Klopt wel hoor.. zag het zelf op tvquote:Op zondag 29 oktober 2017 08:02 schreef Ole het volgende:
Ik weet niet of dit nou een betrouwbare bron is..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En omdat je spieren soms gewoon niet meer willen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:42 schreef CherryLips het volgende:
Waar staat dat ouderen vallen door evenwichtsstoornissen? Mijn grootouders vielen steeds omdat ze niet stevig op hun benen stonden en hun voeten niet goed optilden. En deels omdat ze te eigenwijs waren om de rollator te pakken om naar de wc ofzo te lopen. Had geen zak met duizeligheid of gluten te maken.
Die bron
Dit topic
Waarom zou je ineens allergisch worden voor gluten.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:48 schreef Loekie1 het volgende:
Maar waarom zou je bij het ouder worden opeens last krijgen van evenwichtsstoornissen?
Waarom zou je bij ouder worden ineens last krijgen van gluten?quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:48 schreef Loekie1 het volgende:
Maar waarom zou je bij het ouder worden opeens last krijgen van evenwichtsstoornissen?
Ja en dus? Wat heeft dat te maken met bejaarden wiens spierkracht mogelijk niet meer stabiel is, die wellicht flauw worden door instabiliteit van hun bloedsuiker?quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:50 schreef Loekie1 het volgende:
In elk geval heb ik een duidelijk verschil gemerkt voor en na de glutentijd. Ik viel af en toe bijna van m'n fiets af, nu voel ik me veel stabieler.
Maar waar staat dat ze vallen door evenwichtsstoornissen? Dat heb je er in de OP echt zelf bij verzonnen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:48 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het echt hi-la-risch dat je denkt dat je van je fiets viel door de gluten.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:50 schreef Loekie1 het volgende:
In elk geval heb ik een duidelijk verschil gemerkt voor en na de glutentijd. Ik viel af en toe bijna van m'n fiets af, nu voel ik me veel stabieler.
Oh, Loekie. Wat een flauwekul toch weer.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:52 schreef Loekie1 het volgende:
Marga Bult is gisteravond met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ze was van de trap gevallen en was er slecht aan toe, zo vertelt Gerard Joling op Twitter.
https://www.telegraaf.nl/(...)na-heftige-valpartij
Marga Bult, 61, van de trap gevallen. Ik hoor het vaker dat vrouwen van die leeftijd of jonger, opeens van de trap vallen.
Gingen tussen de spaken zittenquote:Op zondag 29 oktober 2017 08:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het echt hi-la-risch dat je denkt dat je van je fiets viel door de gluten.
Goh, hoe zou dat komen?quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:52 schreef Loekie1 het volgende:
Marga Bult is gisteravond met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ze was van de trap gevallen en was er slecht aan toe, zo vertelt Gerard Joling op Twitter.
Marga Bult, 61, van de trap gevallen. Ik hoor het vaker dat vrouwen van die leeftijd of jonger, opeens van de trap vallen.
Ik ben ook weleens van de trap gelazerd. Gewoon uitkijken waar je je voeten zet als je de wasmand naar beneden sjouwt.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:52 schreef Loekie1 het volgende:
Ja, ik ook. Ik wilde op gladde sokken te snel naar beneden om gluten te eten.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook weleens van de trap gelazerd. Gewoon uitkijken waar je je voeten zet als je de wasmand naar beneden sjouwt.
Dit was tijdens een etentje, kan wel een rottige trap zijn geweest, of gewoon goede wijn.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook weleens van de trap gelazerd. Gewoon uitkijken waar je je voeten zet als je de wasmand naar beneden sjouwt.
Komt vast omdat ze geen gluten eten.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:56 schreef Loekie1 het volgende:
Die oudjes op Okinawa vallen volgens mij veel minder snel om.
http://www.uitdaging.net/(...)djarigen_studie.html
Omdat ze minder vetten en ander ranzig westers voedsel eten en (wellicht) meer buiten zijn en beweging krijgen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:56 schreef Loekie1 het volgende:
Die oudjes op Okinawa vallen volgens mij veel minder snel om.
http://www.uitdaging.net/(...)djarigen_studie.html
En hier wordt gezegd dat ouderen meer vallen omdat ze meer in beweging zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omdat ze minder vetten en ander ranzig westers voedsel eten en (wellicht) meer buiten zijn en beweging krijgen.
In het AD-stuk staat juist dat het tot hoge leeftijd actief blijven meer risico op vallen met zich meebrengt. Dus wat moet je daar nu mee? Glutenvrij en gelijkvloers achter de geraniums blijven zitten, dan gebeurt er niks.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Omdat ze minder vetten en ander ranzig westers voedsel eten en (wellicht) meer buiten zijn en beweging krijgen.
Hartaanval omdat je bij opstaan teveel inspanning moet leverenquote:Op zondag 29 oktober 2017 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In het AD-stuk staat juist dat het tot hoge leeftijd actief blijven meer risico op vallen met zich meebrengt. Dus wat moet je daar nu mee? Glutenvrij en gelijkvloers achter de geraniums blijven zitten, dan gebeurt er niks.
Weet je wat bijvoorbeeld zo'n gevaarlijke sport is? Golf.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En hier wordt gezegd dat ouderen meer vallen omdat ze meer in beweging zijn.
