abonnement Unibet Coolblue
pi_174719820
Ik ben aan het slopen en op lokale plekken moest ik onder de vloer zijn voor elektra. Nu ben ik achteloos die vloer open gaan breken zonder na te denken. Wat zijn dit voor platen? Het leek gewoon papierachtig, ik heb ze grotendeels gesneden maar soms gescheurd ook.
Er staat kroonvilt op. Wat is dit?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:49:10 #2
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_174720172
Als je op het merk zoekt tref je bijna bij iedere hit een asbestwaarschuwing. Wil je het zeker weten dan kun je een monster laten nemen. Ligt het vastgeplakt of kun je het zo loshalen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_174720334
Ja, het nijgt naar asbestpapier dat gelukkig relatief weinig asbest bevat en ook nog eens in gebonden vorm. Maar wat nu, ik heb alleen lokaal die vloer open mar groten delen van het huis hebben die papieren platen met daar bovenop een dunne houten plaat gespijkerd en daar weer een isozeil overheen.

Het zijn trouwens losse hele dunne vellen, 2 op elaar die gewoon los liggen trouwens. Er stond nog meer tekst op die vellen, misschien even lezen wat er staat.
pi_174721273
ga dat eerst eens lezen dan. Asbest in vinyl werd als drager verbruikt. Dit ligt er los onder en lijkt meer op hardboard.
pi_174721397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 21:22 schreef tiho1 het volgende:
ga dat eerst eens lezen dan. Asbest in vinyl werd als drager verbruikt. Dit ligt er los onder en lijkt meer op hardboard.
Nee, hardboard ligt er wel op, die blauwe dingen zitten eronder. Rare is, er staat verder weinig online over dit merk of iets.
pi_174721680
Is het een optie het lekker te laten zitten?
Laat die handjes wapperen!
pi_174721762
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 21:36 schreef Gieliovd het volgende:
Is het een optie het lekker te laten zitten?
op de stukken waar ik onder de vloer moest zijn wel ja. Ik heb iets van 3m2 moeten veriwjderen maar de rest wou ik laten liggen. Ik zocht alleen nu op het materiaal om het weer te plaatsen en toen kwam ik het nergens tegen en/of pagina's over asbest.

Maar de rest wil ik zeker laten liggen ja.
pi_174722730
Met Google krijg ik veel asbest resultaten. Niet echt concreet en absoluut over Kroonvilt of Kroon vilt overigens. Google komt er wel mee maar op de doel pagina staat het dan niet.

Het zal wel asbest papier zijn.
Laat die handjes wapperen!
pi_174728175
ik zou het er toch echt uit willen hebben. gaat je flink wat kosten vermoed ik. maar ik zou het risico niet nemen.
pi_174729570
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 05:19 schreef Nico987 het volgende:
ik zou het er toch echt uit willen hebben. gaat je flink wat kosten vermoed ik. maar ik zou het risico niet nemen.
Mwa, het zit onder de hele vloer he en op die vilt platen zijn hardbord platen gespijkers, daarop weer een luchtdichte folie gelijmd en getaped en dan komen de dempingsplaten van het laminaat. Genoeg lagen eronder. Ik kan dat financieel niet ophoesten om die shit te verwijderen

[ Bericht 0% gewijzigd door kurk_droog op 29-10-2017 10:20:06 ]
pi_174729646
Had ik ook hier, geen moment bij stilgestaan dat dat ook al asbest kon zijn. :{
Had ook al een asbest-zijl hier. :')

Ben afgelopen jaar echt veel met dat spul in aanraking gekomen. ;( Ik houd me maar vast aan de gedacht dat vroeger vrijwel iedereen met dat spul in aanraking kwam, en dat er procentueel gezien niet heel veel mensen iets aan over houden...
pi_174729778
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:41 schreef kurk_droog het volgende:
Mwa, het zit onder de hele vloer he en op die vilt platen zijn hardbord platen gespijkers, daarop weer een luchtdicht zeil gelijmd en getaped en dan komen de dempingsplaten van het laminaat. Genoeg lagen eronder. Ik kan dat financieel niet ophoesten om die shit te verwijderen
Kan je zo'n stuk van dat papier in een (aansteker) vlam houden en kijken wat ermee gebeurt? Als het 100% verbrandt tot as en je ziet geen gloeiende vezels, is de kans op asbest gering. Overigens ken ik asbest alleen als zijnde verwerkt in de rug van zeil e.d. en niet in een papieren onderlaag.

100% zeker heb je na een lab test.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174730134
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan je zo'n stuk van dat papier in een (aansteker) vlam houden en kijken wat ermee gebeurt? Als het 100% verbrandt tot as en je ziet geen gloeiende vezels, is de kans op asbest gering. Overigens ken ik asbest alleen als zijnde verwerkt in de rug van zeil e.d. en niet in een papieren onderlaag.

100% zeker heb je na een lab test.
Ik zal eens kijken wat het doet. Dit huis is binnen 20 jaar en nu een keer verbouwd met nieuwe elektra en cv dus ik kn mij dan voorstellen dat toen die platen zijn gelegd.
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 09:46 schreef Hamzoef het volgende:
Had ik ook hier, geen moment bij stilgestaan dat dat ook al asbest kon zijn. :{
Had ook al een asbest-zijl hier. :')

Ben afgelopen jaar echt veel met dat spul in aanraking gekomen. ;( Ik houd me maar vast aan de gedacht dat vroeger vrijwel iedereen met dat spul in aanraking kwam, en dat er procentueel gezien niet heel veel mensen iets aan over houden...
haha, goed bezig. Maar inderdaad, volgens mij moet je echt structureel en veel in aanraking komen voordat het kans op schade geeft, en dan ook nog gevoelig voor die vezels zijn.
pi_174730548
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:19 schreef kurk_droog het volgende:

Ik zal eens kijken wat het doet. Dit huis is binnen 20 jaar en nu een keer verbouwd met nieuwe elektra en cv dus ik kn mij dan voorstellen dat toen die platen zijn gelegd.

Die platen zijn van veel eerder; jaren '50 - '60. Zeker niet van de afgelopen 20 jaar.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174730608
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:19 schreef kurk_droog het volgende:
haha, goed bezig. Maar inderdaad, volgens mij moet je echt structureel en veel in aanraking komen voordat het kans op schade geeft, en dan ook nog gevoelig voor die vezels zijn.
Blootstelling geeft een bepaald risico; het risico zal bij sterkere blootstelling hoger zijn; analoog aan de dosis-effect relatie bij ioniserende (röntgen & gamma) straling. Alleen het werkelijke verband wordt volgens mij schromelijk overschat. Er is een asbestsaneringslobby in Den Haag actief geweest, die de absurde strenge regels heeft gegenereerd met de huidige angstcultuur tot gevolg. Volgens mij is (mee)roken, wonen op kleigrond of verkeersdeelname veel schadelijker dan asbestblootstelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 29-10-2017 11:03:26 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174731522
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:19 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken wat het doet. Dit huis is binnen 20 jaar en nu een keer verbouwd met nieuwe elektra en cv dus ik kn mij dan voorstellen dat toen die platen zijn gelegd.

[..]

haha, goed bezig. Maar inderdaad, volgens mij moet je echt structureel en veel in aanraking komen voordat het kans op schade geeft, en dan ook nog gevoelig voor die vezels zijn.
Nee ieder contact is even gevaarlijk. 1 vezel is voldoende om 30 jaar later dood te gaan.
pi_174731555
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:41 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Nee ieder contact is even gevaarlijk. 1 vezel is voldoende om 30 jaar later dood te gaan.
ga toch weg man, het is eerder de post boven je. 1 vezel, dan hadden er nu geen 17 miljoen mensen in Nederland gewoond.
pi_174731994
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:41 schreef Nico987 het volgende:
1 vezel is voldoende om 30 jaar later dood te gaan.
Later dan gemiddeld? On topic: als het zo was als je stelt,zou half Nl. al met strakke kuiten liggen; asbest vezels zweven in geringe concentratie over al rond. IS nl. ook een delfstof, dus komt "uit het niets" aanwaaien.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174740568
Ik heb een stukje in de fik gestoken. Het brand moeilijk maar als het eenmaal in de fik staat lijkt het op normaal karton met dito gloeidrand
pi_174755330
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:41 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Nee ieder contact is even gevaarlijk. 1 vezel is voldoende om 30 jaar later dood te gaan.
Asbestsaneringslobby -> angstcultuur -> dit...
pi_174756135
Ja, en men zit er helemaal in.

Hier thuis ook eens getracht uit te leggen dat het allemaal wel losloopt maar nee, paniek.
Laat die handjes wapperen!
pi_174761830
Nee je kan beter alle asbest proberen in te ademen die je tegenkomt. Daar wordt je groot en sterk van.

Of kunnen jullie ook vertellen dat asbestose niet bestaat. Dat zijn mensen die geld hebben gehad van de lobby en toch doodgingen.
pi_174762177
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:16 schreef tiho1 het volgende:
Nee je kan beter alle asbest proberen in te ademen die je tegenkomt. Daar wordt je groot en sterk van.

Of kunnen jullie ook vertellen dat asbestose niet bestaat. Dat zijn mensen die geld hebben gehad van de lobby en toch doodgingen.
nee natuurlijk niet, maar er is een verschil tussen het opsnuiven van asbest of maar 100 vezel binnen krijgen.

Ik heb de vloer weer gedicht en die platen in de zak gedaan. Ik ga er niets mee doen, asbest of niet.
  maandag 30 oktober 2017 @ 18:38:17 #24
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_174762287
Je kan sowieso even er een aansteker onder houden. Als het begint te smeulen is het in ieder geval geen asbest.

Denk ik hoor, ik heb er geen verstand van. Maar asbest is brandwerend?
pi_174763693
Maar 100 vezels .....

Asbest is onbrandbaar borbit. De vezels gloeien op in vuur maar blijven gewoon aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')