Dat van dat drinken heb ik ook. Let er ook niet zo op. Ik geef haar regelmatig op de dag te drinken en daarbij vraagt ze zelf ook soms erom, dus ik denk dat dat wel goed zit.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:55 schreef SaskiaR het volgende:
Ik let er niet eens op hoeveel ze drinkthet zal wel genoeg zijn, ik zie haar tenminste vaak drinken uit haar rietjesbeker.
Wat een reis Jagar! In december gaan we vijf dagen weg, twee conferenties achter elkaar. Gelukkig neem ik een vriendin mee als oppas![]()
Vosje, zelf opeten? Dat zou ik doen, maar misschien hou je er zelf niet van.
Hier was het 7 uur vanochtend, gevolgd door een middagdut van 3 uur (normaal is dat 1,5 uur).
En samen een spelletje doen, Razz?quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Slechte drinker, check. Rietjesbekers staan er ook. Wat nog wel helpt is het drinken heel tof en aantrekkelijk maken, haar er zelf een schijfje citroen in laten doen. Of karnemelk met een beetje limonade erdoor want OEH ROZE PRINSESSENMELK. Nouja, die dingen. Maar feitelijk interesseert het hele drinken haar geen bal, dus blijft het aanmodderen. Soms dagen dat die rietjesbeker nog niet half leeg is. Dan eten we maar een extra peer na het avondeten en hopen we op geen verstoppingen
.
Onze huidige uitdaging: De dag nog gezellig houden na 16:00 nu er geen middagslaapje meer wordt gedaan. Met middagslaap is ze wakker tot 22:00 en daar word ik heel erg ongelukkig van. Zonder middagslaap slaapt ze rond 19:00, maar hebben we vanaf vieruurCupASoup een kleine explosieve dictator in huis. Met scherpe tanden en de neiging tot gooien, spugen, en de nieuwste rage: heel hard gillen. Volume debuurmankomtevenkijkenofhetgoedgaat. Supertof
.
Wat ik meestal doe is als de Dreumes hier het middagslaapje gaat doen, mevrouw Peuter voor een film zetten. Dan hangt ze toch nog even 1,5 uur in zombiestand op de bank en rust ze een beetje uit. Maar mijn geweten kwam wel een beetje in opstand vandaag toen ik me ineens realiseerde dat ze deze week dus al zes Disneyfilms had gekeken. Dus als iemand nog tips heeft, ik hoor ze graag.
Ik pluseinz volledig hierop. Inclusief WintertijdJapiequote:Op maandag 30 oktober 2017 09:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
WintertijdSjaak was vanochtend wakker om 5.30ujammerdebammer dus.
Razz, ik zou ook voor die zombie-stand kiezen. Ik weet niet of je tv af kan wisselen met boekje lezen oid. Dat Annie een eigen leeshoekje heeft (soort van tent ofzo, echt prikkelarm met alleen een boekje) en daar even kan gaan liggen/zitten lezen.
Het is heel herkenbaar hoor, trouwens. Wij kiezen dan vaak voor een actieve middag, want zolang we buiten zijn is er weinig drama gelukkig. Sjaak bewaart dat voor thuis. We komen dan rond 17u thuis en dan mag hij voor de tv zombie-en tot we gaan eten. Hij heeft dan net genoeg energie om te eten en daarna nog even te spelen/in bad en dan weer even tv of een boekje.
Andere luiers proberen? Ik gebruik voor mijn 3 jarige kruidvat luiers voor de nacht en dat gaat prima.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:02 schreef Jiggle het volgende:
Vraagje!
Ons zoontje van 3 is nog niet zindelijk en lijkt nog weinig interesse te hebben om dat op korte termijn te worden. Vinden we helemaal geen probleem, hij is van het type om die stap straks in één keer zonder al teveel moeite te zetten. (We moedigen het wel aan en stimuleren het, maar maken er geen probleem van.)
Enige vervelende is dat hij nu regelmatig aan het einde van de nacht wakker wordt met een natte pyjama en een nat bed. Hij draagt van die 'dry night'-pampers, maar die zijn dus met regelmaat toch niet voldoende om alles binnenboord te houden.
Minder laten drinken is een optie, maar liever niet natuurlijk. Daarnaast verschonen we hem ook nog wel eens een keer extra als wij 's avonds laat naar bed gaan, maar daar wordt ie natuurlijk weer even wakker van; ook niet ideaal.
Iemand nog ander advies?
Wat tof dat sinterklaas al zo leeft voor haarquote:Op zondag 29 oktober 2017 07:13 schreef Franny_G het volgende:
Ja, hier ook zoiets..
Gisteren kwam Sinterklaas ter sprake. I had een boekje gevonden. Daarna ging ze de stad in met haar vader en wilde per se de Bijenkorf in, want daar heeft ze vorig jaar de Sint gezien. Bij het avondeten kregen we vragen: Waarom komt Sinterklaas met de boot? Hoe passen al die cadeautjes daarin? Waarom woont hij dan in Spanje? En als hij dan in Spanje woont, hoe kan het dan dat hij Nederlands praat?
Ze heeft nu besloten al die vragen aan de Sint zelf te stellen. Ze is niet verlegen, want grote zus..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |