Ja heel gewoon idd.. elke dag word je zo staande gehouden...quote:Op maandag 23 oktober 2017 14:51 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Nu beuken ook gewoon auto's. Alleen zonder bull bar.
Juist...
Nee, hoor. Er is ook nog een 272pk versie. En als ze de goedkoopste nemen en die laten chippen, dan levert die rond de 250-260 pk. Genoeg om de 0-100 in 7 seconden te halen en het bespaart 17k euro per auto (x90 auto's = 1.5 miljoen).quote:Op maandag 23 oktober 2017 13:31 schreef yup het volgende:
Dude de vereisten waren 0-100 onder de 7 seconden en 250 km/u, aangezien de 218 pk daar niet aan voldoet blijft alleen de 320 pk bi turbo versie over.
Zoals ik al zei, kwestie van centen. Niemand rijdt voor z'n lol in een diesel.quote:Op maandag 23 oktober 2017 14:26 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik rijd 100-130k per jaar, welke mongool gaat dan benzine rijden?
Waarom vermeld je dat koppel (zelfs met een uitroepteken?), nogal logisch dat een diesel meer koppel nodig heeft om hetzelfde aantal pk's te bereiken, zo'n blok maakt namelijk veel minder toeren dan een benzinemotor.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:51 schreef yup het volgende:
Die Volvo's zijn leuk maar met 215 pk en 440 nm geen racemonsters.
320 pk en 650! nm lijkt me meer dan genoeg om kolere hard te gaan...
650! Betekend 650*649*648*647 enzovoortsquote:Op zondag 29 oktober 2017 09:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom vermeld je dat koppel (zelfs met een uitroepteken?), nogal logisch dat een diesel meer koppel nodig heeft om hetzelfde aantal pk's te bereiken, zo'n blok maakt namelijk veel minder toeren dan een benzinemotor.
650! nanometer aan koppel is nog steeds geen koppel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
650! Betekend 650*649*648*647 enzovoorts
Das best veel koppel
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Faculteit_(wiskunde)
650Nnm is een verdomd klein koppel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:49 schreef OEM het volgende:
[..]
650! nanometer aan koppel is nog steeds geen koppel.
echt wel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, kwestie van centen. Niemand rijdt voor z'n lol in een diesel.
tis andersom jongeh, een dieselmotor levert koppel, en minder pk's, juist omdat een diesel geen toeren hóeft te maken omdat het koppel bij heel lage toerentallen al voorhanden is, zijn die peekaatjes helemaal niet interessant..quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom vermeld je dat koppel (zelfs met een uitroepteken?), nogal logisch dat een diesel meer koppel nodig heeft om hetzelfde aantal pk's te bereiken, zo'n blok maakt namelijk veel minder toeren dan een benzinemotor.
Dus eigenlijk zeg je dat ze beter gewoon een tractorblok in een auto kunnen leggen voor max performance?quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tis andersom jongeh, een dieselmotor levert koppel, en minder pk's, juist omdat een diesel geen toeren hóeft te maken omdat het koppel bij heel lage toerentallen al voorhanden is, zijn die peekaatjes helemaal niet interessant..
Ik rijd liever 100pk en 500Nm als 500pk en 100Nm.
Pk's pieken door toerEN, Nm pieken door toerBO.
Horsepower wins the sprint, torque wins the race.
Hij moet toch wat zeggen om z'n eigen prehistorische olieboot goed te praten?quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat ze beter gewoon een tractorblok in een auto kunnen leggen voor max performance?
quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij moet toch wat zeggen om z'n eigen prehistorische olieboot goed te praten?
Niet? Hij loopt hier te pas en te onpas te pochen dat z'n ( 10-15 jaar ouwe ) C-klasse diesel zo snel is. Opa moet de turbobenzines nog ontdekken.quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik weet niet welke olieboot hij heeft
Als er een juiste versnellingsbak in ligt, zekerquote:Op zondag 29 oktober 2017 15:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat ze beter gewoon een tractorblok in een auto kunnen leggen voor max performance?
Dit laatste is vooral belangrijk, als jij in een RS6 een plofkraak doet in Groningen en je rijd volle vaart weg, met de kit op je hielen, dan mag je blij zijn als je Zwolle voorbij komt voor je tank leeg is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:51 schreef yup het volgende:
Die Volvo's zijn leuk maar met 215 pk en 440 nm geen racemonsters.
320 pk en 650! nm lijkt me meer dan genoeg om kolere hard te gaan...
5.5 seconden naar de 100 is echt debiel hard voor zo een joekel van een kar.
Vergeet ook niet dat er brandstof in moet. Leuk zo een RS6, minder leuk als je iedere 400 km moet tanken (ook voor de staatskas niet). Dan is het wel lekker dat je met een 80 liter tank gewoon 1200+ km kan rijden. Lijkt me ook dat die KLPD dingen achterlijke km's per jaar maken (80-100k per jaar ofzo?).
Op hoeveel rijdt een RS6 dan?quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit laatste is vooral belangrijk, als jij in een RS6 een plofkraak doet in Groningen en je rijd volle vaart weg, met de kit op je hielen, dan mag je blij zijn als je Zwolle voorbij komt voor je tank leeg is.
Het gaat bij de fokkertjes om de specs en meer dan grote getallen begrijpen ze niet.quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tis andersom jongeh, een dieselmotor levert koppel, en minder pk's, juist omdat een diesel geen toeren hóeft te maken omdat het koppel bij heel lage toerentallen al voorhanden is, zijn die peekaatjes helemaal niet interessant..
Ik rijd liever 100pk en 500Nm als 500pk en 100Nm.
Pk's pieken door toerEN, Nm pieken door toerBO.
Horsepower wins the sprint, torque wins the race.
Ligt er aan hoe hard je rijdtquote:
Een tractor heeft juist veel meer koppel dan een auto met hetzelfde vermogen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een tractor heeft toch juist overdreven veel pk's?
Ik ging nu inderdaad zelf even de mist in, ben nog een beetje brak.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een tractor heeft juist veel meer koppel dan een auto met hetzelfde vermogen.
quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Niet? Hij loopt hier te pas en te onpas te pochen dat z'n ( 10-15 jaar ouwe ) C-klasse diesel zo snel is. Opa moet de turbobenzines nog ontdekken.
Waar ben je brak van?quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ging nu inderdaad zelf even de mist in, ben nog een beetje brak.
Als je naar de cilinderinhoud kijkt niet.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een tractor heeft toch juist overdreven veel pk's?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |