Die had ik nog niet gezien. Dat ziet er goed uit! Thanx!quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:28 schreef djh77 het volgende:
DELA, 2,75% rente, 12k per jaar storten.
Het is een verzekeringsproduct en geen bankproduct. Tussentijdse opname kan in de eerste 10 jaar tegen E 150,-, Hierna kosteloos.
Saldo telt wel mee voor VRH
De pensioenregeling die mijn bedrijf aanbied wordt door collega's die er verstand van hebben als erg goed beoordeeld. Hier ga ik dan van uit. Ik heb geen pensioengat, dus dat schijnt ook een indicatie te zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:34 schreef Hallmark het volgende:
Hoe is jouw pensioen? Je zegt "goed" maar wat is goed? D.w.z in hoeverre gaat het jullie maandelijkse kosten dekken, uitgaande van een afgelost huis?
Heb je wel eens bij de gebruikelijke partijen d.w.z. Bright, BND, enz. gekeken?
Ben je geinteresseerd in leren beleggen, overigens? Want zelf doen is het lastigst, echter wel het goedkoopst.
En wat vond je ongeschikt aan toekomstsparen?
Je zult je echt wat meer moeten verdiepen, kerel. En anders een pensioenadviseur inschakelen en dan maar vertrouwen dat het goed komt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:50 schreef Its_Muppet het volgende:
De pensioenregeling die mijn bedrijf aanbied wordt door collega's die er verstand van hebben als erg goed beoordeeld. Hier ga ik dan van uit. Ik heb geen pensioengat, dus dat schijnt ook een indicatie te zijn.
Mwah, met name Bright is een nonprofit organisatie.quote:De gebruikelijke partijen die je noemt omzeil ik altijd, geen goed gevoel bij, maar misschien moet ik ze toch eens bekijken.
Even een open vraag; waarom is het een no-go? Zie je iets in beleggen als het bijv. vastgoed betreft? Waar zit 'm de no-go?quote:Beleggen met pensioengeld is een no-go. Als ik geld overheb zal ik eens aan beleggen gaan denken.
Maar is er niet een middenweg mogelijk? Bijv. 50% in zo'n pensioenproduct, en 50% sparen om eerder met pensioen te gaan?quote:Ongeschikt aan toekomstsparen vond ik de voorwaarden: Alleen op te nemen op de pensioengerechtigde leeftijd (dus eerder stoppen is niet mogelijk) en dan eigenlijk alleen in 20 jaar uit te keren, anders een flinke boete.
Wat denk je dat de pensioenverzekeraar van je werkgever met dat geld doet?quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:50 schreef Its_Muppet het volgende:
Beleggen met pensioengeld is een no-go. Als ik geld overheb zal ik eens aan beleggen gaan denken.
Via mijnpensioenoverzicht.nl zie ik vanaf 67+ jaar een inkomen van 80% van (alleen) mijn huidige inkomen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 13:22 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je zult je echt wat meer moeten verdiepen, kerel. En anders een pensioenadviseur inschakelen en dan maar vertrouwen dat het goed komt.
Andere invalshoek; wat staat er op mijnpensioenoverzicht.nl? Als het goed is, staat daar een maandelijks bruto bedrag, je AOW plus je pensioen. Hoeveel procent is dat van je huidige maandelijkse behoefte? En als je de huur daar van aftrekt?
[..]
Mwah, met name Bright is een nonprofit organisatie.
[..]
Even een open vraag; waarom is het een no-go? Zie je iets in beleggen als het bijv. vastgoed betreft? Waar zit 'm de no-go?
Je beseft daarnaast dat als je je geld tegen inflatie wilt beschermen, dat je eigenlijk niet anders kan dan beleggen, hè? Met andere woorden, je betaalt een behoorlijke prijs voor je no-go.
[..]
Maar is er niet een middenweg mogelijk? Bijv. 50% in zo'n pensioenproduct, en 50% sparen om eerder met pensioen te gaan?
Overigens, ik heb ooit eens met een pensioenadviseur gesproken, en met hun producten was eerder met pensioen wel degelijk mogelijk. Dat is echter wel een jaar of zes geleden.
Eens, maar dat is hun keuze. Ik ga er van uit dat zij nog steeds voldoende dekking houden om straks mijn pensioen te kunnen betalen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 13:25 schreef Certeco het volgende:
[..]
Wat denk je dat de pensioenverzekeraar van je werkgever met dat geld doet?
Al de kosten van een (doorsnee) koopwoning (wat jullie in gedachten hebben) vergeleken met jullie huidige (en toekomstige) huur?quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:15 schreef Its_Muppet het volgende:
We hebben een huurhuis en zijn voorzichting aan het orienteren op een koopwoning, maar dit kan zomaar nog 2 jaar duren. We hebben zo'n ¤25000,- spaargeld en kunnen ¤5000,- tot ¤10.000,- per jaar sparen.
Yup, De woningen die we op het oog hebben zijn max 225.000, dus ongeveer ¤850,- bruto.quote:Op maandag 23 oktober 2017 15:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Al de kosten van een (doorsnee) koopwoning (wat jullie in gedachten hebben) vergeleken met jullie huidige (en toekomstige) huur?
Netto ¤742,- bij deze berekeningquote:Op maandag 23 oktober 2017 15:34 schreef Its_Muppet het volgende:
Yup, De woningen die we op het oog hebben zijn max 225.000, dus ongeveer ¤850,- bruto.
Wat is dan het probleem om een huis te kopen? Tegen de tijd dat je met pensioen wenst te gaan, ben je al aardig op weg met aflossen. Sommigen vinden een 100% afgelost huis "de beste pensioensvoorziening die er is". Ik ben een iets genuanceerdere mening toegedaan in de zin dat al je geld in je woning stoppen, je flexibiliteit en solvabiliteit ernstig aantast, maar enig onroerend goed van jezelf waarin je ook nog eens kunt wonen tegen lage lasten, is nooit verkeerd.quote:Op maandag 23 oktober 2017 15:44 schreef Its_Muppet het volgende:
Woonlasten staan hier buiten wat mij betreft.
Omdat we dat in een andere regio willen doen en het onzeker is of mijn vrouw hetzelfde inkomen kan gaan genereren wat ze nu heeft.quote:Op maandag 23 oktober 2017 16:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem om een huis te kopen? Tegen de tijd dat je met pensioen wenst te gaan, ben je al aardig op weg met aflossen. Sommigen vinden een 100% afgelost huis "de beste pensioensvoorziening die er is". Ik ben een iets genuanceerdere mening toegedaan in de zin dat al je geld in je woning stoppen, je flexibiliteit en solvabiliteit ernstig aantast, maar enig onroerend goed van jezelf waarin je ook nog eens kunt wonen tegen lage lasten, is nooit verkeerd.
Is het een beschikbaar premie pensioen stelsel? Eigenlijk is dat ook een soort beleggen voor het pensioen, maar ligt het risico volledig bij de werknemer voor wat betreft het eindresultaat.quote:Op maandag 23 oktober 2017 14:57 schreef Its_Muppet het volgende:
Eens, maar dat is hun keuze. Ik ga er van uit dat zij nog steeds voldoende dekking houden om straks mijn pensioen te kunnen betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |