit als hij dit nog een keer ziet zal hij als eerste aangeven dat Rienk moet vertrekken.
Linda wenst iedereen welkom bij de finale.
Er is een hoop gebeurd, we hebben nog een evenement gehad waar veel gesproken is waar bij we wel met zijn allen moeten bedenken dat we ons niet te veel laten beinvloeden.
Als eerste is Billy Ze heeft haar verhaal op papier gezet en ze leest het voor.
“Ik kan me voorstellen dat er een aantal zijn die anders van mij verwachten. Maar het nieuwe stemmen of te wel het spek hebben mij echt overvallen en aan het denken gezet. Voor mij is Utopia nooit een spel geweest. Ik heb heus wel meegedaan aan spelletjes maar nooit tenkosten van Utopia.
Ik heb ook altijd gestemd omdat het moest. Ik vind dat de Utopiaan van de eeuw iemand moet zijn die hart heeft voor Utopia. Ik wil mijn laatste kostbare tijd in Utopia niet besmeuren omwille van een spel. Ik wil Utopia eindigen, zoals ik hem mij het liefst wil herinneren. En ik zelf alleen bepalen door de keuzes die ik nu maak. De winnaar van het spel en Utopiaan zijn zijn voor mij twee verschillende dingen. Ik kies met stip op 1 voor Utopiaan zijn. En ontrek mij uit het spel met alle gevolgen van dien. Ik wil in deze finale mijn Utopia hart laten spreken om zo mijn herinneringen aan Utopia veilig te stellen.
Ik stem uit mijn gevoel en mijn gevoel gaat uit naar Baldr.
3 op jou
Madilia
Ze stemt heel simpel op iemand met wie ze niets heeft
3 op René
Romy
Fuckt up, laten we bij ons zelf blijven.
Ze vindt stemmingen super lastig.
Ze wil in de finale staan met mensen die hard hebben lopen knokken.
1 stem op Baldr
2 stemmen op René
Linda
Voor haar is er kwa gevoel niet veel veranderd behalve dat ze Baldr heeft gesproken en dat ze elkaar te weinig hebben gesproken, dus geen stemmen voor hem deze week
Ze stemt op degene met wie ze het meeste onderbuik gevoel heeft
3 voor René
Demi
Stemt op degene waar ze het minste mee heeft
3 stemmen op Linda
Fay
Ze ziet Linda als een sterkte speler
3 stemmen voor Linda
Beau
Vorige week gaf ik er drie op Billy, we zien je de laat
1 stem op Billy
2 mensen hebben haar teleurgesteld deze week en dat zijn Linda en Madilia
Beide krijgen 1 stem van Beau
Chipp
Finale is begonnen
Linda heb je altijd als een van de grootste concurrent gezien.
Voor hem is nu het spel begonnen en daarom geeft hij haar 3 stemmen
Omdat het het beste is voor hemzelf
Mehmet
Get the fuck out of my house
Baldr krijgt 3 stemmen van Mehmet. Iedereen begint te lachen.
Als Baldr vraagt waarom iedereen lacht krijgen we een streamlock.
René
3 stemmen voor Linda
Baldr
3 stemmen aan Billy
Bas
Het spel is begonnen, vorige niet tactisch geweest deze week ook niet.
Bij sommige mensen gaat me maag heen en weer
Dus Madi, ik geef er 3 aan jou.
Ivan
Het is duidelijk, ik het gehoopt dat het spel nog niet gespeeld werd.
René 1 stem je werkt teveel, en je overlegt te weinig
En voor Demi en Fay ieder 1 stem.
Volgende week ga ik met het spel beginnen, zegt Ivan.
Cemal heb ik niet gezien, maar volgens het schema hieronder heeft hij zijn drie stemmen aan Billy gegeven.
René en Linda zitten op de bank

Schema is van Gizmogirl
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 09:15:53 #184
388664 crew  Dotteke
pi_177950179
Gisteren avond is er een kleine woordenwisseling tussen Rienk en Ivan geweest.
Rienk probeerde Ivan advies te geven in het spel en dat was nu net waar Ivan hem vlak voor de stemmingen gisteren begonnen voor gewaarschuwd had, bemoei je niet met het spel Rienk, anders steek in mijn hand op en kan je vertrekken.,
Ivan heeft nu zijn hand opgestoken en Rienk heeft aangegeven maandag weg te gaan.

De woordenwisseling

“Luister niet naar jezelf. Je bent hier voor Utopia, niet voor een fucking spel Rienk. En dat is de reden dat je hier bent en nu bemoei je je met het spel. Je geeft mij het advies over hoe ik in het spel moet gaan staan. En ik zeg jou waarom geef je mij die advies, geef mij dat advies niet. Ik heb je daar gevraagd, vanochtend nog, bemoei je niet met het spel. En dat doe je wel”, zegt Ivan. “Ik ga weg”, zegt Rienk. “Dat is jou optie, dat is jou keuze”. Zegt Ivan
“Dat is niet mijn optie en ook niet mijn keus”, zegt Rienk
Ivan: “Dat is jou keus”.
Rienk: “nee, dat is Bulshit”
Ivan: ”Dit is jou keus, dit is geen bullshit. Ik vraag jou, je bent hier vrij om alles te doen wat je wil maar bemoei je gewoon niet met het spel”. Ivan wordt boos en gaat harder praten. “Je bent hier voor Utopia Rienk, niet voor het spel ( en slaat in zijn handen om nadruk te leggen op zijn woorden)

Het zijn twee losse dingen, Utopia, het spel. Dat spel is tijdelijk, dat gaat niet continue zo blijven en je bemoeit je er nu continue mee. Zelfs jij kan je er niet uithalen. Hoe groot zijn jou idealen voor Utopia dan. Ik zie je Utopia shit lezen. Maar hoe groot zijn je idealen daarvoor dan laat dat een keer zien dan. i.p.v. als een clown hier rond gaan hangen. Een beetje met natrium gaan spelen, met balletjes gaan gooien. Alleen maar achter bullshit nieuws achter aangaan. En hier over … weet ik veel”, hakkelt Ivan boos verder.
“Kakakakakarikatuur praten, mensen achterlijk maken, lachen wanneer iemand achterlijk gemaakt wordt. Dat is wat je nu aan het doen bent Rienk. Ik zie geen idealen in je”, raast Ivan verder.
“Nee”, zegt Rienk, die bijna niet te verstaan is, hij heeft geen microfoon om.
“Heel eerlijk, ik zie geen idealen in je nee, nee. En je zegt dat je van mensen houdt en dat je om mensen geeft en dat je een stukje liefde geeft. Ik voel je liefde niet man”, zegt Ivan.

“Nee, je voelt niets”, vraagt Rienk.
“Nee, want die is er niet”, zegt Ivan.
” O, dat is wat anders”, zegt Rienk.
“Die is er niet, die is er alleen voor Rienk”.
“o oo o”, zegt Rienk
“Die is er alleen voor Rienk, waar Rienk zin in heeft en waar wat Rienk wil, En niet luisteren op het moment dat iemand netjes komt vragen van Joh alstublief, doe gewoon wat je wil hier. Maar je geeft hier onderdak je krijgt hier alles wat je wil”.
Rienk zegt ook iets tussen door maar zonder microfoon en Ivan die er door heen praat niet goed te verstaan. Het lijkt we op dat hij zegt dat hij moet doen wat Ivan zegt, het antwoordt van ivan hierop is.
“Doe niet wat ik zeg, bemoei je niet met het spel. Je bent hier voor Utopia. Niet het spel”.
“Bemoei je niet met mij, ja bemoei je niet met mij. Ik heb niets met het spel te maken waarom bemoei je je met mij”, zegt Rienk.

“Je bemoeit je met het spel”, zegt Ivan nogmaals.
“Jongen, je hebt me gewoon bedreigd”, zegt Rienk.
“’ Met wat”, vraagt Ivan verbaasd.
“Bemoei je er niet mee of ik stuur je weg”, zegt Rienk.
Ivan: “Ik zeg ik ben dan de eerste de volgende keer dat je zo vraag gaat stellen de eerste die zijn hand gaat opsteken”.
Rienk: “Steek die hand dan op”.
Ivan: “Ik steek nu mijn hand op als jij je nog maar blijft bemoeien met het spel mag je voor mij weer je reis buiten voortzetten Rienk”.
“Prima, dan zeg ik dat maandag in de stemming. Volgende week maandag. Prima”, zegt Rienk.
“Wat jij wilt jongen’.
“Ja, wat ik wil, wat jij wil. Ik vind het prima”, zegt Rienk die onder een deken op de bank gaat liggen.

Ivan:“Zo moeilijk is het niet”.
Rienk:” O, het is ontzettend moeilijk”.
Ivan:“Zo moeilijk is het niet”.
Rienk:”Jij maakt het wel makkelijk in ieder geval, voor ons allemaal of niet?”.
Ivan: ”Ik stel je netjes een vraag”.
Rienk:” oo oo , is een vraag gewoon puur uit eigenbelang”.
Ivan: “ Eigenbelang?”
Rienk: “Ja, als meneer wil winnen. Dus hij kan geen advies verdragen voor een ander”.
Ivan: “Jij komt mij advies geven. Ik zeg tegen jou Rienk, geeft mij die advies niet. Dus hoe is het uit eigenbelang?”
Rienk:”Hoe is dat uit eigenlang?”
Ivan: ”Hoe is het uit eigenbelang?”.
Rienk: “ Omdat ik het ook bij andere doe”.

Ivan: ”Hoe is het uit eigenbelang? Je komt mij een advies geven. Je kan het ook voor lief nemen en der hier niks over zeggen. Jij geeft mij hier op dat plek waar in nu sta geef jij mij advies. Ik zeg Rienk ik wil jou advies niet, bemoei je der niet mee. Ik heb het je gevraagd”.
Rienk: “Waarom wil je mij advies niet?”
Ivan: “Omdat je je met iets bemoeit wat jou niks aangaat”.
Rienk: ”Ik ben hier”.
Ivan: “Voor Utopia, niet het spel.
Rienk: “Dus, wacht even. Ik ben hier voor Utopia Ja”
Ivan zegt “yes niet het spel “.

Rienk: “Het spel maakt Utopia kapot ja?”
Ivan: “Ik vind het niet Utopiaans op deze manier nee”.
Rienk: “ Het is absoluut niet Utopiaans, dus het spel is mijn vijand”.
Ivan: “Dus wat moet je doen?”
Rienk: “Vechten tegen de vijand”.
Ivan moet lachen, “jij bent jou eigen vijand man. Jij bent jou eigen vijand Rienk” en hij loopt weg bij Rienk

“Dan verlies ik”, zegt Rienk.
“Ja jongen, je verliest. Je verliest al je hele leven joh”, zegt Ivan.
Rienk: “ Ik zal verliezen met opgeheven hoofd””.
Ivan: “Ja joh, maar het is ook wel duidelijk waarom jij continue verliest. Ik heb me zo zwaar vergist in je jongen”
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 14:35:32 #185
388664 crew  Dotteke
pi_177957179
Vandaag gaan de Utopianen stemmen wie van de 2 inwoners die gisteren de meeste stemmen gehad hebben naar huis moet.
Baldr is degene die heen en weer schommelt met zijn stem.
Eerder deze middag had hij tegen Linda gezegd voor René te stemmen. René had hem gesteund en het zou betekenen dat hij hem een mes in de ribben zou steken.
Maar vlak voor de stemming begon heeft hij tegen René gezegd dat hij voor Linda gestemd had.
De inwoners moeten dus hun stem al uitbrengen voor ze gaan stemmen voor de stream/tv.
René snapt de keus van Baldr niet.

Chippp oepent de stemming en nodigt René en Linda uit te komen staan.
Iedereen mag een amulet pakken, het is de bedoeling dat de Utopianen deze neerhangen bij de Utopiaan die mag blijven
De stemming
Madilia
Madilia, stemt voor Linda, niet zo verrassend, zegt ze. Je bent me vriendin, je eerlijk, je bent zo slim. Je bent een voorbeeld van mij en ik wil je echt niet weg hebben.
Romy
De keuze van Romy is voor iemand die nog niet klaar is en op veel vlakken veel waard is in Utopia
Haar stem gaat naar Linda.
Billy
Ze vindt hem altijd een Utopia een markant figuur.
Ze houdt van duidelijkheid en dat heeft Linda.
Linda kan zichzelf aan de kant zetten voor Utopia.
Haar stem gaat naar Linda.
Demi
Haar amulet gaat naar René, omdat ze gisteren op Linda gestemd heeft.
Er volgt een streamlock.

Beau
Na deze week kan Beau haar stem niet aan Linda geven en gaat haar stem naar René.
We krijgen weer een streamlock.
Chip
We zien nog net ddat hij zijn amulet een Rene geeft.
Mehmet
Eerste keus, gevoel Linda
Cemal
2 ras Utopianen zijn genomineerd.
Met René een leuke tijd gehad, lady’s night.
Toen Linda binnen kwam klikte het gelijk daarom is het moeilijk.
Hij ziet Linda meer dan René, veel pijn in de rug daarom kiest hij voor Linda.
Ivan
Ivan geeft zijn stem aan Linda.
Hij vindt dat Cemal al zei, 2 raas utopianen.
Er staat aer een die er op zit omdat er tactisch tegen haar gestemd is en een die tactisch gestemd heeft.
Hij houdt niet van tactisch stemmen, dus vandaag zijn keuze.
Bas
Bas zijn stem gaat naar René.
Baldr
Hij wilde het laatste zijn, hij het moeilijk gehad
Jullie betekenen heel veel voor mij, jullie verdienen allebei een plaats in de finale.