Is er geen verschil in bewegen? In de 70-plussers die eens in de week (alleen met mooi weer!) ineens gaan fietsen. Of een sport beoefenen met snelle bewegingen (tennis). Of dat je zoals in Azië vroeg in de ochtend in een parkje oefeningen doet en wandelingen maakt? Wat is een actieve oudere precies?quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In het AD-stuk staat juist dat het tot hoge leeftijd actief blijven meer risico op vallen met zich meebrengt. Dus wat moet je daar nu mee? Glutenvrij en gelijkvloers achter de geraniums blijven zitten, dan gebeurt er niks.
Hartaanval omdat je verstopt raakt en te veel moet persen op de wc.quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hartaanval omdat je bij opstaan teveel inspanning moet leveren.
Hoe dan ook, dat ouderen vaker vallen en daar sneller aan overlijden dan jongere mensen, is prima verklaarbaar zonder het aan gluten te wijten.quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is er geen verschil in bewegen? In de 70-plussers die eens in de week (alleen met mooi weer!) ineens gaan fietsen. Of een sport beoefenen met snelle bewegingen (tennis). Of dat je zoals in Azië vroeg in de ochtend in een parkje oefeningen doet en wandelingen maakt? Wat is een actieve oudere precies?
en als je straks 75 bent word je ook gewoon weer instabiel omdat je bejaard bentquote:Op zondag 29 oktober 2017 08:50 schreef Loekie1 het volgende:
N=1quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:50 schreef Loekie1 het volgende:
Ik hoor veel vaker dat vrouwen van die leeftijd of jonger niet van de trap vallenquote:Op zondag 29 oktober 2017 08:52 schreef Loekie1 het volgende:
Tsja, dat is Loekie. Dit is een manier van haar im persoonlijke (psychische) problemen van haarzelf op andere dingen af te schuiven.quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
N=1
Goede onderzoekspopulatie.
En jij bent 75 of zo?
Knap hoe je in de OP een vaag onderzoek, jouw ervaring en een groep ouderen tot één grote brei met wetenschappelijke waarde maakt.
Dat komt doordat een glutenvrij dieet vaak veel meer vetten en suikers bevat. Hierdoor word je veel dikker, bij vrouwen gaat dat vet allemaal op de benen en billen zitten, je zwaartepunt zakt hierdoor, en daar wordt je evenwicht beter van.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:50 schreef Loekie1 het volgende:
quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat komt doordat een glutenvrij dieet vaak veel meer vetten en suikers bevat. Hierdoor word je veel dikker, bij vrouwen gaat dat vet allemaal op de benen en billen zitten, je zwaartepunt zakt hierdoor, en daar wordt je evenwicht beter van.
Wel meer vetten maar minder suikers. Wat jij aan brood, koekjes, pizza en macaroni eet, is allemaal suiker. En daar zijn je hersens niet zo blij mee, die hebben liever vetten. Natuurlijk niet van glutenvervangende industriële producten, maar van echt eten. En die hersens zorgen er weer voor dat jij stabiel kan fietsen en lopen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat komt doordat een glutenvrij dieet vaak veel meer vetten en suikers bevat. Hierdoor word je veel dikker, bij vrouwen gaat dat vet allemaal op de benen en billen zitten, je zwaartepunt zakt hierdoor, en daar wordt je evenwicht beter van.
Ik weet niet waar jouw hersenen dan op werken, maar die van mij werken gewoon op suiker, hoor.quote:Op zondag 29 oktober 2017 18:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wel meer vetten maar minder suikers. Wat jij aan brood, koekjes, pizza en macaroni eet, is allemaal suiker. En daar zijn je hersens niet zo blij mee, die hebben liever vetten. Natuurlijk niet van glutenvervangende industriële producten, maar van echt eten. En die hersens zorgen er weer voor dat jij stabiel kan fietsen en lopen.
Ook zonder brood, pizza, koekjes en macaroni krijg je genoeg suikers binnen. Door rijst, aardappelen, chocola, suiker, fruit etc.quote:Op zondag 29 oktober 2017 18:49 schreef PJR het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jouw hersenen dan op werken, maar die van mij werken gewoon op suiker, hoor.
Het is waar dat de meeste mensen er te veel van binnenkrijgen, maar te weinig suikers binnenkrijgen is ook slecht voor je evenwicht
Medicatie vooral.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:48 schreef Loekie1 het volgende:
En gewoon veroudering van je lijfquote:
Jij leest ergens dat glutenallergie of -intolerantie tot duizeligheid en evenwichtstoornissen kan leiden en jij ziet ineens een oorzakelijk verband tussen vallende ouderen en gluten.quote:Op zondag 29 oktober 2017 18:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ook zonder brood, pizza, koekjes en macaroni krijg je genoeg suikers binnen. Door rijst, aardappelen, chocola, suiker, fruit etc.
Je hersens hebben ook cholesterol nodig en ik vraag me serieus af of de veelgebruikte statines een rol kunnen spelen in de vele valpartijen bij ouderen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffectquote:Op zondag 29 oktober 2017 20:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij leest ergens dat glutenallergie of -intolerantie tot duizeligheid en evenwichtstoornissen kan leiden en jij ziet ineens een oorzakelijk verband tussen vallende ouderen en gluten.
Lijd je dan niet aan enorme zelfoverschatting, dat je meent hiermee een echte ontdekking gedaan te hebben?
Dit wordt/is weer zó'n herhaling van zetten.quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect
Ik heb QED al klaar staanquote:Op zondag 29 oktober 2017 21:04 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dit wordt/is weer zó'n herhaling van zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |