De Brabantse zussen Petra (53) en Astrid (44) besluiten in Ik vertrek hun gezamenlijke droom te verwezenlijken. In Duitsland beginnen ze een pension met bar en restaurant. Maar is het wel leuk om dagelijks met je zus samen te werken?
Hoe is het om elke dag met je zus samen te werken? De Brabantse zussen Petra (53) en Astrid (44) ervaren het als ze besluiten hun gezamenlijke droom te verwezenlijken. In Duitsland willen ze een gastvrij paradijs creëren waar mensen even kunnen bijkomen.
Duits avontuur
Ik vertrek laat zien hoe ze een pension met bar en restaurant overnemen in het dorpje Germerode. Hun 86-jarige moeder Jeanne steunt haar dochters financieel door ze een voorschot op de erfenis te geven. Ook emigreert ze gezellig mee, net als Kees en Jürgen, de echtgenoten van de zussen. Al komen zij pas na de verbouwing. Petra en Astrid hebben zin in hun Duitse avontuur, maar dat verandert als er irritaties tussen de twee ontstaan. En waarom wilden ze hun fijne Brabantse leventje eigenlijk vaarwel zeggen?
http://www.tvgids.nl/zussendroom-in-ik-vertrek/artikel/168571/Dat wordt ruzie in de tent