Fay hebben we niet zien stemmen, dat was waarschijnlijk in de streamlock
Het is duidelijk Linda mag blijven zij heeft 7 stemmen en Rene heeft er 5.
René mag zijn spullen pakken en iedereen dag zeggen.
René dacht voor hij mocht komen dat hij in het beloofde land kwam.
Na een week kwam het besef langs, het lijkt soms wel een kopie van de buitenwereld
Hij heeft zijn best gedaan het om te bouwen, te rigide.
Hij wilde bouwen. Hij is zichzelf tegengekomen, weet nu wat zijn kwaliteiten zijn en wat zijn valkuilen zijn.
Hij vindt het jammer dat het spel is geworden.
Hij wenst iedereen heel veel vechtlust.
Ik weet wel dat deze kerel een biertje op het terras gaat pakken.
Hij zegt de Utopianen dat ze de salsa avond vast moeten houden, kaart verkoop loopt goed en er komt een vette band. Hij vindt het jammer dat hij het niet mee kan maken.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_177957944
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:35 schreef Dotteke het volgende:
Vandaag gaan de Utopianen stemmen wie van de 2 inwoners die gisteren de meeste stemmen gehad hebben naar huis moet.
Baldr is degene die heen en weer schommelt met zijn stem.
Eerder deze middag had hij tegen Linda gezegd voor René te stemmen. René had hem gesteund en het zou betekenen dat hij hem een mes in de ribben zou steken.
Maar vlak voor de stemming begon heeft hij tegen René gezegd dat hij voor Linda gestemd had.
De inwoners moeten dus hun stem al uitbrengen voor ze gaan stemmen voor de stream/tv.
René snapt de keus van Baldr niet.
[ afbeelding ]
Chippp oepent de stemming en nodigt René en Linda uit te komen staan.
Iedereen mag een amulet pakken, het is de bedoeling dat de Utopianen deze neerhangen bij de Utopiaan die mag blijven
De stemming
Madilia
Madilia, stemt voor Linda, niet zo verrassend, zegt ze. Je bent me vriendin, je eerlijk, je bent zo slim. Je bent een voorbeeld van mij en ik wil je echt niet weg hebben.
Romy
De keuze van Romy is voor iemand die nog niet klaar is en op veel vlakken veel waard is in Utopia
Haar stem gaat naar Linda.
Billy
Ze vindt hem altijd een Utopia een markant figuur.
Ze houdt van duidelijkheid en dat heeft Linda.
Linda kan zichzelf aan de kant zetten voor Utopia.
Haar stem gaat naar Linda.
Demi
Haar amulet gaat naar René, omdat ze gisteren op Linda gestemd heeft.
Er volgt een streamlock.

Beau
Na deze week kan Beau haar stem niet aan Linda geven en gaat haar stem naar René.
We krijgen weer een streamlock.
Chip
We zien nog net ddat hij zijn amulet een Rene geeft.
Mehmet
Eerste keus, gevoel Linda
Cemal
2 ras Utopianen zijn genomineerd.
Met René een leuke tijd gehad, lady’s night.
Toen Linda binnen kwam klikte het gelijk daarom is het moeilijk.
Hij ziet Linda meer dan René, veel pijn in de rug daarom kiest hij voor Linda.
Ivan
Ivan geeft zijn stem aan Linda.
Hij vindt dat Cemal al zei, 2 raas utopianen.
Er staat aer een die er op zit omdat er tactisch tegen haar gestemd is en een die tactisch gestemd heeft.
Hij houdt niet van tactisch stemmen, dus vandaag zijn keuze.
Bas
Bas zijn stem gaat naar René.
Baldr
Hij wilde het laatste zijn, hij het moeilijk gehad
Jullie betekenen heel veel voor mij, jullie verdienen allebei een plaats in de finale.

Fay hebben we niet zien stemmen, dat was waarschijnlijk in de streamlock
Het is duidelijk Linda mag blijven zij heeft 7 stemmen en Rene heeft er 5.
René mag zijn spullen pakken en iedereen dag zeggen.
René dacht voor hij mocht komen dat hij in het beloofde land kwam.
Na een week kwam het besef langs, het lijkt soms wel een kopie van de buitenwereld
Hij heeft zijn best gedaan het om te bouwen, te rigide.
Hij wilde bouwen. Hij is zichzelf tegengekomen, weet nu wat zijn kwaliteiten zijn en wat zijn valkuilen zijn.
Hij vindt het jammer dat het spel is geworden.
Hij wenst iedereen heel veel vechtlust.
Ik weet wel dat deze kerel een biertje op het terras gaat pakken.
Hij zegt de Utopianen dat ze de salsa avond vast moeten houden, kaart verkoop loopt goed en er komt een vette band. Hij vindt het jammer dat hij het niet mee kan maken.
[ afbeelding ]
Dank je wel !!!!
Je weet pas wat je mist als het er niet is.
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 15:09:11 #187
388664 crew  Dotteke
pi_177958021
René gaat zijn spullen pakken, hij geeft zijn huisje aan Demi.
Romy vraagt of hij nog naar de koeien gaat. Natuurlijk gaat hij naar de koeien.
Hij wil niet veel meenemen, gooit wat in zijn kiest en de rest laat hij staan, hij wil wel dat tafeltje meenemen.
In de loods loopt Chipp te kokhalzen, “vieze mensen, vieze mensen”bah (kostneigingen)
Hoe bedoel je niet tactisch, stuur je je matie naar huis. Wat een hok vol met slangen zeg ( kotsneiging)
Weg, stuk voor stuk”, zegt Chipp.
Madilia en Linda lopen ondertussen arm in arm buiten, terug naar de loods.
De tweeling snapt niet dat René juist nu naar huis gestuurd wordt.
Eerder toen hij van alles deed mocht hij blijven.
Die man doet geen vlieg kwaad, hij is ziek en ligt op bed en dan word hij weg gestuurd .
Baldr die René naar huis stemt, en voor Linda kiest, degene die hem vorige week nog naar huis wilde stemmen.
De tweeling zegt dat er tactisch gestemd is en dat het niet anders kan in het spel.
Ivan de verschrikkelijk heeft tegen Fay gezegd dat ze op haar stappen moest passen, ze geeft aan niet bang te zijn voor Ivan de verschrikkelijke.
Baldr en Cemal beide tegen René gestemd, hoe stem je tactisch, zegt Chipp.

Baldr wil niet tegen Madilia zeggen wat het was waarom hij zijn keuze heeft gemaakt.
“Chipp, fucking raar, ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen toen ik René een knuffel gaf”.
Het is een dekmantel omdat te zeggen dat ze René naar huis sturen omdat hij altijd in bed ligt.
Volgende week stemmen op Bil omdat die altijd op bed ligt.
Chipp weet te zeggen dat de moeder en zus van René buiten staan. Waarschijnlijk Rob ook.
René is niet in beeld en zo te zien is er niemand die hem helpt, iedereen staat buiten.
De tweeling is benieuwd wat Romy gaat doen als volgende week een van hun op de bank zitten.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 16:05:39 #188
388664 crew  Dotteke
pi_177959496
Als René zijn spullen heeft ingepakt loopt hij nog even naar de koetjes. Onderweg naar de koeien zegt hij dat hij niet verwacht had dat hij naar huis moest, hij had een gelij k spel verwacht.
De koeien liggen lekker in de zon, en een van de koeien likt René helemaal af in zijn gezicht.
Beau staat er ook om de laatste foto’s van René bij de koeien te maken.


Zo te horen staat René te huilen bij de koeien. Hij snikt en snottert wat af. Hij staat niet met zijn gezicht in beeld dus moeilijk te beoordelen.
Zullen we nog een keer een stunt uithalen en jullie een keer over het pretpark hier een laten rennen, zegt hij tegen de koeien.
Ik heb echt jullie hulp daarbij nodig, zegt hij tegen de beesten.
Kom zegt hij, en loopt weg en de koeien volgen hem.
Ik zet het hek open dan vinden jullie je weg wel.
Nog een keer eten dan, zegt hij en geeft de koeien nog wat voer.

“’ Ik weet niet wanneer ik moet gaan, maar ik wil nu gaan”, zegt René als hij klaar is bij de koeien.
En dan is het zover, René loopt richting poort en de Utopianen volgen hem.

“wat hebben we een ruzie gehad he”, zegt een van de tweeling. “Wij ook? Valt wel mee toch. Alleen met je evil twin sister, zegt René.
Dan volgt het knuffelmomentje, het afscheid.
Nog fftjes iets, zitten 8 meijertjes gestoken in dat hokje, ik heb hem aan Demi gegeven. Als jullie daar moeilijk over gaan doen zijn jullie een stelletje pannenkoeken”. Zegt René.
Ivan zegt dat het hokje al stond en er niets van René bij is.
“Je had me vader kunnen zijn”, zegt Demi
“Of een getrouwd stel”, zegt René.
Nog wat geknuffel, een streamlock en dan loopt René door de poort.

Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 09:51:44 #189
388664 crew  Dotteke
pi_178006198
Centraal 22-03-2018
Nog 70 dagen utopia

Zakgeld vertrokken Utopianen
Zakgeld van José gaat terug naar de bv
Linda heeft alle klanten van José benaderd
Zakgeld René
Het huisje heeft René aan Demi gegeven, zakgeld niet bekend.
Was niet zoveel een paar tientjes.
Beau zegt dat hij het zakgeld aan Demi wilde geven, deze zegt dat het naar de bv mag.

Evaluatie Fight night
Op plek proberen blijven te staan.
Genoeg voorraad drank
Problemen met biertap
Geen andere vervanging van de blikjes die besteld zijn
Meer vrijwilligers
Runners in zetten waar het druk is
Luifel uitverkocht
Komt vast iemand bij de koffie en thee/
Verkoop Utopia spullen
Gaat morgen beginnen.
Vaste dagen om spullen te komen bekijken en/of kopen.
Cemal zegt kopje op website met uitverkoop, vaste prijs, oplaten halen en gelijk betalen.
Op 1 april kunnen mensen reserveren en later ophalen, wel gelijk betalen.
Fay gaat het in de gaten houden.
Billy vraagt wie de prijzen gaan bepalen, voor haar krukje is ¤100. geboden.
Mehmet zegt dat je pas winstuitkering moet uitbetalen tot het bedrag verkocht is.
Linda zegt dat dat het heel veel werk is.
Bas raad aan om voorzichtig met je geld om te gaan dan. Mocht je naar huis gestemd worden dan is de winst uitkering die ontvangen is voor nog niet geleverde artikelen makkelijker terug te halen.

Finance
Bank ¤46.000
Kas ¤35.000
Bank 2 ¤ 9400
Totaal ¤49.744
Te betalen ¤5190
Salaris Utopianen ¤3700
Foundation ¤2383
Staatskas ¤ 22.500
Met Bank erbij 2 ¤ 32.000
Bedragen van José moeten er nog af. Linda denkt dat het ongeveer ¤6000 is.
Ivan wil dubbel checken. “ Is goed zegt Linda, doe je ding”.

Live in de Loods
Als Ivan hier over wil beginnen krijgen we een streamlock.
Billy zegt dat we niet op korte termijn een evenement moeten plannen.
We gaan de mensen die een kaartje hebben gekocht eenleuke avond geven.
Cemal stelt voor om A artiesten te laten optreden.
Ivan zegt dat er een overkill aan evenementen is geweest
Hieruit concludeer ik zelf dat LIDL niet goed loopt in de verkoop. Dat hebben we van de week al een paar keer kunnen horen van de inwoners. Even later in het centraal dat de kaartverkoop op 76 staat.
In een eerder centraal is gezegd dat ze minimaal 100 kaarten moesten verkopen om het door te laten gaan. Maar het gaat evengoed nu door, vandaar waarschijnlijk de SL
Ivan had gehoopt dat de verkoop hoger zou liggen, het is een les voor hem geweest.
Na LIDL gaat hij zich volledig bezig houden met het eindfeest.
Het is een groot feest en dan heb je veel voorbereiding voor nodig.
Ivan wil een stop op de pot foundation zetten, het wordt niet echt besteed.
Er zit nu genoeg in de pot, mocht het nodig zijn kunnen we het aanvullen.
Ivan vraagt of er opmerkingen zijn over de begroten, hij hoort het dan graag.
Ivan verdeeld de taken voor LIDL
Hij heeft voor iedereen een rooster gemaakt voor de avond, deze deelt hij uit.
Baldr, Ivan en Cemal gaan ook optreden bij de LIDL.

Markt
Cemal zegt dat de markt van aanstaande zondag en die van 1 april goed lopen.
Morgen de briefing voor de markt.
Billy neemt het gesprek over en zegt dat alles op het bord komt te staan.
Bas zegt dat Victoria langs komt voor het kinderboek.
Bas gaat samen met haar in de loods staan om het boek te verkopen en te signeren.
Edith komt met de markt voor poly’s te maken. Hij wil zo min mogelijk digitale foto's.
De keuken gaat dicht zegt Billy.
Hotdogs gaan ze niet doen.

Ze gaan centraliseren, zegt Billy.
Cemal zegt dat het steeds drukker gaat worden.
Er moeten meer foodtrucks gaan komen omdat er natuurlijk steeds meer Utopianen afvallen.
29 april is dan de volgende markt.

Miss en mister Utopia
Beau zegt we moeten kijken wat we daar mee doen, ook met de Caribean night
Billy is niet van doordrukken als er niet voldoende kaarten verkocht worden is er geen animo voor.
We klungelen maar wat aan zegt ze.
Voor de Caribean night zijn 56 kaarten verkocht
Baldr is er al mee bezig, hij is met de dansleraar bezig om te kijken wat de afspraken zijn.
Linda wil dat wel samen met Baldr doen.
Mister en Miss Utopia avond staat op 29 kaarten.
Romy zegt het moet niet te ongemakkelijk worden als er maar een paar mensen zijn. Romy denkt dat 100 mensen zijn voldoende zijn.
Het is belangrijk dat er geen evenementen om evenementen gaan doen zegt Billy. Het gaat om de uitstraling. Niet dat mensen niet meer komen omdat ze zien dat het niet loopt en er amper mensen zijn.
Fay zegt dat ze Jeffrey al geregeld hebben en heeft alles laten vallen voor Utopia.
Dat ze op tijd gaan kijken wat ze doen.
Het is niet slim om dit soort afspraken te maken als je het niet zeker weet, zegt Cemal.
Ivan zegt leuk evenement, misschien op een andere datum.

The Last Talent Show
Beau en Bas willen the last talent show gaan doen.
Duurt twee dagen een keer auditie en een keer de finale.
En er volgt weer een SL
Fay zegt nu gaan we weer plannen terwijl we net zeggen dat we rustig aan willen doen.
Beau zegt misschien kunnen ze het combineren.
Bas zegt dat mensen van buiten ook hun talenten mogen komen laten zien.
Bij ons valt iedere week iemand af, dus dan hebben we altijd mensen van buiten, zegt Bas
Fay vraagt of iemand nog iets belangrijks heeft.
Linda vraagt of iedereen op tijd zijn boodschappen wil doorgeven.
Ivan vraagt of ze zo snel mogelijk met de opbouw van LIDL kunnen beginnen
Beau zegt dat de jongens van de band rond 14.00 uur komen.
Fay sluit de vergadering
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 09:09:12 #190
388664 crew  Dotteke
pi_178092160
Gisteren was Victoria voor een dat terug in Utopia om samen met Bas het kinderboek op de markt te presenteren. Ze was precies een jaar eerder de poorten van Utopia uitgelopen.
Nadat ze al met diverse mensen apart had gesproken heeft ze voor de Utopia weer verliet de groep toegesproken.
Ze begint met zeggen dat het voor haar heel gek is weer voor een groep te staan waarvan ze de ene helft wel en de andere helft niet kent. "Maar", zo zegt ze, "wat ik wel heel goed ken is Utopia".
Ze is iedereen dankbaar dat ze er vandaag mocht komen voor dat de hekken gaan sluiten.
Voor haar ligt hier ook een verleden en een deel Utopia.

"Het is aan jullie, en dat ga ik echt met nadruk zeggen de eer om Utopia af te sluiten met elkaar.
En het met elkaar is daarin heel belangrijk, Utopia zit in je hart, dat is heel duidelijk punt. Of je het wilt of niet, hoe je het ook went of keert het is zo en dit ga je nooit meer kwijt raken".
Ze zegt dit te weten omdat ze al 1 jaar in het normale leven is. Nog steeds denkt ze als ze naar Utopia kijkt, "Jezus wat is dat een reis geweest voor mij".

Ze wijst de Utopianen er op dat dit nooit meer iets is wat ze ergens gaan krijgen. Ze zegt net een mooi gesprek met Chipp te hebben gehad en ze vond het mooi want zo zegt ze, "Ik ben onpartijdig. Ik kies geen kant, ik spreek met Bas ik met Romy. Ik spreek met Ivan en ik spreek met Chipp. Het maakt me namelijk geen reet uit met wie ik praat. Want het gaat er om dat een ieder hier verdiend van jullie die hier zijn, en ik ben er geen onderdeel meer van. Maar ik heb wel een Utopia hart. Dat jullie allemaal dezelfde staande ovatie en huilende mensen verdienen op het moment dat je de poort uitgaat. Het raakt haar heel diep dat er bij de Utopianen onderling het gevoel onderling heerst dat ze elkaar niet kunnen aankijken en geen gesprekken kunnen aangaan met elkaar.
"Het grappige is, en dat is altijd mijn rol binnen Utopia geweest. Als ik de gesprekken met mensen voerde zei iedereen hetzelfde. Maar ze zeiden het niet tegen elkaar".

Wat Victoria de Utopianen mee wil geven is dat het spel element in Utopia niet Utopia alleen is.

"Het hele overkoepelde verhaal van het logo moet jullie even aan het denken zetten.

Het waren namelijk alle mensen die Utopia maakte, en niet een titel. Want niemand wil de zwarte pagina van Utopia zijn met een bokaal in zijn hand met een soort van hunger games gevoel, met koppen die op de grond liggen. En...is dit dan Utopia's einde? Ik denk namelijk ofin de gesprekken die ik met mensen heb gevoerd dat niemand dat gevoel heeft. Iedereen heeft zijn Utopia's hart op de goede plek zitten, kijk elkaar alstublieft aan.

En haal adem voor die laatste weken, want jongens het is jullie gegund.
Ze geeft aan dat ze heel graag met de Utopianen mee had gedaan in de eindstrijd.

"Ik had gezegd, weet jongens, fuck it en mogen de beste winnen, want ik gun het iedereen. Ik gun het jullie ook allemaal en het maakt me niet uit of je de hele dag voor de BV werkt of dat je de hele dag in een proces zit. Het doet er niet toe want het is niet aan mij om er over te oordelen".
Ze zegt dat het enige wat ze mee wil geven is het stukje liefde voor Utopia. Ze durft haar handen in het vuur te steken dat iedereen dit in zijn hart heeft zitten. "Don't kill youre self over it en elkaar vooral niet. Kies er zelf voor hoe jij je Utopia verhaal eindigt. Ik zei het tegen Chipp, en dat vond ik zelf heel cryptisch en heel mooi, ga jij Utopia uit met een domper en een zwarte pagina? Of ga je zo ( ze klapt in haar handden} de poort uit? Heel eerlijk, ik vind jullie dit ( klapt in haar handen}

En ik denk dat dit jullie goed zal doen om stuk voor stuk elkaar dit gevoel te geven. Weet je, support elkaar. Uiteindelijk is er toch maar een, al zou je samen aan de uitstreep staan. Uiteindelijk moeten je toch kiezen. En dat geldt voor jullie ook. Doe wat goed voelt voor je zelf, maar veroordeel een ander niet die dat ook doet. Want jullie zullen het nooit allemaal met elkaar eens zijn want je hebt nu eenmaal voorkeuren, dat is oké. Maar slacht elkaar er net om af. Dat doen ze buiten al. Fit is Utopia jongens. Realiseer je dat heel goed. Utopia was bedoeld als het creëren van een ideale samenleving.
Dat zijn jullie allemaal. Kies voor hetgeen waarin jullie allemaal met trots kunnen terug kijken. Want je ziet de dagen ( ze wijst naar het bordje waar het aantal dagen op staat) zolang is het niet meer. Spreek met elkaar, hoe lastig het ook is. Ik heb ook momenten gehad waarop ik dacht, waarom moet ik praten met mensen waar ik eigenlijk helemaal niets mee heb. Maar uiteindelijk is dat de grootste winst. Dan weet je in ieder geval wat er speelt. Liever de harder waarheid dan dat je speculeert en iemand zegt s' morgens goedemorgen en je denkt dat zeg je nooit, waarom nu wel. Daar zit wat onder heb jij een complot tegen mij. Is geen leven jongens.

Utopia is nog maar heel klein maar maak er alstublieft iets moois van. En doe je het niet voor jezelf doe het dan alstublieft voor mij want ik kan het niet meer. Bedankt, en herinner je alstublieft dit moment. Elke dag opnieuw want echt jongens, jullie mogen verdomd trots zijn dat jullie uiteindelijk op de eindstreep staan en al jullie naampjes straks daar staan. Want het doet er niet toe, nummer 1 of nummer 10. Who cares. Ik weet niet eens welk nummer ik ben".
En dan neemt ze van iedereen afscheid gaat ze naar huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 26-03-2018 09:14:29 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 10:32:09 #191
388664 crew  Dotteke
pi_178093646
BV vergadering 26-03-2018
Promotie team
Wie gaat er mee aan de slag. Bas wil wel gaan promoten hij vraagt wat precies.
Hij geeft aan dat je dan ook de vrijheid moet hebben de hele groep er bij moet kunnen gebruiken.
Billy en Baldr geven aan dat ze beide willen helpen, maar dat de hele groep moet helpen in deze.
Bas is hoofd promotie en Billy gaat helpen.

Merchandise
Offerte ontvangen. Beau wil het in gang gaan zetten.
Ivan verteld voor wat
*Puzzels met Utopia foto er op 19x24cm .
*Magneten 4 cm doorsnee.
*Petje met Utopia er op.
*Mokken.
*Ansicht kaarten met groepsfoto
*Portefeuilles voor pasjes.
Ivan wordt aangespoord door Linda om het sneller te doen.
Ivan heeft het op papier gezet en moet goed gekeurd worden.
Billy twijfelt over de puzzel en de ansicht kaart. Ook Linda twijfelt ook over de ansicht kaarten.
Ivan geeft aan dat hij hun mening niet wil. maar of ze een investering kunnen krijgen.
Totale kosten zijn ¤ 458.30 met een levertijd van 10 werkdagen. Wat inhoud dat ze er voor de komende markt nog niet zullen zijn.
De BV groep stemt toe.

Paraplu’s komt Ivan later op terug. Linda zegt dat hij met een offerte moet komen.
Live in de loods
Totaal binnen gekomen ¤4.040
Kosten ¤2.000
¤ 900 verdiend.
Band heeft het leuk gehad en komen ook met het eindfeest.
Dan komt Wim Vroege binnen, die is jarig vandaag dus er wordt gezongen voor hem.

Markt
Onderbezetting iets waar ze over na moeten denken.
Probleem was dat de toiletten verstopt waren, er zitten dames spullen in, men legt het bij de bezoekers die er tampons in gooien. Linda zegt dat het al eerder was en dus niet door gisteren kwam.

Met het stemmen komen de Utopianen in de problemen omdat er steeds mensen weg gaan.
Billy denkt er over om de kaartjes duurder te maken.
De laatste markt de utopianen niet werken maar dat ze zich onder de bezoekers kunnen begeven, ze gaan dan ook meer verdienen
Evaluatie mark
*Dixies, binnen dicht
*Chocomelk liep niet goed, misschien volgende week beter omdat het kouder schijnt te worden.
*Stroom plan. Baldr geeft aan dat het stroom plan eens bekeken moet komen, de marktlui hebben het koud. Heaters worden voorgesteld, maar dat vindt Billy geen goed idee.
Er moet eigenlijk een nieuwe groep aangemaakt worden maar dat is duur en niet meer rendabel om nu te doen. Ze wil het geld besteden in personeel.
Linda geeft aan dat ze met 3 man in de luifel stonden. 2 is ook genoeg.

Totale omzet Markt is; ¤1423, 95
Tickets ¤2161. 65
Minus ¤4.000 kosten
Met alles er af blijft er
¤10.151 pure winst over
Er zijn 21 kinderboeken verkocht.
Rienk heeft 5% van de omzet die hij gedraaid heeft in de kringloop ( oude spullen van Utopia) omgezet in snoep.
Utopia mokken zijn goed verkocht of Beau zelf nog wil investeren of dat het via de BV gaat.
Beau besteld ze zelf voor de markt.
Billy gaat de truien van haar en Romy bestellen voor de markt, alle opbrengst gaat naar de BV .
Dan volgt er een lange SL
Linda vraagt hoe ze het met nieuwe investeringen gaat. Mehmet zegt dat ze het toonbaar moeten maken. Hij neemt aan dat er niet veel meer op tafel zal komen.
Ivan zegt dat Beau van haar eigen zakgeld kan investeren, bv voor de paraplus als de BV niet wil.
Caribean Night
Vandaag gaat er een mail uit, anders gaat Baldr bellen
Er is een factuur van ¤1600 binnen gekomen.
Baldr gaat het vandaag bekijken, Linda kijkt mee.
Op de vraag of het doorgaat zegt Baldr dat er al weer meer kaarten verkocht en dat het doorgaat.
De danslessen gaan ook door, de mensen vinden het leuk om te doen.

Mister en Miss Utopia
7 april gaat ook door,
Ivan zegt dat deze niet zoveel kosten hebben.
eindfeest
Ivan stelt voor om 26 mei het eindfeest te doen, heeft een vergunnig voor 1000 man van 18.00 uur tot 22.00 uur.

Hij probeert nu een vergunning te krijgen voor 1500 man.
Hij wil de tijd ook verlengen van 16.00 uur tot 22.00 uur of van 17.00 uur tot 23.00 uur
Als de vergunning is verleend kan hij met de artiesten bezig gaan.
Als mensen nog iedereen hebben hoort hij het graag. Billy wil hem wel gaan helpen, ze vindt het hartstikke leuk.

Veiling
Billy moet even met Chipp om de tafel om te vragen hoe ver hij er mee is.
Billy vraagt naar het kosten plaatje van de toiletten.
Ivan denkt dat het wel meevalt, het is alleen leeggepompt, kosten ongeveer ¤ 500.00.
Einde BV vergadring.
Vanmiddag zijn er weer stemmingen, welke twee Utopianen zuller er dit keer op de bank komen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 14:49:53 #192
388664 crew  Dotteke
pi_178099587
En dan is het weer zover, de Utopianen gaan hun stem uitbrengen.
Het wachten is op Ivan, iedereen zit maar hij gaat nog een sigaret roken.
Zoals gewoonlijk neemt Rienk als eerste het woord.
Wederom vraagt hij of er Utopianen zijn die willen dat hij vertrekt.
Dit is de laatste keer dat hij dit gaat doen. Ivan heeft vooruitgang gezien naar de laatste keer, dus welkom terug broeder.
Beau neemt het woord over.
Weer drie van de finale, einde in zicht en het is spannend.
Morgen moet weer iemand Utopia verlaten.
Ze legt het uit hoe de stemming gaat.

Billy
Veel gebeurd, de stemming van vorige keer heeft veel los gemaakt.
Ze wil duidelijk haar punt maken door nu op haar gevoel te gaan stemmen.
1 voor Chipp 1 voor Fay en een voor Demi.
Romy
Romy houdt een speech ze heeft gisteren tegen Victoria gezegd dat dat er een spel gespeeld wordt en dat zij dat niet wil. Victoria heeft gezegd dat de mening van een ander niet haar mening hoeft te zijn. Ze stemt vanuit haar eigen gevoel, overmorgen zit ze 2 jaar.
Baldr krijgt 3 stemmen van haar, hij ligt het verste bij de titel van Utopiaan van de eeuw af.
Het spel mag Utopia niet overnemen, mogen de beste winnen, sluit ze haar betoog.
Linda
De stemmingen van vorige week zijn haar niet in de koude kleren gaan zitten. Ze heeft lang nagedacht en ze wil nog niet tactisch stemmen.
3 stemmen voor Chipp.
Madilia
Ze vond het vorige week verschrikkelijk, tactisch stemmen past niet in haar Utopia
3 stemmen voor Chipp
Fay
Baldr krijgt 3 stemmen het is mijn vriend of jij.

Demi
De stemming van vorige week is haar ook niet in de koude kleren gaan zitten. Het is niet niets als je afgerekend wordt op je stemmen.
3 stemmen op Baldr
Beau
Tactisch stemmen, vriendschappelijk stemmen op je vrienden stemmen.
1 stem voor Madi 1 voor Linda en 1voor Billy
Baldr
Hij gaat anders stemmen dan hij normaal doet, goede gesprekken met Billy gehad.
Hij geeft 1 stem aan Mehmet geven, wil iets meer van hem zien.
En 2 aan Billy
Cemal
Cemal wil dat er eerlijk gespeeld wordt
Hij vindt het jammer dat het zo gespeeld wordt.
Hij heeft er nachten wakker gelegen.
Er wordt tactisch op Baldr gezet, terwijl hij het goed doet.
3 stemmen op Fay
Chipp
Chipp vindt ook dat Baldr het goed doet, maar hij gaat tactisch stemmen om zichzelf te redden.
3 stemmen op Baldr
Mehmet
Het is uiteindeling een spel geworden. Hij vindt het niet eerlijk.
Er zijn 3 mensen die continue 9 stemmen op mensen gaan geven vindt hij zwak
Hij gaat zijn 3 stemmen aan Chipp geven. Hij vindt ook dat er te veel geld uit de BV van Chihp en de tweeling gaat.
Bas
Bas heeft een goed gesprek met Madilia gehad, maar als hij moet denken aan de Utopiaan van de eeuw denk ik niet aan jou.
3 stemmen voor Madilia.
Ivan
Sorry Baldr, je ziet het. Dit krijg je als er oneerlijk gespeeld wordt.
Iv voor Chipp Je bent het hoofd van de draak met de drie koppen
2 voor Demi omdat hij het minste met haar heeft.
Hoe ik Chipp ook haat, toch krijg je er 2 van mij.
Baldr zit met 12 punten.
En Chip met 11 punten.
Na de stemming loopt Fay huilend naar buiten.




Overzicht is van Gizmogirl
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 26 maart 2018 @ 21:30:01 #193
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_178109498
In de loods klinkt er lekkere muziek, maar Beau staat samen met Ivan pakketjes in te pakken, Ivan maakt zich een beetje ongerust want Beau maakt er balletjes van Ivan vertelt aan Beau dat de post graag gooit met pakketjes, ondertussen komt Bil aan Beau vragen of ze iets uit kan printen op de computer, een oud label.
Beau hoort de muziek en zegt Ja ja Utopia hangt van feestjes aan elkaar.

Ivan bied aan dat als Beau hulp nodig heeft ze het wel tegen hem moet zeggen.
De verkoop gaat goed, en Beau zegt dat ze zelf ook geinversteert heeft, ze wil nog meer dingen inkopen, maar Ivan vraagt hoeveel dat kost, ze wijst het op papier aan dus over euries praten ze niet vrij uit.
Beau wil ook zonnebrillen verkopen en iets van paraplu`s Lets make a story to tell lijkt Beau wel wat om op de zijkant van een zonnebril te zetten, Beau zegt ik zou niet met Utopia erop willen rondlopen, met zo een tekst op een festival.
Ondertussen zijn Beau en Ivan achter de pc gekropen en bekijken items op een site.Rienk zit achter Beau en Ivan en gleurd gezellig mee, Ivan ontdekt een stormparaplu van 50 eurie, daar ken je mee fietsen roept ie die gaat niet stuk.
Bas zit op de andere pc met koptelefoon op.
Waar is de tijd gebleven van geen stroom, water en bed en koken in een keteltje op het houtvuur :P
Beau stelt voor om voor ieder een shirt te bestellen dat ieder zijn naam erop kan en een nummer, ze maken pre orders en Beau heeft nog extra truien besteld.
En zo kabeld de avond verder met de muziek uit de luidsprekers.....ik ga weer een dansie doen. *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:45:26 #194
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_178124438
nou , terug van weggeweest, laat ik eens proberen of ik er wat van kan maken ............

de stemming.........
ik heb vanochtend niet gekeken, maar het lijkt er op dat anna aan de poort heeft gestaan en Baldr gevraagd heeft naar huis te komen, waarop Baldr is gaan vragen aan de utopianen om hem naar huis te laten gaan

Mehmet heeft de beurt om het spektakel te leiden en doet zijn praatje
de 1e die stemt is fay, huilend verteld ze dat chippie mag blijven
demi stemt uiteraard met haar mee
romy wil ook graag dat chipp blijft
beau ook, omdat baldr gevraagd had hem weg te laten gaan
billy wil nog steeds niet dat er tactisch gestemt word en geeft haar amulet aan baldr
linda had op chipp gestemd gisteren, dus wil ze ook dat baldr blijft
madilia doet uiteraard hetzelfde als linda
mehmet stemt op baldr
bas op chipp
cemal uiteraard op baldr en zegt erbij dat anna maar even moet wachten, want baldr moet een plaatje opnemen
ivan tenslotte stemt op baldr omdat hij het niet altijd eens is met chipp

conclusie : chipp mag met 1 stem meer naar huis
HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:20:07 #195
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_178146564
chipp is gisteren dus naar huis gegaan
de twins heel de dag op bed liggen huilen alsof hij dood is

vanochtend heeft ivan een briefje op zijn bed gevonden waarin staat dat lin da zijn dagboek heeft gelezen
de verdenking ligt op chipp......

beau en bill zijn een feestje aan het voorbereiden voor Romy omdat ze er 2 jaar is
een stripper is besteld
HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  maandag 2 april 2018 @ 12:13:07 #196
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_178253774
het is 12.05 en romy heeft net een zwarte envelop uit de brievenbus gepakt, ze is iedereen aan het verzamelen

Demi : ik zei het gisteren , ik zei het !

madi : dit is eng, dit is echt heel eng

Romy opent de envelop en leest voor :
Beste inwoners van utopia
Vandaag is het weer nomineren, maar omdat het
vandaag 2e paasdag is doen we het voor deze keer anders
we gaan Positief stemmen , dus voor alle duidelijkheid
je geeft 3 stemmen op wie volgens jou moet blijven.
De 2 met de minste stemmen zitten in de gevarenzone en morgen volgt dan wel de eliminatie
Morgen gaan we dus stemmen op degene die mag vertrekken

(Misschien een iets andere bewoording, maar jullie snappen me)
HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  maandag 2 april 2018 @ 15:07:04 #197
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_178257366
14.50 en eindelijk gaan we stemmen
Demi is aan de beurt om spelleidster te zijn

Bill gaat eerst ze stemt op : 2x romy 1x mehmet
romy : bas billy cemal
Linda : madi ivan romy
madi : linda ivan romy
fay : 3x demi
demi 3x demi
beau : romy cemal baldr
baldr : bas cemal ivan
cemal : bas baldr romy
mehmet : cemal romy bil
bas : romy cemal ivan
en tot slot ivan : romy cemal

conclusie : beau , mehmet en madilia zitten met 3en op de bank
HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 14:10:05 #198
388664 crew  Dotteke
pi_178345510
Utopia gaat door

Er is een zwarte brief die vermeld dat de strijd die de Utopianen gevoerd hebben heeft zijn vruchten afgeworpen. Er zijn 43.000 handtekeningen verzameld. Deze actie wordt beloond . De gemeente Hilversum heeft een ander stukje land toegewezen waardoor Utopia doorgaat. Utopia 2

Iedereen die in Utopia zat ten tijde van de strijd mag zich opnieuw aanmelden voor Utopia 2
Er komt 28 mei wel een verkiezing en in de pot momenteel ¤48.000 is voor de winnaar..

De staatskas wordt niet meer aangevuld met het bedrag dat is uitgekeerd aan de winnaar. Het bedrag wat uitgekeerd gaat worden nog kan hoger uitvallen.
De Utopianen zijn dolgelukkig en Romy denkt dat de koeien alvast naar het nieuwe Utopia zijn verhuisd.

Fay zegt dat het niet zeker is dat alle Utopianen mee kunnen doen met Utopia 2, je moet je opnieuw aanmelden.
Op Nu .nl is meer te lezen,

Utopia krijgt doorstart op naburig terrein

Gepubliceerd: 06 april 2018 14:08
Laatste update: 06 april 2018 14:18
De realityserie Utopia gaat toch door. Het leek er lang op dat het SBS-programma zou stoppen, omdat het huurcontract van het terrein niet verlengd kon worden.
De gemeentes Hilversum, Gooise Meren en Laren hebben meegewerkt om een nieuw stuk land te vinden, waar Utopia verder kan gaan.

Het tv-programma trekt dagelijks zo'n 600.000 kijkers. Utopia 2 gaat door met een nieuwe groep van vijf inwoners. Om de zoveel tijd worden daar nieuwe deelnemers aan toegevoegd, tot de groep vijftien mensen telt.

De inwoners die vorig jaar actie hebben gevoerd om Utopia te behouden, kunnen zich opnieuw aanmelden voor het tv-programma dat is bedacht door John de Mol.

De nieuwe inwoners van Utopia 2 beginnen van voren af aan. Op het terrein ligt alleen een oude telefoon met 25 euro beltegoed, 250 euro cash en ene paar planken voor de eerste dagen. De inwoners mogen wel van thuis een kist meenemen met spullen voor de eerste weken. Om de acht weken mag een inwoner worden genomineerd voor eliminatie. De doorstart is vanaf 4 juni te zien io SBS 6.

Het oude terrein waar de inwoners van de eerste Utopia hun loods hebben gemaakt, stond in Laren. Dat wordt in juni afgebroken.
Bron nu.nl

https://www.nu.nl/media/5(...)ein-.html?redirect=1


[ Bericht 18% gewijzigd door Dotteke op 06-04-2018 14:25:24 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 16:53:47 #199
388664 crew  Dotteke
pi_178349488
En dan is er een mail, Billy roept iedereen bij elkaar.
Buiten zijn ze hard bezig de sportzaal te ontruimen, het weiland moet maanden helemaal leeg zijn.
Beau en Romy zijn bezig het waterbed leeg te laten lopen.
De streamers zijn benieuwd wat er nu voor nieuws gaat komen en kunnen hun nieuwsgierigheid amper bedwingen.
Maar helaas, voor de meeste streamers geen nieuws. De mail blijkt het persbericht zijn, het stuk wat al geplaatst is in de vorige SV
"Wie de kantjes er van af loopt of wie..”, zegt Billy en we krijgen een SL, we mogen het niet verder horen.

Geen dak hebben betekend dat je alles op moet gaan bouwen en dat levert heel veel stress op, zegt Billy als de streams weer terug zijn.
Het is de finale, denk er thuis maar eens goed over na, zegt Billy je moet het echt helemaal van het begin op bouwen. Billy baalt dat dit niet in het begin was, ze had dit graag willen doen.
Romy zegt dat ze er zo zin in heeft, ze houdt van bouwen dus ze moet er echt heen.
Rienk weet niet wat zijn achterban er van vindt. Volgens de brief mag Rienk dus niet mee doen
Hij is geen inwoner maar een gast, ook zat hij er niet in ten tijde dat de petitie is begonnen.

Er is dus helemaal niets, ze moeten echt alles vanaf de grond opbouwen. Volgens mij gaan we nu het echte Utopia zien.


* Video(link) verwijderd op last van Talpa
https://www.ad.nl/show/ut(...)w-beginnen~a9c2a6d5/
En hier de oproep voor nieuwe kandidaten
https://www.instagram.com/p/BhOpqkqFaSc/?hl=nl&taken-by=utopia_nl

[ Bericht 18% gewijzigd door Dotteke op 06-04-2018 17:03:00 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 17:11:45 #200
388664 crew  Dotteke
pi_178349961
Twee oud bewoners komen tot zondag terug in Utopia
Ze lopen net de poort binnen
Laura en Charlotte

Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')