abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11889307
nog een review
quote:
PLOT:
Two Miami police officers, who don't particularly get along, must work together in order to snag an underground ring of drug-dealers who are bringing in more Ecstasy pills than anyone else in the United States. To reach their goal, the duo decide that bitching at each other, blowing up all kinds of shit and driving like maniacs through crowded streets is the best way to go. We follow and chuckle along or follow and frown along. You decide.

CRITIQUE:
I'm not exactly sure why Michael Bay and co. decided that they needed almost two and a half hours to recount a half-assed story about a couple of wise-cracking cops attempting to resolve a "drug case" while battling each other at the same time, but for what it is, for what it's attempting to bring into your life by its very existence on our planet (it's a "popcorn movie" by total definition), BAD BOYS 2 provides just enough escapism laughs and action to recommend to anyone who isn't drooling for SEABISCUIT just yet. I actually had a pretty cool time through the first hour and a half of this film, chuckling at the moronic back-and-forths between the two leads, enjoying the overstylized camera tricks that Bay reserved for this vehicle of cheese and appreciating the hyper pace at which it was all logged. But after a while, after a few too many rehashed scenes and overused sayings ("We ride together. We die together. Bad boys for life"- better yet, shove it up your ass!), I began to wiggle in my seat and pray for a quick finish. The best thing about the film is that it brings back what many of us loved about the 80s "action flick movement" which was fun, explosions, gunfire, bodies, swearing and bombast all around. The film also reminded me of the original BEVERLY HILLS COP somewhat. Does it all start to feel a little repetitive after a while? Sure, but if wham-bam entertainment is what you're looking for (which many are, and I surely didn't mind on this very evening), this film includes a street shoot-out a la HEAT (although obviously not as memorable), a wicked car chase featuring about a billion cars flipping over and crashing headlong into others and more overall violence than any other summer movie so far. Its R-rating also sets it apart with plenty of swearing, lots of over-the-top gunplay, dead bodies being thrown off hearses (??) and even a little T&A for the kids.

Also, despite my own personal disinterest in both Martin Lawrence, who I used to think was quite funny before he started making two-bit shitty movies, and Will Smith, who doesn't seem to have the same "edge" as he did before he settled down, I enjoyed most of their inane banter here, and particularly loved the one scene in which the duo berate a 15-year old boy who has come to take Lawrence's daughter out on her first date. That scene is hilarious! The supporting cast isn't as impressive though, but not as all-out boring as some "action flicks". In this case, the Cuban "bad guy" (Jordi Molla) does a decent job of overacting his ass off, Peter Stormare follows suit as the prerequisite Russian nutball, while Joe Pantaliona, who has also been getting on my nerves of late, owns the screen as the epitome of all "movie police captains", chewing and chewing and chewing the boys up at every turn. Fun times. Dude, why don't you just fuckin' fire them and save yourself all the headaches? A couple of Cuban cops are also pretty funny. As for the directing, Bay goes all out with quick cuts, slo-mos, an extremely cool take on the whole "bullet-time" thang and plenty of high-tempo for everyone. I say all that, but note also how the film isn't necessarily about plot or character development or tight narrative. It's overlong, indulges in various tangents, features lots of obvious shock material and doesn't present us with the solution to world peace, but it agitated me out of my boredom, it decompressed some of my wired nerves and it made me laugh, made me cringe and made me enough of a fan of its exaggerated fun-time hysterics to recommend to any similar soul looking to enjoy a ham & cheese sandwich, packed with mustard, pepper and just enough sunshine to consider a cool summer treat. If you like your movies in "excess"...bad boys, bad boys, whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for you? Note: I loved ARMADEGGON!

Also, despite my own personal disinterest in both Martin Lawrence, who I used to think was quite funny before he started making two-bit shitty movies, and Will Smith, who doesn't seem to have the same "edge" as he did before he settled down,

Murphy heeft hetzelfde probleem, hij is bij lange na niet meer dezelfde als in zijn gloriedagen in de 80's.
Hij is daarna getrouwd kinderen heeft kinderen gekregen en is allemaal wat rustiger geworden.

pi_11913127
Bad Boys heeft het eerste weekend $46.7M binnengehaald.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 21:31:22 #53
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_11946331
Heb de trailer voor deze film gezien. Bij de film terminator 3. En moet zeggen dat hij er wel heel gaaf uit gaat zien. Nu maar afwachten of hij net zo goed word als Bad Boys 1
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_11947221
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 21:31 schreef jacco het volgende:
Nu maar afwachten of hij net zo goed word als Bad Boys 1
Tja *kan* bijna niet anders. Will Smith & Martin Lawrence is een bijna onbreekbare combinatie. Van wat ik van die trailer heb gezien wordt dat echt weer genieten geblazen!!

Def

pi_12024087

Centrophy
pi_12047351
Net een stukje gekeken.

"Wij" zitten er ook in. Ze laten eerst een XTC lab in Amsterdam zien, en dan de Amsterdamse haven
Lekkere reclame weer voor Amsterdam

En de "Nederlander" heeft traditioneel een Duits accent.

zondag 27 juli 2003 @ 16:21:24 #57
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_12047784
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:54 schreef Duiveltja het volgende:
En de "Nederlander" heeft traditioneel een Duits accent.
Volgens mij doen ze dat ook alleen maar omdat het steenkolen engels van nederlanders helemaal kut is.
pi_12047880
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 21:31 schreef jacco het volgende:
Heb de trailer voor deze film gezien. Bij de film terminator 3. En moet zeggen dat hij er wel heel gaaf uit gaat zien. Nu maar afwachten of hij net zo goed word als Bad Boys 1
idd, me 2
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_12054970
quote:
Op zondag 27 juli 2003 16:21 schreef Tweek het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze dat ook alleen maar omdat het steenkolen engels van nederlanders helemaal kut is.

Daar staan we anders niet om bekend!! Nederlanders spreken over het algemeen een aardig woordje engels zonder dat vreselijke accent van de duitsers, fransen of italianen
The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
pi_12093269
quote:
Op zondag 27 juli 2003 16:21 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nee dat Duits accent ligt lekker in het gehoor.

Anyweg ik heb deze film gisteravond maar "even" (film duurt 150 min) gekeken.

Mijn eerste indruk is Actie, actie en nog eens actie.
Will en Martin nemen het dit keer op tegen een XTC handelaar. Dit is gelijk waar de hele film over gaat, verhaal van niks dus. Maar in dit soort films is het verhaal een kapstok voor de actie, je moet ook geen Oscar materiaal verwachten.

De chemie tussen "klungel" Martin en "bad-ass" Will is precies hetzelfde (zoniet beter) als in het eerste deel.
De humor is zoals verwacht goed, de scenes waarin ze (Will en Martin) een jongen die de dochter van Martin uit eten gaat nemen even "toespreken" is hilarisch, evenals de mortuarium scene waarin Martin weer eens last van zijn zwakke maag krijgt.
Martin is toch op zijn best als hij kan vertrouwen op een "buddie" in een film (zie zijn eerdere films).

De snelwegachtervolgings scene veegt de vloer aan met die van "The Matrix Reloaded", verder zijn er kewle slwmotion scenes waar de kogel gevolgd word, tot hij in iemand kop penetreerd. Veel opspattend bloed , verdere kan je dode lichamen zien die aangereden worden en geile discoscenes.
En er wordt flink in gevloekt, Will Smith die er flink op los gaat met: het "fuck this", "fuck that" en "nigga that", "nigga this". Dit is wel een klein beetje raar om te zien omdat hij daar niet bekend om staat.

Hoewel de film dik 2 1/2 uur duurt heb je totaal niet in de gaten, door de vele actiescenes en vaart van de film.

Minpuntje is het ontbreken van de soundtrack van BB1 Mark Mancina -BAD BOYS

De film is ver over the top, zoveel dat ze waarschijnlijk de top niet eens zagen toen ze erover gingen.

In oktober zal ik deze zeker in de bios gaan kijken.

ps: Als je deze film gaat zien, wees er dan zeker van dat je je hersenen bij de ingang van de bios achterlaat. Die heb je de komende 2.5 uur niet nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 29-07-2003 15:52]

pi_12093319
WILL SMITH
pi_12093366
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 15:50 schreef bijtje_182 het volgende:
WILL SMITH
..mkay
pi_12093403
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 15:53 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

..mkay

sorry... ben één van de weinige will smith aanbidders....
pi_12093486
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 15:54 schreef bijtje_182 het volgende:

[..]

sorry... ben één van de weinige will smith aanbidders....

Er zijn er vast meer
pi_12128274
Nog meer mensen die hem al gezien hebben?
pi_12131693
quote:
Op zondag 27 juli 2003 22:33 schreef maarteniscrazy het volgende:

[..]

