Ik ben er geboren.. is altijd al de benaming geweest...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Jarenlang in groningen gewoond en gestudeerd.
Nog nooit gehoord van "stad".
quote:Groningen (Gronings: Grunnen of Stad, Fries: Grins) is de hoofdstad van de Nederlandse provincie Groningen en de grootste kern in de gelijknamige gemeente. De plaats wordt in grote delen van Noord-Nederland ook kortweg aangeduid met Stad.
Woon mijn hele leven er al en dit is gewoon algemene kennis hoor voor echte stadjers.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Meen je dat?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Lees die wiki anders even..quote:
Wat wil je?quote:
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:06 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Wat wil je?
Ik verbaas me over het feit dat hij nog nooit van die term gehoord heeft als hij hier jarenlang gewoond en gestudeerd heeft. Ik vraag me af of hij de term Stadjer dan wel kent.
Ok?
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
In ieder geval niet vaak zijn studentenkamertje verlaten.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:09 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]met oogkleppen op onder een steen gewoond?
Is dit de alom bekende 'retorische vraag'?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:42 schreef Zolderkamer het volgende:
Nooit in Friesland geweest zeker...
Jij weet ook wat er met Mokum wordt bedoeld.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee joh, lekker makkelijk. Iedereen weet waar je het over hebt.
Precies. Ik woon in de gemeente Zaltbommel in de stad Zaltbommel. Dan wordt het dus Bommel.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:42 schreef Zolderkamer het volgende:
Algemeen bekend dat inwoners stadjers heten.. en "de stad" of "stad" is Groningen..
Is echt niets anders dan dat Amsterdam Mokum heet en hun inwoners Mokumers..
Zo heet Winschoten Sodom etc etc..
Nooit in Friesland geweest zeker...
Ik heb 20 jaar het Vera-krantje gelezen hier in Gelderland. Ik weet niet beter of er wordt van Stad gesproken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik ben er geboren.. is altijd al de benaming geweest...
Zie ook de eerste zin hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Groningen_(stad)
[..]
Stadjer ook idd.quote:
Ha ha haquote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:09 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]met oogkleppen op onder een steen gewoond?
Wat is dezequote:
Slecht geïntegreerd dusquote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ben hier ook al 5 jaar, maar moest ook kijken naar de bron om het zeker te weten. Stadjers ken ik nog wel, maarquote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
die kende ik nog niet en het klinkt ook nog eens kut ja.quote:de zuidwand van de Grote Markt in Stad.
Ik ga naar de stad gebruiken ze volgens mij in ieder dorpje van Nederland ja, maar ik ga naar stad is gewoon een spraakgebrek ja. Ja.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik ben er geboren.. is altijd al de benaming geweest...
Zie ook de eerste zin hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Groningen_(stad)
[..]
Twee keer ja zeggen ook..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ga naar de stad gebruiken ze volgens mij in ieder dorpje van Nederland ja, maar ik ga naar stad is gewoon een spraakgebrek ja. Ja.
Net zoals Pé en Rinusquote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:01 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Woon mijn hele leven er al en dit is gewoon algemene kennis hoor voor echte stadjers.
Het was toch Stadsie op zijn Utrechts?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |