abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7410102
Afgelopen maandag ging ik even bij mn ouders langs, mn zusje was daar ook en ineens begon ze over haar nieuwe vriend (die ze bleek later al 4 maanden had). Je zou zeggen tof voor haar dat ze een vriendje heeft, maar agz zij op oudere mannen valt hield ik mn hart al vast en ja hoor mijn 15 jarige zusje heeft een vent van 39. Tis dat ik me van mijn ouders in moest houden maar GADVERDAMME.

Het mooiste van het verhaal is nog dat mijn ouders het er helemaal mee eens zijn, sja... als ie maar een goed hart heeft. Ter wijl ik en mijn vriend (die dus even oud is als ik) 1,5 - 2 jaar aan het vechten zijn geweest om geaccepteerd te worden.

Wat vinden jullie hier nu van ik kan er niet over uit en mn maag draait om elke keer weer als ik er aan denk.

Begrijp me niet verkeerd op zich vind ik dat leeftijdsverschil geen probleem hoeft te zijn in een relatie mits beiden al volwassen genoeg zijn om eigen keuzes te maken en niet een kind van 15 met een vent van 39. De stiefmoeder van mn vriend is 39, ze had zn kind kunnen zijn

;)
pi_7410155
Da's niet zo moeilijk. Over 3 jaar is je zussie 18, dan zijn ze allebei volwassen - geen probleem. Nu is ze minderjarig en kan ik me je walging goed voorstellen...
iedereen is uniek behalve ik
pi_7410184
Normalitair maakt leeftijd niets uit als beide partijen ermee instemmen vind ik...

Maar 15 en 39 vind ik een beetje erg groot verschil, je zit toch gewoon in een geheel andere levensfase

Ik ken een koppeltje van 16 en 26 en die maken het prima samen, maar das wat minder verschil

pi_7410187
Dit vind ik wel een heel groot verschil. Ben zelf 17 en mijn ouders 41 en 42. Dat is dus precies hetzelfde verschil in jaren. En dat vind ik persoonlijk iets te groot.
pi_7410200
Ik vind persoonlijk dat er vanaf 18 jaar zelf bepaald kan worden met wie je door het leven gaat en of dat nou iemand van 39 of 19 is moet geen verschil maken. Zolang je allebei gelukkig bent. In het geval van je zusje vindt ik dat je ouders strenger op moeten treden. Ze is nog niet volwassen en dient te luisteren naar haar ouders (die beter zouden moeten weten dan een relatie met een 39 man goed te keuren). Ik had verleden jaar een relatie met een man van 35 en was zelf 22. Nu zijn mijn partner en ik even oud.
  woensdag 18 december 2002 @ 16:32:22 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_7410201
Nee, dit leeftijdsverschil is te groot. Sorry, maar die vent zou beter moeten weten. Iemand van 15 is nog niet rijp gnoeg om EEN relatie aan te kunnen, laat staan met iemand van 39. Nee, dit kan ECHT niet. Ik ben zelf ook wel eens omgegaan met iemand die 25 jaar ouder was, maar toen was ik zelf al 23.
Nee, dit keur ik af.
pi_7410216
kolere, vraag me af of dit wel mag ( strafbaar??)

Probeer anders die kerel te spreken, kan mischien alsnog meevallen ( alhoewel..)

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 18 december 2002 @ 16:33:16 #8
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_7410237
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:31 schreef Orion-666- het volgende:

Maar 15 en 39 vind ik een beetje erg groot verschil, je zit toch gewoon in een geheel andere levensfase

helemaal mee eens. ik krijg bij zulke verschillen erge neigingen die gast als pedo te zien?
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
  woensdag 18 december 2002 @ 16:33:37 #9
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_7410248
Ik ben echt helemaal niet tegen leeftijdsverschil, val zelf ook wel op wat oudere mannen, (dat ik bijv 16 was had ik een vriend van 24), maar ik vind 15 en 39 een beetje eng eigelijk
Ik vind het van die man niet normaal dat hij een relatie begint met een meisje van 15, het zou zijn dochter met gemak kunnen zijn
Maargoed als ze gelukkig zijn samen..wie ben ik dan om er iets van te zeggen? Mijn ouders hadden het in ieder geval nooit geaccepteerd
doei
pi_7410256
Ik vind wel dat je gelijk hebt.
15 jaar is erg jong om al volwassen beslissingen op dit vlak te nemen (als ik aan mij zelf terug denk toen.........).
Mijn ouders zouden mijn opsluiten op mijn kamer!!
pi_7410277
Ik snap je!
als je boven de twintig bent moet je zelf kunnen beslissen wat je doet met een leeftijds verschil. Maar je zusje zit midden in dr puberteit, en ik denk dat dit niet gezond kan zijn hoor! ze kan nog maar nauwlijks goede beslissingen nemen in dr leven!
Raar dat je ouders dit zo'n 'Niet Probleem' vinden...
Ze komt er waarschijnlijk zelf wel achter hoe ontzettend veel verschil er tussen hun twee zal zitten kwa leeftijd en levenservaring. Ze is nog jong en moet daarvan genieten!

(jeeees, ik ben 19 en mn moeder 42... komt op t zelfde neer... t zou z'n kind kunnen zijn!!!)

Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
pi_7410284
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:34 schreef Koningin het volgende:
Ik vind wel dat je gelijk hebt.
15 jaar is erg jong om al volwassen beslissingen op dit vlak te nemen (als ik aan mij zelf terug denk toen.........).
Mijn ouders zouden mijn opsluiten op mijn kamer!!
en mijn beentjes in de lengte gebroken denk ik
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 18 december 2002 @ 16:35:34 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_7410288
In mijn ogen is die vent bij voorbaat al een smeerlap, die er gewoon op kickt om jonge meiden te pakken. Misschien komt het wat lomp over, we hebben het toch over je zusje, maar dat is wat erachter zit en that's it.
Jammer dat je ouders dit goed vinden. Ze hadden opzijn minst even een stevig gesprek met deze pedof..eh heer kunnen aangaan.
pi_7410294
Als je erop tegen bent dan klaag je die vent toch gewoon aan. zal natuurlijk niet goed zijn voor de relatie met je zusje, maar ja...
pi_7410316
damn, wat is z'n hobby? babysitten?

ik heb zelf ook een veel jongere vriendin gehad, maar dit verschil is wel absurd.

wel bijzonder dat je ouders er zo op reageren, ik gok dat 'ie net zo oud of ouder moet zijn namelijk.

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_7410322
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:35 schreef sabientje het volgende:
Ik snap je!
als je boven de 18 bent moet je zelf kunnen beslissen wat je doet met een leeftijds verschil. Maar je zusje zit midden in dr puberteit, en ik denk dat dit niet gezond kan zijn hoor! ze kan nog maar nauwlijks goede beslissingen nemen in dr leven!
Raar dat je ouders dit zo'n 'Niet Probleem' vinden...
Ze komt er waarschijnlijk zelf wel achter hoe ontzettend veel verschil er tussen hun twee zal zitten kwa leeftijd en levenservaring. Ze is nog jong en moet daarvan genieten!

(jeeees, ik ben 19 en mn moeder 42... komt op t zelfde neer... t zou z'n kind kunnen zijn!!!)

Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
pi_7410327
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:32 schreef zwaaibaai het volgende:
kolere, vraag me af of dit wel mag ( strafbaar??)

Probeer anders die kerel te spreken, kan mischien alsnog meevallen ( alhoewel..)

Zou inderdaad kunnen vallen onder pedofieliteit. Ik vind dat ze uit moet gaan met eigen leeftijds genoten en niet moet neuken met een vent van 39, ze is nog harstikke onvolwassen en dus erg in spreekbaar en zal waarschijnlijk alles doen wat hij zo'n beetje zegt. Ze is heel kwetsbaar dus zorg goed voor je zus. Hij zal vast mooie plannen hebben voorgelegd en hij wat denkt zijn familie er van? PS als zij 20 was was het een ander verhaal, dan was ze volwassen, maar het is hoe het wend of keert nog een kind.

[Dit bericht is gewijzigd door StephanL op 18-12-2002 16:38]

pi_7410338
Ik vraag me af waar ze zich ontmoet hebben
Ze zitten toch in een compleet andere fase van hun leven!! Of is het een bekende?
  woensdag 18 december 2002 @ 16:38:47 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_7410375
Wat hebben die 2 bij elkaar te zoeken? Die relatie kan nooit gelijkwaardig zijn, maar ja, daar moeten ze (en vooral zij) zelf achter komen waarschijnlijk. Ik vind het erg fout van een man van 39 om aan te pappen met zulke jonge meiden. En ik vind het erg dom van je zus dat ze op zijn avances ingaat (of nog dommer als zij de eerste stap heeft genomen).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 18 december 2002 @ 16:39:06 #20
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7410387
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:35 schreef Aventura het volgende:
[...]
Jammer dat je ouders dit goed vinden. Ze hadden opzijn minst even een stevig gesprek met deze pedof..eh heer kunnen aangaan.
[...]
Een pedofiel is-ie niet, want met 15 jaar heb je secundaire geslachtskenmerken en val je voor een pedofiel af. Maar wat-ie doet is wel
1) afkeurenswaardig
2) illegaal
iedereen is uniek behalve ik
pi_7410393
Ik vind het persoonlijk ook te veel maar als zei er blij mee is moet ze het denk ik toch zelf weten en sorry hoor maar dat is de eerste keer dat ik dat van ouders hoor .
mij zus was toen 17 en had iets met iemand van 27 ons pap heeft toen gezecht als ik hem hier 1 keer zie kun je een ziekenauto bestellen want dan kunnen ze hem meenemen.en ik vond dat toen al
Als je rechts kijkt zie je links niks!!!!!!!
  woensdag 18 december 2002 @ 16:40:42 #22
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7410419
Wat anderen hierboven ook al hebben neergezet: een leeftijdsverschil van 24 jaar vind ik, zeker als ik naar de leeftijd van je zus kijk wel extreem veel. Die vent had haar pa kunnen zijn! Als hij nu halverwege/eind 20 was geweest, had ik er nog begrip voor op kunnen brengen. Nu heb ik meer het gevoel van 'een oude bok lust ook nog wel een groen blaadje'.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7410440
als je vanaf een jaar of 20 een wat groter verschil heb kan ik me het wel voorstellen maar 15 & 39 ? Blehhh ...
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_7410568
Toen ik je verhaal las en het een beetje liet bezinken kreeg ik toch de neiging om richting pedofilie te gaan denken. Het is wel erg kort door de bocht maar de man is bijna twee keer zo oud....
Je zusje zit idd middenin de puberteit en misschien hebben je ouders wel besloten de relatie te accepteren om haar niet verder op de kast te jagen. Dat ze dus juist de relatie voortzet om tegen haar ouders aan te schoppen. 't is maar een filosofie....
Anyways, ik zou er ook van over mijn nek gaan en het zeker niet ok vinden!
Black??? White??? I like grey!
pi_7410799
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:46 schreef Vampira-spike het volgende:
.... maar de man is bijna twee keer zo oud....
..!
Die man is meer dan 2 keer zo oud

Als ik die vader was zou ik die man al zijn botten breken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')