Daar staan we anders niet om bekend!! Nederlanders spreken over het algemeen een aardig woordje engels zonder dat vreselijke accent van de duitsers, fransen of italianen

Dat denken Nederlanders tenminste zelf ja.
In werkelijkheid is het Engels van de gemiddelde Nederlander behoorlijk belabberd, in de Scandinavische landen bv. spreekt men het stukken beter en met een minder opvallend accent.
  donderdag 31 juli 2003 @ 09:08:36 #67
21255 GFP
I'm H2O intoLerant...
pi_12133744
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 23:03 schreef Duiveltja het volgende:
Nog meer mensen die hem al gezien hebben?
Ik heb nu ook de centropy versie op mijn harddisk, ga hem van het weekend bekijken
You're probably wondering where you are. I'll tell you where you might be. You might be in the room that you die in. Up until now, you've simply sat in the shadows. So, you're going to watch yourself die today, Adam. Or do something about it.
pi_12136419
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 01:28 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Dat denken Nederlanders tenminste zelf ja.
In werkelijkheid is het Engels van de gemiddelde Nederlander behoorlijk belabberd, in de Scandinavische landen bv. spreekt men het stukken beter en met een minder opvallend accent.

Dat is niet wat ik van de engelsen/schotten/ieren/australiers gehoord heb. Mij vonden ze een voor een echt heel goed engels spreken, ook niet echt een accent enzo, maar over het algemeen was het ook wel goed.

Ok, scandinaviers zijn nog een stukje beter. Zeker weten en misschien gaat de gemiddelde nederlander ook wel nier een jaar backpacken in Australie dus komen die lui daar alleen maar goed engels sprekende nederlanders tegen.

Maar goed, genoeg off-topic gebrabbel. Ga hem maar eens ff downloaden!!!

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
  Redactie Frontpage vrijdag 1 augustus 2003 @ 03:50:32 #69
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12155568
Release Nederland 9 oktober? 2,5e maand later?

Zijn ze helemaal besodemieterd? En dan zeiken dat mensen gaan downloaden.

pi_12155682
Had ik hem vorige week nou maar gekocht op DVD in NY. We konden uiteindelijk geen bios vinden waar die draaide .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_12157380
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 15:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Er zijn er vast meer

*meldt*
pi_12157497
Hij is echt cool. Heb em iets meer dan een week terug in de bios gezien in San Fransisco. Het is idd niet de meest ingewikkelde film ooit, maar het is zeker net zo'n leuk vermaak als de eerste versie. Werd in de bios aardig wat gelachen, zeker bij het stukje waar will en martin een babbeltje maken met de jongen die martin's dochter mee uit wil nemen. Will Smith: Do you have sex with guys!?!? No? do you want to?

Zag em trouwens ook op dvd in New york een paar dagen terug, maar had geen idee wat voor versie het was. Ze lagen namelijk vooral bij van die verkoopjongens die met een dekentje op straat zitten en heel hard wegrennen als er politie aankomt

quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 05:05 schreef keeper het volgende:
Had ik hem vorige week nou maar gekocht op DVD in NY. We konden uiteindelijk geen bios vinden waar die draaide .
Hmm toch vreemd. Kweet zo al 2 bioscopen op 42nd street waar hij draaide, en zelfs bijna elk uur bij de ene...
pi_12158072
Zat erg uit te kijken naar deze film. Had bad boys 1 we ruim 20 keer gezien met verschillend emensen die 'm ook allemaal geweldig vonden.

Alleen deel 2 hebben ze jammer genoeg iets te vaag en te lang gemaakt. En ze hebben op alles wat een succes in deel 1 was teveel nadruk gelegd.

Sommige stukken waren leuk en het waard om nog een keer te bekijken. Maar helaas is deze film itt deel 1 geen film om nog een paar keer te kijken. Jammer.

vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:46:08 #74
11449 Ash
It's a trick. Get an axe!
pi_12160853
Bad Boys 2

Geweldige actie, en leuke humor!
Ondanks de lange speelduur van deze film, heb ik me geen moment verveeld.

Ik geef hem een:

8

"We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
My DVD Collection
pi_12163263
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:16 schreef DocB het volgende:
Zag em trouwens ook op dvd in New york een paar dagen terug, maar had geen idee wat voor versie het was. Ze lagen namelijk vooral bij van die verkoopjongens die met een dekentje op straat zitten en heel hard wegrennen als er politie aankomt
Volgens mij een screener. Vriend van me heeft namelijk de Matrix Reloaded gekocht en dat was gewoon zo'n gehandycamde versie.
quote:
Hmm toch vreemd. Kweet zo al 2 bioscopen op 42nd street waar hij draaide, en zelfs bijna elk uur bij de ene...
Ja, maar hij kwam op vrijdag uit en wij gingen op zondag weg en we hebben er pas echt voor gekeken later in de week, in Boston, en daar was ie nog niet dus .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')